Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych...

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł, zakupy online robi już co...

80 proc. konsumentów korzysta z programów lojalnościowych. Wolą zwrot części wydatków niż zbieranie punktów

Tradycyjne, wspierające powtarzalność zakupów programy lojalnościowe są coraz mniej atrakcyjne dla konsumentów, ponieważ korzyści są odroczone w czasie. Rośnie natomiast popularność takich akcji, które oferują od...

Polacy kochają dyskonty, centra handlowe i osiedlowe sklepiki – preferencje zakupowe Polaków

Ponad 60% polskich konsumentów robi większe zakupy spożywcze (powyżej 100 zł) w dyskontach. Podobny odsetek wybiera też centra handlowe ze względu na ich ofertę...

Sklepy idealnie wyczuły okazję. Obniżają ceny za mydło w kostce, żeby podnieść za produkt...

Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Centrum Analiz Grupy AdRetail wynika, że ceny mydła w marcu i we wrześniu tego roku, czyli w...

CBRE Retail 2030: Jaka przyszłość czeka polski handel?

Nowe technologie, potrzeby konsumentów i lokalizacja – to trzy obszary rozwoju handlu w Polsce, na które wskazuje najnowszy raport CBRE „Zakupy przyszłości. Retail 2030”....

Ukraińcy w polskich sklepach i na usługi wydali prawie 2 mld zł

Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że cudzoziemcy w II kwartale br. wydali w Polsce 10,9 mld zł, o 5,5% więcej niż w analogicznym...

Ponad 90 proc. Polaków kupuje krajowe produkty. Chętnie sięgają po polską żywność, kosmetyki i...

Jakość, cena i pochodzenie produktu to najważniejsze kryteria, jakimi kierują się Polacy podczas zakupów. Ponad 80 proc. osób zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, a...

Dobra sytuacja w branży mieszkaniowej przyspiesza rozwój rynku sklepów budowlanych. Sprzedaż przenosi się do...

Rynek DIY, czyli Do-It-Yourself (zrób to sam), wart jest blisko 52 mld zł i w zeszłym roku wzrósł o ponad 5 proc. – wynika z danych PMR. Szybki...

GfK: Pandemia odmieniła zawartość koszyków polskich konsumentów

Okres izolacji i częściowego zamknięcia gospodarki diametralnie zmienił nasze przyzwyczajenia zakupowe. W czasie pandemii znacznie większą wagę przywiązywaliśmy do ceny, częściej szukaliśmy promocji i...

Tegoroczny Black Friday był najlepszy w historii centrów handlowych, biorąc pod uwagę liczbę odwiedzających

Dla konsumentów wyprzedaże wyraźnie spowszedniały, z kolei noce zakupów nie mają już takiej siły przyciągania. Teraz liczą się akcje jednodniowe. Po tegorocznym tzw. Czarnym...

Black Friday most wanted

Zainteresowanie Black Friday rośnie od kilku lat. Najczęściej dyskutowanym sklepem w kontekście tego wydarzenia był Lidl, zaś najpopularniejszym produktem PlayStation. 2015 jako rok przełomowy W roku 2012 w mediach społecznościowych pojawiło...

Co Polacy najchętniej kupują w internecie?

W ubiegłym roku konsumenci kupowali najchętniej sprzęt kuchenny i do domowych biur. Jeszcze wcześniej zaopatrywali się w środki czystości, rośliny i narzędzia ogrodowe. Co...

Polacy chcą uwolnienia niedzielnego handlu. Czasowe zniesienie zakazu z prawie 60% poparciem

Z najnowszego badania opinii publicznej, zrealizowanego przez UCE RESEARCH i SYNO Poland, wynika, że prawie 6 na 10 Polaków opowiada się za czasowym zawieszeniem...

Ulice handlowe potrzebują magnesów, które przyciągną nowe pokolenie klientów

W Polsce już od kilku dobrych lat przewiduje się tryumfalny powrót do łask ulic handlowych. Tymczasem, kiedy lokalizacja high street wygrywa już z galerią...

Selgros Cash & Carry rozbudowuje swoją sieć sprzedaży i rozwija sklep internetowy. Spółka stawia...

Selgros, jedna z trzech działających w Polsce sieci hurtowni spożywczych typu cash & carry, rozwija swój sklep internetowy. Firma stawia na dostawy z dowozem do lokali gastronomicznych,...

Zdecydowana większość konsumentów chce kupować przez internet. W przyszłości głównie za pomocą smartfonów i...

Cyfrowe technologie mają ogromny wpływ na handel. Prawie połowa konsumentów łączy różne kanały zakupowe, a zdecydowana większość chce mieć możliwość zarezerwowania online produktów i odebrania...

Wzrost podaży i popytu na asortyment BIO. Sklepy szerzej promują towary przyjazne zdrowiu i...

W porównaniu do ub. roku liczba modułów produktów BIO w regularnie pojawiających się gazetkach wzrosła aż o ponad 220%. Jednocześnie sieci handlowe wyraźnie ograniczyły...

W Polsce pogłębiają się regionalne różnice w sile nabywczej – badanie GfK

W 2023 r. średnia siła nabywcza na mieszkańca Polski wynosi 10 903 euro. To wynik o około 38 procent poniżej średniej europejskiej i awans...

Sprzęt RTV i AGD z nowymi etykietami energetycznymi. Potrzebna edukacja konsumentów

Od 1 marca, czyli już od najbliższego poniedziałku w życie wchodzą nowe etykiety energetyczne w skali od „A” do „G”. To oznacza, że ze...

Jak e-commerce korzysta z komunikacji mobilnej? Raport Ipsos Polska i SMSAPI.pl

Zakupy w Internecie zdobywają coraz większy udział w sprzedaży detalicznej ogółem. Ponad połowa internautów w Polsce robi zakupy online, a wartość rodzimego rynku e-commerce...

Ulga detalistów po Święcie Dziękczynienia

Mamy już wyniki sprzedaży detalicznej w Black Friday i Cyber Monday oraz weekend Święta Dziękczynienia. Były solidne i przyjęte z ulgą, odzwierciedlały jednak pewne...

Ceny znowu mocno poszły w górę. W kwietniu średni wzrost rdr. był na poziomie...

Według najnowszego raportu o stanie cen w sklepach, w kwietniu br. codzienne zakupy były droższe o prawie 22% niż w analogicznym okresie ub.r. W...

Polacy najczęściej kupują płyty polskich wykonawców. W radiu i telewizji dominują jednak twórcy zagraniczni

Mimo że wiele utworów polskich artystów mogłoby konkurować na listach przebojów z zagranicznymi hitami, najczęściej zamiast do szerszej publiczności trafiają jedynie do koneserów zainteresowanych danym...

Nawet co trzeci polski internauta zrobi zakupy w e-sklepach podczas Black Friday 2017

Wyprzedażowa gorączka przenosi się do Internetu. Jak szacuje firma Picodi, podczas zeszłorocznego Czarnego Piątku nawet co trzeci internauta w Polsce zrobił zakupy w sieci. Z...

Sephora wystartowała ze sprzedażą w internecie. Rośnie popyt na luksusowe kosmetyki

Ruszył sklep internetowy Sephory w Polsce. Sieć drogerii nie rezygnuje jednak z otwierania nowych placówek stacjonarnych. Jak zapewniają jej przedstawiciele nowe sklepy nadal będą powstawać w najlepszych lokalizacjach...

Dalszy wzrost sprzedaży detalicznej i spadek udziału e-commerce. Posumowanie II kwartału 2021 r. na...

Zasoby powierzchni handlowej powiększyły się w drugim kwartale 2021 r. w ramach wszystkich formatów o 123 000 mkw., a w budowie pozostaje 30 nowych...

Mall.pl wypłaci 50 zł wszystkim kupującym, do których przesyłka nie zostanie wysłana na czas

Z końcem maja 2016 Mall.pl wprowadził gwarantowaną, terminową wysyłkę do Klienta i wypłaca 50 zł wszystkim kupującym, do których przesyłka nie zostanie wysłana na...

„Oznaczenie ma znaczenie” Auchan we współpracy z Bankami Żywności edukuje i zachęca do niemarnowania...

Koncepcja kampanii „Oznaczenie ma znaczenie” powstała w odpowiedzi na potwierdzone badaniami fakty – aż 53% żywności marnuje się w gospodarstwach domowych, czego powodem często...

Schyłek hurtownictwa. Czy rynek pośredników odchodzi do lamusa?

Handel elektroniczny przeobraża się na naszych oczach. Coraz więcej firm rezygnuje z hurtowników, by sprzedawać bezpośrednio do odbiorcy końcowego. Koń trojański, którym jest sprzedaż...

Sezon wakacyjnych rekomendacji

Zadowolony klient to prawdziwa reklama. Analogicznie, ten którego oczekiwań nie spełnił nasz produkt czy usługa, staje się naprawdę dużym zagrożeniem dla reputacji. Szczególnie w...

Handel: 3 na 4 przedsiębiorstwa planują wdrożenia IT, a zwrotu z inwestycji oczekują w...

Cyfryzacja opanowała handel, jednak ciągle jej mało. Aż 85 proc. przedstawicieli kadry zarządzającej sektora detalicznego ocenia, że sama digitalizacja to za mało, a branża...

20 maja papierosy mentolowe znikną ze sklepowych półek. Dziewięciu na dziesięciu palaczy nie zamierza...

Dziewięć milionów Polaków to palacze, z których blisko połowa sięga po papierosy mentolowe. Te wskutek unijnej dyrektywy po 20 maja całkowicie znikną z rynku. Tymczasem ponad...

Pyszne.pl w 2020 r. wartość rynku zamawiania posiłków online wyniesie 1 mld zł

Z usług największego w kraju serwisu do zamawiania posiłków przez internet skorzystać może już 90% Polaków mieszkających w dużych i małych miastach. Pyszne.pl umożliwia...

GfK: Polacy kupują coraz mniej

Aż 80 proc. polskich konsumentów planuje ograniczenie wydatków oraz poszukiwanie oszczędności przy zakupach produktów spożywczych i większych dóbr oraz usług. Równocześnie Polacy coraz częściej...

Jakie wyzwania czekają galerie handlowe w 2019 roku?

Galerie handlowe już dawno przestały być miejscami, w których Polacy tylko robią zakupy. Rodacy bywają w nich co najmniej kilka razy w miesiącu -...

Polski św. Mikołaj kupuje w sieci. Zamiast elfów pomaga mu AI

Aż 44 proc. planowanego przez Polaków budżetu na prezenty zostanie wydane w kanale online. W tym roku, polska rodzina wyda średnio na święta 1168 zł, to o 6 proc....

Content marketing jako skuteczna forma promocji w branży e-commerce

Branża e-commerce z roku na rok rośnie w siłę. Szacuje się, że w samej Polsce rynek ten mógł pochwalić się w zeszłym roku wartością...

Branża opakowań rośnie w rekordowym tempie dzięki e-commerce, pomimo wzrostu cen surowców

W 2021 roku branża opakowań urośnie min. o 8%, pomimo znaczącego wzrostu cen surowców. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce pomimo luzowania restrykcji. Branża...

Co czwarta firma w Polsce rozwinęła się dzięki sprzedaży transgranicznej [raport PayPal]

Blisko 9 na 10 sprzedawców z Polski (86%) sprzedaje swoje produkty i usługi za granicę, co stanowi już 1/3 ich całkowitego obrotu. Chociaż czują,...

FPP: Ratujmy wspólnie polską gastronomię. Bon 500+na posiłki dla pracowników

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) apeluje o szybkie udzielenie dodatkowego wsparcia dla zamkniętych firm gastronomicznych. Pomoc z poprzednich odsłon tarczy antykryzysowej była opóźniona, co pogłębiło...
Exit mobile version