Pylon S.A. zainwestuje część środków z emisji akcji serii H w park maszynowy do obróbki metalu

Mikołaj Rubeńczyk, przewodniczący RN Pylon SA

Pylon S.A. polski producent zestawów oraz obudów głośnikowych, notowany od 2013 roku na rynku NewConnect – zainwestuje 0,33 mln zł w kompleksowy park maszynowy do obróbki metalu. Spółka sfinansuje zakup dzięki pożyczce celowej, pozyskanej od Fameg Sp. z o.o., a finalnie środki na uregulowanie zobowiązań zamierza pozyskać w ramach emisji akcji serii H. Maszyny uruchomione zostaną w nowym zakładzie produkcyjnym w Jarocinie, do którego Pylon S.A. przeniesie działalność już we wrześniu 2016 roku.

Pylon S.A. szacuje, że przychód ze sprzedaży produktów i akcesoriów audio – wyprodukowanych w oparciu o nowe zaplecze produkcyjne – już po pierwszym roku stanowić będzie co najmniej równowartość wyceny nabywanego parku maszynowego. Inwestycja w zaplecze produkcyjne możliwa jest dzięki funduszom celowym skierowanym do spółki przez Fameg Sp. z o.o., producenta mebli giętych, sprzedającego swoje wyroby na całym świecie, łączącego 130-letnią tradycję firmy z nowoczesnymi procesami produkcyjnymi i projektowymi. Zawarta umowa pożyczki, opiewająca na kwotę 0,33 mln zł, pozwala Fameg Sp. z o.o. na objęcie akcji firmy Pylon S.A., zgodnie z zasadami emisji akcji serii H. Tym samym, spłata zobowiązania może nastąpić przez jej potrącenie wraz z odsetkami z kwoty stanowiącej równowartość oferowanych akcji Pylon S.A. objętych ewentualnie przez Fameg Sp. z o.o. Jednocześnie inwestor nie wyklucza dalszych inwestycji w jarocińską spółkę.

Szczegółowe cele emisji akcji serii H

Poza zakupem maszyn do obróbki metalu, Pylon S.A. planuje przeznaczyć środki z emisji akcji serii H z prawem poboru m.in. na:

  • Rozszerzenie oferty produktowej:
    • rozwój nowych linii produktowych w postaci aktywnych zestawów głośnikowych, uzupełniających dostępne kina domowe (Pearl, Topaz, Sapphire, Opal), jak i stanowiących samodzielne systemy nagłośnieniowe (w tym technologia systemów bezprzewodowych)
    • wyposażanie zestawów głośnikowych w przetworniki elektroakustyczne sygnowane marką Pylon Audio
    • wprowadzenie do produkcji nowych linii pasywnych zestawów głośnikowych
    • wprowadzenie do produkcji nowej linii produktowej w postaci profesjonalnych akcesoriów audio takich, jak: antywibracyjne stoliki audio oraz podstawki audio, których prototypy zostały zaprezentowane podczas targów High End Munich w Monachium
  • Spłatę pożyczki w kwocie 850 tys. zł, otrzymanej od akcjonariusza – PH „Maks” sp. z o.o. – i wykorzystanej jako wkład własny w ramach sfinansowania zakupu 1,09 ha nieruchomości zabudowanej w Jarocinie, na której Pylon S.A. uruchomi jeszcze w 2016 roku nowy zakład produkcyjny o łącznej powierzchni ponad 3,3 tys. m2

Uszczegółowienie celów emisji, w tym przekierowanie potencjalnych środków na dodatkowe aktywności – poza częściową spłatą zobowiązań wynikających z zakupu nieruchomości zabudowanej w Jarocinie – wynika przede wszystkim z dynamicznego tempa ekspansji zagranicznej, którą realizujemy od kilku miesięcy. Rozważając emisję akcji serii H na początku bieżącego roku, wiodącym rynkiem zbytu zestawów i obudów głośnikowych Pylon Audio był rynek krajowy. W maju 2016 roku, po targach w Monachium sytuacja ta znacząco się zmieniła. Zainteresowanie naszymi produktami na terenie Europy na tyle wzrosło, że zaledwie trzy miesiące później zestawy głośnikowe Pylon Audio trafiają już – poza Polską i Norwegią – na siedem nowych rynków zagranicznych, w tym do: Niemiec, Austrii, Francji, Belgii, Turcji, Hiszpanii i Szwajcarii. Tempo, w którym obsługujemy międzynarodowe zlecenia, a co więcej – równolegle pojawiające się zapotrzebowanie na asortyment, którego co prawda nie ma jeszcze w naszym portfolio, ale jak najbardziej nasze kompetencje i doświadczenie branżowe pozwalają nam na jego produkcję – sprawiają, że priorytetem stały się inwestycje w nowe linie produktowe, a tym samym w uzupełnienie i rozszerzenie zaplecza produkcyjnego wyjaśnia Mikołaj Rubeńczyk, wiceprezes zarządu Pylon S.A.

Własne zaplecze obróbki umożliwi spółce – poza pośrednim zmniejszeniem kosztów produkcji i zwiększeniem marżyrozszerzenie procesu prototypowania i wytwarzania autorskich produktów. Dzięki nowym maszynom Pylon S.A. zyska również elastyczność w odniesieniu do liczby tworzonych produktów danej serii. Ponadto, rozbudowa zaplecza produkcyjnego pozwoli Pylon S.A. na realizację zleceń zewnętrznych, co wpłynie na amortyzację kosztów i dywersyfikację przychodów w kolejnych latach użytkowania nowego sprzętu.

W I półroczu 2016 roku spółka odnotowała 85 proc. wzrost liczby sprzedanych zestawów głośnikowych, zwiększając o 76 proc. – do 1,71 mln zł – przychody ze sprzedaży produktów własnych względem I półrocza 2015. Zysk netto producenta z Jarocina wyniósł po dwóch kwartałach 2016 roku 71,62 tys. zł i wzrósł o 320 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA Pylon S.A. za I półrocze 2016 roku osiągnęła poziom 0,22 mln zł. W tym okresie  Pylon S.A. sprzedał łącznie 1125 autorskich zestawów głośnikowych marki Pylon Audio w porównaniu do 1455  zestawów głośnikowych w całym 2015 roku.