Jak wynika z badania przeprowadzonego przez EY, 84% dyrektorów finansowych (CFO) uważa, że muszą zbalansować konieczność osiągania dobrych wyników w krótkim okresie z koncentracją...
Przed pandemią COVID-19 niemal co czwarty ankietowany przedsiębiorca budował harmonogramy prac z miesięcznym wyprzedzeniem, a aż 17 proc. badanych tworzyło szczegółowe plany roczne. Niepewność,...
Czekając na ustąpienie epidemii menedżerowie firm zastanawiają się, jak powinna wyglądać praca biur i przedsiębiorstw w erze post-covidowej. Marcowy lockdown sprawił, że praca nad...
W ostatnich latach tempo i powszechność automatyzacji znacznie wzrosły. Wśród firm, które zdecydowały się na takie zmiany, coraz częściej nie jest to po prostu...
Mimo, że pandemia staje się siłą napędową do wdrażania rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję (AI) w celu poprawy jakości obsługi klienta, to jej potencjał...
Proces zarządzania przedsiębiorstwem to niemałe wyzwanie – tym większe, na im szerszą skalę działa firma. Składa się na nie wiele elementów, począwszy od koordynacji...
Prowadząc działalność gospodarczą coraz częściej można spotkać się z pojęciem compliance. Dla dużych przedsiębiorców pojęcie to jest znane. Jednak dla małych i średnich, brzmi...
Aż 7 na 10 procesów digitalizacji przedsiębiorstw w pewnym momencie zwalnia lub nie dochodzi do skutku. Najnowsze badania McKinsey Global Survey pokazują, że organizacje...
Jak nowoczesne technologie - w tym SI - pomogą przeprowadzić biznes przez proces transformacji cyfrowej?
Technologia jest miarą postępu w społeczeństwie. To, w jaki sposób...
Automatyzacja procesów w firmie może przynieść oszczędności rzędu 2 mln zł
Czy automatyzacja procesów biznesowych się opłaca? Według wyników najnowszego badania globalnej agencji doradczej...
Z czwartej edycji raportu State of the Connected Customer przygotowanego przez Salesforce wynika, że przedłużający się kryzys wpłynął na wszystkie aspekty naszego życia. Diametralnie zmienił...
Świat stoi u progu permanentnej rewolucji cyfrowej i żadne przedsiębiorstwo nie może pozostać jej obojętne. Nowe technologie już nie tylko wpływają, ale również determinują...
58 proc. konsumentów zna markę, która szybko dostosowała swoje działania do pandemicznej rzeczywistości. Dyrektorzy ds. marketingu są niezbędni do funkcjonowania organizacji podczas kryzysu.
W czasie...
Połowa dyrektorów finansowych w Europie deklaruje większy optymizm odnośnie do perspektywy finansowej przedsiębiorstw, które reprezentują. W marcu odpowiedziało tak zaledwie 10 proc. ankietowanych. Jednocześnie,...
Ostatnie miesiące to dla przedsiębiorców wyjątkowo trudny okres. W związku z pandemią koronawirusa, właściciele firm sukcesywnie ograniczają zbędne koszty i ostrożnie podchodzą do inwestycji. Z drugiej...
Wartość globalnego rynku rozwiązań Customer Experience Management (CEM) wzrośnie z 7.75 miliarda dolarów w 2019 roku do 14.5 miliarda dolarów w 2024 roku, a...
Dane ekonomiczne wskazują, że amerykańskie przedsiębiorstwa dzięki elastyczności zatrudnienia lepiej radzą sobie z kryzysem.
Jedną z najważniejszych cech, jakie są potrzebne przedsiębiorstwu w czasie kryzysu...
Funkcjonowanie biznesu w czasach kryzysu to wyzwanie dla wszystkich, zarówno dużych międzynarodowych korporacji, jak i średnich czy mniejszych firm. Odnalezienie się w nowej sytuacji,...
Wartość sprzedaży chmury obliczeniowej w Polsce osiągnęła w 2019 roku kolejny rekord. Według danych IDG przedsiębiorstwa, których dane uwzględniono w raporcie, odnotowały przychody netto...
Założenie i prowadzenie własnego start-upu to odpowiedzialny krok. Początkujący przedsiębiorca staje przed dużym wyzwaniem i mnóstwem decyzji. Musi poznać i przeanalizować rynek, znaleźć unikalne...
Bieżący rok za sprawą pandemii zapewne przejdzie do historii także pod względem dużej ilości zleceń dotyczących działań kryzysowych. Zwykle stanowiły one kilka, zaś w...
Według najnowszego raportu opracowanego przez KPMG, aż 79% konsumentów martwi się obecnie o globalną sytuację ekonomiczną. Jednocześnie, wszystkie kraje ujęte w badaniu, w tym...
CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, jest obszarem, który coraz bardziej zakorzenia się w codzienności polskich przedsiębiorstw. Z każdym rokiem przybywa firm, które poza trzonem...
Wyniki badania Executive Opinion Survey 2020, prowadzonego przez World Economic Forum wyznaczają główne problemy związane z globalną pandemią, ale także pokazują, jak liderzy biznesu...
W ostatnich latach słowo „cyfryzacja” biznes odmieniał przez wszystkie możliwe przypadki. Organizowano liczne debaty na ten temat, publikowano raporty, w każdym medium pojawiały się...
Bezpieczeństwo ewoluuje od odpowiedzialności jednego zespołu do odpowiedzialności całej firmy. Powinno ono stać się częścią kultury organizacji, w której każdy pracownik ma obowiązek zaakceptować...
Pandemia Covid-19 nie tylko spowodowała globalny kryzys ekonomiczny, ale wpłynęła prawie na każdy aspekt naszego życia. Nie dziwi więc, że koronawirus wprowadził również nowe...
Z badania przeprowadzonego przez firmę EY wynika, że 41 proc. przedstawicieli kadry kierowniczej firm z 45 krajów deklaruje przyspieszenie procesu automatyzacji w swoich przedsiębiorstwach....
Prace nad systemem CRM, który ma pomagać firmie realizować jej cele biznesowe, nie kończą się na wdrożeniu. Oprogramowanie musi być stale rozwijane, aby sprostać...
W czasie pandemii zapotrzebowanie na nowe umiejętności wzrosło. 86% firm uważa rosnącą lukę talentów za przeszkodę dla swojego biznesu. Tymczasem ponad 40% liderów HR...
56 proc. respondentów wskazuje zmianę otoczenia rynkowego i działalność konkurencji, jako powód aktywności dezinwestycyjnej.
Jeszcze przed wybuchem kryzysu wywołanego koronawirusem, wielu ekspertów rozważało możliwość nadejścia...
Trzecia edycja realizowanego co 2 lata Digital Transformation Index prezentuje, w jaki sposób organizacje przyspieszają realizację projektów związanych z cyfrową transformacją, badając ponad 4...
W Polsce tylko co trzecia firma należy do grona innowacyjnych i najczęściej dotyczy to dużych przedsiębiorstw. Zmiany technologiczne są jednak opłacalne. Firmy dostrzegają wpływ innowacji...
Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O...
Niemal 25 proc. małych i średnich firm w Polsce zamierza do końca roku ograniczyć do minimum lub całkowicie wstrzymać zakup nowych samochodów – wynika...
Aspekt odpowiedzialności społecznej biznesu odgrywa coraz ważniejszą rolę w polskiej gospodarce. Warto pokazać jego pozytywny wpływ na nasze najbliższe otoczenie urbanistyczne i inwestycje deweloperskie....
W przededniu spodziewanej drugiej fali pandemii koronawirusa, uwagę opinii publicznej zwrócił projekt tzw. „ustawy o bezkarności urzędniczej”, który wpłynął do sejmu. Projekt ten zawiera...
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy pandemia COVID-19 gwałtownie przyspieszyła procesy cyfryzacji w firmach. Większość przedsiębiorstw skupiła się przede wszystkim na umożliwieniu swoim zespołom telepracy...
Kilkadziesiąt lat temu ludzie byli w stanie funkcjonować w społeczeństwie i zarządzać przedsiębiorstwami praktycznie bez dostępu do jakiejkolwiek innowacyjnej technologii. Nie było komputerów, nie...
CEO muszą obecnie mierzyć się nie tylko ze skutkami kryzysu gospodarczego, ale również z szybko zachodzącymi zmianami w zakresie elastyczności pracy, cyfrowej transformacji oraz...