Pół roku Amazona w Polsce. Słabe wyniki, a Polak znajduję tam głównie erotykę

Po pół roku działania polskiej wersji serwisu Amazona wnioski nie są szczególnie dobre dla światowego giganta. Zdecydowanie przegrywa bowiem z polskim Allegro. Brak odpowiedniego...

Interpretacja pojęcia trwałego nośnika – istotny pogląd wydany przez UOKiK

Jak wynika z ustawy o kredycie konsumenckim (Art. 30), każdy pożyczkodawca ma obowiązek udzielić konsumentom rzetelnych, prawdziwych i pełnych informacji, m.in. o całkowitej kwocie do zapłaty,...

Jak feniks z popiołów. Jak dziś kształtuje się obraz najemcy retailowego?

Pandemia nie obchodziła się łaskawie z żadnym obszarem biznesowym, szczególnie jej skutki odczuł sektor handlowy, a w nim najemcy centrów, parków i ulic handlowych....

FPP: Aż 95% Polaków chce kaucji za opakowania po napojach

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oraz Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej (CALPE) wskazują, że Polska powinna wprowadzić jeden powszechny system kaucyjny (depozytowy) – czyli...

Nieuczciwe pokazy produktów zmorą rynku i konsumentów. PSSB apeluje do hotelarzy i restauratorów, aby...

Mimo działań edukacyjnych i prawnych nieuczciwe firmy wciąż organizują pokazy, podczas których konsumenci są namawiani do zakupu drogich garnków, kołder czy urządzeń medycznych. Ofiarą takich...

Olga Semeniuk: W pierwszej kolejności będą odmrażane sklepy detaliczne i centra handlowe. Jesteśmy gotowi...

Jeżeli rząd zdecyduje się na poluzowanie części obostrzeń od 1 lutego, to w pierwszej kolejności pracę będą mogły wznowić sklepy detaliczne i centra handlowe. Decyzja o luzowaniu...

Salesforce: 58% polskich firm postrzega obsługę klienta jako czynnik generujący przychody

W 28% przedsiębiorstw działających w Polsce za zarządzanie obsługą klienta odpowiada osoba z kierownictwa najwyższego szczebla, ponieważ obszar ten nabiera strategicznego znaczenia w warunkach...

Sieci handlowe nie radzą sobie wewnętrzną komunikacją

Jednym z najważniejszych wyzwań związanych z zarządzaniem efektywnością pracy ludzi w sieciach handlowych jest uporządkowanie systemu komunikacji. Obecnie centrale wysyłają sklepom informacje różnymi kanałami, tworząc...

Millenialsi zmieniają rynek handlu. Oczekują prostych, łatwych zakupów i ofert szytych na miarę

Millenialsi kształtują rynek handlu i promują nowe postawy klientów – wynika z badania firmy Nielsen. Współczesny konsument jest coraz bardziej wymagający. Jego potrzeby to szybkie i łatwe...

Sztuczna inteligencja usprawnia i automatyzuje obsługę w e-handlu. Coraz szerzej wykorzystywana jest także w...

W 2020 roku już 73 proc. internautów wykonuje zakupy za pośrednictwem internetu, o 11 proc. więcej niż w 2019 roku. Wraz ze wzrostem zainteresowania tą gałęzią gospodarki...

Obowiązki „operatorów cyfrowych” w myśl implementacji dyrektywy DAC 7 w polskim porządku prawnym

1 maja 2023 roku, w Polsce, weszła w życie Dyrektywa Rady 2021/514 z 22 marca 2021 roku, szerzej kojarzona jako Dyrektywa DAC7. Nowe przepisy,...

Kwestia lojalności, czyli jak zatrzymać klienta?

Wartość polskiej branży e-commerce szacowana jest na około 40 mld złotych. Rynek stale rośnie, jednak jedynie 30 proc. z e-sklepów działa w sieci dłużej...

5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim zwrócisz nieudane przedświąteczne zakupy

Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów?...

GfK: polscy konsumenci w coraz gorszych nastrojach

Rekordowa inflacja, widmo kryzysu energetycznego i wojna w Ukrainie – to główne czynniki, które wpływają na dalsze spadki nastrojów konsumenckich w Polce. We wrześniu...

Marketing sensoryczny w okresie świątecznym

Świąteczny wir zakupów to jeden z najlepszych okresów dla sprzedawców i czas wzmożonych działań marketingowych. Wielu przedsiębiorców uważa święta za żniwa, ponieważ w tym...

15% wzrost i ponad 24 mld zł rynku e-commerce w Polsce w 2013 roku

Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to 21 mld zł w 2012 roku, według szacunków PMR zaprezentowanych w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce...

Dyskonty, szukając nowych strategii, upodobniły się do supermarketów. Teraz będą rozwijały inne koncepty

Zdaniem niemieckiego eksperta, Viktora Riemera, wzrost dyskontów będzie zwalniał. Granica nasycenia nimi rynku jest już bliska. Jednak, według Marii Andrzeja Falińskiego z POHiD-u, można...

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce – raport III kw. 2023 r.

Minione miesiące na rynku nieruchomości handlowych w Polsce charakteryzowała stabilność – mimo, że deweloperzy oddali do użytku zaledwie około 43 000 mkw. nowej powierzchni,...

Obroty i odwiedzalność centrów handlowych w lutym 2023 r.

Obroty najemców w centrach handlowych w lutym 2023 r. były o 28% wyższe niż w lutym 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...

20 maja papierosy mentolowe znikną ze sklepowych półek. Dziewięciu na dziesięciu palaczy nie zamierza...

Dziewięć milionów Polaków to palacze, z których blisko połowa sięga po papierosy mentolowe. Te wskutek unijnej dyrektywy po 20 maja całkowicie znikną z rynku. Tymczasem ponad...

E-commerce a logistyka. Aktualne trendy i wyzwania branży

Lockdown, rozwój technologiczny i poszukiwanie sposobów na szybsze i wygodniejsze zakupy sprawiły, że branża e-commerce  w ciągu ostatnich lat notowała duże wzrosty przychodów. Dynamika...

Na co zwrócić uwagę, wdrażając płatności online w e-sklepie?

Rynek e-commerce przeżywa w ostatnim czasie prawdziwy rozkwit – w internecie nieustannie pojawiają się nowe sklepy online. To efekt m.in. pandemii COVID-19, która spowodowała...

Jak uniknąć przestojów w dostępie do sklepu internetowego?

Żyjemy w świecie, w którym cyfryzacja zajmuje czołowe miejsce, a technologia wymusza na wszystkich branżach szybsze, wygodniejsze i prostsze świadczenie usług. Zmienia się również...

Co, gdzie, a przede wszystkim za ile? Raport koszyka cenowego przeciętnego Polaka

Najwyższe ceny artykułów spożywczych czekają na Polaków w internecie. Wybierając sklepy offline można zaoszczędzić nawet do 16 proc. na tych samych produktach. Robiąc...

Pomysły na pomoc restauratorom, którzy mają 715 mln zł zaległości

Za chwilę minie pół roku odkąd lokale gastronomiczne mogą działać najwyżej z ofertą na wynos. Drzwi przed gośćmi są zamknięte, a zaległości branży rosną,...

Ceny w sklepach rosną jak na drożdżach. Dotyczy to zwłaszcza art. tłuszczowych, mięsa i...

Jak wynika z monitoringu blisko 38 tys. cen detalicznych, we wrześniu Polacy najbardziej odczuli podwyżki na produktach tłuszczowych, które zdrożały średnio o przeszło 40%...

Personalizacja treści i automatyzacja marketingu zwiększą sprzedaż

Firmy, które znają oczekiwania swoich klientów, sprzedają więcej. Wszystko dzięki możliwości spersonalizowania udostępnianych treści, a także automatyzacji procesów marketingowych. Pierwsze narzędzie pomoże zbudować relację...

IX Targi eHandlu – zarejestruj się bezpłatnie na największe spotkanie branży e-commerce

14 października 2015 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się IX edycja Targów eHandlu, podczas których będzie można zapoznać się z ofertą blisko...

Branża e-commerce sięga po innowacje, by poprawić interakcję z klientem. Najnowsze technologie mają zwiększyć...

Sztuczna inteligencja, programy personalizujące i technologie ułatwiające kontakt z klientem. W branży e-commerce coraz częściej inwestuje się w narzędzia, które automatyzują nawiązanie kontaktu z klientem i umożliwiają nawiązanie z nim...

Podawanie zbyt szczegółowych danych e-sprzedawcom coraz bardziej ryzykowne

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych oznacza utratę kontroli nad tym, co się z nimi potem dzieje. Mogą być one wykorzystywane do oferowania...

Firmy działające w internecie skorzystają na zakazie handlu w niedziele. Zyskają też firmy kurierskie

Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno...

Sprzedaż detaliczna w Polsce

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu była niższa niż przed rokiem o 4,0%. W danych o sprzedaży widoczny jest realny spadek konsumpcji r/r....

Nowy rozdział rynku sztuki w Polsce

Blisko 3 miliony złotych – tyle łącznie warte są prace wystawione na aukcji online Od geometrii do iluzji. Tym samym już dziś wiemy, że...

E-commerce napędza globalny popyt na nieruchomości logistyczne

Wysoki poziom popytu na rynku magazynowym utrzyma się również w najbliższych latach. Ograniczona podaż gruntów i kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem to dziś główne...

Lepsze nastroje konsumenckie – Stanisław Gomułka komentuje najnowsze dane GUS

Według najnowszych danych GUS w lipcu odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wynosi - 24,9  czyli o 3,3 p....

Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą...

W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych notuje wzrost sięgający aż 40 proc. rocznie. To efekt rosnącej popularności polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, ale także rosnącej...

Prezenty świąteczne opłaca się kupować w Niemczech

Grudzień to czas zakupowego szaleństwa. Przygotowując się do Świąt, często kierujemy się emocjami i tracimy pieniądze. A przecież istnieje idealna alternatywa - zakupy za...

Czerwiec przyniósł kolejny szok cenowy. Niektóre towary w sklepach rdr. zdrożały nawet o blisko...

Analiza cen pochodzących z ofert blisko 40 tys. placówek handlowych wykazała, że w czerwcu podwyżki w sklepach wyniosły średnio 18% rdr. Fakt, że najmocniej...

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce w obliczu zmian

Od stycznia do czerwca 2017 r. rynek nieruchomości handlowych urósł o 63 100 mkw., z czego na centra handlowe przypadło 16 600 mkw., na...

Sklepy coraz więcej promują i sprzedają napoje energetyczne

W tym roku sieci handlowe zwiększyły promocję napojów energetycznych o ponad 40%. Największy przyrost odnotowano w sklepach typu convenience – o blisko 80%. Nieco...
Exit mobile version