Jak wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość (AR) w e-commerce?

To nowoczesne technologie odpowiadają za to, że konsumenci, oprócz dokonywania zakupów w internecie, mogą także z fotograficzną dokładnością zobaczyć i zapoznać się z produktem...

Amazon idzie po swoje i nie bierze jeńców. Polskie e-sklepy czeka prawdziwy sprawdzian

Jeżeli Amazon zdecyduje się przekroczyć polską granicę, krajowy e-handel czekają ogromne zmiany. Amerykański gigant na globalnym rynku rozpycha się coraz bardziej, pożerając po drodze...

Likwidacja marek własnych wprowadzi do handlu spory chaos. Kto straci najwięcej?

Audyt sklepów dyskontowych wykazał spore różnice w cenach regularnych 10 popularnych produktów marek narodowych i własnych. Gdyby nagle zniknęły z rynku te drugie, to...

Zmiany w Galerii Bronowice w Krakowie

Galeria Bronowice, zarządzana przez Ceetrus Polska, bardzo dynamicznie wkroczyła w rok 2019. Nowe umowy, wzmocnienie tenant-mix, kolejne udogodnienia dla klientów oraz rozpoczęcie budowy nowego...

Dla 65 proc. Polaków patriotyzm przejawia się w kupowaniu krajowych produktów. Wybory przy sklepowych...

Rodzime pochodzenie produktu staje się dla wielu konsumentów istotnym kryterium przy zakupie. To dlatego na promowanie polskości stawia coraz więcej producentów i sprzedawców. Przykładem może być...

Podsumowanie sytuacji w branży centrów handlowych w 2018 r.

Przyrost nowoczesnej powierzchni handlowej, wysoki poziom wynajmu, historycznie wysoka  aktywność inwestycyjna, niewielki spadek odwiedzalności oraz obrotów w obiektach handlowych a także utrzymanie tendencji do...

Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie w handlu z Chinami

Choć świat ostatnio emocjonuje się głównie „wojną handlową” między Chinami i USA, to lepiej jednak zwrócić uwagę na coraz intensywniejsze stosunki gospodarcze Państwa Środka...

Ponad 500 właścicieli małych sklepików apeluje do Premiera o wycofanie się z ograniczenia handlu...

12 marca 2019 roku do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wpłynęła petycja w sprawie zniesienia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i niektóre święta, a...

Jakie skutki przyniósł zakaz handlu w niedziele?

Obawy co do obniżenia poziomu konsumpcji przez wprowadzenie zakazu handlu w niedziele nie sprawdziły się. Polacy nauczyli się robić zakupy w innych terminach i...

Więcej promocji na masło. Ale ceny, zamiast spadać, częściej rosną

Rynek oferuje coraz więcej możliwości okazyjnego zakupu masła. W ciągu ostatniego roku liczba akcji zniżkowych w sieciach handlowych wzrosła o 34%. Największa zmiana nastąpiła...

Oszczędzamy czy wydajemy więcej? Niedziele bez handlu pod lupą ekspertów

Ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę, swego czasu, była chyba najbardziej komentowaną rezolucją. Zwolennicy podkreślali jej wpływ na rodzinę i ograniczenie ekspansji zagranicznych koncernów,...

Polska Grupa Supermarketów zaniepokojona planami ingerencji rządu w rozwój marek własnych

Premier Mateusz Morawiecki, podczas Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce pod Rzeszowem, zapowiedział ustawę mającą utrudnić dużym sieciom spożywczym sprzedaż produktów pod markami własnymi. Ustawa...

Rynek powierzchni handlowych w miastach regionalnych

W 10 przeanalizowanych przez Colliers International lokalizacjach* istnieje obecnie 70 centrów handlowych, które obsługują łącznie ok. 2,3 mln klientów - wynika z raportu "Centra...

Diamenty wciąż są pożądanym przez kobiety prezentem. Ich dostępność w ostatnich latach mocno spada

Kobiety kochają diamenty, co czyni je idealnym prezentem dla żony, matki lub partnerki. Naturalny, prawdziwy kamień szlachetny można kupić już za ok. 200 zł, ale...

Negatywne skutki gospodarcze zakazu handlu w niedziele

Ograniczenie handlu w niedziele, wbrew twierdzeniom jego zwolenników, nie pomogło małym sklepom, które nadal upadają i notują spadki obrotów. Utrzymywanie tej regulacji jest pozbawione...

Jak sztuczna inteligencja wypływa na sprzedaż?

W świecie handlu sztuczna inteligencja stała się użytecznym i niezbędnym narzędziem. Jedną z dziedzin działalności, w której bezpośrednio widać efekty AI, jest sprzedaż. Raport...

Branża retailowa powinna lepiej wykorzystywać dane geolokalizacyjne

Od jakiegoś czasu dane lokalizacyjne pozwalają na testowanie efektywności akcji promocyjnych. Informują o tym, czy należy zwiększyć liczbę gazetek bądź optymalizować działania reklamowe. Mogą...

Co się naprawdę liczy w sprzedaży B2B

Jak pokazuje raport „Co się naprawdę liczy w sprzedaży B2B”, klient jest najważniejszy jedynie teoretycznie. W praktyce firmy nie weryfikują swojego podejścia – nie...

Negatywne skutki ustawy ograniczającej handel w niedziele

Coraz trudniejsza sytuacja małych przedsiębiorców, napięte relacje pomiędzy wynajmującymi i najemcami oraz niepewność sytuacji prawnej w branży dystrybucyjnej i logistycznej – to w ocenie...

Jak zakaz handlu w niedziele wpłynął na finanse i zwyczaje Polaków

Wolne od handlu niedziele pozwoliły części Polaków ograniczyć wydatki. Pozytywny wpływ zakazu handlu na zawartość portfela widzi co szósty badany. Dla czterech na pięciu...

Rośnie liczba Polaków przeciwnych ograniczaniu handlu w niedziele

Grupa osób negatywnie oceniających rozwiązania ograniczające handel w niedziele sukcesywnie rośnie, za to maleje odsetek respondentów będących zupełnymi zwolennikami regulacji – to podstawowe wnioski...

Dyskonty ostrzej rywalizują przed Wielkanocą

Analiza gazetek z lat 2017-2018 wykazała, że liczba promowanych artykułów w dyskontach wzrosła o blisko 40%. Najbardziej zwiększyła ją Biedronka. Z kolei Lidl i...

Wielcy projektanci nie wyznaczają już trendów. Co dalej z branżą modową?

Kolekcje prezentowane przez luksusowe marki na wybiegach w Paryżu czy Mediolanie nie wyznaczają trendów, tak jak działo się to jeszcze kilka lat temu. Rozwój...

Jakie wyzwania czekają galerie handlowe w 2019 roku?

Galerie handlowe już dawno przestały być miejscami, w których Polacy tylko robią zakupy. Rodacy bywają w nich co najmniej kilka razy w miesiącu -...

ZPP o handlu w niedziele w Europie: polskie regulacje wyjątkowo restrykcyjne

W Europie standardem jest raczej swobodny handel w niedziele, niż jakiekolwiek ograniczenia, a polskie regulacje w tym zakresie, są w docelowym kształcie wyjątkowo restrykcyjne...

Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta

Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał...

Mimo sprzyjającego otoczenia, rośnie liczba upadłości w transporcie i handlu

Branża transportowa należy obecnie do sektorów najbardziej zagrożonych upadłościami i restrukturyzacjami. Już teraz odnotowuje wzrost liczby postanowień w związku ze spowolnioną dynamiką handlu wewnętrznego w...

Polski handel potrzebuje pracowników

Średnio dziesięciokrotne wzrosty zapotrzebowania na pracowników w branży handlowej odnotowano w sezonie wakacyjnym ubiegłego roku. Braki kadrowe są spore, w III kwartale 2018 r....

Rozwój e-commerce i nowoczesnych metod płatności wpędzają Polaków w długi?

Co 4 osoba w Polsce przynajmniej raz w tygodniu robi zakupy, płacąc za nie kartą kredytową. Ponad połowa z nas kupuje już większość potrzebnych...

Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem nieruchomości handlowych w Europie

Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem nieruchomości handlowych w Europie, za Portugalią, ale przed Czechami, Niemcami i Hiszpanią. Indeks atrakcyjności polskiego rynku nieruchomości handlowych spadł...

Najwięksi nowi polscy przedsiębiorcy na eBay podwoili obroty w 2018 roku

Łączne obroty 10 największych nowych polskich sprzedawców, którzy dołączyli do platformy eBay w 2018 roku, osiągnęły ponad 2 miliony euro. Jest to wolumen dwa...

Grupa E.Leclerc Polska przedstawiła wyniki za 2018 rok

E.Leclerc zanotował wzrost sprzedaży w 2018 roku. Wzrost sprzedaży w tym okresie wyniósł 3,89 proc. Dobre wyniki zostały osiągnięte mimo obowiązującego od marca ur....

Mniej niż połowa Polaków zamierza obchodzić walentynki. Najchętniej kupowanym prezentem są kwiaty i słodycze

Święto zakochanych zamierza celebrować w tym roku tylko 39 proc. Polaków – wynika z badania „Barometr Providenta”. Co czwarty spędzi walentynkowy wieczór na romantycznej kolacji z ukochaną...

Konkurencja w e-handlu zaostrza się. Inwestycje w logistykę szansą dla małych sklepów internetowych

Handel internetowy napędza rozwój rynku logistycznego i oferowanych przez operatorów usług. Inwestycje w obsługę logistyczną mogą stanowić o przewadze małych e-sklepów, dla których konkurowanie z dużymi e-commerce’owymi platformami jest poważnym...

Na zakazie handlu zyskują dyskonty

W 3q18 nastąpiło odwrócenie trendu wzrostowego przychodów w handlu detalicznym–przychody zmalały o 0,6% r/r;ograniczenie kosztów o 2,3% r/r pozytywnie wpłynęło na wynik finansowy w...

Zakaz handlu jednak wyjdzie galeriom na dobre?

W ocenie niektórych ekspertów, galerie już mocno ucierpiały na obowiązującym zakazie. Zaostrzyły więc rywalizację między sobą. Widoczny jest również trend zwiększania wydatków na informowanie...

Nielsen: 2019 rok będzie przełomowy w handlu. Sprzedawcy będą inwestować, by oszczędzać czas konsumentów

Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej...

Polacy i zakaz handlu w niedzielę

Od początku roku zmianie uległy regulacje dotyczące handlu w niedzielę. Agencja mediowa Havas Media Group w połowie stycznia przeprowadziła badanie dotyczące podejścia Polaków do...

Prezes ZPP: Ustawa o zakazie handlu w niedziele powinna trafić do kosza. To zagłada...

Ponad 70 proc. Polaków nie chce, żeby politycy planowali im weekendy – wynika z badania przeprowadzonego dla Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Ustawę o zakazie handlu w niedziele trzeba wyrzucić do...

Drożejący papier może poważnie zmienić rynek gazetek reklamowych

Według branży, ceny niektórych rodzajów papieru potrzebnego do produkcji gazetek promocyjnych, podskoczyły w styczniu br. prawie o 10%. Jednak opinie o dalszych podwyżkach są...
Exit mobile version