Sescom S.A. przejdzie z NewConnect na GPW 20 marca 2018 r.

Akcje Sescom S.A. zadebiutują na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie już 20 marca. Będzie to pierwszy debiut na GPW w 2018 roku i tym samym Sescom dołączy do grona 477 Spółek notowanych na dużym parkiecie. Zmianie rynku nie towarzyszyła oferta akcji. Spółka identyfikuje przejście z NewConnect na GPW jako jedną z najważniejszych dat w swojej historii, będącą punktem wyjścia do osiągania kolejnych międzynarodowych sukcesów.

Sescom S.A., międzynarodowy dostawca nowoczesnych rozwiązań Facility Management dla sieci retail, funkcjonuje na rynku od 2008 roku, rokrocznie poszerzając zasięg i zakres usług, portfolio klientów i odnotowując stały wzrost wyników. Od maja 2013 Spółka jest notowana na NewConnect. Zmiana parkietu notowań, podobnie jak poszerzenie oferty technicznej o wdrożenia nowych technologii, to kolejny milowy etap w Planie Rozwoju firmy, którego celem jest zdolność do konkurowania globalnie w 2020 roku.

To dla nas wyjątkowy rok. Zmiana rynku notowań i tym samym debiut na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wzmocni naszą pozycję, ale też podkreśli transparentność i otwartą komunikację – to ważne w budowaniu dobrych, wieloletnich relacji biznesowych, także na arenie międzynarodowej. Obecność na GPW to także możliwość pozyskania w przyszłości nowych, stabilnych i długoterminowych inwestorów instytucjonalnych – mówi Sławomir Halbryt, założyciel i Prezes Zarządu Sescom S.A.

Do obrotu na GPW zostanie wprowadzonych 750 000 akcji serii A2, 50 000 akcji serii B, 100 000 akcji serii C i 450 000 akcji serii D. Akcje serii B, C i D były dotychczas notowanie na rynku NewConnect, natomiast akcje serii A2 zostały zdematerializowane z zamiarem dopuszczenia oraz wprowadzenia do obrotu na rynku regulowanym. W ten sposób, w obrocie znajdzie się 1.350.000 sztuk akcji Spółki.

Sescom w swojej historii działalności już wielokrotnie udowadniał, że jest firmą ambitną, która realizuje pomysły w sposób nieszablonowy i nowatorski, śmiało wykorzystując przy tym nowe technologie. W tym roku będziemy też obchodzić 10 urodziny firmy, to idealny moment na podsumowanie sukcesu, jaki udało nam się osiągnąć, ale też przede wszystkim na wyznaczenie kolejnych celów, po to by sięgnąć jeszcze dalej – dodaje Prezes Sławomir Halbryt.

Sescom S.A. obecnie obsługuje ponad 34 tys. placówek w Europie, należących do czołowych firm m.in. z branży retail, HoReCa czy bankowości. Jednym z klientów, którzy współpracują z Sescom od samego początku, jest LPP S.A., którego Sescom wspierał techniczne np. przy otwarciu flagowego sklepu na Oxford Street w Londynie. Do 2020 roku Spółka chce być obecna w całej Europie Zachodniej, posiadając potencjał do konkurowania globalnego.

Nasza firma znajduje się w bardzo dobrej sytuacji płynnościowej i gotówkowej, o czym świadczą wysokie przepływy, ujemny dług, czy też systematycznie rosnący kapitał obrotowy. Dlatego mimo ambitnych planów rozwojowych, przy przyjściu na GPW, nie zdecydowaliśmy się na emisję akcji, a plany rozwojowe w najbliższej przyszłości chcemy finansować poprzez finansowanie bankowe i dotacje. Nie wykluczamy jednak emisji w przyszłości, gdy pojawią się kolejne projekty inwestycyjne uzasadniające taki cel. Dzięki temu umożliwimy wielu zainteresowanym inwestorom uczestnictwo w ścieżce wzrostu naszej firmy – uzupełnia Prezes Zarządu.

Sescom 28 lutego zaprezentował najwyższe wyniki finansowe w swojej X-letniej historii. W roku obrotowym 2016/17 (zakończonym 30 września minionego roku) przychody Spółki wyniosły 96,2 mln zł (+37 proc. rdr), przy EBITDA na poziomie 8,8 mln zł (+34 proc. rdr) i zysku netto rzędu 5,2 mln zł (+18 proc. rdr). Oprócz raportowanych wyników, Spółka wygenerowała wysoką wartość przepływów z dz. operacyjnej w wys. 2 mln zł, które finansowały wydatki w zakresie ambitnej ekspansji geograficznej oraz prowadzonych badań nad nowymi rozwiązaniami. Z kolei dług finansowy Sescom spadł o 34 proc. do 3,2 mln zł i uwzględniając środki pieniężne, Spółka dysponowała na dzień bilansowy ujemnym długiem netto rzędu 250 tys. zł, co oznacza dużą przestrzeń do potencjalnego długu przeznaczonego na realizację założeń strategicznych.