Turyści zostawiają coraz więcej pieniędzy w Polsce

turystyka technologia

W okresie świąteczno-sylwestrowym zazwyczaj wydajemy więcej niż w innych miesiącach. Nie dotyczy to tylko Polaków, ale także obcokrajowców odwiedzających nasz kraj. Według danych GUS turyści z innych krajów wydają w Polsce coraz więcej – w pierwszej połowie 2015 roku ich wydatki w naszym kraju wyniosły 18,3 mld złotych, czyli ponad 5% więcej niż rok wcześniej. Jest to tendencja wzrostowa, więc sprzedawcy powinni się przygotować, szczególnie na okres świąteczno-sylwestrowy.

Co przyciąga obcokrajowców do Polski?

Z analizy przeprowadzonej przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że Polska pod względem atrakcyjności zajmuje 17 miejsce na świecie i 10 w Europie. Obcokrajowców najbardziej przyciągają niskie ceny, dobre jedzenie oraz piękne krajobrazy. Turyści bardzo chętnie robią także w Polsce zakupy. Wielu odwiedzających z innych państw europejskich często przyjeżdża w tym celu na jeden lub dwa dni. Zwłaszcza w grudniu, kiedy panuje świąteczna atmosfera, a w dużych miastach polskich można odwiedzić jarmarki bożonarodzeniowe.

Zwyczaje zakupowe turystów

Obcokrajowcy część budżetu przeznaczają na cele turystyczne, ale badania Polskiej Organizacji Turystycznej pokazały, że wydatki na ubrania, biżuterię czy sprzęt elektroniczny zazwyczaj przewyższają wydatki na atrakcje. Polscy sprzedawcy starają się ułatwić klientom zagranicznym płatności oferując rozwiązania takie jak dynamiczne przeliczanie walut. Korzystając z DCC klient sam decyduje czy woli zapłacić w swojej rodzimej walucie czy w polskich złotych. Kwota przeliczana jest wtedy automatycznie i podróżujący dostaje pełną informację o kursie wymiany oraz kwocie jaka zostanie pobrana z karty.

„Przeanalizowaliśmy kwoty transakcji przy użyciu kart płatniczych w sezonie świątecznym. Z naszych obserwacji wynika, że w tym okresie ożywia się wiele branż, z przypadkami wzrostu obrotu nawet do 55%. Z doświadczenia wiemy też, że klienci preferują opcję zapłaty w swojej rodzimej walucie i chętnie korzystają z tej możliwości” – mówi Agnieszka Gerusel, Specjalista ds. Marketingu i Rozwoju Produktu w PaySquare.

Grudzień jest gorącym miesiącem w wielu branżach. Warto mieć to na uwadze oraz śledzić trendy i zmiany, żeby w pełni wykorzystywać sezonowość jaka panuje na rynku. Warto się przygotować do tego okresu i zapewnić zagranicznym turystom możliwość płatności kartami w ich walucie za pomocą DCC.