Influencerzy mają coraz większą wartość w obszarze komunikacji. Budują marki nie tylko w oparciu o jakość produktu, ale także w oparciu o inne wartości....
Kampania SMS to skuteczne narzędzie zwiększania sprzedaży i sprawdzony kanał komunikacji z klientem. Jej efektywność zależy w dużej mierze od dokładnego zaplanowania działań marketingowych....
Piłkarze zarabiają nie tylko na boisku. Najlepsi mogą liczyć na kontrakty reklamowe, które rocznie przynoszą im nawet kilka milionów złotych. Dla reklamodawców piłkarze są podwójnie...
Eksperci zauważają, że od kilku lat efektywność reklam powierzchniowych w internecie jest coraz niższa, dlatego rynek szuka nowych rozwiązań, takich jak reklama natywna czy reklamy...
Firmy, które promują się w sieci wykorzystują dane użytkowników do zwiększania efektywności działań marketingowych. Przewidywanie zachowań i preferencji potencjalnych klientów stanowi istotę praktycznego wykorzystania...
Badania pokazują, że reklama mobilna jest nawet o 1/5 skuteczniejsza i przynosi większe zyski wydawcom internetowym niż reklama desktopowa. Zdaniem ekspertów, dedykowane mobilne strony...
Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość,...
Tuż po świętach Bożego Narodzenia Polacy zaczynają myśleć o następnych wakacjach. Ruch na stronach podróżniczych online wzrasta w pierwszym kwartale roku i utrzymuje się...
Według instytutu badawczego ABR SESTA, który porównywał strategie sieci handlowych, realizowane w 2014 i 2015 roku, można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie...
Standardowo na Facebooku aby ocenić jakość obsługi klienta liczy się procent i czas odpowiedzi na posty odwiedzających. Ten wskaźnik pokazuje, ile razy klient dostaje jakąkolwiek odpowiedź na swoje...
Boom na podcasty nie ominął także branży marketingowej. Stopniowo, ta forma przekazu jest coraz częściej wykorzystywana także przez marketerów i obfituje w ciekawe tematy...
Jak wynika z raportu, sporządzonego przez specjalistów z aplikacji mobilnej Qpony, smart shopperzy stanowią aż 89 procent polskich konsumentów. Jednak wciąż są źle definiowani....
Kiedy tłumacze podejmują się tłumaczenia strony internetowej, bardzo ważną kwestią jest określenie jakie dokładnie usługi są od nich wymagane w celu osiągnięcia pożądanego...
Wrzesień pokazał, że media społecznościowe nie stoją w miejscu, tylko systematycznie rozwijają dostępne funkcje albo wprowadzają całkiem nowe rozwiązania – mówi Joanna Jałowiec, redaktor naczelna Proto.pl. Przykładowo, obowiązujący...
Wybory i sprawy związane z polityką są bardzo ważne na Facebooku i są często omawianym tematem. Dlatego wprowadzamy w niedzielę guzik "jestem wyborcą", który...
Marketerzy coraz częściej przy wysyłce mailingów stosują retargeting. Spersonalizowane wysyłki osiągają bowiem nawet o kilkanaście procent wyższą dostarczalność od wiadomości masowych. Czym dokładnie jest...
Nadszedł idealny czas na podsumowanie tego, co działo się w branży reklamowej oraz sprawdzenie, co będzie napędzało rynek w nadchodzącym roku. Które trendy z...
Wideo online będzie głównym motorem napędowym rynku reklamy online w 2019 r. Co do kosztów emisji, to zauważalne będzie odejście od standardowego modelu na...
Youtube ma 65% zasięgu wśród użytkowników Androida. 49% oglądających wideo na smartphone’ach ogląda teledyski. 38% osób oglądających wideo na tabletach ogląda na nich teledyski i filmy. W Polsce wyróżniają...
Marketing mobilny jest gałęzią marketingu w coraz większym stopniu podlegającą silnemu rozwojowi. W praktyce w Polsce obszar kreacji odbiorcy zawęża się do użytkowników smartfonów...
W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje...
Klienci postrzegają marki polskich banków jako trzykrotnie słabsze od marek samochodowych i ponad dwukrotnie słabsze od marek telekomów. Z analizy firmy doradczej Deloitte „Siła...
Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na promocję tylko w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 710 mln zł, co stanowi 85% wydatków całego...
W okresie Bożego Narodzenia sprzedaż w polskich sklepach wzrasta nawet o 80 proc. Konsumenci są w tym czasie bardziej skłonni do wydawania pieniędzy, także na produkty z wyższej...
Digital Signage oraz Social Mobile to bardzo szybko rozwijające się narzędzia marketingu sensorycznego. Zastosowanie najnowszych technologii projekcji cyfrowej oraz coraz lepszych kreacji reklamowych, przyczynia...
Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące...
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych rozpoczyna kontrole u przedsiębiorców prowadzących telemarketing.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) opublikował „Roczny plan kontroli sektorowych na 2019 rok”....
W dzisiejszych czasach innowacje pojawiają się i ewoluują szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Jakie są konsekwencje ostatniej fali nowych technologii dla sektora sprzedaży hurtowej i...
Po olimpijczykach przyszła pora na piłkę nożną i Ekstraklasę, ale to nie koniec zwiększania zaangażowania Totalizatora Sportowego w sport. Nowe decyzje sponsoringowe będą podejmowane zgodnie z Kodeksem dobrych...
Z mediów społecznościowych regularnie korzysta 63 proc. internautów. Ze względu na rosnący zasięg handel internetowy staje się coraz bardziej social. Ponad 40 proc. internautów...
Rośnie zainteresowanie Polaków dobrym wyglądem i zdrowym trybem życia, a wiedzy na ten temat szukają głównie w internecie. Największą inspiracją pozostaje dla nich Ewa Chodakowska. Jej porad internauci...
W Polsce dzieje się teraz na rynku w związku z danymi osobowymi – niebawem wejdzie w życie nowa ustawa o ochronie danych osobowych i RODO, co ograniczy możliwości targetowania reklam. Internauci...
Stało się. Liczba odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych po raz pierwszy w historii wyprzedziła tę generowaną przez internautów desktopowych. Jak wynika z badania...
Grupa reklamowa dentsu opublikowała Global Ad Spend Forecast. Według badania rynek reklamy na świecie odbija się mocno po regresie z 2020 roku. Średni wzrost w tym...
Nieco ponad połowa polskich firm zatrudnia osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Podobne jest w przypadku marketingowców. 53% badanych przedsiębiorstw wskazuje na obecność w swoich strukturach...
Nowej strategii Grupy Multimedia Polska towarzyszy nowa kampania reklamowa. Grupa promuje w ten sposób pierwszą ogólnopolską ofertę zintegrowanych usług dla domu i firm: usług telekomunikacyjnych, energii, gazu...
Dobre perspektywy przed rynkiem dystrybucji prasy. Dla Kolportera ubiegły rok był najlepszy od ośmiu lat mimo odnotowanego na rynku spadku sprzedaży o 2 proc. –...