Filmy w jakości 4K rewolucjonizują rynek domowej rozrywki. Za zmianami nie nadąża telewizja

Rynek domowej rozrywki w ostatnich latach przeżywa rewolucję związaną z przejściem na wykorzystanie materiałów w wysokiej rozdzielczości 4K. Eksperci twierdzą, że przeszliśmy już do etapu, w którym filmów...

Facebook mierzy się ze skutkami afery dotyczącej potężnego wycieku danych. Zapowiada znaczące zwiększenie bezpieczeństwa

Nie milkną echa afery Cambridge Analityca, która bardzo poważnie odbiła się na wartości rynkowej i wizerunku Facebooka. Przez media społecznościowe przetacza się akcja HASHDeleteFacebook, która...

Polski start-up chce zrewolucjonizować dystrybucję prasy. Nowy model opiera się na subskrypcji podobnej do...

Publico24 stworzyło model cyfrowej dystrybucji prasy, oparty na subskrypcji na wzór Netflixa. Dzięki niewielkim nadajnikom rozmieszczonych w miejscach publicznych czytelnik za pomocą aplikacji może bez...

Przewodniczący KRRiT: nie jestem zwolennikiem przykręcania śruby w internecie. To medium wyrosło na wolności

Na forum UE trwają prace nad nową dyrektywą audiowizualną, która w większym stopniu będzie dotyczyć platform internetowych. Nie jestem zwolennikiem przykręcania śruby w internecie, wolność powinna...

Polacy poświęcają 4 godziny dziennie na oglądanie treści wideo

Statystyczny Polak poświęca średnio 4 godziny dziennie na oglądanie treści wideo. Aż 62% korzysta przy tym z urządzeń mobilnych. Jednocześnie, 43% jest zdania, że...

Najnowsze technologie wkraczają do telewizji. Standardem staje się rozdzielczość 4K, a nadawcy testują już...

W dobie rosnącej popularności serwisów VoD nadawcy telewizji linearnej muszą zadbać o poprawę atrakcyjności ramówki, aby przyciągnąć do siebie klientów. W tym celu inwestują w narzędzia...

Blockchain w reklamie cyfrowej

W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje...

Pracownicy TVP chcą strajku. J. Braun: żądania związkowców przekraczają nasz roczny budżet

Będzie strajk w Telewizji Polskiej. Prezes TVP deklaruje gotowość do rozmów ze związkowcami, ale podkreśla, że na spełnienie żądań związków potrzebna byłaby kwota przekraczająca roczny...

Połowa Polaków styka się z dezinformacją w sieci. To może mieć ogromne znaczenie dla...

Treści udające rzetelne dziennikarstwo, farmy trolli czy pseudoanonimowe ataki na polityczną konkurencję stają się w sieci coraz częstsze i powszechniejsze. Już ponad połowa Polaków przyznaje, że...

DIY – Szansa na zasięgowy product placement

DIY jest kojarzone z hobbistyczną dłubaniną, podczas której robimy coś z niczego. Coraz częściej jednak ta dłubanina ma twarz znanych marek, które nawiązują współpracę z influencerami. Postanowiliśmy przyjrzeć...

Rosną wydatki reklamowe branży modowej. 70 proc. budżetów trafia do magazynów kobiecych i dla...

Sektor modowy wydał na reklamę w pierwszym półroczu 112 mln zł, czyli o 15 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z analiz Codemedia. Prym w wydatkach wiodły...

Social media tylko za zgodą rodziców? Ponad 75 proc. Polaków chce wprowadzenia jakichś zakazów

Ponad 75% Polaków popiera jakąś formę zakazu korzystania z social mediów przez osoby niepełnoletnie bez zgody rodziców bądź opiekunów. Z kolei co dziesiąty ankietowany...

Polacy opracowali technologię tagowania w materiałach filmowych. To rewolucja w reklamie, pozwalająca na zakupy...

Interaktywność może być głównym kierunkiem rozwoju wideo w najbliższych latach. Już teraz Instagram testuje możliwość oznaczania osób i produktów w materiałach filmowych. Zaawansowaną technologią tagowania wideo dysponuje...

Niewłaściwa reakcja na kryzys w mediach społecznościowych może go pogłębić. W jego zażegnaniu pomaga...

Nieumiejętna komunikacja z niezadowolonym klientem w mediach społecznościowych może pogłębić kryzys wizerunkowy spowodowany negatywnymi komentarzami pod adresem firmy. Eksperci ds. komunikacji kryzysowej zapytani przez PRoto.pl o najlepszą reakcję...

360 lat polskiej prasy. Jak zmieniał się druk?

Dokładnie 360 lat temu wydano pierwszą gazetę na ziemiach polskich. Rocznica powstania „Merkuriusza Polskiego” to dobry pretekst do przyjrzenia się, jak na przestrzeni lat...

Osoby niewidome i słabowidzące nie muszą być wykluczone z życia kulturalnego. Dzięki technologii audiodeskrypcji...

W Polsce żyje ponad 1,8 mln osób z dysfunkcją wzroku oraz 800 tys. osób z niepełnosprawnością słuchu. Ich udział w życiu kulturalnym do tej pory był ograniczony, ale...

Co trzeci nastolatek uważa siebie za uzależnionego od mediów społecznościowych. Rodzice nie zdają sobie...

Co piąty nastolatek nałogowo korzysta z telefonu komórkowego, a ok. 25 proc. uważa się za fonoholika. Młodzi ludzie są często uzależnieni od mediów społecznościowych i przeładowani...

Platige Image zaprezentowało efekty prac nad Virtual Set

Branża filmowa i reklamowa od zawsze poszukują coraz nowszych, kreatywnych sposobów na tworzenie spektakularnych wizualnie treści. Wirtualna scenografia, której zastosowania były prezentowane na zakończonych...

Firmy coraz częściej sięgają w kampaniach reklamowych po influencerów. Najlepsi youtuberzy mają nawet pięciocyfrowe...

W 2018 roku blisko pół tysiąca youtuberów opublikowało na swoich kanałach ponad 46,5 tys. wideo. Zostały wyświetlone łącznie 7 miliardów razy. Po popularnych blogerów...

Luiza Pawela-Wargocka objęła nowo utworzone stanowisko Chief Data & AI Officer (CDAO) w Grupie...

Grupa Agora utworzyła w swojej strukturze nową, strategiczną funkcję – Chief Data & AI Officer (CDAO), którą od 1 kwietnia br. pełni Luiza Pawela-Wargocka,...

Ponad 1 mln osób może mieć problem z odbiorem właściwej wersji programu regionalnego TVP...

Kilkaset tysięcy Polaków ma problemy z dostępem do ogólnopolskich kanałów naziemnej telewizji cyfrowej i nie może odbierać właściwej wersji programu regionalnego TVP. Rozwiązaniem problemu może być udostępnienie...

Komisja odrzuciła szkodliwe przepisy Lex Pilot

Członkowie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii na środowym posiedzeniu zdecydowali o odrzuceniu rządowych projektów ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej (PKE) oraz przepisów wprowadzających ustawę...

Prawie połowa bywalców kin lubi wyświetlane w nich reklamy. Wolą je od telewizyjnych

Najczęściej do kina chodzą osoby młode, mające nie więcej niż 44 lata, pracujące na etacie, ze średnim lub wyższym wykształceniem. To bardzo korzystna dla reklamodawców grupa...

Najwięksi reklamodawcy z sektora farmacji w 2018 r.

Reklamodawcy z sektora farmacji w 2018 r., podobnie jak w latach poprzednich, aktywnie wspierali swoje produkty. W ostatnich trzech latach wydatki reklamowe tej branży...

Jak zmontować film – krótki poradnik

Montaż filmowy to nieodzowny etap procesu tworzenia materiału video, który wywiera ogromny wpływ na ostateczny efekt. Odpowiednio wykonana edycja potrafi uczynić standardowe nagranie niezwykłym,...

Platforma Semoni do semantycznej analityki internetu wśród najlepszych na European Tech and Start-up Days

Semantyczna analiza tekstów w mediach społecznościowych i internecie jest już możliwa, i to na poziomie konkretnych fraz i słów. Semoni Media Intelligence jako pierwsze...

Rozpoczynająca się kampania wyborcza zwiększyła cytowalność prasy w styczniu

Kampania wyborcza przed majowymi wyborami prezydenckimi już ruszyła i spotkała się z zainteresowaniem wielu tytułów prasowych. W styczniu najczęściej przywoływanymi mediami były „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”....

Blisko 2 mld zł wpływa do budżetu państwa od operatorów telewizji kablowej. Branża generuje...

Z raportu PwC wynika, że 4–5 proc. wzrostu gospodarczego w Polsce to zasługa operatorów sieci telewizji kablowych. Tylko w latach 2009–2014 ich wkład w polski PKB wyniósł...

Analiza informacji medialnych dla potrzeb biznesowych – wywiad gospodarczy

Amerykański wywiad zawsze doceniał informacje pochodzące ze źródeł otwartych. Według różnych danych od 80 do nawet 95 procent informacji wywiadowczych pozyskano z ogólnodostępnych źródeł. Według...

Potrzeba nam regulacji odpowiadających na rewolucję cyfrową w kulturze. Eksperci o twórcach w dobie...

Choć mamy dziś miejsce na koegzystencję wielu, zróżnicowanych źródeł i kanałów monetyzacji pracy twórczej, to regulacje w tej sferze są często implementowane w sposób...

Co zrobić, aby błędy w plikach ads.txt nie wpływały szkodliwie na przychody wydawcy?

W zeszłym roku Związek Pracodawców Branży Internetowej (IAB) wprowadził reklamy typu ads.txt, które mają na celu zapobieganiu nieautoryzowanej sprzedaży zasobów reklamowych (arbitraż) oraz wyeliminowanie...

Ranking cytowań mediów w roku 2016

Dzienniki ogólnopolskie W roku 2016 liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (2563). Publicyści odwoływali się m.in. do tekstu pt. „Pierwsza dama tańczy...

TVP testuje nowe badania oglądalności. Nadawca będzie wykorzystywać internet rzeczy i specjalne opaski do...

Telewizja Polska pracuje nad udoskonaleniem własnego systemu pomiarów oglądalności. Publiczny nadawca korzysta w tej chwili z rozwiązania bazującego na danych z dekoderów Netii. Równolegle prowadzi pilotażowe testy...

Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media...

Liczba ofert pracy dla PR-owców spada. Tak źle nie było od 2013 roku

Tylko 1,4 tys. ofert pracy w public relations – 2017 rok był dla branży pod tym względem jednym z najgorszych od lat. Najłatwiej o prace było w agencjach PR...

Autorytety zdrowotne 2017

Dla konsumentów nie ma obecnie liczących się lekarzy wśród liderów opinii. Trzy najczęściej wskazywani liderzy opinii w dziedzinie zdrowia, chorób i leków nie mają wykształcenia medycznego,...

Branża muzyczna dotkliwie odczuwa przedłużające się zamknięcie. Odbicie może potrwać co najmniej trzy lata

Polska branża muzyczno-festiwalowa przeżywa trudny okres w związku z pandemią COVID-19. Koncerty na żywo nie odbywają się już od wielu miesięcy, a artyści stracili dochody ze sprzedaży...

TVN chce dzięki dwóm nowym kanałom zwiększyć przychody z reklam produktów związanych ze zdrowiem,...

TVN po dobrych wynikach za ubiegły rok zapowiada wiosenną ofensywę. Stacja pracuje nad uruchomieniem co najmniej dwóch nowych kanałów skierowanych do konkretnych i znaczących grup widzów: wykształconych...

Social media pomagają markom budować wokół siebie silną społeczność. To sposób na podniesienie reputacji...

Media społecznościowe coraz mocniej budują zaangażowanie klientów i kreują wizerunek marek. Nawet co czwarta osoba na bieżąco śledzi profile marek, a znalezione w internecie opinie mają...

Internauci popełniają wiele błędów językowych. Może to zniweczyć ich szanse na zdobycie pracy

Tylko na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy w mediach społecznościowych pojawiło się ponad 270 tys. postów i artykułów, w których znalazły się błędy językowe – wynika z danych Instytutu...
Exit mobile version