Best Selling Cars Blog co roku sprawdza, jak najmocniejsze marki motoryzacyjne oraz modele samochodów wypadły na poszczególnych rynkach lokalnych. Niedawno portal ujawnił, które marki i samochody okazały się bestsellerami w największej liczbie krajów.
Bestsellerowe marki
Spośród 178 badanych rynków w 91 z nich najchętniej kupowaną marką była Toyota. Volkswagen uzyskał najwyższą sprzedaż w 20 krajach. Następne są Ford (9 rynków), Suzuki (8 rynków), Hyundai i Renault (po 7 rynków).
Dominacja Toyoty rozciąga się niemal na całym świecie. Japończycy sprzedali najwięcej samochodów w 40 krajach Afryki, 16 w Azji, 11 w obu Amerykach, 9 w Oceanii, 8 na Bliskim Wschodzie i 6 w Europie. W 50 krajach nie są zbierane oficjalne dane przez żadne instytucje, więc pracownicy z lokalnych przedstawicielstw Best Selling Car Blog szacowali wyniki sami na podstawie dostępnych informacji. Jednak nawet jeśli pominiemy te kraje, Toyota uzyskuje 52 oficjalnych pierwszych miejsc, czyli ponad 2,5 razy więcej niż następny konkurent. Volkswagen jest najpopularniejszy w 18 krajach europejskich, Chinach i Argentynie, a należąca do niemieckiego koncernu marka Skoda podbiła 5 rynków w Europie Centralnej i Wschodniej.
Zajmujący trzecie miejsce Ford podbił w ubiegłym roku rynki USA i Wielkiej Brytanii, a także m.in. Samoa Amerykańskie, Haiti, Nową Kaledonię i Tahiti. Suzuki najlepiej sprzedaje się w Indiach, na Sri Lance, w Bhutanie, Nepalu, Angoli, Pakistanie, w Urugwaju i po raz pierwszy w Boliwii.
Bestsellerowe modele
Toyota Corolla, najlepiej sprzedający się samochód na świecie w 2015 roku, jest w tym zestawieniu na 2 miejscu, dzięki sprzedaniu największej liczby egzemplarzy w 14 krajach. Land Cruiser podbił serca kierowców w 11 krajach, głównie w Afryce, Azji, Oceanii i na Bliskim Wschodzie. Volkswagen Golf sprzedał się najlepiej w 10 krajach Europy. Ford Ranger okazał się bestsellerem na 6 rynkach, podobnie Skoda Octavia. Po 5 pierwszych miejsc uzyskały Dacia Logan i Renalt Clio. Suzuki Alto, Toyota Prado i Toyota Yaris zdobyły po 4 pierwsze miejsca.