W I kwartale br. ceny w sklepach nadal będą rosły, tylko wolnej niż rok...

W I kwartale br. ceny w sklepach nadal będą rosły, tylko wolniej niż rok temu. Natomiast Polacy wciąż będą odczuwać drożyznę. Jej poziom w...

Ceny w sklepach w 2024 roku: wzrost umiarkowany, ale nieunikniony

Zdaniem ekspertów, ceny w sklepach w I kwartale br. nadal będą rosły, choć prawdopodobnie wolniej w ujęciu rocznym i raczej jednocyfrowo. W tym czasie...

GfK: Na przestrzeni roku nastroje konsumenckie w Polsce mocno w górę

W grudniu 2023 r. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce nieznacznie spadł, do poziomu -3 jednostek. Jednak na przestrzeni całego roku wskaźnik znacząco wzrósł. W...

Kosmetyki, zabawki i słodycze – to najpopularniejsze prezenty świąteczne

W tym roku niespełna 30% Polaków chce wręczyć gwiazdkowe prezenty 4-5 osobom. Nie brakuje też deklaracji, że będzie to znacznie większe grono. Prawie co...

Ceny przed świętami. Hipermarkety nieco tańsze niż dyskonty. Walka na ceny jest coraz ostrzejsza

W listopadzie ceny w hipermarketach rosły wolniej niż w dyskontach. Choć różnica jest niewielka, to dla klientów nastawionych na szukanie promocji, zwłaszcza w okresie...

Podsumowanie 2023 r. na rynku handlowym i prognozy na 2024

– Rok 2023 był wyjątkowo aktywny pod względem fuzji i przejęć w sektorze handlowym, a przyszły rok minie pod znakiem modernizacji i tworzenia nowych...

Imigranci na świąteczne zakupy wydadzą trzykrotnie mniej niż Polacy

Imigranci przebywający w Polsce planują przeznaczyć na świąteczne wydatki średnio 470 złotych, czyli trzykrotnie mniej niż przeciętny Polak – wynika z badania „Migranci –...

Branża dóbr luksusowych: wzrost o 23 proc. w 2022, ale spowolnienie w 2023 r.

Przychody ze sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym 31 grudnia 2022 r.) 347 mld dolarów, czyli...

Jak efektywnie integrować marketing afiliacyjny z Twoją strategią sprzedaży?

Coraz więcej firm inwestuje w marketing afiliacyjny, nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Ta gałąź marketingu jest też jedną z najszybciej rozwijających...

Przedświąteczne zakupy w centrach handlowych. Co sprawia, że konsumenci czują się komfortowo?

Przed rozpoczynającym się właśnie szczytem sezonu firma Cushman & Wakefield zbadała, jakie emocje towarzyszą konsumentom podczas zakupów. W dyskusjach o przyciąganiu klientów w handlu w...

Mastercard wprowadza na rynek Shopping Muse, narzędzie które ma zmienić zakupy online

Narzędzie, oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, sprawi, że doświadczenia zakupowe będą jeszcze bardziej zgodne z potrzebami klienta, dzięki wykorzystaniu możliwości personalizacji Dynamic Yield. Mastercard wprowadza...

Polacy coraz bardziej otwarci na technologie, ale zwracają uwagę na prywatność

Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zaawansowanie technologiczne mieszkańców Polski...

Obroty centrów handlowych we wrześniu niższe o 0,9%, ale odwiedzalność wyższa o 4,7%

Obroty najemców w centrach handlowych we wrześniu 2023 r. były o 0,9% niższe niż we wrześniu 2022 r. W podziale na kategorie obiektów...

Wyzwania w handlu transgranicznym dla e-commerce na 2024 rok – ustawy, ograniczenia, wskazówki

W kontekście dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce handel transgraniczny stoi przed szeregiem wyzwań regulacyjnych i operacyjnych. Firmy działające w tej przestrzeni muszą w 2024...

Nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę – komentarz eksperta BCC

W środę Sejm przyjął pierwszą ustawę w nowej kadencji. Zmiana ustawy  o ograniczeniu handlu w niedzielę zakłada, że zakaz nie będzie obowiązywał  w dwie...

GfK: Polscy konsumenci w najlepszych nastrojach od wybuchu pandemii COVID-19

W listopadzie br. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce lekko wzrósł, zbliżając się do zera. To pułap nie tylko statystyczny, ale również symboliczny. Ostatni raz...

Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

Jeśli przedsiębiorca oferuje bezpłatny okres próbny, który po zakończeniu automatycznie przekształca się w abonament płatny, musi poinformować klienta o jego prawie do odstąpienia od...

Jak polityka cenowa kształtuje świat e-commerce: kluczowe aspekty i trendy

W e-commerce, gdzie konkurencja jest jak wyścig samochodowy, a klienci są widzami w trybunach, polityka cenowa to jak nitro w baku samochodu - może...

Konsumpcja w Polsce rośnie. Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła w październiku o 2,8 proc....

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku była wyższa niż przed rokiem o 2,8 proc. Tak jak oczekiwaliśmy, w tym miesiącu obserwujemy już dodatnie...

Koniec miodowych lat w e-commerce, rynek dojrzał

Od szybkozbywalnych dóbr konsumpcyjnych po usługi finansowe, rewolucja online zmieniła handel detaliczny. Klienci niezmiennie uwielbiają wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy, które kojarzą się z e-handlem....

Ponad 63 proc. Polaków weźmie udział w Black Friday

W tym roku ponad 63% Polaków zamierza coś kupić w ramach Black Friday. Natomiast łącznie blisko 37% rodaków jest niezdecydowanych lub niechętnych. Co ciekawe,...

9 na 10 nowych obiektów handlowych to parki

Rozwój rynku handlowego w Polsce koncentruje się przede wszystkim w małych miastach. Od początku 2023 roku przybyło łącznie 39 obiektów, zajmujących 270 tys. mkw....

Bain&Co.: Rynek osobistych dóbr luksusowych z nowym rekordem sprzedaży

Rynek osobistych dóbr luksusowych ustanowił w 2023 roku kolejny rekord sprzedaży na poziomie 362 mld euro, wynika z szacunków Bain & Company. Największą dynamikę...

Jak wybrać idealny prezent świąteczny dla każdego?

Świąteczna magia już niedługo zacznie otaczać nas ze wszystkich stron, przypominając o tym, by obdarować bliskie osoby podarunkami. Jak wybrać idealne prezenty na święta,...

Dlaczego warto kupować dla bliskich tablety w Black Friday?

Wiele osób już jesienią przygotowuje się do okresu świątecznego i kompletuje prezenty dla swoich bliskich. Ciekawym pomysłem jest tutaj zakup tabletów w Black Friday,...

Polacy oszczędzają przed Świętami, ale nie tak mocno jak przed rokiem

Odzież, obuwie, rozrywka poza domem oraz energia elektryczna – to kategorie, na których w najbliższych miesiącach Polacy zamierzają oszczędzać w pierwszej kolejności. Co trzeci...

Mastercard SpendingPulse: Prognozy świątecznych wydatków

Konsumenci wracają do zakupów w sklepach stacjonarnych – przewiduje się wzrost o 1,5 proc., porównując rok do roku. Wyższe będą wydatki na biżuterię...

ZPPHiU: Postulujemy handel w niedzielę 10 grudnia w normalnych godzinach, nie do 14.00

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje, by rządzący jak najszybciej podjęli decyzję dotyczącą godzin handlu w niedzielę 10 grudnia w zamian za...

Bain&Co.: Konsumenci są gotowi płacić więcej za produkty przyjazne środowisku

Konsumenci gotowi są płacić średnio o 12 proc. więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain &...

Sprzedaż detaliczna w strefie euro spadła w relacji r/r

Sprzedaż detaliczna w strefie euro w relacji r/r spadła o 2,9%. W relacji miesiąc do miesiąca sprzedaż spadła o 0,3%. Widoczny jest podział na...

Vollmart – hard dyskonty Brand Distribution Group zdobywają polski rynek

Sieć nowoczesnych hard dyskontów Vollmart, należąca do Polskiej Grupy Kapitałowej Brand Distribution Group, rozszerza działalność na rodzimym rynku. Aktywnie poszukuje nowych lokalizacji pod kolejne...

To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych

Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji...

Sklep z sejfami – lepiej kupować online czy stacjonarnie?

Jesteś zainteresowany kupnem sejfu? Skrytkę pancerną możesz kupić zarówno w tradycyjnym sklepie stacjonarnym, jak i online. Tylko która opcja będzie lepsza? W dzisiejszym artykule...

Przedsiębiorcy chcą powrotu handlu w niedzielę. W rok zniknęło 5 tysięcy małych sklepów

Czy handel w niedzielę powróci w 2024 roku? Należy się tego spodziewać, biorąc pod uwagę deklarację partii politycznych, które prawdopodobnie utworzą nowy Rząd. Takie...

Pokolenia Z i X chcą robić zakupy przy wsparciu AI

Niemal 9 na 10 przedstawicieli pokolenia Z i Millenialsów uważa, że sztuczna inteligencja (AI) może usprawniać zakupy online i chce korzystać z tego...

Obroty i odwiedzalność centrów handlowych w sierpniu 2023 r.

Obroty najemców w centrach handlowych w sierpniu 2023 r. były o 8,4% wyższe niż w sierpniu 2022 r.  Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...

Polscy konsumenci od pół roku w stabilnych nastrojach

W październiku br. wskaźnik nastrojów konsumenckich w Polsce niemal nie drgnął. To kolejny, już szósty z rzędu miesiąc, w którym uśredniony wynik utrzymuje się...

Polacy wydają więcej na zakupy online, szczególnie na jedzenie

Aż 573 zł średnio miesięcznie wydają na zakupy online polscy internauci, przy czym najwięcej, bo aż 405 - na artykuły spożywcze. Większe wydatki ponoszą...

Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendami

Wzrost obrotów i liczby klientów pokazuje, że Polacy na stałe wrócili do centrów handlowych. Jednocześnie obserwujemy dalszy rozwój parków handlowych, centrów typu convenience oraz...

Jak działa system rezerwacji i sprzedaży biletów?

System rezerwacji Going ułatwia sprzedaż i zakup biletów na różnego rodzaju wydarzenia lub na teren obiektu. Zarządzaj rezerwacjami, by pozyskiwać klientów. Tylko system rezerwacji...
Exit mobile version