Klasa G, jakiej jeszcze nie było: Mercedes-Maybach prezentuje nowe arcydzieło motoryzacyjnej inżynierii – G 650 Landaulet. To pierwszy samochód terenowy sygnowany przez markę Mercedes-Maybach i kolejny jej model po limuzynie Klasy S oraz kabriolecie S 650 Cabriolet. Wyśmienity silnik V12, osie portalowe, elektrycznie sterowany miękki dach i ekskluzywne wyposażenie w tylnej części kabiny sprawiają, że ten specjalny pojazd – którego produkcję ograniczono do 99 egzemplarzy – spełnia wymagania klientów, którzy oczekują od swojego auta najwyższych standardów.
Historia Klasy G obfituje w kamienie milowe i epokowe modele. Nowy Mercedes-Maybach G 650 Landaulet dowodzi, że definicję luksusu można zawsze awansować na kolejny poziom. I nie tylko: off-roadowa ikona po raz kolejny odkrywa siebie na nowo i dostarcza jeszcze więcej dowodów na potencjał, jaki ciągle w niej drzemie – nieprzerwanie od 1979 r., gdy rozpoczęto jej produkcję.
„Nazwa Maybach wywodzi się z samych początków motoryzacji. To symbol najwyższego luksusu i tradycji połączonych z zaawansowaną technologią. W 2015 r. otworzyliśmy nowy rozdział w klasie luksusowej, wprowadzając markę Mercedes-Maybach. Od tamtej pory wyprodukowaliśmy ponad 15 000 aut spod znaku Mercedes-Maybach. Jeden na dziesięć samochodów sprzedanych w segmencie Klasy S to właśnie Mercedes-Maybach. Wraz z wprowadzeniem Klasy G Landaulet poszerzamy ofertę tej marki o najbardziej ikoniczny i prestiżowy samochód terenowy na świecie. Piąty model po Klasach S z nadwoziem limuzyna, Pullman i Cabriolet oraz prototypie Vision 6 podkreśla znaczenie marki Mercedes-Maybach w rodzinie marek Mercedes-Maybach” – mówi dr Jens Thiemer, szef marketing Mercedes-Benz Cars.
Przy długości 5345 mm, rozstawie osi 3428 mm, wysokości 2235 mm i niemal półmetrowym prześwicie oraz obszernej, komfortowej kabinie z miejscem dla 4 osób G 650 Landaulet przekracza wszelkie standardy. To unikalna kombinacja luksusowej limuzyny z szoferem i auta terenowego. Podczas gdy kierowca i pasażer z przodu mają nad głowami zamknięty dach, podróżujący na osobnych fotelach z tyłu mogą cieszyć się maksymalnym komfortem również pod gołym niebem: duży miękki dach składa się elektrycznie za naciśnięciem przycisku. Na życzenie elektrycznie sterowana szklana przegroda może oddzielić przednią i tylną część kabiny. Co więcej, szkło można przyciemnić – wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz.
Spis treści:
Fotele rozkładane do pozycji leżącej
Pozostałe wyposażenie G 650 Landaulet również nie pozostawia nic do życzenia. Podróżujący na tylnych fotelach mają do dyspozycji dużą konsolę biznesową z termicznymi uchwytami na kubki, pozwalającymi podgrzewać lub schładzać napoje przez długi czas. Za nimi znajdują się przyciski do sterowania szklaną przegrodą. Podobnie jak w przypadku siedzeń lotniczych konsolę centralną wyposażono w dwa łatwo rozkładane stoliki. Ich blaty mają skórzane pokrycie zapewniające wygodne pisanie i korzystanie z tabletów lub notebooków.
System indywidualnej rozrywki z dwoma monitorami z tyłu
Dwutonowa tapicerka designo w czterech wersjach kolorystycznych
Osie portalowe i ogumienie 325/55 R 22
*średnie zużycie paliwa: 17,0 l/100 km, średnie emisje CO2: 397 g/km
Modele Landaulet ze Stuttgartu – ponad 100 lat tradycji
Pojazdy z nadwoziem landaulet firmowane przez producenta ze Stuttgartu mają bardzo długie tradycje. Reprezentuje je m.in. Benz 25/45 PS z 1910 r. Inne słynne przykłady tego ekskluzywnego gatunku to: Mercedes-Benz 300 d Landaulet (rok 1960), Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet (rocznik 1964) oraz Maybach Landaulet (rok 2008).
Limitowana produkcja, premiera rynkowa jesienią 2017 r.
Podobnie jak wszystkie pozostałe warianty G także Mercedes-Maybach G 650 Landaulet będzie wytwarzany w zakładach Magna Steyr w austriackim Graz. Jego światowa premiera odbędzie się podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Rynkowy debiut specjalnej edycji, której produkcja zostanie ograniczona do 99 egzemplarzy, nastąpi jesienią.