Tagi GfK

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: GfK

Rynek kosmetyków dla mężczyzn rośnie na fali pokoleniowych zmian i produkcji w duchu eko

Rynek kosmetyków dla mężczyzn z roku na roku osiąga coraz większe wartości sprzedaży, choć nadal stanowi jedynie 10 proc. całego, branżowego tortu. Biorąc jednak pod uwagę rosnącą świadomość odnośnie męskiej pielęgnacji, zmieniające się trendy...

GfK: Polacy wracają do zwyczajów sprzed pandemii. Wyhamowanie wzrostu handlu w branży spożywczej w...

Po 2020 roku, który znacząco zmienił trendy i koszyki zakupowe, przyszła covidowa odwilż. Polscy konsumenci w części wracają do starych zwyczajów. Konsekwencją tego jest wyhamowanie sprzedaży produktów szybkozbywalnych oraz spożywczych w pierwszej połowie bieżącego...

GfK: w Polsce trwa boom na rynku ekologicznych kosmetyków

GfK: Błękitny ocean w branży kosmetycznej. Polacy coraz częściej sięgają po produkty ekologiczne. Sprzedaż rośnie skokowo nawet w czasie pandemii. W wyniku przymusowej izolacji w czasie pandemii całkowita sprzedaż kosmetyków w Polsce wyhamowała. W okresie...

GfK: Przedwczesny triumf e-commerce? Polacy wracają do zakupów stacjonarnych

W czasie pandemii, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo, Polacy masowo przestawili się na zakupy przez internet. Wielu ekspertów wieściło tym samym długofalowe problemy stacjonarnych sieci i bardzo mocne przechylenie handlu w stronę e-commerce....

GfK: Pandemia odmieniła zawartość koszyków polskich konsumentów

Okres izolacji i częściowego zamknięcia gospodarki diametralnie zmienił nasze przyzwyczajenia zakupowe. W czasie pandemii znacznie większą wagę przywiązywaliśmy do ceny, częściej szukaliśmy promocji i sięgaliśmy po marki własne, a w naszych koszykach miejsce kosmetyków...

Raport GfK: W czasie pandemii Polaków najbardziej irytowały maseczki

Wybuch pandemii koronawirusa poskutkował wprowadzeniem wielu obostrzeń i zmian w naszym codziennym życiu. Firma badawcza GfK w najnowszej fali raportu „Corona Mood” postanowiła sprawdzić, które z nich irytowały nas najbardziej. Największa grupa badanych wskazała...

Partnerstwo dla Polskiej Doliny Cyfrowej

Po ponad roku od podpisania strategicznej umowy między Chmurą Krajową a Microsoft, której celem jest wsparcie lokalnych organizacji w procesie ich transformacji cyfrowej i kreowania innowacji, kluczowym wyzwaniem pozostaje budowanie na rynku zaawansowanych kompetencji...

6 trendów nowej rzeczywistości

Nexera sprawdziła, jak zmieniło się nasze życie w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Z badania przeprowadzonego przez GfK wynika, że firmy stały się bardziej online, ale początkowy entuzjazm związany z pracą zdalną nieco opadł. W...

Czy to koniec kryzysu w centrach handlowych?

Obok gastronomii oraz branży eventowej to centra handlowe najczęściej pojawiały się w zapisach rozporządzeń o cyklicznym zamrażaniu (lub odmrażaniu) gospodarki. Tym samym, biznesy prowadzące swoją działalność w ramach galerii i innych, równie dużych kompleksów...

Badanie GfK: Przeciętny Polak w ciągu roku robi zakupy FMCG w 20 różnych sieciach

Podczas zakupów produktów FMCG rzadko przywiązujemy się do konkretnej sieci. Aby to zmienić, najwięksi detaliści mocno rozwijają programy lojalnościowe, wśród których coraz większą rolę odgrywają aplikacje. Takie dane płyną z najnowszych badań opracowanych przez...

Co 5 minut Polska zyskuje nowego specjalistę IT

Aż 105 tysięcy przeszkolonych profesjonalistów chmurowych w rok po ogłoszeniu inwestycji Microsoft w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej. To 12 nowych specjalistów co godzinę, a w skali miesiąca 9000 ekspertów chmurowych. Zobowiązanie jakie podjął Microsoft...

Podsumowanie drugiego półrocza 2020 w branży centrów handlowych

Polska Rada Centrów Handlowych prezentuje najnowsze wydanie Raportu Retail Research Forum zawierającego podsumowanie sytuacji sektora centrów handlowych w drugiej połowie roku 2020. Publikacja przedstawia wpływ ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowych na strukturę rynku...

Polacy pokochali marki własne. Rynek urośnie o 6 mld zł

Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG mierzony wartością zakupów gospodarstw domowych wart jest już 34 mld zł. Potencjał do dalszych wzrostów wciąż jest jednak ogromny – w ciągu najbliższych dwóch lat ten segmenty...

78 proc. średnich i dużych firm w Polsce stawia na cyfryzację

Instytut Humanites prezentuje wyniki badania „BARIERY i TRENDY. Transformacja technologiczna firm w Polsce z uwzględnieniem perspektywy człowieka/ pracownika/konsumenta.” Cyfryzacja stała się wymogiem współczesnego świata dla 91 proc. rodzimych menedżerów. Potwierdzają to wdrażane na rynku strategie...

Badanie GfK: Polscy konsumenci częściej odrzucają plastik i mocniej stawiają na recykling

Aż 31% polskich nabywców przestało kupować produkty ze względu na ich szkodliwy wpływ na środowisko. Z roku na rok, jako konsumenci, podejmujemy także znacznie więcej działań mających na celu ograniczenie zużycia plastikowych odpadów. Takie...

Polacy często mają problem z wyborem prezentu dla bliskich. 70 proc. znajduje pod choinką...

61 proc. Polaków ma dylemat, co podarować najbliższym pod choinkę – wynika z badania Digital Reload Polska. Boją się, że nie trafią z rozmiarem czy kolorem albo prezent nie spodoba się obdarowanemu. Zdecydowana większość badanych przyznaje, że sami...

E-commerce coraz bardziej profesjonalny dzięki pandemii

Podczas pandemii duża część handlu przeniosła się do sieci – przy obecnym poziomie e-zakupów ich wartość na koniec roku może przekroczyć 15 mld euro*. Masowo powstają nowe sklepy internetowe - blisko 5,5...

Zaufanie globalnych inwestorów do rynków wschodzących jest w czasie pandemii ograniczone. Dla Polski może...

Choć zadłużenie Polski na razie na tle innych krajów Europy nie jest wysokie, a ostatnie 30 lat było okresem gospodarczych sukcesów, inwestorzy wciąż z ograniczonym zaufaniem podchodzą do naszego rynku. Podobnie jak do innych krajów zaliczanych...

Już 7 na 10 Polaków załatwia sprawy urzędowe online

71% mieszkańców załatwia sprawy urzędowe przez Internet – wynika z badania #RegionyNEXERY2020 przeprowadzonego w czerwcu br. przez agencję badawczą GfK dla firmy Nexera. To wzrost aż o 30 p.p. w stosunku do poprzedniego roku. Pandemia...

GfK: polski rynek kawy rośnie nawet w czasie pandemii

Polacy kupują kawę na potęgę. Rynek warty ponad miliard złotych. Tegoroczne zawirowania w handlu i całej gospodarce nie wpłynęły negatywnie na polski rynek kawy. W pierwszym półroczu br. wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54...

Tylko w Europie smartfony emitują rocznie 14 mln ton CO2. Telekomy dążą do minimalizowania...

Energia pobierana podczas ładowania smartfona odpowiada zużyciu prądu przez żarówkę LED zapaloną trzy godziny dziennie przez rok, a do wyprodukowania jednego urządzenia mobilnego trzeba zużyć ok. 70 kg surowców i wyemitować do atmosfery do 100 kg CO2. Tymczasem tylko w ubiegłym roku...

Analiza GfK: Polacy rzadziej chodzą do sklepów, ale jednorazowo kupują więcej

W pierwszym półroczu br. Polacy odwiedzali sklepy o 12% rzadziej niż przed rokiem. Mniejszą frekwencję nadrabialiśmy jednak pełnymi koszykami. Dzięki temu w relacji rok do roku średnia wartość jednorazowych zakupów realizowanych przez polskie gospodarstwa...

Wczesna edukacja finansowa pomoże przetrwać kryzys gospodarczy w dorosłym życiu. O pieniądzach warto uczyć...

Ponad 60 proc. rodziców uważa, że dzieci, które od najmłodszych lat uczy się wartości pieniądza, łatwiej radzą sobie z sytuacjami kryzysowymi, jak np. ta wywołana koronawirusem – wynika z badania GfK przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Banku...

Raport GfK: Co drugi Polak negatywnie odczuwa zmiany zachodzące w środowisku

wpływ zmian środowiskowych na swoje życie. Wiele osób podejmuje jednak walkę ze złymi nawykami, a do pozytywnych postaw najskuteczniej przekonują je… dzieci. Takie dane płyną z najnowszego raportu „Who cares? Who does?” opracowanego przez...

GfK: w Polsce rośnie moda na ekologiczne kosmetyki

Wartość rynku ekologicznych kosmetyków w Polsce sięga już niemal 200 milionów złotych i ciągle rośnie. To zasługa coraz większego asortymentu i stale rosnącego zainteresowania ze strony konsumentów. Takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu...

Polski rynek e-commerce rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie. Czy e-commerce rozpędzi branżę transportową?

Według najnowszego raportu „Rynek towarowy i logistyczny w Polsce – wzrost, trendy i prognozy na lata 2020-2025” CARG dla rodzimej branży TSL wyniesie około 4 proc. Wiąże się to między innymi z budową nowej...

Unilever: e-commerce ważnym kanałem sprzedaż w czasie pandemii

W ciągu pierwszego półrocza wartość zamówień w kanale sprzedaży internetowej w Polsce wzrosła ponad dwukrotnie. W ujęciu globalnym wzrost wyniósł 49 proc. W pierwszym półroczu 2020 r., Unilever, właściciel m.in. marek Dove, CIF, Domestos, Coccolino czy...

NEXERA zakupiła sieć światłowodową Telcent

Nexera rozszerza zasięg swojej sieci szerokopasmowej w województwie świętokrzyskim. Firma sfinalizowała zakup infrastruktury światłowodowej od firmy Telcent, obejmującej 1.500 gospodarstw domowych zlokalizowanych w gminie Jędrzejów. To już druga transakcja pozyskania aktywów, którą NEXERA przeprowadziła...

Kryzys w handlu trwa. Wyniki raportu Handel 2020. Wpływ COVID-19 na handel 2020/2021

Powierzchnie handlowe w centrach handlowych w różnym stopniu dotknięte są skutkami pandemii. Kryzys w handlu trwa. Dalsze samoograniczanie się konsumentów i wstrzymywanie wydatków mogą jeszcze uderzyć w najemców z każdej branży. Struktura sieci polskiego handlu...

Rynek nawigacji w Europie: mogło być gorzej

Trendy w rynku europejskiej nawigacji? Jeszcze do niedawna wskazywano jedynie podobne tendencje jak w kategorii samochodowego sprzętu audio i nawigacji – spadek sprzedaży (szczególnie w Europie południowej). I to dwucyfrowy, z roku na rok....

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Jedna czwarta kobiet boryka się z wypaleniem zawodowym

W ubiegłym roku kobiety złożyły więcej wypowiedzeń niż łącznie w 2022 i 2021 r. Dziewięć na dziesięć firm wciąż nie podejmuje działań na rzecz równouprawnienia....

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...

Branża pożyczkowa podsumowała 2023 r.

Sektor instytucji pożyczkowych odnotował w poprzednim roku +5,2 proc. wzrost liczby udzielonych kredytów konsumenckich przy jednoczesnym spadku ich wartości o -6,4 procent. O 11...
Exit mobile version