Chemia gosp. nowym „liderem wzrostów cen” w sklepach

Polacy wciąż nie mogą liczyć na tańsze zakupy. Co prawda kolejny raz z rzędu spada dynamika wzrostu cen, ale to nie oznacza, że w...

Market Finder już w Polsce – narzędzie Google, które pomoże małym i średnim firmom...

Według najnowszych danych GUS, eksport w okresie od stycznia do listopada 2018 r. wyniósł ponad 204 mld euro, osiągając wzrost rdr na poziomie 7,1...

Konsumpcja w Polsce rośnie. Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła w październiku o 2,8 proc....

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku była wyższa niż przed rokiem o 2,8 proc. Tak jak oczekiwaliśmy, w tym miesiącu obserwujemy już dodatnie...

Sztuka perswazji w sprzedaży

Czy można stosować wobec innych techniki perswazji, a jednocześnie pozostawać szczerym i autentycznym? Pozornie może to się wydawać sprzecznością, ale w praktyce każdy, kto...

Retail parki – siła napędowa polskiego rynku nieruchomości handlowych

Pandemia, konflikt w Ukrainie oraz inflacja i wysokie stopy procentowe, które przyniosły ostatnie lata przemodelowały rynek nieruchomości na świecie. Efektem globalnego spowolnienia był również...

Cztery powody, dla których retargeting jest niezbędnym rozwiązaniem dla firm e-commerce

Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”....

Rynek sprzedaży online w Polsce to już ćwierć miliona firm. W 2021 r. 120...

W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS....

Czy ograniczenie handlu w niedziele zmieniło życie mieszkańców wsi i małych miast –...

Wprowadzenie ograniczenia handlu w niedziele spowodowało, że wielu Polaków musiało zmienić swoje przyzwyczajenia. Dotyczy to nie tylko zwyczajów zakupowych, ale również sposobu spędzania wolnego...

Handel w sieci ratuje sklepy. Wyzwaniem jest zatrudnienie dodatkowych osób do obsługi zamówień

Blisko połowa Polaków w związku z zagrożeniem koronawirusem zdecydowała się rzadziej robić zakupy w sklepach tradycyjnych, a niemal 40 proc. zamówiło je w internecie – wynika z raportu Izby...

Popyt na sprzęt IT nie słabnie. Laptopy wciąż poszukiwane.

Sprzęt IT do pracy i nauki zdalnej cieszył się w ostatnich miesiącach zainteresowaniem i zapowiada się, iż w najbliższym czasie nie będzie ono słabnąć....

Coraz więcej Polaków można nazwać smart shopperami. Porównują ceny, dokładnie planują zakupy i korzystają...

Polacy są coraz bardziej rozsądnymi klientami. Dwie trzecie konsumentów podkreśla, że nie zdarza im się kupować rzeczy, które potem okazują się niepotrzebne. Częściej planujemy swoje...

Dzień Darmowej Dostawy i święta w e-commerce – jak się do nich przygotować?

Jednym z najbardziej pracowitych okresów w e-handlu jest czwarty kwartał. To wtedy ma miejsce Dzień Darmowej Dostawy i Czarny Piątek rozpoczynające szał przedświątecznych zakupów....

20 maja papierosy mentolowe znikną ze sklepowych półek. Dziewięciu na dziesięciu palaczy nie zamierza...

Dziewięć milionów Polaków to palacze, z których blisko połowa sięga po papierosy mentolowe. Te wskutek unijnej dyrektywy po 20 maja całkowicie znikną z rynku. Tymczasem ponad...

Święta Wielkanocne o 24 proc. droższe niż rok temu

Święta w tym roku będą przeciętnie o 24 proc. droższe niż rok temu. Szczególnie po kieszeni dostaną miłośnicy ciast, bo mocno podrożały cukier, jajka...

Kupujący przez internet mają więcej praw niż klienci tradycyjnych sklepów

Przed świętami wielu Polaków – chcąc zaoszczędzić czas i pieniądze – decyduje się na zakupy prezentów przez internet. UOKiK przypomina, że konsumenci kupujący w sieci są lepiej...

Nietrafione prezenty można oddać. W przypadku zakupów przez internet jest to jednak łatwiejsze niż...

Nietrafiony prezent potrafi skutecznie popsuć święta. Choć większość Polaków źle dobrany prezent odstawia po prostu na półkę, część osób decyduje się go zwrócić do...

Czy nowe prawo zniechęci przedsiębiorców do obniżania cen? Interweniuje branża cyfrowa

Związek Cyfrowa Polska apeluje do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o korektę kilku kwestii w projekcie wdrożenia unijnej Dyrektywy Omnibus. Stawką jest ochrona konsumentów...

Jak wybrać odpowiednią platformę B2B dla Twojego biznesu?

W dobie cyfryzacji i globalizacji, wybór odpowiedniej platformy B2B może być jednym z najważniejszych decyzji, jakie podejmiesz dla swojego biznesu. Niezależnie od tego, czy...

E-commerce a logistyka. Aktualne trendy i wyzwania branży

Lockdown, rozwój technologiczny i poszukiwanie sposobów na szybsze i wygodniejsze zakupy sprawiły, że branża e-commerce  w ciągu ostatnich lat notowała duże wzrosty przychodów. Dynamika...

Polacy coraz częściej kupują online dekoracje do domu i produkty remontowe. Ten trend będzie...

Produkty z segmentu remontu, wykończenia i wyposażenia domu są coraz chętniej kupowane przez internet. W okresie pierwszego lockdownu sklepy z taką ofertą notowały nawet kilkukrotnie wyższą sprzedaż. –...

Realny spadek konsumpcji w Polsce

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu była niższa niż przed rokiem o 2,7%. W danych o sprzedaży widoczny jest realny spadek konsumpcji r/r....

100% zamówionego oprogramowania na popularnym polskim portalu aukcyjnym okazała się nielegalna

Problem ryzyka zakupu nielegalnego oprogramowania online, w szczególności na aukcjach internetowych, dotyczył w ostatnich latach w znacznej mierze użytkowników prywatnych lub małych firm. Jednak...

Polacy coraz bardziej otwarci na technologie, ale zwracają uwagę na prywatność

Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zaawansowanie technologiczne mieszkańców Polski...

Polacy coraz mniej martwią się o zdrowie, coraz więcej o pieniądze

Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju spadł w ciągu miesiąca o 5 p.p., a więc najwięcej wśród badanych krajów europejskich i wynosi obecnie 2 proc....

Wyniki finansowe Allegro za I półrocze 2021 roku

Allegro jest niekwestionowanym liderem e-commerce w Polsce, obejmującym 33% rynku e-commerce w ujęciu wartościowym w 2020 r., na podstawie danych Euromonitor International. Po udanym IPO...

Dane KGP: Policja walczy z plagą podróbek. Oprócz ubrań coraz więcej jest leków i...

Komenda Główna Policji podaje, że w I kwartale br. stwierdzono prawie 7 tys. przestępstw naruszających prawa własności przemysłowej i intelektualnej. W całym 2019 roku...

Centra handlowe z optymistycznymi wskaźnikami obrotów i odwiedzalności klientów

Obroty w centrach handlowych w kwietniu 2022 r. były o 13,4% wyższe niż w kwietniu 2019 r. W porównaniu do marca 2022 r....

Black Friday i Cyber Monday – co, dlaczego i jak kupują Polacy?

Listopadowe wyprzedaże pod hasłem Black Friday i Cyber Monday tuż tuż! Mimo, że akcje te organizowane są nad Wisłą zaledwie od kilku lat, to...

Badanie PayPal: Ponad 60 proc. Polaków robi zakupy online, aby poprawić sobie humor

Dla 57 proc. badanych Polaków kupowanie online zastąpiło chodzenie do galerii handlowych jako formę rozrywki, a ponad 30 proc. uważa czekanie na dostawę za...

Galopująca inflacja to efekt wzrostu cen paliw, usług i żywności

Wiadomo już, że inflacja w Polsce wzrosła. Najnowsze dane dotyczące kwietnia 2021 roku podają, że z marcowej stopy na poziomie 3,2% inflacja skoczyła w...

Polacy chcą bardziej ekologicznych marek i sieci handlowych

Nawet 62% ankietowanych Polaków deklaruje, że wiedza o prowadzonych przez firmę działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju ma wpływ na podejmowaną przez nich decyzję zakupową....

E-sklepy walczą o nowy typ kupujących. Klient 2.0 jest bardziej wymagający, mało cierpliwy i...

Firmy dostosowują się do nowego typu klientów – wymagających, niecierpliwych i mało lojalnych. Dla klientów 2.0 mniejsze znaczenie ma cena, uwagę przywiązują natomiast do jakości...

Podsumowanie sytuacji w branży centrów handlowych w 2018 r.

Przyrost nowoczesnej powierzchni handlowej, wysoki poziom wynajmu, historycznie wysoka  aktywność inwestycyjna, niewielki spadek odwiedzalności oraz obrotów w obiektach handlowych a także utrzymanie tendencji do...

Efekt ROPO – czyli narodziny świadomego konsumenta

W biznesie opartym na sprzedaży najistotniejszy jest zakup. Prowadząc sklep stacjonarny lub online podstawą twojego „jestestwa” jest klient, który dokonuje zakupów. Cały czas obserwujesz...

PRCH w roli sygnalisty. Rada wysłała opinię o rynku branży centrów handlowych do Komisji...

Polska Rada Centrów Handlowych wysłała do Komisji Europejskiej informację o sytuacji na rynku branży centrów handlowych, wykorzystując tym samym dostępny w EU mechanizm sygnalisty....

Internauci 50+

43 proc. Polaków w wieku od 50 do 75 lat  deklaruje, że regularnie używa urządzeń cyfrowych. Jest to aż dwukrotnie więcej niż średnia europejska....

Popularność sklepów typu pop-up rośnie

Element zaskoczenia, urozmaicenie oferty handlowej oraz szansa na przyciągnięcie nowej grupy klientów – to główne korzyści płynące z otwarcia sklepów typu pop-up, które coraz...

Raport: Polski m-commerce wyniki i prognozy

W 2015 roku obroty polskiego m-commerce wzrosły o 109% W 2016 roku polski e-klient wyda średnio 128 euro poprzez urządzenia mobilne Z tabletów...

Polacy wydają w sklepach internetowych znacznie więcej niż rok temu. Przyczyniają się do tego...

Polacy przekonali się do zakupów przez internet. Oferty zakupu online finalizuje dziś 56 proc. internautów. Coraz częściej korzystają oni też ze sklepów zagranicznych. E-zakupy uważamy...

Co przyniesie 2018 rok dla branży e-commerce w Polsce?

E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Dziś niemal każdy może bardzo...
Exit mobile version