Ranking cytowań mediów w roku 2016

Dzienniki ogólnopolskie W roku 2016 liderem zestawienia w grupie dzienników ogólnopolskich została Gazeta Wyborcza (2563). Publicyści odwoływali się m.in. do tekstu pt. „Pierwsza dama tańczy...

Facebook od 10 lat w Polsce. Z platformy korzysta dziś przeszło 16 mln polskich...

Dokładnie 10 lat temu pojawiła się polska wersja językowa Facebooka, niezmiennie najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. W Polsce platforma ma już ponad 16 mln...

LEX TVN zniechęca zagranicznych inwestorów do Polski. Hanna Mojsiuk: jakie sektory będą uwłaszczone następne?

Zamach na wolne media to zjawisko , które w demokracji nie powinno mieć miejsca. „Czy ktoś pomyślał, co o nas pomyślą zagraniczni inwestorzy i...

Sektor mediów i rozrywki w Polsce skurczy się o 5,4% r/r

Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. o 560 mln dol. w porównaniu z poprzednim rokiem. W porównaniu do 2019 roku...

W 2011 roku telewizja umocni swoją pozycję jako najsilniejsze medium reklamowe

W 2011 roku telewizja umocni swoją pozycję jako najsilniejsze medium reklamowe. Nie spełni się zatem prognoza mówiąca o tym, że ofensywa portali społecznościowych spowoduje,...

Dezinformacja i fake newsy zagrożeniem dla demokracji i biznesu. Świadomość tego problemu wśród społeczeństwa...

– Trzeba wrócić do dyskusji nad wprowadzeniem w szkołach edukacji medialnej. Dzisiaj dzieci bardzo wcześnie dostają tablet, ale nie są uczulane na to, żeby weryfikować to,...

Firmy coraz częściej sięgają w kampaniach reklamowych po influencerów. Najlepsi youtuberzy mają nawet pięciocyfrowe...

W 2018 roku blisko pół tysiąca youtuberów opublikowało na swoich kanałach ponad 46,5 tys. wideo. Zostały wyświetlone łącznie 7 miliardów razy. Po popularnych blogerów...

Prawie 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych. Większość nie wie, że ma...

Z danych agencji We Are Social wynika, że blisko 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych, spędzając na nich blisko dwie godziny dziennie. To...

Branża cyfrowa za wyłączeniem analogowego sygnału radia w Polsce najpóźniej do 2030 roku i...

Związek Cyfrowa Polska, reprezentujący najważniejszych producentów z branży nowych technologii, popiera stanowisko Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie wyłączenia analogowego sygnału radiowego w...

Komentarz prawnika – dziwna konferencja „Polskich Elektrowni” o akcji billboardowej

Duże kontrowersje wśród dziennikarzy wzbudziło zachowanie organizatorów konferencji prasowej nt. Akcji billboardowej o przyczynach podwyżek cen energii Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie - organizator...

Coraz większe wydatki na reklamę w kinach. Wpływają na to rosnąca liczba widzów i...

Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama...

Amerykańskie spojrzenie na otwarte źródła informacji

W dzisiejszych czasach większość informacji uzyskiwanych przez służby wywiadowcze pochodzi ze źródeł otwartych. Analitycy specjalizujący się w dziedzinie wywiadu twierdzą, że z gazet, periodyków,...

Branża modowa wyda przed świętami rekordową kwotę na reklamę. Najwcześniej rusza promocja w internecie

W ostatnich trzech miesiącach roku branża modowa wydaje zwykle na promocję ponad połowę rocznych budżetów reklamowych – wynika z obserwacji domu mediowego Codemedia. W tym...

Patotreści mają w internecie miliony wyświetleń. Z poniżającymi i pełnymi przemocy nagraniami zetknęło się...

W Polsce nasila się zjawisko patostreamingu. Z wulgarnymi, poniżającymi, pełnymi przemocy fizycznej i słownej treściami spotkało się już 37 proc. nastolatków. Choć większość uważa, że...

Najwięksi reklamodawcy w telewizji: farmacja na czele

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszej połowie 2017 roku otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24,...

Grupa Google i Grupa Allegro-GG to najczęściej odwiedzane serwisy internetowe w Polsce

Grupa Allegro-GG zajęła wysokie, 2. miejsce w najnowszym badaniu popularności witryn i aplikacji Megapanel, prowadzonym przez PBI/Gemius, ustępując jedynie Grupie Google i zostając tym...

Wojna informacyjna a biznes

Zmienić pracę? Inwestować i rozwijać przedsiębiorstwo? Czy może raczej poczekać, ponieważ sytuacja na rynku jest niekorzystna? Codziennie podejmujemy decyzje biznesowe na podstawie informacji płynących...

Wideo marketing – skuteczna metoda content marketingu

Rok 2016 niewątpliwie stał pod znakiem rozwoju wideo. Jednym z najbardziej widocznych trendów był znaczący przyrost dziennikarskich treści filmowych na internetowych portalach informacyjnych. Innym...

W styczniu strajk kobiet był popularniejszy niż WOŚP. Najaktywniejsze miasta w sieci to Warszawa,...

Październikowy wyrok Trybunału Konstytucyjnego, orzekający niekonstytucyjność przepisów dopuszczających aborcję z powodu trwałych i nieodwracalnych wad płodu, mimo pandemii oraz zakazu zgromadzeń, stał się powodem...

Sztuczna inteligencja pozwala zwalczać fake newsy w social media

Media społecznościowe są postrzegane przez 58% polskich użytkowników Internetu jako jedno z głównych źródeł informacji. Dzisiaj każdy może kreować rzeczywistość udostępniając w swoich kanałach...

Media społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w procesie rekrutacji. Są szansą, ale i zagrożeniem...

Dla osób poszukujących zatrudnienia media społecznościowe stanowią dobre źródło wiedzy o ofertach pracy i potencjalnym pracodawcy. Rekruterom pozwalają natomiast znaleźć kandydata w jak największym stopniu spełniającego ich...

Kupujesz na Facebooku? Nie daj się oszukać!

Sprzedawcy coraz częściej wystawiają ogłoszenia na Facebooku, korzystając z Marketplace, gdzie w prosty sposób mogą sprzedać dany produkt. Wykorzystują to oszuści, którzy w tym...

Prezes Radia Kolor: Wszystkie stacje prywatne są przeciwne cyfryzacji. Jednak to projekt nie do...

– Cyfryzacja radiofonii w systemie DAB+ jest procesem nie do zatrzymania, mimo że większość dużych rozgłośni jest jej przeciwna – mówi Alina Strześniewska, prezes Radia Kolor....

Polacy śledzą tylko zwycięstwa polskich sportowców, a nie sportową rywalizację

Siedem na dziesięć najchętniej oglądanych transmisji podczas trzech ostatnich Zimowych Igrzysk Olimpijskich to konkursy skoków narciarskich Najbardziej rozpoznawalnym Polakiem startującym w Pjongczangu był...

Liczba profili zawodowych na GoldenLine przekroczyła 2,7 mln

Liczba profili zawodowych na GoldenLine systematycznie rośnie - w tym tygodniu przekroczyła już 2,7 mln. W ciągu ostatniego roku w serwisie zarejestrowało się niemal...

Powody, dla których warto docenić Snapchat

Snapchat nie przestaje śledzić najnowszych trendów w mediach społecznościowych, dlatego zmienia się z prędkością światła. Jeżeli 2015 był rokiem Instagrama, 2016 to prawdopodobnie rok...

Wideo online na pozycji lidera

Jak wynika z raportu Forrester, reklamodawcy do 2023 wydadzą na reklamę online aż 102,8 mld dolarów. Przewiduje się również, że udział wideo online za...

TV i video – 2 różne rodzaje widowni

Internauci nadal bardzo lubią telewizję oglądaną przez telewizory, a tylko połowa z nich ogląda dłuższe video w internecie. Nie klika się pomiędzy różnymi serwisami video, tak, jak...

Sztuczna inteligencja – droga do rewolucji wideo marketingu?

Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sposób, w jaki marki docierają online do swoich klientów. Zarówno marketerzy, jak i klienci coraz chętniej wykorzystują AI do realizacji celów sprzedażowych. Wiele wskazuje...

Koniec z darmową promocją na Facebooku

Liczba artykułów o tym, jak poradzić sobie z EdgeRankiem codziennie staje się coraz większa. Dodawać jeden post dziennie, a może więcej? Która forma ma...

W 2013 r. Polska wejdzie w erę telewizji cyfrowej

Z końcem lipca 2013 r. do historii przejdzie naziemna telewizja analogowa. Polska wejdzie w erę telewizji cyfrowej. Do tego czasu wszyscy odbiorcy będą musieli...

Ekspert: ACTA 2 może oznaczać cenzurę internetu i koniec wolności. Polskie przepisy mogą jednak...

Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa ACTA 2 nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy...

W 2020 r. SVOD detronizuje tradycyjną telewizję już w 30 krajach. Co będzie dalej?

Wśród dostawców szeroko pojętych usług telewizyjnych, serwisy subskrypcji wideo na żądanie (SVOD) zajmują pierwsze miejsce i jak wskazuje najnowszy raport Capgemini, do końca roku...

Jak zhakować wybory? Fake news – subtelna sztuka manipulacji

W pewnym “demokratycznym” kraju odbywały się wybory, tak więc jeden porządny obywatel poszedł do lokalu wyborczego i oddał swój głos. Kiedy wrócił do domu,...

J. Kurski: Oglądalność opolskiego festiwalu pobiła wszelkie rekordy. To był horror z happy endem

Festiwal w Opolu okazał się wielkim sukcesem – ocenił prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. Tegoroczny Festiwal Polskiej Piosenki mimo dużej konkurencji komercyjnych stacji przyciągnął w weekend...

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” najbardziej opiniotwórczymi mediami dekady

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” to najczęściej cytowane, a zarazem najbardziej opiniotwórcze media ostatniej dekady – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. W rankingu rozgłośni radiowych zwyciężyła stacja RMF...

Wirtualna Polska przygotowuje się do procesu przejęcia. Skupia się na rozwoju oferty wideo

Polski jako kluczowe pola rozwoju portalu wymienia ofertę wideo oraz dotychczasowe główne obszary zainteresowania, czyli działy wiadomości, sport, finanse, styl życia i rozrywka. Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wybranemu nabywcy ma...

J. Braun: w tym roku będą większe wpływy z abonamentu

Tegoroczne wpływy z abonamentu nieznacznie wzrosną w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jednak według prezesa Telewizji Polskiej, Juliusza Brauna są one i tak niewystarczające. Bez wyższych wpływów z abonamentu lub...

Jak technologie mogą wspomagać zarządzanie działem marketingu

Zapobiegają  bólom głowy, pozwalają uniknąć błędów, oszczędzają czas i pieniądze - systemy do zarządzania marketingiem. Inwestycje w systemy do zarządzania marketingiem są jednymi z najmniej...

W tym roku serwisy VOD zanotują rekordowy wzrost. Rosnąca liczba widzów przyciąga do Polski...

Platformy VOD w okresie lockdownu notowały rekordowe zainteresowanie. Teraz liczba użytkowników nieco spadła, ale i tak jest – w większości serwisów – wyższa niż przed rokiem. PMR...
Exit mobile version