W Polsce działają już pierwsze hotele przyszłości

0

Według badania przeprowadzonego przez HRS, coraz więcej gości oczekuje innowacyjnych technologii w hotelach. Już 34% gości w Polsce wolałoby obsługiwać światło, klimatyzację i telewizję poprzez smarfona lub tablet.

Obecnie dla wielu podróżujących smartfony, tablety i towarzyszące im aplikacje są nieodłącznymi „towarzyszami” podróży. Tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Fraunhofer IAO we współpracy z portalem rezerwacji hotelowych HRS. Nowoczesne technologie zaczynają zatem trafiać również do hoteli: tablety zamiast folderów informacyjnych, smartfony zamiast kluczy do pokoju, aplikacje zamiast pilotów. W ten sposób branża hotelarska dostosowuje się do nowych wymagań gości.

Według badania, 34% gości w Polsce wolałoby obsługiwać światło, klimatyzację i telewizję poprzez jeden ekran zamiast na przykład używać różnych pilotów lub włączników. Jeśli chodzi o technologie, podróżujący służbowo chcieliby mieć do dyspozycji to, co znają z domu. Na całym świecie 44% z nich opowiedziało się za możliwością posiadania w pokoju tabletu, a 23% – laptopa.

Hotele zaawansowane technologicznie to nie jest tylko i wyłącznie nowy trend w hotelarstwie choć mogłoby się tak wydawać – tłumaczy Agnieszka Sapa – dyrektor działu Hotel Solutions HRS Polska. Zastosowanie nowych technologii w obsłudze gościa wynika z jednej strony z potrzeb klienta – szczególnie często podróżujący skarzą się na czas spędzony w kolejkach do recepcji. Samoobsługowe hotele, w których można dokonać zameldowania i wymeldowania automatycznie, często nawet z pokoju gościa a mailowo otrzymać fakturę, są entuzjastycznie oceniane przez podróżujących służbowo. Technologia daje jednak także wymierne korzyści hotelom. Wirtualny concierge to wymarzone narzędzie do zwiększania satysfakcji klienta, który, nawet jeżeli nie interesuje się życiem hotelu czy jego okolic, doceni informacje wyświetloną na iPadzie, iPhonie czy w TV. To także wspaniały sposób na sprzedaż dodatkowych usług – tym bardziej, że realizowaną w sposób nienachalny. Przewidujemy, że większość nowopowstających hoteli będzie sięgało po nowinki technologiczne, starając się także zaskoczyć swoich klientów wprowadzaniem najnowocześniejszych rozwiązań umilających przestrzeń hotelu czy czas wolny swoich klientów – podkreśla Agnieszka Sapa.

Czytaj również:  Otwarta bankowość będzie rewolucją w sektorze finansów. Banki muszą przygotować się na utratę części klientów i rynku

Wiele hoteli bierze pod uwagę nowoczesne rozwiązania i już zaczęło podwyższać swój technologiczny standard. Na przykład w Falkensteiner Balance Resort w austriackiej miejscowości Stegersbach każdy pokój wyposażony jest w specjalnie skonfigurowany tablet, oddawany do dyspozycji gościa. Tam znajdzie on m.in. codzienne gazety, aktualną pogodę lub plan hotelu. Taki tablet to znacznie więcej niż tylko zamiennik tradycyjnego folderu informacyjnego. Stanowi on raczej środek komunikacji oraz sprzedaży. Dzięki niemu goście mogą zawiadomić obsługę, ocenić hotel, zarezerwować stolik w restauracji lub tea time na polu golfowym oraz wypożyczyć rower elektryczny lub samochód. Poza tym hotelowe Spa codziennie oferuje za pośrednictwem tabletu bezpłatne wizyt w strefie wellness.