Dlaczego reorganizacje się nie udają?

70 procent  firm, które teraz się restrukturyzują lub reorganizują, poniesie porażkę. W dodatku będzie udawać, że nic się nie stało, tracąc jednocześnie siły i...

Trendy MSP – co napędza a co hamuje sektor – raport Salesforce

W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać konkurencyjność lub zapewnić wzrost, niezbędne...

Bez powszechnego dostępu do analityki nie dojdzie do cyfrowej transformacji

W świecie biznesu cyfrowa transformacja jest jednym z najbardziej popularnych haseł ostatnich lat. Nikogo nie trzeba przekonywać o korzyściach, które niesie ze sobą wdrażanie...

Skuteczna komunikacja i odpowiednie motywowanie pracowników to największe wyzwania dla menadżerów

Skrajnie różne pokolenia na rynku pracy, niska stopa bezrobocia i duża konkurencja wśród firm, walczących o przyciągnięcie najlepszych kandydatów i zatrzymanie najbardziej efektywnych pracowników,...

Jak rozpoznać indywidualne motywatory pracowników?

Utrzymanie wysokiego zaangażowania wśród pracowników to niezwykle ważny element funkcjonowania każdej firmy. O tym co najbardziej mobilizuje do działania niektórzy mówią wprost, inni nie...

Czy zarządca nieruchomościami stanie się asystentem?

Firmy zajmujące się zarządzaniem nieruchomościami stają się z każdym rokiem bardziej profesjonalne. Standardem jest już internetowa platforma zrzeszająca wszystkich mieszkańców, coraz szerszy staje się...

Szef to zawód – jak być dobrym i skutecznym szefem?

Wyobraź sobie sytuację, że oto zostajesz szefem z związku z zasługami na niższym stanowisku i masz (jak większość szefów) nadzieję, że zdobyte tam doświadczenie...

Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami w firmach na najniższym poziomie od 12 lat

Globalny raport Aon 2019 „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami w firmach” identyfikuje wyzwania, z którymi mierzą się organizacje w zakresie oceny oraz reagowania na tradycyjne...

Działy zakupów idą na wojnę z… niepewnością

Kupcy, specjaliści ds. sourcingu oraz kierownicy działów zakupów czy logistyki muszą brać pod uwagę coraz więcej czynników, które potencjalnie mogą zagrażać ciągłości działań, które...

O co chodzi z tym sustainability?

Przedsiębiorcy coraz częściej, także w Polsce, stawiają na zrównoważony rozwój swoich firm. Czy to nowa „moda”, która wyprze działania CSR, czy raczej jest to model biznesowy, według którego...

Krótka ścieżka do dłuższej współpracy

Doradcy finansowi, eksperci finansowi, trenerzy finansowy – często myleni z doradcami inwestycyjnymi - nazywają się niezależnymi. Ale ta niezależność i obiektywizm w rzeczywistości nie...

Platforma Carrotspot odpowiedzią na potrzeby pracowników, działów HR i całych organizacji

Dzisiaj, kiedy mamy do czynienia z tzw. rynkiem pracownika, pracodawcy muszą prześcigać się w poszukiwaniu pomysłów mających na celu przyciągniecie do firm nowych osób,...

Kontrola pracowników: kamery, monitoring poczty, GPS i chipy wszczepiane pod skórę

Kamery w miejscu pracy, monitoring poczty elektronicznej i komputerów czy zamontowany w autach służbowych GPS to jedne z najczęściej stosowanych przez pracodawców form kontroli...

Zarządzanie talentami jest proste. Usuwaj im kłody spod nóg!

Samo pojęcie zarządzania talentami (talent management, high potential) pojawiło się w latach 90. Uświadomiliśmy sobie, że traktowanie wszystkich równo jest nieskuteczne i nieuczciwe. Grupę...

Cyfryzacja miejsc pracy: jak uniknąć porażki? O sukcesie decydują 3 zasady

Trójka to dla naszej kultury cyfra szczególna. Zasada trójki działa wszędzie – w kinie, literaturze, w codziennym życiu. Wystarczy spojrzeć na słynne cytaty czy...

Chcesz zarządzać zmianą – zapomnij o zarządzaniu

Badający innowacje i rozwój Clayton Christensen sformułował tezę, którą można sprowadzić do przewrotnej myśli: „żeby zarządzać zmianą, należy zapomnieć o zarządzaniu”. To proces, który...

Dostosuj się do zmian, aby przetrwać

Dostosuj się lub zostań w tyle. W nowym artykule poświęconym gospodarce doświadczeń (Experience Economy) przekonujemy, że przedsiębiorstwa muszą potraktować łączność jako następny etap w...

Biznesowa pułapka dla pobłażliwych vs szansa na rozwój. Czym jest zdrowa klientocentryczność?

Czy w dzisiejszych czasach marki wciąż powinny być absolutnie klientocentryczne, czy może jednak wyznacznikiem dojrzałości rynkowej jest umiejętność postawienia granicy użytkownikom? I wreszcie -...

Zarządzanie po polsku, czyli warto inwestować w relacje międzykulturowe

Jak pokazuje raport “The Challenges of Working in Virtual Teams”* prawie 80 proc. specjalistów w globalnych firmach pracuje w zdalnie zarządzanych zespołach, o wysokim...

Aż 7 na 10 firm zwiększa wydatki na jakość obsługi klienta

Ostatnie międzynarodowe badanie rynku przeprowadzone przez firmę Salesforce pokazuje rosnące znaczenie obsługi klienta dla utrzymania wysokiej konkurencyjności firm. W tym obszarze działalności przedsiębiorstwa na...

Nierzetelny i nieterminowy? Obraz polskiego handlowca

Klienci nie mają wątpliwości – najważniejszą cechą dostawcy produktów i usług jest rzetelność oraz dotrzymywanie terminów. Niestety zdaniem aż 61% nabywców obszar ten wymaga...

Wrogiem nowego biznesu jest aktualny biznes

Sony, Kodak, Xerox — te marki jako pierwsze dysponowały przełomowymi innowacjami, jednak przegapiły moment na ich wdrożenie. Jak to możliwe, że firmy o potężnym...

Bezpieczeństwo firmowej chmury

Rozwiązania chmurowe stale zyskują na popularności. Według firmy badawczej Forrester całkowity rynek chmury publicznej osiągnął w 2018 roku wartość 178 miliardów dolarów – to...

Raport Oxford Economics: detalisto, tylko sztuczna inteligencja pozwoli Ci przetrwać na rynku

Według raportu instytutu analitycznego Oxford Economics, retailerzy muszą inwestować w chatboty i algorytmy uczenia maszynowego, by przetrwać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Takiego zdania...

Przetwarzanie brzegowe zmieni sposób zbierania i analizy informacji. Zyskają na nim rynek finansowy, medycyna,...

Rozwój internetu rzeczy przyczynił się do powstania usług przetwarzających informacje w ramach cloud computingu. Jednak moc obliczeniowa chmur danych nie jest wystarczająca, aby w czasie rzeczywistym analizować...

Jak doceniać i motywować kreatywnych pracowników?

Dzięki uzdolnionym pracownikom firmy zarabiają i odnoszą sukcesy. Ich zdolności pozwalają zdobywać przewagę nad konkurencją, a nawet mogą ją wznieść na wyższy poziom. Jak dbać...

Lojalni przez duże „L”. Program lojalnościowy dla sprzedawców

Bez wątpienia jednym z elementów wpływających na satysfakcję konsumenta są pozytywne doświadczenia zakupowe, które w zależności od branży kształtowane są przez różne osoby. Mowa...

Zetka, Baby boomers i Millenials w jednej firmie, czyli jak zapobiec wojnie światów?

Od wielu lat pracodawcy próbują zrozumieć młode pokolenia. Powstały setki książek, które szukały sposobu na sprawne wykorzystanie generacji Y i Z w biznesie. Działy...

Współczesny konsument chce mieć wszystko tu i teraz

Jednym z najbardziej nieetycznych działań, które nasiliło się w ostatnich latach jest dezinformacja lub niepełna informacja dotycząca danego produktu czy usługi. Klient, który decyduje...

Nie dyskutuj! Chyba, że wiesz, jak to robić

Stoisz przed niełatwym zadaniem poprowadzenia dyskusji podczas szkolenia lub spotkania z pracownikami? Wiedz, że rola prowadzącego ma kluczowe znaczenie dla jej przebiegu. Jak kierować...

Sieci handlowe nie radzą sobie wewnętrzną komunikacją

Jednym z najważniejszych wyzwań związanych z zarządzaniem efektywnością pracy ludzi w sieciach handlowych jest uporządkowanie systemu komunikacji. Obecnie centrale wysyłają sklepom informacje różnymi kanałami, tworząc...

Polski przełożony krytykuje rzadziej niż ukraiński szef, czyli jak zarządzać polsko-ukraińskim zespołem

Jeszcze kilka lat temu termin „zarządzenie w wielokulturowej organizacji” kojarzył się w Polsce wyłącznie z wielkimi, globalnymi korporacjami. Dziś często w nawet najmniejszej firmie...

Sieć 5G pozwoli na rozwój nowych modeli biznesowych i usług. Wymaga to jednak pilnych...

Zbyt rygorystyczne normy pola magnetycznego, konieczność uporządkowania zakresu częstotliwości, żeby móc je alokować do 5G, oraz przygotowanie polskich przedsiębiorstw do tego, żeby były w stanie w pełni...

Biznes zwiększa wydatki na analizę ryzyka, a także technologie i szkolenia z zakresu...

Cisco zaprezentowało piątą edycję rocznego raportu CISO Benchmark Study 2019. W badaniu wzięło udział ponad 3000 specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa z 18 krajów świata. Respondenci...

81% przedstawicieli MŚP uważa, że cyfryzacja zwiększa wydajność

Nowe badania TomTom Telematics wskazują, że przedsiębiorcy z sektora MŚP coraz częściej sięgają po rozwiązania z zakresu automatyzacji w celu poprawy wydajności, usprawnienia komunikacji...

Małe i średnie firmy pod technologiczną ścianą

Według badania Konica Minolta główne wyzwania, z którymi mierzą się małe i średnie firmy to cyberzagrożenia (33%), rosnąca konkurencja (27%), nowe regulacje takie jak...

W ciągu 3 lat ponad 40 proc. zadań związanych z obsługą klienta zostanie zautomatyzowanych

Zaangażowanie klienta, szybsza reakcja na pytania konsumentów i personalizacja obsługi – to największe wyzwania, z którymi będą musiały zmierzyć się działy obsługi klienta. Jak...

Koszty siły roboczej i transportu największymi wyzwaniami dla polskich firm w 2019 r.

Dyrektorzy finansowi w Polsce mają mniejszą skłonność do podejmowania ryzyka niż CFO z regionu. Częściej spodziewają się także wzrostu kosztów, spadku rentowności i marż...

Klient jest najważniejszy, ale tylko w teorii

Livespace: 2/3 przedsiębiorstw deklaruje, że znajomość biznesu i potrzeb klienta jest kluczowa. Tyle samo klientów nie dostrzega takiego podejścia firm w praktyce. Jak pokazuje raport...

Wyniki badań Microsoft: cyfrowa transformacja przez rozum do serca

Dla ¾ liderów polskiego biznesu, biorących udział w badaniu Microsoft, społeczności CIONET i Digital Excellence oraz firmy Neurohm, cyfrowa transformacja jest jednym z kluczowych...
Exit mobile version