Specjalista / freelancer SEO – czym się zajmuje?

Posiadanie własnej strony internetowej to początek działań nad promowaniem swojego biznesu. Znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe, które w punkt opisują profil działania konkretnego biznesu jest marzeniem wielu przedsiębiorców. Aby osiągnąć ten cel warto nawiązać współpracę z doświadczonym specjalistą SEO. Czym się zajmuje? Na czym właściwie polega jego praca i jak może pomóc w ekspansji firmy? O tym poniżej!

Kim jest freelancer ds. pozycjonowania?

Specjalista od SEO pracuje nad tym, aby powierzona mu do opieki strona internetowa znalazła się na szczycie w SERPach, czyli organicznych wynikach wyszukiwania. Dobrą cechą pozycjonera jest przede wszystkim gotowość do nieustannego śledzenia zmieniających się algorytmów Google’a i do ciągłej nauki. Warto przy tym zaznaczyć, że czynniki rankingowe Google’a są owiane tajemnicą, jednak nie jest to równoznaczne z tym, że SEOwiec działa po omacku. Można bowiem wyróżnić pewne reguły, których stosowanie pozwoli poprawić dotychczasowe pozycje w wyszukiwarce. Grunt to wiedza dotycząca tego, jak zoptymalizować treść z myślą o użytkownikach sieci jak i o robotach Google’a. Bazę tych działań stanowi bowiem:

  • optymalizacja witryny,
  • właściwe nazywanie poszczególnych podstron (title, meta description, stosowanie właściwej struktury nagłówków H1-H6),
  • nasycanie treści słowami kluczowymi,
  • konsekwencji w pozyskiwaniu linków zewnętrznych oraz wprowadzaniu linkowań wewnętrznych.

Te dobre praktyki powinny mieć charakter uzupełniający. Punktem wyjściowym powinno być tu zawsze przeprowadzenie gruntownego audytu strony, który wykaże obszary do poprawy i wytyczne do dalszej pracy freelancera ds. pozycjonowania. Opracowanie takiej strategii, a następnie realizacja tych wytycznych pozwolą stworzyć solidne fundamenty pod skuteczne wywindowanie strony na wyższe pozycje.

Praca jako specjalista SEO – perspektywy

Niezależnie od rodzaju biznesu (zasięg lokalny czy ogólnopolski) – każdy z nich powinien posiadać własną stronę internetową. To z kolei będzie stanowiło bazę do prowadzenia dalszych działań zmierzających do pozyskania wartościowego ruchu na stronie. Z uwagi na to, że coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych tej konieczności – praca jako freelancer ds. pozycjonowania staje się coraz bardziej perspektywicznym zajęciem. Dobry SEOwiec z pewnością nie będzie narzekać na brak pracy – może również liczyć na dużą różnorodność branż w ramach prowadzonych przez niego projektów. To z kolei jeden z elementów pozwalających na poszerzanie horyzontów. Każdy kolejny potencjalny klient, który wchodzi na stronę internetową konkretnego biznesu jest na wagę złota. Zadaniem specjalisty SEO jest doprowadzenie do sytuacji, kiedy ten ruch będzie naprawdę wzmożony. Nie ma wówczas innej opcji jak to, aby to zwiększenie zainteresowania na stronie nie przełożyło się na też na większą ilość zapytań, a tym samym – sprzedaż. 

Czego potrzebuje specjalista SEO?

Cały kapitał tej profesji opiera się na gruntownej i stale aktualizowanej wiedzy dotyczącej pozycjonowania i zmieniających się algorytmów Google’a. Nie trzeba tutaj kończyć specjalistycznych studiów – bazę mogą stanowić kursy online oraz doświadczenie. To ono jest czynnikiem zwiększającym atrakcyjność takiego kandydata. W kwestii zapotrzebowania technologicznego – tutaj wystarczy komputer z dostępem do internetu. To wszystko powoduje, że freelancer specjalista SEO może realizować swoje obowiązki z dowolnego miejsca na ziemi. Praca zdalna, możliwość dobierania projektów i pracy nad wybranymi niszami (sklepy internetowe, strony firmowe) – to wszystko powoduje, że pozycjonerzy mogą samodzielnie kierować swoją ścieżką kariery oraz upatrzoną specjalizacją.

Warto przy tym wspomnieć, że na efekty pozycjonowania trzeba poczekać niekiedy nawet kilka miesięcy. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość – w momencie, gdy strona finalnie zacznie zajmować pożądane pozycje w SERPach – będzie to wyraźnie odczuwalne w kontaktach nawiązywanych z firmą oraz nadsyłanymi zapytaniami.