Dwukierunkowa komunikacja SMS – najlepsze praktyki

SMS to kanał, który pierwotnie stworzony został do komunikacji dwukierunkowej. I jest to istotne zwłaszcza dziś, gdy wielu klientów oczekuje od marek błyskawicznej reakcji i dostosowania się do ich standardów. Jak więc wykorzystać dwukierunkową komunikację SMS w praktyce? W jakich sytuacjach będzie ona najbardziej przydatna? Sprawdźmy!

Dwukierunkowa komunikacja SMS – przykłady zastosowania

Gdy o tym myślimy, kojarzymy głównie SMS-y od firm z wiadomościami transakcyjnymi czy powiadomieniami o zniżkach. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Korzystając z dwukierunkowej komunikacji, możesz:

Wysyłać ankiety do swoich klientów

Wielu klientów wybiera dane firmy właśnie ze względu na wysoki poziom obsługi klienta. Jednak, żeby perfekcyjnie spełniać oczekiwania swoich odbiorców, musisz wiedzieć, czego od Ciebie oczekują. Jednym ze sposobów, aby się tego dowiedzieć, są ankiety przeprowadzone w formie SMS, np. po rozmowie z konsultantem, czy bezpośrednio po zakupie lub wykonanej usłudze.

Takie krótkie ankiety SMS przydają się również do poznania  preferencji klientów np. w sytuacjach dotyczących wprowadzenia na rynek nowych produktów.

Zbierać dane o swoich klientach

Świetnie nadają się do tego akcje specjalne, takie jak w przypadku kampanii Coca-coli (polegała ona na wyświetlaniu imienia chętnej osoby na butelce widocznej na billboardzie), ale również klasyczne konkursy z nagrodami, z których marki korzystają dość często.

Dobrym przykładem jest też marka DecoMorreno, która przed świętami zorganizowała konkurs SMS, w którym po zakupie produktu można było wziąć udział w konkursie, odpowiadając na pytanie „Opisz swoje największe świąteczne marzenie”.

Pamiętaj tylko, że informacje o zbieraniu danych osobowych klientów musisz zawrzeć w regulaminie takiej akcji.

Potwierdzać wizyty i je anulować, a nawet przekładać

Twoi klienci mają sporo na głowie, więc warto im pomóc. Wysyłanie SMS potwierdzających wizyty z automatycznymi odpowiedziami TAK/NIE działa korzystnie w obie strony:

  • firmie pozwala uzyskać pewność skorzystania z usługi,
  • klientowi zmniejsza szanse na przeoczenie wizyty.

To proste działanie, które korzystnie wpływa na wizerunek firmy.

Oferować klientom zniżki, jednocześnie ich angażując

Rabaty są atrakcyjne dla klientów, ale będą jeszcze atrakcyjniejsze, gdy zmotywujesz odbiorców do ich zdobycia. Wystarczy, że wykorzystasz do tego SMS, w którym poprosisz użytkownika o potwierdzenie chęci otrzymania zniżki. Akcje tego typu najlepiej wykorzystać w przypadku porzuconych koszyków lub urodzin klientów.

O czym pamiętać wdrażając dwukierunkową komunikację do swojej firmy?

Przede wszystkim o tym, że SMS marketing to marketing za przyzwoleniem – musisz więc uzyskać zgodę od klientów na wysyłanie im komunikatów promocyjnych. Po drugie nie bądź nachalny w swojej komunikacji i szanuj czas klientów – nie wysyłaj SMS-ów o nieodpowiednich porach. Do tego ważne jest, abyś w trakcie dwukierunkowej komunikacji SMS korzystał z profesjonalnego oprogramowania. Wysyłka SMS z SMS Center pozwala na:

  • budowanie własnej bazy odbiorców i zarządzanie nią,
  • przejrzyste dodawanie rabatów oraz formularzy wiadomości,
  • automatyzację kampanii, w tym automatyzację odpowiedzi czy numerów odbiorczych.