Rekordowy wzrost niewypłacalności firm w Polsce w 2023 roku

Najnowszy raport dotyczący niewypłacalności w Polsce pokazuje, że rok 2023 nie był łaskawy dla naszej rodzimej gospodarki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 4701...

Zmieniający się krajobraz ryzyk geopolitycznych

Rosnąca rywalizacja o dominację nad ziemią, morzem i przestrzenią kosmiczną będzie w przyszłości napędzać globalne napięcia geopolityczne - kraje będą dążyć do wysuwania roszczeń...

Polacy po pandemii ograniczą zakupy w e-sklepach. Ponad 55% chce wrócić do tradycyjnego handlu

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy. Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu. W czasie pandemii blisko 60% Polaków częściej korzysta z internetowych sklepów. W czasie...

PIE: Najnowszy MIK pokazuje osłabienie nastrojów w firmach, ale też nadzieję na majowe odbicie

W konsekwencji kwietniowych restrykcji epidemicznych Miesięczny Indeks Koniunktury spadł w maju o 2,1 pkt. do poziomu 95,0 pkt. O nieznacznym pogłębieniu niekorzystnej koniunktury zdecydowały...

Kontynuacja spadków – sprzedaż kredytów w Polsce w 3 kw. 2022 r.

We wrześniu 2022 r., w porównaniu do września 2021 r., banki i SKOK-i udzieliły więcej tylko kredytów ratalnych (+30,8%). Spadek w ujęciu liczbowym odnotowały...

Rynek inwestycji w nieruchomości komercyjne w regionie CEE po 3 kw. 2020 r.

Pomimo pandemii wartość inwestycji w nieruchomości komercyjne w Europie Środkowo-Wschodniej w trzech kwartałach 2020 roku utrzymała się na dobrym poziomie i wyniosła ok. 8...

Dwie twarze bonu turystycznego – kogo wspiera, a kogo uwiera?

Wprowadzenie Bonu Turystycznego spolaryzowało polskie społeczeństwo. Osoby nieposiadające dzieci negatywnie oceniają bon jako formę pomocy rodzinom. Polacy zdecydowanie lepiej postrzegają wprowadzenie Bonu Turystycznego jako...

Po lockdownie wszyscy zachowujemy się inaczej, co przekłada się na problemy firm

Lockdown się skończył, ale nie w głowach Polaków. Mimo, że już od dłuższego czasu można bez problemów wybrać się do kina, restauracji, lekarza, fryzjera,...

Ile zapłacisz za nowe mieszkanie w Warszawie? [RAPORT]

Stołeczny rynek deweloperski bez wątpienia jest najważniejszy w skali całego kraju. To tutaj sprzedaje się co czwarte nowe mieszkanie w Polsce, a średnie ceny...

W 2022 r. liczba transakcji IPO zmniejszyła się o 44%

Raport EY Global IPO Trends wskazuje, że rynek debiutów giełdowych w dalszym ciągu znajduje się w trudnym położeniu. W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2022...

2023 rok na rynku nieruchomości. Dobry dla deweloperów, gorszy dla ich klientów

W 2023 roku sprzedaż nowych mieszkań w siedmiu największych metropoliach była największa od co najmniej pięciu lat. Niestety, tego samego nie da się powiedzieć...

Groźba recesji, inflacja, innowacje produktowe i zrównoważony rozwój jako czynniki kształtujące rok 2023 w...

Groźba światowej recesji, skutki inwazji Rosji na Ukrainę oraz inflacja należą do głównych czynników ograniczających wzrost i zagrażających zyskowności firm ubezpieczeniowych. Kryzys wywołany przez...

Czynniki ekonomiczne na czele największych obaw Polaków. Inflacja wciąż „królową” rankingu

Inflacja oraz wzrost cen bardziej przerażają niż wojna i wybuch bomby atomowej. Jak wynika z cyklicznego badania pt. „Bieżące lęki i obawy Polaków”, ponad 90%...

Serwisy elektroniki oceniane pozytywnie – wyniki badania SW RESEARCH

Zdecydowana większość klientów i sprzedawców przebadanych przez SW RESEARCH pozytywnie ocenia swoje doświadczenia z serwisami elektroniki w Polsce. Badania zostały przeprowadzone na zlecenie firmy...

Polska w czołówce europejskich państw z największą liczbą kooperacji pomiędzy bankami

Coraz lepsza współpraca między instytucjami finansowymi sprawia, że sektor bankowy rozwija się szybciej i staje się bardziej innowacyjny. Z raportu „Interbank ecosystems in Europe....

Możemy latać mniej lub nawet wcale – Polacy po doświadczeniach pandemii

Aż 85 proc. Polaków jest skłonnych ograniczyć latanie samolotem po pandemii, a blisko jedna trzecia wykazuje gotowość do całkowitej rezygnacji z tego środka transportu...

Czynsze najmu mieszkań po podwyżce stóp procentowych

Czarny scenariusz dla setek tysięcy kredytobiorców w Polsce zrealizował się szybciej, niż można było zakładać jeszcze pół roku temu. Stopy procentowe NBP nieomal z...

Co trzeci pracownik bez informacji o wpływie pandemii na kondycję jego pracodawcy

39% polskich pracowników przyznaje, że nie jest informowanych przez pracodawcę o wpływie pandemii na kondycję finansową firmy. Takie informacje, w różnej częstotliwości otrzymuje 57%...

Wciąż pozytywnie – pół roku pracy i rekrutacji zdalnej w oczach pracowników

Mimo pół roku nowej normalności pracownicy i kandydaci wciąż są pozytywnie nastawieni do pracy zdalnej. Aż 87% respondentów Pracuj.pl chce kontynuować pracę w tym...

Jak przez ostatnią dekadę zmieniła się świadomość ekologiczna Polaków

Zespół badaczy Havas Intelligence zapytał Polaków o kompleksowe podejście do ekologii, ponawiając po 11 latach badanie Climate Change. Unikatowa wiedza, zestawiona z wnioskami sprzed...

Polski i światowy rynek kosmetyków czeka odbicie

Sprzedaż detaliczna kosmetyków w Polsce spadła w 2020 roku o około 6%, o tyle samo w I połowie 2020 roku spadły przychody producentów...

Indeks Cyfryzacji Gospodarki: Polska szybko nadrabia dystans do cyfrowych liderów

Kompleksowe opracowanie od The Fletcher School i Mastercard pokazuje, które gospodarki są najlepiej przygotowane na milowy krok w kierunku cyfrowości, wymuszony przez pandemię koronawirusa ...

Ochrona zdrowia i rozwój umiejętności – benefity, których chcą pracownicy

Jakie benefity w trakcie pandemii są najbardziej pożądane przez pracowników? To prywatna opieka medyczna oraz rozwiązania związane ze szkoleniami i rozwojem. Respondenci badania ManpowerGroup...

Wzrost płatności bezgotówkowych w małych sklepach w czasach pandemii – Badanie Comp Platformy Usług...

Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost płatności bezgotówkowych w małych sklepach, w szczytowym okresie niemal o 40%. Najnowsze dane dostarczone przez system M/platform wskazują, że...

Badanie Mood Media: Nastroje konsumenckie na świecie – jesień 2020

Firma Mood Media specjalizująca się w marketingu sensorycznym oraz customer experience, przeprowadziła globalne badanie wśród 8000 konsumentów w czterech krajach – USA, Wielkiej Brytanii,...

Ponad 1/3 Polaków jest skłonna zrezygnować z oferty dostawcy już po pierwszym złym doświadczeniu

Jak wynika z badania SAS, okres lockdownu spowodowanego pandemią COVID-19 znacząco wpłynął na nawyki konsumentów i ich relacje z firmami, z których usług korzystają....

Deloitte: Polacy podejmują decyzje zakupowe, zanim wejdą do sklepu

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmiany obrazu handlu detalicznego w Polsce, zwiększając  jednocześnie wpływ technologii cyfrowych na preferencje zakupowe Polaków. Raport firmy doradczej Deloitte...

Pierwsze powroty do biur. Pracodawcy stawiają na model hybrydowy

Spadek liczby zachorowań na Covid-19 zmotywował część firm do podjęcia decyzji o częściowym przywróceniu pracy stacjonarnej. Zagrożenie kolejną falą pandemii pozostaje realne, jednak pracodawcy...

Jak Polacy planują spędzić Sylwestera 2020/21

Polacy sceptycznie podchodzą do uczestnictwa imprezach sylwestrowych w czasie pandemii koronawirusa, przeszło 63% badanych wskazało, że nie wybierze się na uroczystości związane ze świętowaniem...

Polski pracownik wciąż pewny swoich umiejętności

Z roku na rok w Polsce zwiększa się odsetek pracowników przekonanych o swoich wysokich kwalifikacjach zawodowych – tak wynika z badania ADP „Workforce view...

Europejski rynek leasingu hamuje

Europejski rynek leasingu w 2019r. osiągnął 6 proc. wzrost dynamiki w zakresie wartości nowych umów leasingowych, jednak najnowsze dane z połowy tego roku pokazują...

Sektor mediów i rozrywki w Polsce skurczy się o 5,4% r/r

Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. o 560 mln dol. w porównaniu z poprzednim rokiem. W porównaniu do 2019 roku...

Polscy klienci szacują, że w tym roku 62% ich interakcji z firmami odbywa się...

Z czwartej edycji raportu State of the Connected Customer przygotowanego przez Salesforce wynika, że przedłużający się kryzys wpłynął na wszystkie aspekty naszego życia. Diametralnie zmienił...

Firmy w Polsce poświęcają aż 82 dni w roku, by odzyskać pieniądze od niepłacących...

Co było do przewidzenia, przedsiębiorstwa w naszym kraju borykają się ze skutkami wysokiej inflacji i stóp procentowych. Jak wynika z najnowszego raportu Intrum ”European...

Spada poziom niepokoju wywołanego pandemią

7 proc. wynosi obecnie w Polsce opracowany przez Deloitte indeks niepokoju. To spadek z rekordowych 34 proc. miesiąc temu, kiedy poziom obaw nad Wisłą...

Ponad jedna trzecia Polaków nie ufa ubezpieczycielom. Najgorzej jest w kwestii ochrony zdrowia i...

Niemal połowa Polaków ufa ubezpieczycielom, ale ponad jedna trzecia jest przeciwnego zdania. W tej drugiej grupie najwięcej jest osób z wyższym i ze średnim...

O około 30 tysięcy więcej pogrzebów (w sumie ponad 500 tysięcy) – r/r odnotowała...

O około 30 tysięcy więcej pogrzebów – czyli w sumie ponad 500 tysięcy - w stosunku do poprzedniego roku odnotowała w ciągu minionych 12...

Deloitte: fundusze private equity w Europie Środkowej spodziewają się wzrostu aktywności rynkowej

Mimo niesprzyjającej sytuacji geopolitycznej i ekonomicznej fundusze private equity działające w Europie Środkowej są gotowe do większej aktywności rynkowej. Jak wynika z raportu Central...

Polacy przeciw upolitycznieniu protestów Strajku Kobiet

Tylko co szósty Polak (17 proc.) uważa, że jeżeli protestujący mają zrealizować swoje postulaty, to na ich czele powinna stanąć partia polityczna – wynika...

Branża mediów i rozrywki już w tym roku wróci do poziomu sprzed pandemii

2022 rok powinien przynieść solidny wzrost w sektorze mediów i rozrywki w Polsce. Wartość rynku wzrośnie o 877 mln dol. z prognozowanych 9,61 mld...
Exit mobile version