Black Friday vs. Cyber Monday – zwyczaje zakupowe

Black Friday to dzień, który w coraz większym stopniu wpisuje się w przyzwyczajenia klientów szukających okazji i promocyjnych ofert. Pierwotnie kojarzony z działaniami w...

Jak współpraca w zakresie gromadzenia i wymiany danych handlowych wyrównuje szanse na rynku sprzedaży...

Criteo S.A. (NASDAQ: CRTO), wiodąca na rynku commerce marketingu firma technologiczna, zaprezentowała wyniki, przeprowadzonego we współpracy z Forbes Isights, badania: „Jak współpraca w zakresie...

eBay udostępnia polskim sprzedawcom nowe narzędzie do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach

eBay, jeden z największych portali aukcyjnych na świecie, udostępnia polskim sprzedawcom nowoczesne narzędzie „eBaymag” służące do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach. Dzięki temu rozwiązaniu...

Kosmetyki i produkty piorąco-kosmetyczne – zwyczaje zakupowe seniorów

Co trzecia złotówka przeznaczana przez seniorów na kosmetyki i produkty piorąco-kosmetyczne jest wydawana w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W porównaniu do sytuacji sprzed 5 lat, największy...

Holenderska sieć dyskontów ACTION do końca 2017 roku otworzy 6 sklepów

ACTION, sieć dyskontów oferujących artykuły nieżywnościowe, uczyniła pierwszy krok na drodze do podboju polskiego rynku. Sieć otworzyła dwa pierwsze sklepy w Lesznie i Legnicy. Cztery...

Nowy sposób finansowania zakupów w sklepach internetowych PayU wprowadza usługę PayU Płacę później

Brak wystarczających środków w danym momencie często uniemożliwia pilny i potrzebny zakup. Taka sytuacja może spotkać np. osoby realizujące projekty na zlecenie (tzw. freelancerów),...

Arendarski: Ograniczenie handlu w niedziele szkodliwe społecznie i ekonomicznie

Spośród procedowanych ostatnio w sejmie ustaw, projekt o ograniczeniu handlu w niedziele można uznać za najbardziej absurdalny. Jest wyrazem wielkiej hipokryzji. Nie ma powodu, aby...

Umocnienie nadwyżki handlowej

Deficyt na rachunku obrotów bieżących (CA) wyniósł w sierpniu -100 mln EUR (konsensus: -712 mln EUR, PKO: -100 mln EUR, a saldo CA w...

UOKiK sprawdza, czy sieci handlowe nie zawyżają cen masła. Pod lupą znalazły się też...

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroluje sieci handlowe i sprawdza, czy sztucznie nie zawyżały cen masła. Największy w południowej Polsce producent cukru został wezwany do ujawnienia swoich kontrahentów...

Jak wygląda branża marketingu afiliacyjnego?

Awin, globalna sieć reklamy efektywnościowej, przygotowała raport, podsumowujący sytuację w marketingu afiliacyjnym i prezentujący stan rozwoju branży w 2017 roku. Doświadczenia płynące ze współpracy...

Vít Endler inwestuje w start-upy i kupuje udziały w Virtooal.com

Już niedługo polskie e-sklepy będą mogły wziąć udział w prawdziwej rewolucji, która odmieni ich sposób sprzedaży i zwiększy zyski. To za sprawą wirtualnego lustra...

Uberyzacja handlu wywoła boom w obszarze internetowych zakupów spożywczych?

Według części ekspertów, za 5-10 lat znikną z rynku sklepy, które nie zdołają dostarczyć klientom żywności w ciągu 1-2 godzin. Polacy będą zamawiać produkty...

Millenialsi zmieniają rynek handlu. Oczekują prostych, łatwych zakupów i ofert szytych na miarę

Millenialsi kształtują rynek handlu i promują nowe postawy klientów – wynika z badania firmy Nielsen. Współczesny konsument jest coraz bardziej wymagający. Jego potrzeby to szybkie i łatwe...

Ekspert: Ukraińska gospodarka rośnie, korupcja maleje, ale to tylko iluzja. Nasze firmy powinny szeroko...

Izba Obrachunkowa Ukrainy podała, że w 1. półroczu br. PKB wyniosło 2,4%. Dochody budżetowe wzrosły o 48,3% w zestawieniu z analogicznym okresem ub. roku....

PGS wyraża obawy o wpływ Split Payment na branże handlu

Split payment – mechanizm podzielonej płatności jest dobrą metodą walki z wyłudzeniami VAT. Istnieje jednak duże ryzyko, że doprowadzi do utraty płynności i upadku...

Co Polacy sądzą o promocjach i które najbardziej cenią?

Zainteresowanie promocjami wśród Polaków utrzymuje się na stałym poziomie, chociaż konsumenci dostrzegają też ciemne strony akcji promocyjnych, jak zawyżanie cen sprzed promocji czy niską...

Odpowiednia ekspozycja produktu zwiększa sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Brak ceny może mieć odwrotny skutek

Wyeksponowanie produktów na półkach i ich odpowiednie ułożenie mogą nawet podwoić sprzedaż. Klienci dokonują decyzji zakupowych w określony sposób – częściej sięgają po produkty na wysokości...

Rynek gamingowy notuje stały wzrost

W pierwszej połowie 2017 roku segment sprzętu przeznaczonego do gier znacząco przyczynił się do wzrostu przychodów producentów komputerów oraz urządzeń peryferyjnych na rynku B2C....

Jak przygotować swoją sprzedaż do Czarnego Piątku w pięciu krokach?

Z roku na rok coraz większą popularność w handlu online, także w Polsce zdobywa Czarny Piątek, czyli dzień, w którym startuje sezon świątecznych zakupów...

75 proc. klientów e-sklepów nie finalizuje zakupów

Według Fullestop w I kw. 2017 r. globalny wskaźnik klientów, którzy nie sfinalizowali transakcji w e-sklepach, wyniósł ponad 75 proc. Każdego roku firmy tracą...

Lokalni producenci żywności zyskują na współpracy z sieciami handlowymi. To dla nich często przepustka...

Wielomilionowe kontrakty, stały rynek zbytu i możliwość pozyskania dodatkowych środków na inwestycje – to lista korzyści, jakie lokalne firmy czerpią ze współpracy z dużymi sieciami...

Ukraińcy w polskich sklepach i na usługi wydali prawie 2 mld zł

Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że cudzoziemcy w II kwartale br. wydali w Polsce 10,9 mld zł, o 5,5% więcej niż w analogicznym...

E-commerce w Polsce 2017, raport Gemiusa na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej

Rodzimy rynek e-handlu ma już dwie dekady. Gdy przypomnimy sobie jego początki, łatwo dostrzeżemy jak trudno było kiedyś zrobić zakupy online w miejscu innym niż...

Znamy Nominowanych w V edycji Konkursu “e-Commerce Polska awards”

Izba Gospodarki Elektronicznej, która jest organizatorem Konkursu “e-Commerce Polska awards 2017” ogłosiła listę Nominowanych. Zwycięzców poznamy 9 listopada podczas uroczystej Gali w Kinie Praha...

Do 2020 r. wartość polskiego rynku e-handlu wzrośnie do ponad 60 mld zł. O...

Do końca tej dekady na polskim rynku ma działać już ponad 30 tys. internetowych sklepów, a wartość branży e-commerce skoczy z obecnych 40 do ponad...

Kupujesz online w zagranicznych sklepach? Zasady i prawa dla klientów e-commerce

Upatrzona w niemieckim sklepie konsola do gier, która miał być prezentem urodzinowym, nie dotarła na czas. Perfumy z Francji nie przypominają z wyglądu tych...

Branża handlowa największym pracodawcą w CEE. Największe obroty generują branże motoryzacyjna i transportowa

Branża handlowa jest największym pracodawcą w Europie Środkowo-Wschodniej, jak wynika z najnowszej edycji rankingu TOP 500 CEE, przygotowanym przez Coface. W 2016 r. zyski branży wzrosły...

Dwie wolne niedziele dla pracowników handlu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ma nową propozycję dotyczącą ograniczenia handlu w niedziele. Początkowo zakaz obowiązywałby przez dwie niedziele w miesiącu, potem w...

Polski rynek zamawiania jedzenia online wśród najbardziej perspektywicznych w Europie

Serwis Pyszne.pl zanotował w pierwszym półroczu 2017 wzrost przychodu o 133% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ilość zamówień wzrosła dwukrotnie. Od stycznia...

Polacy najbardziej doceniają promocje w kategoriach Zdrowie i Uroda

Z danych, prezentowanych w raporcie „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, wynika, że klienci oceniają ogólnodostępne promocje na mocną 4, w skali od...

Polskie galerie handlowe dziś i jutro

Już w połowie września otwiera się w Warszawie kolejne nowoczesne centrum handlowe czwartej generacji – Galeria Północna. W budowie wciąż znajdują się między innymi...

Rośnie rola e-sklepów w handlu detalicznym

W zeszłym roku Polacy wydali na zakupy online ponad 6 mld euro*. Po skokowym wzroście popularności internetowych zakupów, już prawie 53 proc. osób kupuje...

Dobra sytuacja w branży mieszkaniowej przyspiesza rozwój rynku sklepów budowlanych. Sprzedaż przenosi się do...

Rynek DIY, czyli Do-It-Yourself (zrób to sam), wart jest blisko 52 mld zł i w zeszłym roku wzrósł o ponad 5 proc. – wynika z danych PMR. Szybki...

Polski rynek atrakcyjny dla zagranicznych marek. Co roku w Polsce debiutuje do 30 nowych...

Pozytywne otoczenie gospodarcze, rosnąca zamożność Polaków i umiarkowane nasycenie powierzchnią handlową powodują, że polski rynek jest atrakcyjny dla zagranicznych firm. Ich zainteresowanie nie przekłada się jednak na...

Ponad 1/3 Polaków uważa handel za atrakcyjną branżę na własny biznes. Sklep prowadzony w...

Rosnąca zamożność społeczeństwa i dobre nastroje konsumentów sprawiają, że handel dynamicznie się rozwija. Ponad 1/3 Polaków uważa, że to branża, w której warto rozpocząć własny biznes...

Małe sklepy upadają. Przybywa sklepów sieciowych i marketów

Według Raportu Strategicznego GfK w 2016 roku ogólna liczba sklepów sprzedających żywność spadła o 2,6 proc., w tym wielkoformatowych przybyło o 3 proc., a...

Sprzedaż detaliczna stabilnie rośnie

W lipcu 2017 r. produkcja budowlano-montażowa wzrosła o 19,8 proc. r/r, a w stosunku do czerwca br. - o 3,7%, natomiast produkcja sprzedana przemysłu...

Jakim klientem jest senior? Co kupuje? Ile wydaje?

Jednym z największych wyzwań gospodarczych całej Unii Europejskiej jest problem starzejącego się społeczeństwa. Jak podaje Komisja Europejska, w wyniku niskiego wskaźnika urodzeń, wchodzenia w...

Szybko działające witryny internetowe i wyszukiwarki ofert napędzają sprzedaż w turystyce. Przyszłością branży jest...

Przy wyszukiwaniu ofert turystycznych dla internautów decydujące znaczenie ma szybkość. Przy dużej konkurencji długi czas oczekiwania na otwarcie strony może spowodować utratę klienta. To...

Większość młodych mam zmienia nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka. To coraz ważniejsza grupa konsumentek

Matki z pokolenia Y to coraz potężniejsza grupa konsumentek. Zdecydowana większość z nich zmienia nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka. Przywiązują mniejszą wagę do ceny, a większą...
Exit mobile version