Grupa IAI S.A. podsumowuje kwartał

od lewej Sebastian Muliński, Paweł Fornalski (założyciele IAI S.A.)

Pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, wprowadzenia Nowego Ładu oraz stale wzrastającej inflacji, e-commerce nadal ma się dobrze. Według danych IAI S.A. sprzedawcy, którzy korzystają z oferty IdoSell i Shoprenter, wygenerowali GMV o 347 mln zł wyższe niż rok temu w analogicznym czasie.

Polska spółka IAI S.A., która jest właścicielem jednego z liderów e-commerce w kraju IdoSell, podsumowała pierwszy kwartał 2022 roku. W swoim portfelu spółka ma również pakiet większościowy węgierskiej platformy sklepowej Shoprenter.

Z danych wynika, że pomimo zawirowań gospodarczych, które wygenerowały nowy ład, inflacja i inwazja Rosji na Ukrainę, e-commerce nadal ma się dobrze. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2022 roku sklepy internetowe IdoSell i Shoprenter wygenerowały GMV o ponad 347 mln zł wyższe niż w 2021 r. Liczba transakcji na tych platforma przekroczyła 12 mln. Wzrosła również liczba sklepów do ponad 12 tys.

– Pomimo tego, że e-commerce nie ma już takiego impetu jak w latach 2020-2021, to nie można powiedzieć, że zatrzymało się w lub straciło. Wręcz przeciwnie – e-handel stabilizuje się i przechodzi transformację. Co prawda rynki lokalne stają się coraz bardziej ciasne, ale większe możliwości cross-borderowe sprawiają, że sklepy internetowe mogą pozyskiwać klientów z całego świata – mówi Sara Dzierżawska, brand manager z IdoSell.

W pierwszym kwartale 2022 roku w sklepach IdoSell największe wzrosty odnotowały e-sklepy, które zajmują się optyką (więcej o 189 proc.), sprzedają narzędzia (103 proc), aparaty fotograficzne i kamery (80 proc.), akcesoria budowlane (62 proc.).