Czy zakupy online artykułów biurowych i szkolnych są opłacalne?

Bez względu na to, czy jesteśmy rodzicami przygotowującymi wyprawkę szkolną, czy menedżerami uzupełniającymi wyposażenie biura, odpowiedź może być istotna dla naszego budżetu i komfortu....

Ruch i liczba klientów w galeriach oraz centrach handlowych wciąż są na minusie. Jednak...

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast...

Rynek kosmetyczny ma się dobrze

Przed rynkiem artykułów kosmetycznych w Polsce rysują się dobre perspektywy rozwoju. Kolejne lata upłyną pod znakiem umacniania się pewnych trendów oraz dominacji wybranych kategorii...

Handel detaliczny: inflacja i rosnące koszty to wciąż główne problemy, ale firmy patrzą w...

Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...

Dynamika wzrostu cen hamuje kolejny miesiąc z rzędu. W marcu codzienne zakupy w sklepach...

Dynamika jednocyfrowego wzrostu cen hamuje kolejny miesiąc z rzędu. W marcu codzienne zakupy w sklepach zdrożały o 2,1% rdr. Tym razem na 17 analizowanych...

HoReCa – gastronomia z problemami, a hotele w lepszej kondycji

Blisko 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. Co 8. restauracja jest...

Polacy kochają dyskonty, centra handlowe i osiedlowe sklepiki – preferencje zakupowe Polaków

Ponad 60% polskich konsumentów robi większe zakupy spożywcze (powyżej 100 zł) w dyskontach. Podobny odsetek wybiera też centra handlowe ze względu na ich ofertę...

Retail parki – siła napędowa polskiego rynku nieruchomości handlowych

Pandemia, konflikt w Ukrainie oraz inflacja i wysokie stopy procentowe, które przyniosły ostatnie lata przemodelowały rynek nieruchomości na świecie. Efektem globalnego spowolnienia był również...

Rozwój parków handlowych w Polsce: nowe trendy i perspektywy

Na przestrzeni ostatnich lat parki handlowe rozwijały się głównie w rozmiarach zazwyczaj nie przekraczających 5 000 mkw. Funkcjonowały jako dopełnienie już istniejącej oferty handlowej...

Tegoroczne święta mają być lepsze od zeszłorocznych. Ubyło konsumentów chcących oszczędzać na zakupach

Blisko połowa aktywnych konsumentów chce ograniczyć tegoroczne wydatki wielkanocne w sklepach względem zeszłorocznych. Jednak w tym roku takich osób jest zdecydowanie mniej niż tych,...

Polacy wydadzą na Wielkanoc średnio 200-300 zł na osobę

W tym roku 17,3% Polaków zamierza wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w sondażu UCE...

Zastosowanie pojemników PET w różnych branżach

Pojemniki PET, znane również jako opakowania PET to wszechstronne rozwiązanie, które znalazło zastosowanie w wielu branżach. Dzięki swojej trwałości, lekkości i możliwości ponownego przetworzenia,...

Mimo spadku inflacji, nadal większość Polaków chce oszczędzać na świątecznych zakupach

Według najnowszego sondażu, w tym roku, ze względu na malejącą inflację, 28% Polaków zamierza zwiększyć swoje świąteczne wydatki w porównaniu z ubiegłorocznymi. 52,7% rodaków...

Analitycy przewidują tłumy w sklepach przed Wielkanocą

Analitycy z Proxi.cloud prognozują, jak w tym roku może wyglądać ruch w sklepach, galeriach i centrach handlowych przed świętami. W ub.r. zarówno w dyskontach,...

Polakom podoba się walka wśród dyskontów. Ponad 55 proc. chce jej zaostrzenia

Ponad 55% Polaków oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, żeby zrobić tańsze zakupy wielkanocne. Tak wynika z najnowszego badania. Na zaostrzoną rywalizację między sklepami...

Wielkanocne zakupy Polaków 2024: cena, jakość, tradycja

Według najnowszego raportu Grupy BLIX, w tym roku 81,2% konsumentów odpowiedzialnych za domowe zakupy nabędzie art. spożywcze na święta w promocjach. W stosunku do...

Sklepy przyciśnięte wysoką inflacją wydały w 2023 r. więcej gazetek z rabatami niż rok...

Z analizy blisko 14,5 tys. gazetek promocyjnych wynika, że w ub.r. sieci handlowe wydały ich o 4,1% więcej niż w 2022 roku. Jednak trzy...

Nieoczywisty sposób na poprawę sprzedaży i reputacji Twojej marki

Obecnie znaczna większość działań marketingowych ma miejsce w internecie. Reklamy w mediach społecznościowych, tworzenie firmowego bloga, budowanie pozytywnego wizerunku marki, komunikowanie się z klientami....

Ceny wciąż rosną, choć wolniej niż rok temu. Obecnie w sklepach jest drożej średnio...

W lutym w sklepach było średnio o 3,9% drożej niż przed rokiem. Tak wynika z analizy blisko 60 tys. cen detalicznych. Na 17 monitorowanych...

Ministerstwo Finansów ogłasza koniec obniżonej stawki VAT na żywność

Ministerstwo Finansów poinformowało, że obniżona stawka VAT 0% na podstawowe produkty spożywcze nie zostanie przedłużona po 31 marca 2024 roku. Decyzja ta została podjęta...

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – co zmieni w e-commerce?

Pod koniec lutego w życie weszło ostatecznie rozporządzenie Unii Europejskiej, znane powszechnie jako „akt o usługach cyfrowych” (DSA – Digital Services Act). Nowe regulacje...

Polacy wciąż niechętnie kupują online za granicą – badanie UCE RESEARCH

Według najnowszego sondażu, łącznie 33,2% konsumentów regularnie kupujących online nabywa produkty w zagranicznych e-sklepach. Ale tylko 10,2% z nich stale robi takie zakupy, a...

Czy sprzedaż cross-border jest tym dla firm, czym był e-commerce kilkanaście lat temu?

Oczywiście, jest to pewna analogia, lecz przy głębszej analizie obu pojęć można dostrzec wspólne cechy otwierania sklepu internetowego z rozpoczęciem sprzedaży w modelu cross-border....

Więcej optymizmu w portfelach Polaków: blisko 40% liczy na poprawę sytuacji finansowej

Mimo szeregu wyzwań związanych ze stanem portfela, wśród polskich konsumentów przybywa osób pozytywnie nastawionych co do przyszłości. Oczekujący poprawy osobistej sytuacji finansowej stanowią blisko...

Co 3 dni zamyka się jedna księgarnia w Polsce. Czy ustawa o książce je...

Co 3 dni zamykana jest w Polsce jedna księgarnia. Najczęściej nieduża, lokalna, prowadzona przez właściciela. Oznacza to, że każdego roku rynek księgarski kurczy się...

Ceny kakao wciąż rosną. Polacy odczują to już przed świętami

Słodycze i desery już są najmocniej drożejącą kategorią produktową w sklepach. W styczniu rdr. zdrożały o ponad 14%. A to nie koniec podwyżek, ponieważ...

Zaledwie 1/3 ekspertów branży oczekuje, że 2024 rok będzie korzystniejszy dla handlu

W raporcie „State of Retail”, firma doradczo-technologiczna Future Mind zebrała kluczowe dla sektora handlu dane i wnioski wynikające z całorocznego cyklu badań Barometr Retail,...

Krajobraz po zamknięcie wszystko.pl. Co upadek platformy mówi o polskim rynku e-commerce?

W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie...

PRCH: Obroty najemców w centrach handlowych wzrosły o 9,2% w 2023 r.

W całym 2023 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 9,2% wyższe niż w 2022 r. W dwóch ostatnich miesiącach 2023 r....

Akt o Usługach Cyfrowych – „Konstytucja Internetu” wchodzi w życie

17 lutego 2024 r. wchodzi w życie Akt o Usługach Cyfrowych, często nazywany "Konstytucją Internetu", który wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców działających w sieci....

Ceny wciąż rosną, ale wolniej. W sklepach jest drożej średnio o blisko 5 proc.

Według najnowszego raportu, pochodzącego z monitoringu ponad 25 tys. sklepów detalicznych w całej Polsce, w styczniu br. codzienne zakupy zdrożały średnio o 4,8% rdr....

Sytuacja w galeriach i centrach handlowych lekko się poprawia

W ub.r. ruch w galeriach i centrach handlowych zmalał o 1,5% rdr. Z analizy zachowań ponad 185 tys. konsumentów wynika, że liczba klientów ogólnie...

Mastercard: E-commerce wyprzedza handel stacjonarny. Wydatki na podróże i rozrywkę priorytetem w 2024 r.

Według najnowszego raportu Mastercard Economic Outlook w 2024 roku konsumenci i przedsiębiorstwa staną przed kluczowymi decyzjami, dotyczącymi wydatków i inwestycji, dysponując budżetami nadwyrężonymi wzrostem...

Hurtownie odzieży markowej w Polsce: trendy i perspektywy

Modna i markowa odzież cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Polscy konsumenci coraz bardziej stawiają na jakość i styl. Odzież znanych producentów jest...

Cena nie jest już najważniejsza dla konsumentów. Zaufanie i szeroki wybór decydują o wyborze...

Kryteria cenowe nadal są ważne przy dokonywaniu zakupów, ale konsumenci wyżej stawiają zaufanie do marki i szeroką ofertę. Co prawda porównują ceny w internecie,...

Nastroje konsumenckie w Polsce: nieznaczna poprawa, ale inflacja niepokoi

Wyniki 50. edycji badania Consumer Signals firmy doradczej Deloitte pokazują nieznaczną poprawę nastrojów Polaków w kwestii finansów osobistych. Chociaż powszechne poczucie bezpieczeństwa finansowego wzrosło,...

Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempie. W tym roku przekroczy 13 mln...

W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni...

AI zmieni oblicze e-commerce. Wydatki na VR i AR w Europie będą rosnąć o...

W listopadzie i grudniu ubiegłego roku na ponad 17 proc. wszystkich zamówień świątecznych wpłynęła sztuczna inteligencja, co przekłada się na 199 miliardów dolarów –...

Ceny w sklepach: 7 kategorii z dwucyfrowymi podwyżkami

W grudniu ub.r. spośród 17 analizowanych kategorii produktów codziennego użytku aż 7 zdrożało dwucyfrowo rdr. Do tego 5 grup artykułów wykazało jednocyfrowe podwyżki rdr....

Sklepy przed świętami wystraszyły się mniejszego ruchu

Monitoring blisko 56 tys. cen w sklepach wykazał, że w zeszłym miesiącu codzienne zakupy zdrożały średnio o 5,6% rdr. To mniejszy wzrost, niż się...
Exit mobile version