Bio Planet S.A., lider polskiego rynku konfekcjonowania i dystrybucji żywności ekologicznej, przedstawił wyniki za 1 kwartał 2021 roku. Spółka pomimo wymagającego, pandemicznego okresu zauważalnie poprawiła parametry finansowe. Bio Planet wygenerowała niemal 59 mln PLN przychodu netto, odnotowując wzrost o niemal 6% w stosunku do roku ubiegłego. Zysk netto w porównaniu z I kwartałem 2020 wzrósł o 30%.
Dane finansowe:
Q1 2020 | Q1 2021 | Zmiana rdr | ||
mln PLN | mln PLN | wartość | proc. | |
Przychody ze sprzedaży | 55,824 | 58,949 | +3,125 | +5,6% |
EBITDA | 4,222 | 4,248 | +0,026 | +0,61 |
Zysk netto | 2,202 | 2,863 | +0,661 | +30% |
Zysk brutto | 2,966 | 3,613 | +0,647 | +21,8% |
Spółka Bio Planet wypracowała w pierwszym kwartale 2021 roku niemal 59 mln przychodów ze sprzedaży, przy około 3 mln zł zysku netto (+30% rdr). Wartość EBITDA wzrosła w porównaniu rdr o ponad 0,6%. Oznacza to, że wyniki minionego kwartału są wyższe niż rezultaty z analogicznego okresu w roku ubiegłym.
– Pierwszy kwartał był dla nas czasem intensywnej pracy. Sfinalizowaliśmy kilka projektów i wystartowaliśmy z kolejnymi. Rozpoczęliśmy wewnętrzne prace koncepcyjne nad budową nowego zakładu przetwórczego, który chcielibyśmy zrealizować do końca 2023 roku. Jesteśmy przekonani, że to przełoży się na jeszcze wyższą wydajność i umożliwi nie tylko magazynowanie produktów, ale również ich przetwarzanie. Pozwoli to również w dużej mierze zoptymalizować ponoszone przez nas koszty – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.
Najważniejszą inwestycją, jaką spółka podjęła, było uruchomienie pierwszej część rozbudowanego centrum logistyczno-magazynowego. Jego pełne uruchomienie przewidywane jest w II kwartale 2021 r. Spółka uruchomiła również maszynę do paczkowania świeżych warzyw i owoców, co umożliwi Spółce zwiększenie ilości oferowanych świeżych warzyw i owoców.
– Skupiliśmy się również na wprowadzaniu do oferty licznych, nowych produktów zarówno w markach własnych jak i w markach dystrybuowanych. Wprowadziliśmy łącznie 350 nowych produktów, większość z nowości to produkty dostawców od lat współpracujących z Bio Planet. Poszerzyliśmy również naszą ofertę o azjatyckie makarony pod marką Perfect Earth oraz włoskie pieczywo chrupkie marki La Buona Terra. Od niedawna oferujemy również produkty nabiałowe oraz nowości marki Biominki – dodaje Prezes Strużyna.
Jak zapewnia prezes Bio Planet, w kolejnych miesiącach Spółka planuje kolejne inwestycje i ekspansję na nowe rynki.
– Widzimy duży potencjał w rynkach zagranicznych i analizujemy możliwość ekspansji w tym kierunku. Pracujemy również nad poszerzeniem asortymentu dostępnego dla naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że inwestycje, zarówno te zrealizowane, jak i planowane pozwolą pomnożyć zyski już w kolejnych miesiącach – zapewnia Prezes Zarządu Bio Planet S.A.