W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie ponad milion samochodów (+12,1%), więcej niż kiedykolwiek w czasie jednego półrocza. W kluczowych regionach – w Europie, Azji i krajach NAFTA – zarówno w czerwcu, jak i w całym półroczu ustanowiono nowe rekordy sprzedaży. W Chinach, na największym rynku zbytu nowych Mercedesów, popyt w ujęciu sześciomiesięcznym wzrósł o ponad 30%. Szlakiem sukcesu niezmiennie podążają SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy – w czerwcu na modele z tej grupy przypadała jedna trzecia sprzedaży Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz zamknął pierwsze półrocze br. kolejnymi rekordowymi wynikami sprzedaży jednostkowej. W okresie od stycznia do czerwca 2016 roku nabywcy odebrali 1 006 619 samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy (+12,1%), z czego w samym czerwcu – 188 444 sztuk (+11,1%). Tym samym producent ze Stuttgartu po raz 40. z rzędu osiągnął miesięczny rekord sprzedaży.
Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów: „Za nami najlepsze półrocze w historii firmy – już w czerwcu przekroczyliśmy barierę miliona samochodów. Dzisiaj jedna trzecia wszystkich sprzedawanych aut z gamy osobowych Mercedesów przypada na SUV-y. To dowód, że nasza ofensywa produktowa przynosi efekty, a kompleksowo odnowiona gama SUV-ów z gwiazdą została bardzo dobrze przyjęta przez naszych klientów”.
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz na poszczególnych rynkach
W Europie sprzedaż nowych Mercedesów wzrosła w czerwcu br. o 13,7%, do 86 657 egzemplarzy. Od stycznia do czerwca klienci ze Starego Kontynentu odebrali łącznie 444 581 aut z gwiazdą, o 13,3% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Na rodzimy rynek niemiecki przypada z tego pula 142 756 sztuk (+7,8%). W Niemczech, we Włoszech oraz w Portugalii producent ze Stuttgartu był w minionym miesiącu liderem segmentu marek premium.
W rejonie Azji i Pacyfiku Mercedes-Benz dostarczył w czerwcu 63 754 samochody (+16,4%), a w ujęciu półrocznym wzrost sprzedaży jednostkowej przekroczył tam pułap 20%. Szczególnie wysoki przyrost odnotowano w Chinach, na największym pojedynczym rynku zbytu Mercedes-Benz, gdzie od stycznia do czerwca br. klienci odebrali 219 999 nowych wozów spod znaku gwiazdy (+33,1%). W Japonii, Australii i na Tajwanie Mercedes-Benz był w ubiegłym miesiącu najchętniej wybieraną marką aut premium.
W ciągu pierwszego półrocza br. w regionie NAFTA przekazano klientom blisko 190 000 samochodów, z czego w samym czerwcu – 33 245 sztuk (+2,4%). W USA sprzedaż w minionym miesiącu osiągnęła rekordowy poziom 28 473 egzemplarzy (+1,5%), a po niedawnym wprowadzeniu nowej limuzyny Klasy E spodziewane są tam kolejne wzrosty. W Kanadzie Mercedes-Benz po raz kolejny okazał się najpopularniejszym producentem aut premium na rynku.
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz: poszczególne modele
W czerwcu sprzedaż Mercedesów Klasy A, B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA wyniosła 59 423 sztuki (+9,3%) – to czerwcowy rekord, do którego przyczyniło się przede wszystkim zwiększone zainteresowanie klientów z Państwa Środka. W całym półroczu na zakup kompaktowego auta z gwiazdą zdecydowało się 319 626 nabywców (+18,6%), więcej niż kiedykolwiek wcześniej w porównywalnym okresie.
Od początku roku klienci kupili już ponad 200 000 egzemplarzy Klasy C z nadwoziem limuzyna i kombi. Swój wkład ma tu oferowana wyłącznie w Chinach limuzyna z przedłużanym rozstawem osi, która zarówno w czerwcu, jak i w całym półroczu uzyskała rekordowe wyniki sprzedaży. Niedawno ofertę Klasy C dodatkowo wzmocniła odmiana kabriolet, którą można już zamawiać w Europie.
SUV-y Mercedesa pobiły poprzedni rekord z czerwca 2015 roku o imponujące 43% i w ubiegłym miesiącu znalazły 62 175 nabywców. Jeszcze wyższy wzrost zaobserwowano w całym półroczu – 46,1% (339 541 sztuk). Oznacza to, że na SUV-y przypada obecnie około jedna trzecia sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz. A ofensywa produktowa trwa: do oferty modeli z tej grupy dołącza drugie coupe, nowy GLC Coupé, który od czerwca zjeżdża z taśmy produkcyjnej fabryki w Bremen.
Mercedes-Benz w Polsce
W minionym miesiącu polscy klienci odebrali łącznie 1188 aut osobowych z Gwiazdą (nie licząc samochodów dostawczych z homologacją osobową). Wynik ten jest lepszy o 67,8% w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Pozwoliło to producentowi ze Stuttgartu objąć pozycję lidera segmentu marek premium w naszym kraju.
smart
W czerwcu br. marka smart zwiększyła swoją sprzedaż jednostkową o 16%, dostarczając klientom na świecie 13 147 samochodów. Rekordowym wzięciem miejskim model cieszył się w rejonie Azji i Pacyfiku – nigdy wcześniej nie dostarczono tam tylu egzemplarzy smarta co w czerwcu i w całym minionym półroczu.
Wyniki sprzedaży oddziału Mercedes-Benz Cars
Czerwiec 2016 r. | Zmiana (%) | Styczeń-czerwiec 2016 r. | Zmiana (%) | |
Mercedes-Benz | 188 444 | +11,1 | 1 006 619 | +12,1 |
smart | 13 147 | +16,0 | 73 510 | +18,3 |
Mercedes-Benz Cars | 201 591 | +11,4 | 1 080 129 | +12,5 |
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz w poszczególnych regionach | ||||
Europa | 86 657 | +13,7 | 444 581 | +13,3 |
– w tym: Niemcy | 28 790 | +7,4 | 142 756 | +7,8 |
Azja | 63 754 | +16,4 | 346 220 | +21,7 |
– w tym: Japonia | 6356 | +0,4 | 32 120 | -1,4 |
– w tym: Chiny | 39 462 | +21,4 | 219 999 | +33,1 |
NAFTA | 33 245 | +2,4 | 189 512 | +0,1 |
– w tym: USA | 28 473 | +1,5 | 162 777 | -1,3 |