Rynek handlowy w Polsce: powrót do normalności, ale z nowymi trendami

Wzrost obrotów i liczby klientów pokazuje, że Polacy na stałe wrócili do centrów handlowych. Jednocześnie obserwujemy dalszy rozwój parków handlowych, centrów typu convenience oraz...

Jak działa system rezerwacji i sprzedaży biletów?

System rezerwacji Going ułatwia sprzedaż i zakup biletów na różnego rodzaju wydarzenia lub na teren obiektu. Zarządzaj rezerwacjami, by pozyskiwać klientów. Tylko system rezerwacji...

Salesforce Shopping Index Q3 2023 – kupujący przed świętami grają na zwłokę

Zbliżający się szczyt zakupów świątecznych pokazuje, że konsumenci nie spieszą się z odhaczaniem pozycji na swoich listach zakupów. Dane zebrane przez Salesforce w raporcie...

W Polsce pogłębiają się regionalne różnice w sile nabywczej – badanie GfK

W 2023 r. średnia siła nabywcza na mieszkańca Polski wynosi 10 903 euro. To wynik o około 38 procent poniżej średniej europejskiej i awans...

Zalety i Wady Monitoringu Cen Allegro: Kluczowe Rozważania

Monitorowanie cen na platformie Allegro - to wyrażenie, które w ostatnich latach stało się kluczowym elementem strategii handlowych wielu przedsiębiorców. Dla jednych to narzędzie,...

ZPPHiU: Modernizacja galerii handlowej jest obowiązkiem właściciela, a nie najemcy

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie...

Influencerzy i przedsiębiorcy muszą uważać na reklamę w mediach społecznościowych

Prowadząc działalność w mediach społecznościowych należy liczyć się z przepisami prawa regulującymi taką działalność także poza Internetem. Przekonują się o tym boleśnie kolejni influencerzy,...

Porzucony koszyk – co to oznacza w e-commerce? Jak można temu przeciwdziałać?

W czasach tak dużej konkurencji na rynku e-commerce sprzedawcy muszą troszczyć się o każdy szczegół, aby zatrzymać klienta. Zjawisko porzuconego koszyka jest bardzo częstą...

Sprzedaż detaliczna w Polsce niższa niż przed rokiem

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu była niższa niż przed rokiem o 0,3%. Ujemna dynamika sprzedaży detalicznej wciąż się utrzymuje, jednak jak się...

E-commerce w Polsce: kryzys na horyzoncie? Zaległości firm handlujących online rosną

Wszelkie raporty i badania dotyczące rynku e-commerce pokazują, że od lat rośnie zarówno liczba kupujących, jak i sprzedających przez internet. Choć mogłoby się wydawać,...

Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający

Wymagania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obecnie Polacy chcą być traktowani indywidualnie i coraz częściej zwracają uwagę na dobry stosunek jakości do ceny. A jeśli...

Postrzeganie cen w sklepach: wpływ na odczucia mają koszyk zakupowy, płeć, wiek i sympatie...

Co trzeci ankietowany dostrzega podczas codziennych zakupów, że ogólnie ceny w sklepach przestały rosnąć lub zaczęły spadać. Natomiast przeciwnego zdania jest przeszło połowa respondentów....

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce – raport III kw. 2023 r.

Minione miesiące na rynku nieruchomości handlowych w Polsce charakteryzowała stabilność – mimo, że deweloperzy oddali do użytku zaledwie około 43 000 mkw. nowej powierzchni,...

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce: podsumowanie III kwartału 2023 r.

Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych. Do końca roku sektor może wzbogacić się o ok. 200 000 mkw.,...

Sąd Najwyższy: nieproporcjonalne rozliczanie kosztów wspólnych w galeriach handlowych to czyn nieuczciwej konkurencji

Ostatni wyrok Sądu Najwyższego w zakresie kosztów w wspólnych jest przełomowy i rewolucyjny dla najemców w galeriach handlowych. Sąd Najwyższy uznał, że nieproporcjonalne rozliczanie...

Obroty i odwiedzalność w centrach handlowych w lipcu 2023 r.

W lipcu 2023 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 6,5% wyższe niż w lipcu 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...

Dlaczego warto zintegrować sklep Shoper? | Apilo

W dzisiejszych czasach zakładanie biznesu online to nie tylko trend, ale prawdziwa konieczność dla wielu przedsiębiorców. Jednym z popularnych narzędzi wspierających rozwój sklepów online...

Wrzesień pod znakiem stabilnych nastrojów konsumenckich

We wrześniu br. wskaźnik nastrojów konsumenckich pozostał na podobnym poziomie jak przed miesiącem i wyniósł -4,7. Utrzymujący się od maja br. wynik na średnim...

Sektor e-commerce w Polsce – stan obecny, rozwój, możliwości

W erze cyfrowej transformacji, która znacząco zmieniła nasze życie i sposób prowadzenia biznesu, sektor e-commerce stał się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów...

Co 5. konsument w Polsce wydaje za dużo

Nadchodzący raport Intrum “European Consumer Payment Report 2023” skupia się na sytuacji finansowej europejskich gospodarstw domowych, na którą coraz bardziej negatywnie wpływają inflacja i...

Nowe wyzwania i oczekiwania konsumenckie w branży mody

Konsumenci w coraz większym stopniu oczekują od marek posiadania wyższego - powiązanego ze zrównoważonym rozwojem - celu ich istnienia, z którym będą mogli utożsamiać...

Polacy odpuścili fast foody i pizzerie. Branża w wakacje zaliczyła dwucyfrowe spadki

Inflacja mocno weszła do restauracji z szybkim jedzeniem i wypłoszyła część klientów. Polacy w wakacje zdecydowanie ograniczyli wyjścia do pizzerii i fast foodów. Potwierdzają...

PRCH: Polacy chcą powrotu niedziel handlowych

Polska Rada Centrów Handlowych od 8 lat konsekwentnie opowiada się za możliwością prowadzenia handlu w niedziele. Za przywróceniem niedziel handlowych przemawia szereg argumentów ekonomicznych...

Sieci handlowe coraz bardziej oszczędzają na rabatach

W I półroczu br. największe na rynku formaty handlowe rdr. ograniczyły liczbę gazetek – o blisko 7%, ich stron – o ponad 4%, a...

Realny spadek konsumpcji w Polsce

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu była niższa niż przed rokiem o 2,7%. W danych o sprzedaży widoczny jest realny spadek konsumpcji r/r....

Bauer Media i Netrisk (spółka portfelowa MCI Capital) łączą porównywarki internetowe

Grupa Bauer Media i Netrisk Group ("Netrisk", spółka portfelowa MCI Capital) ogłosiły dziś zawarcie porozumienia o połączeniu swoich porównywarek internetowych w sześciu krajach Europy...

Chemia gosp. nowym „liderem wzrostów cen” w sklepach

Polacy wciąż nie mogą liczyć na tańsze zakupy. Co prawda kolejny raz z rzędu spada dynamika wzrostu cen, ale to nie oznacza, że w...

Piwo drożeje znacznie bardziej niż surowce do jego produkcji

W tym roku piwo podczas Oktoberfest jest o 6 proc. droższe niż rok temu. To jednak nic w szerszym rozrachunku, bo w Polsce i...

Pozycjonowanie sklepu internetowego ‒ czy to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu?

W erze cyfrowej, gdzie każdy klik ma znaczenie i wpływa na rozwój biznesu, widoczność sklepu e-commerce w sieci jest kluczowa. Brak widoczności natomiast, może...

Do końca 2025 r. w Polsce powstanie 1,2 mln mkw. GLA nowoczesnej powierzchni handlowej

Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że obecnie w fazie planowania, przygotowania inwestycji bądź w budowie jest ponad 1,2 mln mkw. GLA nowoczesnej...

PSNPH: Dlaczego centra handlowe pobierają opłaty parkingowe od klientów?

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że klienci coraz częściej są zmuszani do płacenia za parking w centrach handlowych – chociaż najemcy pokrywają koszty...

E-commerce dla zaawansowanych: Jak podnieść standardy Twojego sklepu internetowego?

W dobie cyfrowej rewolucji, rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, wymagając od przedsiębiorców elastyczności i zdolności do szybkiego dostosowywania się do zmieniających się warunków. Z...

Branża mody i dóbr luksusowych odporna na kryzys

Branża mody i dóbr luksusowych, mimo trudnych warunków ekonomicznych i geopolitycznych, wciąż jest atrakcyjnym celem dla inwestorów. Jak wynika z raportu Global Fashion &...

Jak wybrać odpowiednią platformę B2B dla Twojego biznesu?

W dobie cyfryzacji i globalizacji, wybór odpowiedniej platformy B2B może być jednym z najważniejszych decyzji, jakie podejmiesz dla swojego biznesu. Niezależnie od tego, czy...

Wyprawka szkolna 2023 – ceny w górę, wydatki też

Utrzymująca się od wielu miesięcy wysoka inflacja ma największy wpływ na tegoroczne wydatki konsumentów związane z powrotem uczniów do szkół. Jak wynika z raportu...

Sklepy muszą zmienić narrację. Seniorzy wymuszą na rynku nowe trendy, a to dopiero początek

Polskie społeczeństwo jest jednym z najszybciej starzejących się w UE. To wkrótce wymusi na branży retailowej odpowiednie zmiany. Jak przekonują eksperci, to będzie stopniowy...

Salesforce: prawie połowa konsumentów w Polsce jest zaniepokojona nieetycznym wykorzystywaniem sztucznej inteligencji przez firmy

Salesforce opublikował nowy raport „State of the Connected Customer”, który powstał dzięki przebadaniu grupy 14 300 konsumentów i nabywców biznesowych z 25. krajów –...

Dyrektywa DAC7: wyjaśniamy najważniejsze kwestie

Dyrektywa DAC7 to ostatnio gorący temat dotyczący transakcji wykonywanych w internecie. Nakłada ona na platformy elektroniczne obowiązek przekazywania do administracji skarbowej danych o czynnościach...

Sytuacja w handlu ma się skomplikować. Jesienią może częściowo wrócić wzrost dynamiki podwyżek cen

Kolejny miesiąc z rzędu widać, że dynamika wzrostu cen spada. Jednak nie oznacza to, że w sklepach jest taniej. Produkty drożeją, tylko wolniej. Z...

Nastroje konsumenckie w sierpniu: ostrożny optymizm

W sierpniu br. wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się na podobnym poziomie jak przed miesiącem. W przyszłość wciąż spoglądamy z dużą ostrożnością, czujnie obserwujemy rynek...
Exit mobile version