Tagi E-commerce

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: e-commerce

Sprzedawcy Amazona mają problem z rozliczaniem podatku VAT

Amazon to spółka akcyjna, która prowadzi największy na świecie sklep internetowy będący platformą sprzedażową dla kupujących i sprzedawców z całego świata. Nic dziwnego, że tak rozwinięta baza potencjalnych klientów przyciąga przedsiębiorców z branży e-commerce,...

Cyfryzacja również dla seniorów. Firmy muszą ich uwzględniać w swoich strategiach zmian

Firmy, które nie wdrażają cyfrowej transformacji, mogą wkrótce zniknąć z rynku – uważa Szymon Włochowicz, członek zarządu firmy Hicron. Przestaną się liczyć zwłaszcza dla młodego pokolenia konsumentów, przyzwyczajonych do korzystania z technologii i internetu, którzy nie będą wkrótce zainteresowani usługami...

Rynek pracy: poszukiwani specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa

Zgodnie z danymi KPMG, 68 proc. ankietowanych przedsiębiorstw w Polsce odczuło skutki związane z cyberprzestępczością, a 25 proc. z nich zanotowało wzrost liczby ataków hakerskich. Robert Bedrij, manager Information Technology w firmie rekrutacyjnej Michael Page,...

TIM S.A. – po kilku latach chudych pora na lata tłuste?

Dom Analiz SII opublikował rekomendację inwestycyjną dla akcji TIM S.A. Cena docelowa w perspektywie 12-miesięcznej dla tych walorów ustalona została na poziomie 11,50 zł, co przy cenie zamknięcia notowań z 2 maja 2019 roku...

Jak sztuczna inteligencja i głębokie uczenie zmieniają e-commerce

Przez kolejne dwa lub trzy lata tempo rozwoju sztucznej inteligencji nabierze wprost niewyobrażalnego tempa. Zdaniem Devina Weniga, dyrektora generalnego i prezesa eBay, to właśnie w handlu w pierwszej kolejności będzie nam dane obserwować najbardziej...

Znaczenie SEO w analizie inwestycyjnej biznesu

Dlaczego inwestorzy powinni korzystać z narzędzi SEO podczas podejmowania decyzji inwestycyjnej? Badania due diligence obejmują zwykle obszary finansowe i prawne, a dość rzadko obszar biznesowy. Niesłusznie, ponieważ spadek ruchu z SEO może kosztować nawet 200 milionów...

Król Doliny Krzemowej rozdaje dolary jak cukierki i nie jest to Elon Musk ani...

Jest Japończykiem koreańskiego pochodzenia, majątku dorobił się na bańce internetowej, a przez jego fundusz venture capital, SoftBank, przepływają miliardy dolarów. Mowa o Masayoshi Son, który pomógł rozwinąć się takim firmom jak Yahoo! czy Uber,...

Internet Rzeczy narzędziem w rękach sprzedawców

Często stosowane w branży handlowej hasła „personalizacja” i „sprzedaż wielokanałowa” nie są już tylko koncepcjami, nad którymi pracują detaliści. Coraz więcej z nich aktywnie wdraża innowacyjne rozwiązania technologiczne i stopniowo przechodzi na inteligentne środowisko,...

Branża leasingowa coraz bardziej się cyfryzuje. Rynek musi się nastawić na usługi w internecie

Leasing to jedna z najszybciej rozwijających się form finansowania inwestycji polskich firm. Teraz stoi przed wyzwaniem związanym z cyfryzacją swoich usług i kanałów kontaktu z klientem. Dostępny na rynku od niedawna leasing online szybko zdobywa popularność, a w tym...

8 najważniejszych trendów sportowych 2019 roku według Deloitte

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, zakłady sportowe czy esport – między innymi te trendy będą miały największy wpływ na przemysł sportowym w nadchodzących miesiącach. Jak zauważają w raporcie „Deloitte’s sports industry starting lineup – Trends...

Progressive Web Application – game changer dla handlu mobilnego?

Dzięki niej Tinder zredukował czas ładowania aplikacji o ponad połowę, a Pinterest zwiększył przychody z reklam o 44 proc. Mowa o technologii PWA (Progressive Web App). Coraz częściej to właśnie ona wybierana jest do budowy...

Inwestycje na rynku nieruchomości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Polska cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów z Azji. W Czechach rynek inwestycyjny jest zdominowany przez rodzimych kupców, a Rumunii wolumen transakcji inwestycyjnych osiągnął w zeszłym roku poziom blisko 1 mld euro. Pomimo...

Digitalizacja i outsourcing szansą dla transportu i logistyki

Deficyt pracowników oraz wzrost kosztów inwestycji i transportu to czynniki, które w ostatnich latach najbardziej dają się odczuć w polskiej branży TSL. Jak podaje raport PwC „CEE Transport & Logistics TrendBook 2019”, w ciągu...

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już...

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych...

Zakupy okazją do spotkań. Trendy w branży retail

Detaliści nieustannie mierzą się z wymaganiami, stawianymi przez współczesnych konsumentów – to ich upodobania i preferencje kształtują trendy w branży retail. Właściciele sklepów, chcąc zachować konkurencyjność, muszą w dzisiejszych czasach uwzględniać w planach biznesowych...

Rynek magazynowy we Wrocławiu 10 lat temu i dziś

W przeciągu ostatnich dziesięciu lat podaż powierzchni magazynowej w regionie Wrocławia wzrosła o przeszło 240% i na koniec 2018 r. wyniosła 1,85 mln mkw. Z roku na rok dolnośląskie umacnia swoją pozycję w regionie...

Polaryzacja na europejskim rynku centrów handlowych

Powierzchnia handlowa w istniejących obiektach drugorzędnych będzie coraz częściej przeznaczana na funkcje biurowe, mieszkaniowe i inne W 2018 roku deweloperzy dostarczyli na rynek łącznie 2,6 mln m kw. nowej powierzchni w centrach handlowych...

Amazon szansą dla polskiej branży kosmetycznej

Potencjał sprzedaży kosmetyków na brytyjskim Amazonie w 2019 r. to 264 mln funtów, tj. około 1,32 mld zł – wynika z raportu firmy EUBRAND, specjalizującej się we współpracy z producentami, którzy chcą rozwijać sprzedaż...

CPK: start konsultacji z partnerami branżowymi

Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczęła proces uzgodnień strategicznych z partnerami branżowymi. Podczas inauguracyjnego spotkania, w którym wzięło udział ponad 60 przedstawicieli firm i instytucji zainteresowanych projektem, inwestor CPK przedstawił założenia koncepcji planowanego portu Wśród uczestników...

Badania SAP: Czy Polacy potrzebują „fizycznych” sklepów?

50 mld złotych – tyle według raportu Interaktywnie.com wydamy na zakupy online w 2019 roku. Jak podają Ecommerce Europe i SAP, już 49% Polaków robi regularnie zakupy online. Inne badania SAP pokazują, że tyle...

Badanie NASK I PBS: uczniowie najchętniej korzystają z sieci w domu

Jak wynika z najnowszej analizy przeprowadzonej przez NASK we współpracy z PBS, globalna sieć jest codziennie eksplorowana przez 96% polskich nastolatków. Każdego dnia spędzają oni w Internecie średnio 4 godziny, nierzadko traktując go jako...

Giełdowy Indeks Produkcji zwiększył swoją wartość w marcu o 0.66 proc. do poziomu 936.73...

Giełdowy Indeks Produkcji zwiększył swoją wartość w marcu o 0.66 proc. do poziomu 936.73 punktów. Seria trzech kolejnych miesięcy wzrostowych pozwoliła GIP60 wypracować w całym pierwszym kwartale 8.44 proc. wzrostu wartości. Analitycy z DSR SA...

Dobra sytuacja branży logistycznej. 20 proc. firm planuje wzrost zatrudnienia, ale ma problem ze...

Szybki rozwój e-commerce napędza branżę logistyczną. Z drugiej strony zmusza operatorów do inwestycji i ciągłego doskonalenia swoich usług. – To nie jest już tylko transport z punktu A do punktu B, ale cały szereg usług dodatkowych, takich...

Zwroty w handlu internetowym: przekleństwo czy okazja?

Aż 650 mld USD stanowi rocznie globalny rynek zwrotów w e-commerce. Z tego tylko mniej niż połowa może wrócić na rynek za początkową cenę. W Polsce dzisiaj działa około 29 tys. sklepów internetowych -...

Polacy coraz chętniej pomagają poprzez akcje crowdfundingowe. Wspierają zbiórki na leczenie, projekty artystyczne, a...

Crowdfunding cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. W serwisie Zrzutka.pl w ciągu roku liczba zbiórek wzrosła o 300 proc., a wpłat – o ponad 120 proc. Średnia wpłata nieznacznie przekracza 60 zł. To kilkukrotnie mniej niż...

Nowe nawyki Polaków czyli e-grocery nad Wisłą

W ciągu ostatniego roku, naznaczonego niehandlowymi niedzielami, supermarkety online zanotowały wzrost nawet o 30 proc., podczas gdy sklepy stacjonarne tylko nieznacznie zwiększyły swoją sprzedaż. We wcześniejszych latach średnie tempo wzrostu segmentu e-grocery...

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Działalność w branży e-commerce bez wsparcia marketingowego jest zwyczajnie mało efektywna, a przy tak dużej konkurencji na rynku nie można sobie na to pozwolić. Cztery najważniejsze obszary, o które trzeba zadbać to: sprowadzenie ruchu...

Pozytywne nastroje wśród inwestorów branży nieruchomości w Europie

Popyt  na rynku nieruchomości komercyjnych napędzany przez rozwój nowych technologii oraz sektor e-commerce rekompensuje pesymistyczne prognozy gospodarcze dla Europy. Nastroje inwestorów są pozytywne, a najwyższe stopy zwrotu generuje segment przemysłowy -  czytamy w raporcie...

Ze sztuczną inteligencją eksperymentuje coraz więcej firm. 2019 rok może być przełomowym dla rozwoju...

Blisko 70 proc. światowych firm zaczęło eksperymentować ze sztuczną inteligencją lub ma to w planach. W Polsce decyduje się na to 20–25 proc., przede wszystkim firmy działające w e-commerce, finansach czy ubezpieczeniach. Jeszcze w tym roku nawet...

Rynek soczewek w Polsce z dwucyfrowym wzrostem

Rynek soczewek kontaktowych w Polsce w 2018 r. wzrósł o 11,3 proc. i jest wart ponad 300 mln zł. Prawie milion Polaków zdecydowało się już na taki sposób korekcji wady wzroku. Na każdego obecnego...

Specjalizacja metodą na reaktywację zakupów grupowych?

Znany z popularnych portali konsumenckich model zakupów grupowych swoje najlepsze lata ma już za sobą. Największy boom na tego typu usługi miał miejsce po 2010 roku i nie trwał zbyt długo. Symbolicznym wydarzeniem zwiastującym...

Przywrócenie handlu w niedzielę nie wpłynie na wzrost e-commerce

Liczba transakcji w e-commerce w niedziele niehandlowe jest o 15 proc. wyższa względem niedziel handlowych. Niedziela na zakupach w internecie stała się nowym nawykiem Polaków i na stałe wpisała się w struktury e-handlu. ...

DPDgroup: zwroty w e-commerce coraz popularniejsze

Według corocznego badania europejskiego rynku e-commerce, Barometr E-shopper 2018, coraz więcej e-nabywców decyduje się na zwrot zakupionych w Internecie przedmiotów. W 2018 roku na ten krok zdecydowało się 10 proc. europejskich konsumentów. Jest to...

Coraz chętniej dzielimy się danymi osobowymi. Dzięki analizie big data przez sztuczną inteligencję można...

W dobie powszechnego dostępu do urządzeń mobilnych oraz rozwoju branży sztucznej inteligencji umiejętność właściwego wykorzystania rozwiązań z zakresu big data stanowi kluczowe wyzwanie dla firm oraz start-upów. Dzięki narzędziom do analizy dużych zasobów informacji można stworzyć innowacyjne rozwiązania...

Rynek magazynowy w Polsce Centralnej bez tajemnic – RAPORT AXI IMMO

Ze względu na strategiczne położenie regionu od początku formowania się polskiego rynku magazynowego rejon Polski Centralnej znajdował się wśród lokalizacji z największym potencjałem rozwoju. W 2009 r. podaż w regionie oscylowała w granicach 875...

Ile zarabiają absolwenci? Pensje „na start” w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu

5 700 zł brutto - to najwyższe przeciętne zarobki "na start" w woj. mazowieckim, małopolskim i dolnośląskim. Na takie pensje mogą liczyć początkujący programiści. Dane serwisu zarobki.pracuj.pl potwierdzają dobre warunki pracy w IT w...

Aktualne stawki wynagrodzeń w sektorze leasingu

Ubiegły rok był bardzo udany dla polskiej branży leasingowej, a dobra kondycja sektora przełożyła się na aktywność firm na rynku pracy. Pracodawcy, także w tym roku zapowiadają dalszy wzrost zatrudnienia, a kluczowymi kompetencjami pożądanymi...

Po rekordowym roku sieci handlowe z niepokojem patrzą w przyszłość

W ostatnim roku obrotowym przychody 250 największych detalistów na świecie wzrosły o blisko 6 proc. Niezagrożoną pozycję lidera zachował Walmart, a jego wzrost w przychodach ze sprzedaży detalicznej wyniósł 3 proc. W Polsce bezkonkurencyjny...

Jak wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość (AR) w e-commerce?

To nowoczesne technologie odpowiadają za to, że konsumenci, oprócz dokonywania zakupów w internecie, mogą także z fotograficzną dokładnością zobaczyć i zapoznać się z produktem online. W jaki sposób połączyć ze sobą funkcjonowanie w świecie...

Ministerstwo Cyfryzacji w ciągu czterech lat przeznaczy 9,5 mld zł na rozwój sztucznej inteligencji....

W Polsce podejmowanych jest coraz więcej inicjatyw mających na celu szerzenie świadomości dotyczącej sztucznej inteligencji. Pod koniec 2018 roku Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało „Założenia do strategii AI w Polsce” mające ułatwić programistom wdrażanie rozwiązań wykorzystujących sztuczną...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy

Banki centralne z rynków wschodzących są obecnie między młotem a kowadłem: wzrost gospodarczy wymaga obniżenia stóp, ale spowolnienie cięć w głównych gospodarkach skłania je...

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...
Exit mobile version