Big Cheese Studio z rekordowymi wynikami w 2022 r.

Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio

Spółka wypracowała 16,7 mln zł zysku netto i prawie 22,9 mln zł przychodów.

Big Cheese Studio, notowany na GPW producent i wydawca gier, osiągnął rekordowe wyniki finansowe w 2022 r. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 22,9 mln zł wobec 17 mln zł w 2021 r. EBIT stanowił 17 mln zł, a zysk netto osiągnął zbliżony poziom 16,7 mln zł, co dało 34% wzrost r/r. Na bardzo dobre wyniki wpływ miała przede wszystkim sprzedaż globalnego hitu Cooking Simulator, istotny był także odpowiedni dobór kanałów dystrybucyjnych. Aktualnie spółka szykuje się premiery trzech tytułów własnych, w tym wyczekiwanego przez graczy sequela do Cooking Simulatora. W najbliższych planach jest także rozpoczęcie sprzedaży podstawowej wersji Cookinga na rynku chińskim.

W raportowanym 2022 roku jednostkowy zysk z działalności operacyjnej Big Cheese Studio wyniósł 17 mln zł wobec 12,9 mln zł w 2021 r. Zysk netto liczył 16,7 mln zł, co dało wzrost o 34% r/r. Środki pieniężne na dn. 31 grudnia 2022 r. liczyły 14,5 mln zł.

– Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z osiągniętych wyników finansowych za 2022 r., mieliśmy apetyt na wyniki wyższe, natomiast przyjmujemy poziom zysku za cały rok ze spokojem i satysfakcją. W ujęciu rocznym po raz kolejny poprawiliśmy wyniki finansowe pomimo tego, że nasza gra debiut miała w 2019 r. Dużym zaskoczeniem dla nas, a także nowym doświadczeniem, jest negatywny wpływ obecności w płatnej usłudze GamePass na przychody ze Steam. Jednak ta kwestia ma dwie strony medalu, po pierwsze, co jest widoczne tu i teraz mamy spadki przychodów ze Steam, z drugiej strony w roku, kiedy mamy debiut kontynuacji bardzo mocno poszerzamy grono fanów naszego tytułu, co oczekujemy, że pozytywnie przełoży się na przyszłe wyniki finansowe – komentuje Jakub Rafał, Dyrektor Finansowy w Big Cheese Studio S.A.

Cooking Simulator swoją globalną premierę na Steam miał w 2019 r. Od tego czasu produkt jest na bieżąco rozwijany poprzez płatne i darmowe dodatki oraz tzw. live ops. Dzięki niesłabnącej popularności projektu i jego zadowalającej sprzedaży, Big Cheese Studio nie tylko osiąga coraz lepsze wyniki finansowe, ale i może pochwalić się brakiem konkurencji na Steam, jeśli chodzi o gry kulinarne. Tytuł dostępny jest również w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS4, Xbox One i usłudze Xbox Game Pass) oraz w wersji VR. Produkcja osadzona w świecie wirtualnej rzeczywistości szybko zyskała miano najlepszej gry VR roku 2021 i jednocześnie najszybciej sprzedającego się tytułu VR z grupy PlayWay. Obecnie dostępna jest na Oculus Quest 2, Pico 4 i Pico Neo 3.
Pomimo tego, Zarząd spółki ma w planach dalszy konsekwentny rozwój produktu, m.in. pod kątem dywersyfikacji rynków dystrybucji. Już niebawem gra zostanie wydana w Chinach. To wynik umowy zawartej z Silk Road Games SA, dzięki czemu Big Cheese Studio, jako jedno z nielicznych polskich studiów, będzie obecne na największym rynku gier wideo na świecie.

Przyjęta strategia rozwoju spółki zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie.

– Naszym celem jest zrównoważony rozwój, oparty na wydawaniu ciekawych gier symulacyjnych z elementami ekonomii i strategii działania. W harmonogramie na 2023 rok uwzględniliśmy trzy kluczowe dla nas produkcje – Cooking Simulator 2, grę Pizza Empire, a także projekt, którego jeszcze nie zapowiadaliśmy. Prace nad wszystkimi produktami są na zaawansowanym etapie i chcemy je wydać jeszcze w tym roku. – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio S.A. – Biorąc pod uwagę sukces podstawki do Cookinga, spodziewamy się dużego zainteresowania względem jego drugiej części. – dodaje.