Popularność outsourcingu w Polsce stale rośnie, a wiele zlecanych na zewnątrz procesów wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. Co oznacza to dla zwykłego konsumenta? Co dzieje się z naszymi danymi, które powierzamy operatorowi telekomunikacyjnemu,...
Dział obsługi klienta to jeden z kluczowych obszarów działalności przedsiębiorstwa. Od jakości komunikacji i wydajności specjalistów z call center zależą zadowolenie klientów oraz ich lojalność. Bardzo ważne jest sprawne odpowiadanie na zapytania i rozwiązywanie...
Doświadczeni przedsiębiorcy ostrzegają, że działalność eksportowa w istotny sposób różni się od prowadzeniu firmy na rynku krajowym. Pracując z zagranicznymi klientami warto brać pod uwagę ryzyko związane z sytuacją gospodarczą i polityczną, która panuje w...
O startupach mówi się często w sytuacji ich zakładania, eskalowania oraz pozyskiwania funduszy. Warto jednak przyjrzeć się temu zjawisku z przeciwnej strony, czyli z perspektywy inwestora, który mógłby w startup zainwestować. Inwestowanie w startupy...
W ostatnim kwartale tego roku przedsiębiorcy z sektora MŚP po raz kolejny będą mogli się ubiegać o dofinansowania na innowacje. BGK uruchamia szóstą edycję konkursu Kredyt na innowacje technologiczne z kwotą alokacji 350 mln zł. O wsparcie...
Strategia Grupy Kęty zakłada osiąganie połowy przychodów ze sprzedaży eksportowej. Już dziś stanowi ona 43 proc. Producent profili aluminiowych, opakowań do produktów wyciskanych liczy też na nawet 10-proc. wzrost rynku krajowego, który napędzany będzie przez nowe...
Rośnie liczba firm pośredniczących w założeniu biznesu lub zatrudnianiu na Słowacji. Powodem są niższe stawki ubezpieczeniowe i niższy VAT u naszych południowych sąsiadów. Warunki są atrakcyjne zwłaszcza dla branży transportowej.
– Raje podatkowe są bardzo cenną i potrzebną instytucją....
Przed nami kolejne spotkanie dla osób zainteresowanych tematyką przedsiębiorczości i jednocześnie podsumowanie 11. edycji programu akceleracyjnego #StartUP Małopolska organizowanego przez Województwo Małopolskie.
Na #StartUP Małopolska Meetup #11 zapraszamy 18 października (środa) do klubu Hevre przy ulicy...
Internetowa sprzedaż nadal rozwija się szybko. W tym roku handel w sieci może wzrosnąć do 35 mld zł, czyli o około 15 proc. w ujęciu rocznym. Konkurencja na tym rynku jest coraz większa, dlatego sklepy mocniej walczą...
Poprawiają się nastroje wśród mikro- i małych firm zajmujących się eksportem. Ze względu na zwiększone przychody i rosnącą rentowność z większym optymizmem patrzą na swoją działalność w kolejnych miesiącach. Wciąż największym problemem dla nich jest ryzyko kursowe i duża konkurencja...
Zaradność i pomysłowość to cechy, które sprawiają, że polscy przedsiębiorcy mimo relatywnie niewielkiego kapitału i globalnej konkurencji oraz innych barier potrafią przekonać zagranicznych odbiorców do swoich produktów. Wyzwaniem dla biznesu jest zmiana wizerunku polskich firm z dostawców tanich...
Rozwój programu wsparcia dla start-upów, prace nad strategią produktywności i krajowych inteligentnych specjalizacji, a także fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości – to wspierające przedsiębiorczość inicjatywy, na których koncentruje się Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Resort zapowiada, że strategia produktywności...
63 proc. właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się produkcją lub przemysłem oceniło, że sytuacja finansowa ich firmy jest na bardzo dobrym lub dobrym poziomie (odpowiednio 11 proc. i 52 proc.). Jednym z...
Według najnowszych analiz Bain & Company, globalny rynek usług chmurowych ma osiągnąć w 2020 roku wartość 390 miliardów dolarów. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do sytuacji obecnej (180 mld USD). Wdrożenia usług cloud...
Poniedziałkowa wyprzedaż dolara utrzymała się w nocy i choć nie widać bezpośredniego czynnika, nie ma zdziwienia kierunkiem zmian. W nocy rosnące ceny surowców, jak ruda żelaza i ropa naftowa, pomagają walutom surowcowym, ale też...
Proces zmian technologicznych sektora energetycznego w Polsce przyniesie zwiększenie bezpieczeństwa oraz redukcję emisji CO²
Technologie z obszaru smart grid pozwalają na lepsze wykorzystanie energii również przez odbiorców końcowych
Dzięki inwestycjom w systemy automatyki...
Od kilku miesięcy inwestorzy coraz uważniej obserwują kurs juana. Jak ostatni komunikat Ludowego Banku Chin wpłynie na jego wartość w stosunku do dolara i czy przyczyni się do dłuższej stabilizacji na rynku walutowym -...
Nieruchomość w popularnej turystycznej miejscowości to spory wydatek. Za metr kwadratowy apartamentu w Juracie trzeba zapłacić średnio ponad 15 tys. zł, czyli prawie dwa razy więcej niż w Warszawie. Wyższe ceny niż w stolicy są również m.in. w Krynicy...
Konstytucja Biznesu to ważna regulacja, nad którą Ministerstwo Rozwoju długo pracowało we współpracy z przedsiębiorcami. Wiele jej zapisów było uzgadnianych w ramach konsultacji społecznych. Zrezygnowano jednak z pewnych rozwiązań, które jeszcze bardziej pomogłyby przedsiębiorcom,...
Wrocławska spółka Lokum Deweloper pomyślnie zadebiutowała na rynku obligacji Catalyst i przymierza się do nowych inwestycji. Firma zamierza wejść na rynek krakowski i warszawski. W planach ma też debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Na Catalyst Lokum zadebiutowała...
W momencie luzowania kolejnych obostrzeń przedsiębiorcy myślą intensywnie o tym, jak najlepiej wykorzystać sytuację rosnącej konsumpcji. Blisko 18 proc. firm planuje inwestycje, głównie w sprzęt i maszyny. Równocześnie już co piąta firma zamierza w...
W ubiegłym roku polskie firmy po raz pierwszy ubezpieczyły obroty warte blisko pół biliona złotych. Łączna kwota ubezpieczonych należności wyniosła blisko 157 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 roku. Mimo tych wzrostów...
,Bridge to MassChallenge Warsaw ogłosił listę 25 startupów z regionu CEE, które zakwalifikowały się do pilotażowej edycji programu. Program jest dedykowaną krajom Europy Środkowo-Wschodniej odsłoną jednego z największych na świecie akceleratorów dla startupów –...
Rośnie odsetek firm w Polsce, które aktywnie korzystają z internetu, wciąż jednak możliwości sieci nie są przez nie w pełni wykorzystywane. Tylko co piąta firma prowadzi sprzedaż przez internet i jest obecna w mediach społecznościowych. Social media pomagają budować relacje z klientami, słuchać ich...
Cywilizacja stoi przed problemami związanymi z techniką cyfrową i cyfryzacją, które przeniknęły wszystkie sektory gospodarcze. Stały się one horyzontalne – niezależnie czy mowa o rolnictwie, hutnictwie, budownictwie kolejowym, budownictwie drogowym. Każdy sektor aspirujący do...
Jak wynika z najnowszego badania Rzetelnej Firmy, 85 proc. przedsiębiorców uważa, że w czasie spowolnienia firmy powinny skupić się na budowaniu relacji. Aż 62 proc. badanych przyznaje, że inwestuje więcej czasu i zasobów na...
Ostatnie badania IDC utwierdziły nas w przekonaniu, że popyt na usługi IT w Polsce nie słabnie, a wręcz przeciwnie dopiero nabiera rozpędu. Szacowany wzrost na poziomie 4 proc. dla sektora usług IT w 2015...
Wymiana handlowa między Polską a Irlandią rośnie w tempie 15–20 proc. rocznie. Irlandczycy eksportują do Polski między innymi produkty i usługi wykorzystywane w rolnictwie, wyroby medyczne i zaawansowane technologie IT. Wzrasta również wartość eksportu irlandzkiej żywności do Polski....
Pomimo utrzymującej się w UE recesji, która wywarła duży wpływ na branżę budowlaną na przestrzeni ostatnich pięciu lat, w 2012 r. największym firmom budowlanym w Europie udało się zwiększyć przychody ogółem o 7 proc.,...
Strach przed Brexitem nie jest przeszkodą w podbijaniu zagranicznych rynków. Aż 62 proc. polskich przedsiębiorców działających na rynkach zagranicznych nie obawia się wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Odsetek ten jest nieznacznie mniejszy wśród...
Umiejętności miękkie są niemierzalne i często trudne do zdiagnozowania przy pierwszym kontakcie. Być może dlatego w procesie rekrutacji ustępują niekiedy kompetencjom twardym, które łatwo udokumentować w CV dyplomami czy certyfikatami. Tymczasem, według badań Fundacji...
Coraz więcej polskich firm inwestuje i nawiązuje kontakty handlowe w Chinach i Azji, odległych krajach Bliskiego Wschodu czy Afryki Północnej. Różnice kulturowe to jeden z największych czynników ryzyka, które wiążą się z ekspansją na te rynki. Eksperci zauważają, że...
Ubiegłoroczna nowelizacja ustawy hazardowej zmniejszyła szarą strefę – już 3 mld z wartego 5 mld zł rynku „przepłynęło” do legalnie działających bukmacherów. Zmiana przepisów otworzyła też drzwi nowym podmiotom. W listopadzie zdecydował się na to Superbet –...
Za niecałe pół roku rozpocznie się Wystawa Światowa EXPO 2017, której tegorocznym gospodarzem jest Kazachstan. W wydarzeniu weźmie udział ponad setka państw i organizacji, a niektóre z nich już rozpoczęły budowę narodowych pawilonów. Nie zabraknie...
Sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest jednym z największych pracodawców w Polsce, porównywalnym już do sektora motoryzacji. Dziś 852 centra zlokalizowane w całym kraju zatrudniają 193 tys. osób, ale już w tym roku ich liczba powinna przekroczyć 200 tys....
Zgodnie z aktualnymi danymi (Geminus, VI. 2013) ponad 96% Polaków korzystających z Internetu używa wyszukiwarki Google. Wysoka popularność wyszukiwarek na całym świecie sprawiła, że stały się one jednym z najważniejszych narzędzi internetowych, a co...
Firmy zmieniły swój sposób postrzegania chmury. Nie jest już ona wyłącznie elementem infrastruktury IT. Inwestycje w chmurę zaczynają być koniecznym elementem biznesu, poprawiającym jego wydajność i wspierającym innowację. Z badania firmy doradczej Deloitte „Oustourcing Survey...
Jak unijne państwa radzą sobie w obszarze otwartych danych? Coraz lepiej, wynika z ostatniego raportu Capgemini Invent. W ostatnim roku wszystkie kraje członkowskie zwiększyły wykorzystanie danych otwartych, średnio o 12 proc. Jednym z liderów...
35% firm z branży kosmetycznej działających przede wszystkim w segmencie B2B uważa, że udział sprzedaży online w przychodach branży zamyka się w 10%. 1/4 z nich szacuje go na ponad 25%.
Ocena poziomu...
Poszukiwanie nowych rozwiązań i dróg kontaktów z klientami jest ogromnie ważne. Dlaczego? Otóż budowanie długotrwałej więzi z klientem daje każdej firmie wymierne korzyści. Działanie w oparciu o zaawansowane narzędzia umożliwiające budowanie trwałej relacji pomiędzy...