Już ponad połowa Polaków woli zakupy online od tradycyjnych

57% badanych woli zakupy online niż zakupy w sklepach tradycyjnych 21% kupujących w Internecie robi zakupy częściej niż raz w tygodniu 29% spośród...

Siła handlu w social commerce?

Powyższe wyniki potwierdzają, że kobiety jako grupa społeczna są mocno aktywne i korzystają częściej z nowych kanałów sprzedaży i komunikacji. Cieszy fakt, że podobnie...

Fiskus uderza w handel częściami samochodowymi. Na kilkumiesięczne łowy ruszy blisko 140 urzędów

Od czerwca do października br. handel częściami samochodowymi będzie pod szczególnym nadzorem Krajowej Administracji Skarbowej. Blisko 140 urzędników skontroluje podmioty, które nie zgłosiły do...

Liczba sklepów internetowych w Polsce od trzech lat rośnie o 25 proc. rocznie. Jednak...

Polska należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Pod koniec maja w rejestrze KRS zarejestrowanych było 49,3 tys. sklepów internetowych -...

Wartość handlu e-commerce B2B urosła w pandemii o 30 procent

Od wybuchu pandemii często pojawiają się informacje o gwałtownie rosnącej popularności zakupów polskich konsumentów w sieci. Ich wartość na koniec ubiegłego roku wyniosła...

Odwiedzalność centrów handlowych w maju 2021 roku

W maju, który był pierwszym miesiącem po czwartym lockdownie, odwiedzalność w dni robocze była o 17 proc. niższa niż w 2019 roku, a...

POHiD chce zniesienia zakazu handlu w niedzielę

Branża handlowa z trudem przeszła przez pandemię. Najbardziej ucierpiały sklepy wielkopowierzchniowe i niespożywcze – często zlokalizowane w centrach handlowych, które na długi czas musiały...

Kto kupuje online, a kto stacjonarnie? – wyniki badania konsumenckiego

Kobiety częściej niż mężczyźni kupują w sklepach stacjonarnych, a online jest najpopularniejszym kanałem sprzedaży w grupach wiekowych 18-24 lat oraz 45-54 lat – wynika...

Odwiedzalność centrów handlowych od 31 maja do 6 czerwca

W ostatni dzień maja i w pierwszy czerwca poprzedzających święto Bożego Ciała odwiedzalność centrów handlowych przekroczyła wyniki z analogicznego okresu sprzed pandemii (2019...

Aż 80 proc. Polaków kupujących online chce otrzymywać personalizowane oferty dopasowane do swoich potrzeb

Liczba sklepów internetowych w Polsce dynamicznie rośnie - jest ich już ponad 46,5 tys., a do końca roku może to być nawet 55 tys....

Odwiedzalność galerii handlowych 24-30 maja

Najnowsze dane Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) wskazują na powrót klientów do stacjonarnych zakupów w galeriach handlowych. W tygodniu 24-30 maja średnia odwiedzalność...

BADANIE: Ponad połowa społeczeństwa robi zakupy bez rękawiczek ochronnych

Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że ponad połowa Polaków nie używa rękawiczek ochronnych na stacjach paliw, w wielkopowierzchniowych placówkach handlowych, sklepach, a także...

Północna Izba Gospodarcza apeluje o uwolnienie handlu w niedzielę. Zamiast obostrzeń, czas na liberalizację...

W 2021 roku handlowych niedzieli jest tylko siedem. Dwie zupełnie przepadły, bo przypadały na czas lockdownu galerii handlowych oraz sklepów, które mogłyby z tej...

Narodowy Holding Spożywczy będzie działał na zasadach rynkowych?

Narodowy Holding Spożywczy – którego plany stworzenia są co prawda spóźnione, ale wciąż żywe – ma być państwowym sposobem na wzmocnienie polskich producentów żywności....

Badanie: Podrobione towary znanych marek najczęściej kupują najlepiej zarabiający Polacy

Blisko 20% Polaków otwarcie przyznaje, że kupuje produkty z podrobionymi znakami towarowymi znanych marek. W większości są to ubrania, buty i kosmetyki. Najczęściej wskazywaną...

Obok Niemców, Irlandczyków i Brytyjczyków Polacy najchętniej w Europie poszukują cenowych okazji

Przyspieszenie procesu szczepień sprawiło, że w ciągu miesiąca nad Wisłą wyraźnie zmniejszyły się obawy związane z pandemią, a indeks niepokoju spadł aż o 18...

Konsumenci mówią ‘sprawdzam’. Trendy w e-commerce

Ostatnie miesiące wymusiły przeniesienie swojego czasu i oszczędności do Internetu. Romans z e-zakupami kwitł w najlepsze: zachwyciliśmy się szybką dostawą, doceniliśmy nowe metody płatności...

Polska Rada Centrów Handlowych pozyskuje kolejnych członków

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest największym w Polsce stowarzyszeniem not-for-profit działającym na rzecz sektora centrów handlowych. Do ponad dwustu firm zrzeszonych w stowarzyszeniu...

GUS o detalu i e-handlu w kwietniu – eksperci komentują

Wg najnowszych danych GUS w kwietniu 2021 r. w porównaniu z marcem 2021 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących...

Dzień Mamy 2021 – zakupowe preferencje Polaków

Około 13 milionów Polek już za kilka dni będzie obchodzić swoje święto. Dzień Matki w większości krajów na świecie wypada w drugą niedzielę maja,...

43% Polaków zamierza wydać w 2021 r. na zakupy online więcej niż w poprzednim...

Pomiędzy 2019 i 2020 r. sprzedaż dóbr online w Polsce zwiększyła się o 35%. W 2020 r. kanał online osiągnął 14% udział w wartości...

Rynek e-zakupów zmieni się już po 1 lipca. To spora szansa dla polskich e-sprzedawców

Za sprawą wprowadzanego VAT-u na artykuły spoza EU, e-zakupy z Chin już wkrótce mogą stać się droższe, a tym samym – znacznie mniej opłacalne....

Bain&Co: Po rekordowym spadku znów rośnie popyt na towary luksusowe

Warszawa, 20 maja 2021 r. – Po wywołanym pandemią załamaniu sprzedaży osobistych dóbr luksusowych, w pierwszym kwartale tego roku klienci powrócili do zakupów przyczyniając...

Badanie GfK: Przeciętny Polak w ciągu roku robi zakupy FMCG w 20 różnych sieciach

Podczas zakupów produktów FMCG rzadko przywiązujemy się do konkretnej sieci. Aby to zmienić, najwięksi detaliści mocno rozwijają programy lojalnościowe, wśród których coraz większą rolę...

ZPP prezentuje wyniki badania polskiego rynku e-commerce

Na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców przygotowane zostało badanie firm dotyczące prowadzenia sprzedaży on-line. Badanie zostało wykonane w lutym 2021 roku, tym samym uwzględnia...

Po zakończeniu pandemii Polacy wrócą do starych zwyczajów zakupowych?

Mentalnie wracamy powoli do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii – wynika z badania EY Polska. Chętniej wrócilibyśmy do zakupów stacjonarnych przez co topnieje liczba deklarowanych...

Klienci złowieni w sieć, nawyków nie zmienią

Europejczycy nie tylko zwiększyli liczbę e-zakupów, ale obiecują, że nawet po zakończeniu pandemii nie zrezygnują ze swoich nowych nawyków. Po pokonaniu COVID-19, 9 na...

Pandemia zrównała zwyczaje zakupowe mniej i bardziej zamożnych Polaków

Pandemia COVID-19 znalazła odbicie w wydatkach konsumpcyjnych. Wiosną 2020 r. były one niższe o 40 proc. od oczekiwanych i równocześnie o 30 proc. niższe...

Wzrost cen problemem MŚP

Wszelkie dane za pierwsze miesiące bieżącego roku wskazują, że gospodarka odbija w górę. Ożywienie podtrzymuje produkcja przemysłowa, którą napędza napływ nowych zamówień, szczególnie eksportowych....

Trzy nowe Vendo Parki od Trei Real Estate Poland

Deweloper Trei Real Estate Poland powitał maj oddając do użytku trzy obiekty handlowe: w Myśliborzu i Koszalinie w województwie zachodniopomorskim oraz w Piekarach Śląskich...

Klienci chętnie wracają do zakupów w centrach handlowych

PRCH prezentuje wyniki odwiedzalności obiektów handlowych w pierwszym tygodniu po lockdownie. Średnia odwiedzalność obiektów handlowych w tygodniu 3-8 maja br. osiągnęła wartość 97 proc....

Marija Milasevic komentuje wyniki finansowe Allegro za I kwartał 2021 r.

E-commerce jest kategorią, która najbardziej zyskała na pandemii COVID-19. Konsumenci zmuszeni do przebywania w domu zaczęli dokonywać większości zakupów online. Podczas ścisłego lockdownu zakupy...

Koniec pandemii to nie koniec wzrostów w branży e-commerce

Na polskim rynku handlu przez Internet trwa starcie gigantów. Allegro się okopuje, Amazon powoli rośnie, a Aliexpress czeka trzęsienie ziemi. Czy warto zainwestować w...

Paczkomaty zdobywają e-commerce

Wybuch pandemii wstrząsnął wieloma branżami na całym świecie, a firmy zostały „zmuszone” do rewizji istniejących strategii i przyjęcia nowych modeli biznesowych. Pandemia znacząco wpłynęła...

Eksperci spodziewają się szybkiego powrotu klientów do centrów handlowych

Odwiedzalność centrów handlowych w lutym, przed rozpoczęciem IV lockdownu, wynosiła średnio około 80% ubiegłorocznych wartości. Zdaniem ekspertów Cushman & Wakefield klienci wrócą do centrów...

Ceny owoców i warzyw lecą w dół

Analiza blisko 6 tys. cen z I kwartału 2020 i 2021 r. wykazała, że warzywa w sklepach potaniały średnio o prawie 5%. Spośród 10...

Galopująca inflacja to efekt wzrostu cen paliw, usług i żywności

Wiadomo już, że inflacja w Polsce wzrosła. Najnowsze dane dotyczące kwietnia 2021 roku podają, że z marcowej stopy na poziomie 3,2% inflacja skoczyła w...

Sprzedaż detaliczna w marcu przewyższyła oczekiwania

Skala odbicia sprzedaży detalicznej w cenach stałych w marcu 2021 r. zaskoczyła analityków osiągając wartość o 15,2% wyższą niż przed rokiem, wynika z podsumowania...

BADANIE: W Polsce mamy już 7 typów konsumentów. Pandemia uwypukliła 3 nowe kategorie

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna...

I kw. 2021 na rynku nieruchomości handlowych

Branża handlowa w 2021 r. stanęła przed kolejnym wyzwaniem: rząd planował wprowadzić nową formę pomocy dla sklepów i lokali usługowych: 80 procentową obniżkę czynszu...
Exit mobile version