REKLAMAtłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
Kraków Kraków rusza z ogólnopolską kampanią pod hasłem „A Ty? Co widzisz w...

Kraków rusza z ogólnopolską kampanią pod hasłem „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”

Doświadczane w czasie pandemii ograniczenie mobilności mocno zmieniło nasze myślenie o podróżowaniu. Bardziej niż zwykle wzięliśmy sobie do serca starą i wyświechtaną frazę „swego nie znacie, cudze chwalicie”. Nastąpił zwrot ku krajowym i lokalnym atrakcjom – poszukiwanie miejsc bliskich geograficznie, a jeszcze słabo odkrytych, czy też eksplorowanie miejsc znanych w poszukiwaniu nowych wrażeń i widoków. Tendencji tej towarzyszyła duża potrzeba kontaktu z przyrodą i aktywnego wypoczynku w plenerze. Rok 2021 nie różni się pod tym względem wiele od poprzedniego.

Wszystkie te uwarunkowania wziął pod uwagę Kraków, przygotowując drugą odsłonę ogólnopolskiej kampanii zapraszającej do odkrywania królewskiego miasta na nowo. W tym roku stolica Małopolski promuje swoje walory turystyczne pod hasłem „A Ty? Co widzisz
w Krakowie?”.

Kraków jaki jest, niech każdy zobaczy – po swojemu!

Drugi sezon urlopowy w cieniu pandemii to wyzwanie dla miasta takiego jak Kraków, gdzie około 20 proc. mieszkańców utrzymuje się z turystyki lub innych rodzajów działalności silnie z nią powiązanych. Ubiegły rok pokazał jednak, że stolica Małopolski wyszła z kryzysu obronną ręką: sami krakowianie z chęcią wzięli się do eksplorowania własnego miasta, a z zewnątrz zjechało pod Wawel prawie 8 mln odwiedzających, niemal głównie turystów krajowych, co wobec ograniczeń nałożonych na podróże zagraniczne nie było niespodzianką. Kraków zdecydował się zatem na kontynuację sprawdzonej już strategii promocyjnej.

Również w tym roku miasto z jednej strony kieruje swoje działania do wewnątrz, realizując szereg aktywności, które pomogą mieszkańcom zregenerować siły po trudnych miesiącach pandemii, a muzeom, restauratorom czy sklepikarzom dadzą impuls do stopniowego wznowienia działalności. I tak do odkrywania lokalnych atrakcji zachęca mieszkańców akcja „Bądź turystą w swoim mieście – poczuj Kraków”, a motywacji do zdrowego ruchu i korzystania z uroków miejskiej przyrody dostarcza kampania „Kraków w formie”. Oba przedsięwzięcia dowodzą, że remedium na pandemiczne zmęczenie ciała i umysłu to potrójna kombinacja: sport i rekreacja idące w parze z zachwytem nad tym, co mamy na wyciągnięcie ręki.

Z tych propozycji mogą skorzystać również turyści z zewnątrz, do których adresowana jest kampania „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”, przygotowana przez miasto we współpracy
z Małopolską Organizacją Turystyczną. Akcja rusza 1 czerwca, a jej graficzny motyw przewodni to oko smoka wawelskiego z wymiennymi obrazkami. Skojarzyć je można m.in.
z projektorem, do którego każdy wkłada własne slajdy. Bo tym jest właśnie Kraków – niepoliczalną sumą spojrzeń.

– Turystyczna oferta Krakowa jest tak różnorodna zarówno dzięki bogactwu historii i kultury, ale też dzięki niezwykłym miejscom, w których można wypocząć – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. – Myślę, że pytaniem „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”, które jest hasłem naszej tegorocznej kampanii ogólnopolskiej, zachęcimy turystów od odkrywania „swojego” Krakowa. I jestem przekonany, że nie będzie dwóch takich samych odpowiedzi, ponieważ dla jednych jest to miasto gromadzące największe nasze narodowe skarby, dla innych arena wielkich wydarzeń kulturalnych i sportowych, a jeszcze dla kogoś innego miejsce wypoczynku w gronie najbliższych czy przyjaciół. Jestem przekonany, że w Krakowie każdy znajdzie to, czego potrzebuje, by zregenerować siły po ostatnich trudnych miesiącach

Exit mobile version