Dodatkowe 2 mln zł dla Rydzyka

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczył, że fundacja o. Rydzyka poza 26 mln złotych odszkodowania przyznanego w ramach ugody zyskała wczoraj także reklamę wartą prawie 2 mln złotych. Wynikiem medialnej burzy wokół rekompensaty jest przeszło 2 tys. publikacji.

246 materiałów pochodziło z mediów tradycyjnych – prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Na taki wynik największy wpływ miały doniesienia z sieci. Do RTV należało 31 proc. przekazu, natomiast do prasy zaledwie 3 proc. Należy jednak pamiętać, że prasa reaguje z opóźnieniem ze względu na czas przygotowania czasopism. W przypadku dzienników zdarzenia komentowane są najszybciej dzień po zajściu.

Informacje na temat odszkodowania opublikowane w mediach tradycyjnych zapewniły Rydzykowi promocję o rynkowej wartości blisko 2 mln złotych – tyle wyniósł ekwiwalent reklamowy tych materiałów.

Liczba publikacji

Wykres 1.  Liczba publikacji na temat o. Rydzyka opublikowana 22 lutego 2016 r.

Zagadnienie odszkodowania wywołało także lawinę komentarzy internautów w social media. Nazwisko założyciela fundacji królowało wczoraj w trendach na Twitterze. Tylko 22 lutego na jego temat ukazało się 969 tweetów i 998 wpisów na Facebooku. Nie brakowało opinii, że taką decyzją partia rządząca spłaciła swój polityczny dług wobec o. Rydzyka czy propozycji, na co rząd mógłby przeznaczyć wspomniane 26 mln złotych.