Tagi Piotr Prajsnar

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Piotr Prajsnar

Prezesi polskich spółek technologicznych podsumowują 2020 r. i przewidują nadchodzące zmiany w 4 branżach...

Technologie stają się w coraz większym stopniu kluczową częścią strategii biznesowych w organizacjach różnej wielkości i przekroju branż. COVID-19 pokazał prawdziwą wartość innowacyjnych rozwiązań i spółek operujących w obszarze IT, które jako jedne z...

Pożegnaj się z połową firm, które znasz – możesz już ich nie zobaczyć

Odliczanie już się zaczęło. Co drugi właściciel biznesu, który wziął udział w badaniu McKinsey, nie jest pewny czy przetrwa najbliższe 12 miesięcy. Nic w tym dziwnego skoro aż 7 na 10 firm odnotowało spadek...

Rynek karmiony pandemią, rekordowe wydatki na Big Data

Mimo trwającej pandemii, w tym roku firmy na całym świecie przeznaczą rekordową kwotę ponad 41 mld USD na cyfrowe informacje, wynika z analizy Cloud Technologies. Warszawska spółka Big Data opublikowała trzecią edycję raportu Global...

Czy dzięki Sztucznej Inteligencji będziemy pracować mniej?

Już niedługo każdy z nas dostanie własnego asystenta. Będzie można liczyć na niego zawsze i wszędzie. Nie wykonana za nas pracy, ale dzięki jego zaangażowaniu, nasza wydajność wzrośnie dwukrotnie. Jak to możliwe? Wszystko dzięki...

W ciągu 10 lat czeka nas rewolucja, podziękujmy pandemii

Przed nami ostatnie miesiące drugiej dekady XXI wieku, to nie jest dla nas łatwy rok. Zdaniem instytutu Gartnera aktualne wydarzenia odbiją się echem w kolejnym dziesięcioleciu, w którym technologia zmieni otaczający nas świat. Analitycy z...

Chwilowa zmiana, trwałe efekty, czyli świat po COVID-19

96% specjalistów IT twierdzi, że pandemia COVID-19 zmieniła ich sposób myślenia, nie tylko o technologii, pozostałe 4% to niemal granica błędu pomiarowego. Taki jest najważniejszy wniosek z raportu Yellowbrick, który analizuje wpływ koronawirusa na...

Badania IDC – Sztuczna inteligencja w biznesie – dobry pomysł, ale słaba realizacja

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób - informuje IDC. Lipcowe badania przeprowadzone na grupie niemal 2500 organizacji wskazują, że...

Klient BMW to bywalec siłowni a Volvo to ojciec rodziny? Analiza danych mówi co...

Kim jest i czego szuka w sieci osoba mająca częsty kontakt z marką Volvo? Co ciekawi użytkowników zainteresowanych firmą Dior lub Apple? Na te pytania postanowiła odpowiedzieć firma Cloud Technologies specjalizująca się w Big...

Rynek danych rośnie w tempie dwucyfrowym. Dane paliwem cyfrowej gospodarki

Globalny rynek danych rośnie w tempie dwucyfrowym. W tym roku jego wartość wyniesie 20,6 mld dolarów, w przyszłym - wzrośnie o ponad 26% do poziomu 26 mld dolarów. Rozwój rynku danych jest silnie związany...

GUS: polskie firmy nie są innowacyjne. Przedsiębiorcy: potrzebujemy ulg i wiedzy

Dane GUS mówią jasno: nakłady na działalność badawczo – rozwojową spadły po raz pierwszy od lat i wyniosły zaledwie 1% PKB. Tymczasem przedsiębiorcy odbijają piłeczkę: moglibyśmy być znacznie wyżej w statystykach. Potrzebne są ulgi...

Na rynku IT powiało niespotykanym od 2007 r. optymizmem

Gartner przewiduje, że globalne wydatki na rozwiązania IT wzrosną w tym roku o 6,2% i zamkną się w kwocie 3,7 bln USD. Ten optymistyczny scenariusz jest o tyle znaczący dla branży, że tak dobrych...

Programmatic idzie jak burza. W tym roku zagospodaruje ponad 80 proc. reklam typu display

W Stanach Zjednoczonych, które wyznaczają światowe trendy na rynku reklamy internetowej, programmatic buying rozpycha się rękami i nogami. Już w tym roku aż 82,5 proc. reklam typu display kupionych będzie w tym zautomatyzowanym modelu...

Programmatic rośnie w siłę, ale do rozwoju potrzebuje jakościowych danych

Rynek programmatic rośnie jak na drożdżach. W 2016 roku na zakup powierzchni reklamowej w tym modelu wydano w Polsce ponad 155 mln zł (46 mln dol.), w tym roku wydatki sięgną już ponad 652...

Sztuczna inteligencja zmieni rynek contact center?

Firmy dokładają wielu starań, by ich contact center funkcjonowały lepiej, jednak mimo postępu technologicznego wciąż borykają się z licznymi problemami. Telefony w nieodpowiednim momencie, konsultanci, z którymi ciężko znaleźć wspólny język i nietrafione oferty...

Wielki Brat ma chrapkę na insekty. Powstaje globalna sieć wykrywania… komarów!

Naukowcy z Uniwersytetu Oxfordzkiego opracowali oprogramowanie, które na podstawie dźwięku wydawanego przez komary potrafi nie tylko określić ich gatunek, lecz również śledzić ruch i mapować pokonywane trasy. Wbrew pozorom, projekt nie powstał z myślą...

Rynek Big Data nie do zatrzymania. Do 2020 r. wart będzie 210 miliardów dolarów

Globalny rynek analityki Big Data rośnie jak na drożdżach i do 2020 r. osiągnie wartość 210 miliardów dolarów – wynika z najnowszych ekspertyz międzynarodowej firmy doradczej IDC. Prognoza zakłada, że do końca dekady wzrost...

Polskie firmy nie nadążają za cyfryzacją

W ubiegłym roku zaledwie 6% polskich firm analizowało duże zbiory informacji – wynika z danych Eurostatu. Daje nam to przedostatnie miejsce w unijnym rankingu, przed Cyprem. Liderami pod względem digitalizacji i korzystania z Big...

Cloud Technologies: zysk netto wyższy o ponad 70% w III kw. 2017 r.

Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i największa hurtownia danych w Europie, przetwarzająca już ponad 9 mld anonimowych profili internautów odnotowała kolejny dobry kwartał. Przychody Grupy w trzecim kwartale wyniosły 17 mln zł...

Unijny raport o cyfryzacji: Polska na niechlubnym 20 miejscu w rankingu

The Center for Data Innovation, think tank zajmujący się badaniem wpływu cyfrowych danych na społeczeństwo, biznes i politykę społeczną, wydał raport poświęcony cyfryzacji państw członkowskich Unii Europejskiej. Nie mamy powodów do świętowania. Największymi korzyściami...

Cloud Technologies laureatem rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe

Cloud Technologies zajęła 9. miejsce w rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe, w głównej kategorii „Fast 50” osiągając wzrost o 1558%. W zestawieniu polskich spółek, których w tegorocznym rankingu znalazło się 19, Cloud...

Eksperci są zgodni: śmiercionośnych huraganów będzie coraz więcej. Nowe technologie pomogą uniknąć spustoszeń?

Z powodu ocieplenia klimatu frekwencja wysokiej kategorii huraganów będzie coraz większa – uważa prof. Kerry Emanuel z Massachusetts Institute of Technology. Roczny bilans tropikalnych cyklonów w ujęciu globalnym to statystycznie 10 tys. ofiar śmiertelnych i...

Witajcie w średniowieczu – felieton Piotra Prajsnara

Miał ogromne doświadczenie i wiedzę, mimo to w jednym z wywiadów stwierdził wprost: „Nie ogarniam świata, nie rozumiem go”. Słowa Ryszarda Kapuścińskiego jeszcze nigdy nie były tak aktualne. Dziś, mimo dostępu do niezliczonych źródeł...

Grupa Cloud Technologies przejęła sieć reklamową OAN

Cloud Technologies, do której należy jedna z największych na świecie hurtowni danych o preferencjach i zachowaniach internautów, 15 września br. podpisała umowę przyrzeczoną i tym samym zakończyła proces przejęcia OAN (Online Advertising Network). To...

Smartfon prawdę Ci powie. Dane o użytkownikach urządzeń mobilnych to gorący towar

61 proc. posiadaczy smartfonów zagląda do swojego urządzenia w 5 minut po przebudzeniu — wynika z badania Deloitte Global Mobile Consumer Survey. Nasze urządzenia mobilne stały się źródłem anonimowych informacji o naszym życiu, zainteresowaniach...

Kolejny dobry kwartał Cloud Technologies. Spółka zanotowała 39 proc. wzrost przychodów rdr

Cloud Technologies, polski lider analityki Big Data i największa hurtownia danych w Europie, przetwarzająca ponad 3 mld anonimowych profili internautów podała wyniki za drugi kwartał br. Przychody spółki w tym okresie zwiększyły się o...

Polacy ponownie liderem w blokowaniu reklam. 46 proc. odsłon w polskim Internecie jest zablokowanych

Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy – podaje nowy raport OnAudience.com z grupy Cloud Technologies, prezentujący dane z ponad 60 rynków świata. W polskim Internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyświetlanych reklam,...

Cloud Technologies rozpoczyna strategiczną współpracę z domami mediowymi Grupy Media Direction

Cloud Technologies, notowana na NewConnect spółka technologiczna specjalizująca się w big data marketingu oraz monetyzacji danych, rozpoczyna strategiczną współpracę z domami mediowymi Grupy Media Direction, należącym do globalnej sieci Omnicom Media Group. Firmy chcą...

Grupa Cloud Technologies przejmuje sieć reklamową OAN. Chce poszerzyć ofertę dla wydawców

Cloud Technologies, notowana na NewConnect spółka, przejmuje OAN (Online Advertising Network). To sieć reklamowa, specjalizująca się w sprzedaży powierzchni reklamowej wydawców w ramach produktów sieciowych. Cloud Technologies to istniejąca od 2011 roku spółka, dostarczająca rozwiązania...

Sztuczna inteligencja wyeliminuje cię z rynku pracy? Sprawdź, czy nie jesteś na liście

Eksperci są zgodni: gros wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Według firmy analitycznej McKinsey & Company, aż 60 proc. zawodów ma być w najbliższym czasie zastąpionych przez komputery. Na liście zagrożonych profesji znajdują się...

Bierzesz ślub? Jesteś na celowniku

Wartość globalnego rynku ślubnego szacuje się już na około 300 mld dolarów. Z danych GUS wynika, że tylko w Polsce w 2016 r. zawarto 195 tys. małżeństw. Firmy postawiły sobie za cel, by ich...

Nastała era post-prywatności. Firmy wiedzą o nas więcej niż nasi bliscy?

Żyjemy w dobie post-prywatności. Defetyści biją na alarm przekonani, że najczarniejsze fantazje George'a Orwella na naszych oczach stają się rzeczywistością. Firmy, które żyją z przetwarzanych danych postawiły sobie nadrzędny cel: okiełznać potencjał Big Data....

Big Data na fali. 157% wzrost przychodów Cloud Technologies

Cloud Technologies, notowana na NewConnect spółka specjalizująca się w analizowaniu i dostarczaniu danych o zainteresowaniach internautów oraz data consultingu, ma duże powody do zadowolenia. Po I kwartale br., jej przychody ze sprzedaży wzrosły do...

Tak wydawcy na świecie walczą z adblockami

Rośnie liczba osób korzystających z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam w Internecie. Z raportu OnAudience.com wynika, że nad Wisłą blokuje się aż 42 proc. emisji, co daje Polsce pozycję lidera w globalnym rankingu. Po piętach...

Big Data ością w gardle korporacji. Mimo górnolotnych deklaracji, zaawansowana analityka danych wciąż w...

Badanie przeprowadzone przez Dimensional Research rzuciło nowe światło na stan implementacji Big Data przez korporacje. Wynika z niego, że aż 76 proc. ankietowanych firm wdraża już samoobsługową analitykę dużych zbiorów cyfrowych informacji. Pozostałe dane...

Nadchodzi era data bankingu. Instytucje finansowe czeka poważna transformacja

Polska bankowość należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. Przelewy realizowane są znacznie szybciej niż np. w Stanach Zjednoczonych czy Francji, a wyniki stress testów dowodzą, że również pod względem bezpieczeństwa nie mamy powodów do...

Polska firma analizuje dane 3 mld internautów w 187 krajach

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com – przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar,...

5. obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing

Wchodzimy w erę cyfrowej gospodarki napędzanej przez gigantyczne zbiory danych. Na sukces w nowej rzeczywistości będą mogły liczyć te firmy, które zgłębią sztukę ich monetyzacji. Proces ten polega na wykorzystaniu cyfrowych informacji zawartych w...

Do 2020 rynek BDaaS wart będzie ponad 7 mld dolarów

Big Data as-a-Service (BDaaS), czyli przetwarzanie w chmurze obliczeniowej wielkich zbiorów danych, to dziś najszybciej rozwijająca się gałąź IT. Najnowszy raport firmy analitycznej MarketsandMarkets wskazuje na 31 proc. wzrost wartości rynku BDaaS rok do...

Cloud Technologies ogłosiła wyniki za ostatni kwartał 2016 r.

Cloud Technologies, największa hurtownia danych w Europie, przetwarzająca ponad 3 mld profili internautów, ogłosiła wyniki za ostatni kwartał 2016 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, notowana na NewConnect spółka zwiększyła zysk netto...

GUS: firmy reklamują się na „chybił trafił”, zalewając internet śmieciowymi banerami

Najnowsze badanie GUS dowodzi, że polscy przedsiębiorcy sięgają po reklamy internetowe ochoczo, jednak nawet w połowie nie wykorzystują drzemiącego w nich potencjału. W efekcie, polski internet pęka w szwach od nikomu niepotrzebnych banerów i...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Promocja na paliwo to tylko chwilowa ulga. Po majówce będzie drogo

Wysokie ceny paliw w ostatnim czasie to efekt napiętej sytuacji na Bliskim Wschodzie, która potencjalnie obniża dostępną podaż ropy na rynku. Oczywiście w tym...

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...
Exit mobile version