REKLAMA
MARKETING Wideo marketing – przegląd najważniejszych trendów

Wideo marketing – przegląd najważniejszych trendów

Jednym z największych trendów marketingowych ubiegłego roku niewątpliwie było pojawienie się Instagram TV – IGTV, czyli formatu pozwalającego na dodawanie dłuższych materiałów wideo, z możliwością ich przewijania. Niesłabnącą popularnością cieszyły się również stories znikających po 24 godzinach na Facebooku, Instagramie czy Whatsapp. Przykłady te pokazują, że aby zbudować solidną strategię marketingową, trzeba być na bieżąco z aktualnymi trendami marketingowymi, które wykorzystuje coraz więcej światowych marek.

Niesłabnąca popularność

Mariusz Maksymiuk
Mariusz Maksymiuk, CEO Adexon

Filmy zawsze były najbardziej interaktywną i angażującą formą treści. Dlaczego zatem dopiero od kilku lat są jednym z najpopularniejszych i najefektywniejszych rozwiązań marketingowych? Powodem jest łatwy dostęp do wideo za pośrednictwem platform takich jak YouTube, Instagram czy Snapchat, czyli serwisów, które cały czas rozbudowują swoją ofertę oraz wprowadzają wiele nowości, aby urozmaicić przekaz treści. Każdego miesiąca, już ponad 180 mln użytkowników Internetu ogląda wideo online, a liczba ta nieustannie rośnie, co pokazuje, że w ostatnim czasie ten format stał się prawdziwym królem marketingu. Powodem może być również autentyczność, jaką zapewnia marce w dzisiejszym świecie pełnym fake newsów. Wideo marketing otwiera drogę interakcji między klientem a marką oraz zapewnia jej bardziej przyjazne postrzeganie przez konsumentów.

Budowanie relacji z odbiorcą

Powodów, dla których w dzisiejszych czasach nie należy rezygnować z przekazu  audiowizualnego w swojej strategii marketingowej jest wiele. Jednym z nich jest przyciągający, interaktywny i angażujący charakter filmów. Według raportów Cisco, w 2019 wideo będzie generowało prawie 80% ruchu w Internecie. Filmy są najlepszą alternatywą dla treści tekstowych, co potwierdza prawie 3/4 internautów. W większości przypadków użytkownik woli obejrzeć objaśniające wideo dotyczące danego produktu niż o nim przeczytać. Animowany film będzie zatem najefektywniejszym sposobem na zaprezentowanie produktu lub usługi w sieci. Dlatego też, w ostatnim czasie wideo stało się najlepszym narzędziem pomagającym konsumentom w podejmowaniu decyzji zakupowych, pozwalającym użytkownikom być bliżej marki.

Trendy, o których nie można zapomnieć

Filmy są bez wątpienia najbardziej wciągającą i angażującą treścią dostępną online. Chcąc być na bieżąco z nowościami, należy stale śledzić zmieniające się trendy. To co było popularne w 2018, może nie być atrakcyjne dla konsumentów obecnie. Ważne jest zatem, aby wiedzieć, co nadal przyciąga klientów, a następnie wykorzystać te rozwiązania w swojej strategii.

Niesłabnącą popularnością cieszy się wykorzystanie w wideo marketingu wirtualnej rzeczywistości. VR wciąż otwiera przed marketerami nowe możliwości, jest niezwykle angażująca, wciągająca oraz umożliwia zaprezentowanie oferty w nietypowy, interaktywny, a nawet zabawny sposób. Zapewnia użytkownikom niezapomniane wrażenia, pokazując produkt lub usługę w bardzo rzeczywisty sposób. Wysoką pozycję zajmują również filmy wyświetlane na żywo oraz wideo 360 °. Transmisja na żywo cieszy się coraz większą popularnością na różnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, czy Instagram.  80% ludzi woli oglądać wideo na żywo niż czytać bloga, podczas gdy 82% preferuje live video w serwisach społecznościowych. Taki przekaz umożliwia interakcję z widzami w czasie rzeczywistym poprzez możliwość komentowania i zadawania pytań. Ta dodatkowa personalizacja sprawia, że ​​widzowie pozostają z marką na dłużej.

Widzimy więc, że krajobraz marketingu wideo stale się zmienia i nadal pozostaje ważną częścią każdej skutecznej strategii marketingu cyfrowego. Filmy są wykorzystywane obecnie prawie we wszystkich obszarach: marketingu, sprzedaży, reklamie czy obsłudze klienta. Sposób, w jaki marketerzy wdrażają ten potężny trend, decyduje o sukcesie ich strategii marketingowej.

Exit mobile version