Z raportu „Bezpieczeństwo Informacji w Polsce 2015” opracowanego przez HSM Polska wynika, że blisko 60 proc. przedsiębiorców deklaruje, iż dokumentacja jest niszczona wewnątrz firmy. Ponad 90 proc. jest świadomych, że wyciek wrażliwych informacji może doprowadzić do poważnych strat, a...
28 października 2015 r. ogłoszono wyniki XVI edycji rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. W zestawieniu wyłoniono 50 najszybciej rosnących spółek techno­logicznych w Europie Środkowej. Professional Services, jako pierwsza firma doradcza, specjalizująca się w obszarze księgowość, kadr i...
Kraków jest najbardziej chłonnym, regionalnym rynkiem biurowym w Polsce, a także niekwestionowanym, krajowym liderem sektora usług dla biznesu. O intensywnym rozwoju branży w stolicy Małopolski w ostatnich latach świadczy choćby liczba otwieranych centrów IT/SSC/BPO, których w mieście działa już...
Polski rynek nowoczesnych usług dla biznesu jest jednym z największych na świecie, a jego wzrost to 15-18% rocznie. 28 stycznia w Warszawie nastąpi branżowe podsumowanie minionego roku, w którym udział wezmą między innymi przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju, prezydenci polskich miast,...
Należąca do Grupy Japan Tobacco spółka JTI zainwestowała dotąd na polskim rynku przeszło 800 mln dolarów, głównie w rozwój swoich fabryk zlokalizowanych niedaleko Łodzi. Kolejną inwestycję uruchomi w Warszawie. W nowym centrum usług biznesowych, które będzie świadczyć usługi m.in. z zakresu finansów,...
Wciąż niewystarczająca liczba specjalistów IT uczy firmy nowego podejścia do pracowników, zaś tych drugich skłania do większych roszczeń względem potencjalnych pracodawców. Wg najnowszego raportu „Pracuj w IT 2016”, opracowanego przez serwis Pracuj.pl, początkujący pracownicy w branży IT mogą otrzymać przeciętne,...
Obecnie jednym z lepiej rozwijających się sektorów w Polsce jest branża SSC/BPO. Firmy z tego sektora – centra usług wspólnych, zajmujące się m.in. obsługą księgową, informatyczną czy obsługą klienta – cały czas tworzą nowe miejsca pracy (w samym ubiegłym...
Kraków to jeden z trzech największych w Polsce ośrodków BPO/SSC. W blisko 200 centrach usług biznesowych pracuje ponad 64 tys. osób, a stolica Małopolski przyciąga kolejnych inwestorów m.in. podażą biur i młodych talentów. W Krakowie dynamicznie rozwija się też Shell, który już obecnie...
Jak wskazują badania, pierwsze miejsce pod względem atrakcyjności w świadczeniu outsourcingowych usług IT wciąż niepodzielnie zajmują Indie. Z usług hinduskich deweloperów bardzo chętnie korzystają Skandynawowie, szczególnie wysoko ceniąc pracę takich firm jak Tata Consultancy Services czy HCL Technologies. Okazuje...
Rynek informatyki, oglądany przez pryzmat największych kontraktów sektora przedsiębiorstw, świadczy o potrzebach gospodarki. Przeprowadzona właśnie przez biuro badawcze DiS analiza 400 największych kontraktów IT za lata 2009-2010 wykazuje, że ich wartość w minionym roku wzrosła. Przedsiębiorstwa dysponują na rynku największą...
Kierowanie działem zakupów nie jest łatwe. Jednym z większych wyzwań, przed którymi stają przedsiębiorstwa, jest zarządzanie łańcuchem dostaw i utrzymywanie należytych relacji z dostawcami. Wiele firm robi to na własną rękę. Niektóre – zdecydowały się jednak przenieść całość lub...
Aż 92% urządzeń podłączonych do sieci zawierało luki, przez które można było dokonać cyberataków – wynika z najnowszego raportu firmy Cisco. Eksperci zwracają jednocześnie uwagę, że w Polsce ryzyko zakończonego sukcesem cyberataku jest wyższe niż w Stanach Zjednoczonych, Rosji...
KNF przyjęła założenia rekomendacji dla sektora spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych (SKOK) dotyczących dobrych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem ekspozycji kredytowych oraz ładu korporacyjnego. Same rekomendacje powinny być gotowe w listopadzie. – Ze względu na kluczowe znaczenie tych obszarów w funkcjonowaniu sektora SKOK oraz istotne nieprawidłowości zidentyfikowane w tym...
W branży call contact center pracuje w Polsce ok. 200 tys. osób. Polskie centra obsługują wiele różnych firm w kilkunastu językach. Po 20 latach dynamicznego rozwoju teraz branżę czeka pewna stagnacja, a zagrożeniem dla zatrudnionych w centrach obsługi telefonicznej jest zmierzanie w kierunku automatyki. –...
Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management, którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, objął mniejszościowy pakiet udziałów w spółce HOJO Sp. z o.o. (HOJO.PL), platformie on-line (marketplace) umożliwiającej zamawianie profesjonalnych usług sprzątania. Spółka zostanie dokapitalizowana kwotą do 2,5 mln zł z...
Nawet ponad 10 000 zł brutto miesięcznie mogą zarobić specjaliści z kilkuletnim doświadczeniem. Zarobki w polskim sektorze BPO/SSC są coraz wyższe i zapewne ten trend się utrzyma. W bieżącym roku możliwy jest nawet 5% wzrost wynagrodzeń w sektorze -...
Rynek usług call i contact center w Polsce rośnie w tempie 30 proc. Działające na nim firmy świadczą coraz bardziej wyspecjalizowane usługi dla większości sektorów. To już nie są zwykłe infolinie czy akwizycja przez telefon. Coraz większy nacisk kładziony jest na wielokanałowość. Dzięki temu branża...
ATM S.A. zaprezentowała raport finansowy za 2013 rok. Osiągnięte w minionym roku wyniki finansowe były rekordowe - wszystkie najważniejsze pozycje sprawozdania z dochodów zostały poprawione w stosunku do bardzo dobrego dla Spółki 2012 roku. Przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom...
Po spadkowych latach 2013-2014, w 2015 r. oczekiwany jest dwucyfrowy wzrost produkcji budowlano-montażowej w budownictwie biurowym - do poziomu 3,6 mld zł, czyli nieco poniżej rekordowej dotychczas wartości 3,8 mld zł z 2012 r. Rynek rosnąć powinien także w...
Warszawa jest drugim największym ośrodkiem usług biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej i jednym z największych w całej Europie. Działalność prowadzi tu 215 centrów usług, należących do 206 inwestorów z 27 państw, które zatrudniają 55 tys. pracowników. Do końca 2020 roku w stolicy będzie działać 240 centrów,...
Centra usług wspólnych szybko przystosowały się do kryzysu wywołanego koronawirusem. Rozbudowana infrastruktura teleinformatyczna i elastyczność zarządzania sprawiły, że zdecydowana większość firm szybko przeszła na tryb pracy zdalnej. Sektor usług nowoczesnych w Polsce składa się z ponad 1,5 tys. centrów, a w 2019 roku...
Rekrutacji w sektorze usług dla biznesu będzie nieco mniej, jednak mimo to aż 80% pracodawców z branży spodziewa się trudności z pozyskiwaniem pracowników. Rosnąca presja płacowa oraz popularyzacja pracy zdalnej sprawiają, że firmy z branży nowoczesnych usług dla biznesu w...
Zarówno indywidualni klienci, jak i firmy coraz częściej decydują się na zatrudnienie profesjonalistów z branży sprzątającej. Tylko w tym roku legalnie pracę w tym sektorze znajdzie około 200 tys. pracowników. Większość sprzątaczy wciąż jednak pracuje w szarej strefie. Są oni konkurencją dla legalnych firm. Taka...
Kraków zajmuje drugie po Warszawie miejsce pod względem zasobów powierzchni biurowej. Utrzymuje również pozycję regionalnego lidera sektora BPO/SSC. Rośnie mu jednak poważna konkurencja. Najemcy z sektora usług dla biznesu obok Krakowa, coraz częściej wybierają też Wrocław i Katowice –...
Przeprowadzone na początku marca 2020 r. badania mówią, że jedynie 12% firm uważa się za przygotowane na ekonomiczne reperkusje związane z pandemią. Szereg z nich, postawionych w obliczu tak trudnej biznesowej sytuacji, nie jest w stanie samodzielnie podołać nowym...
Liczący obecnie ponad 420 tys. pracowników sektor nowoczesnych usług dla biznesu nadal będzie rósł, w 2023 roku dynamika zatrudnienia wyniesie do 4 proc. W odpowiedzi na rosnącą presję inflacyjną i niedobór kadr firmy przewidują wzrost płac do 15 proc., wynika...
Outsourcing pracownika to skuteczny, cieszący się coraz większą popularnością, sposób, by szybko zwiększyć wydajność naszej firmy. Co warto wiedzieć o tej metodzie pozyskiwania siły roboczej? Czy outsourcing pracowniczy rodzi obowiązek opłacania składek ZUS? Na czym polega outsourcing pracowniczy? To prosta, skuteczna...
Międzynarodowe korporacje chcą polskich pracowników. Według najnowszych danych ABSL w ciągu dwunastu miesięcy liczba osób pracujących w sektorze nowoczesnych usług biznesowych wzrośnie o około 40 tysięcy osób, i tym samym przekroczy próg 285 tys zatrudnionych. Polska jest postrzegana na...
Polska jest regionalnym liderem outsourcingu procesów biznesowych (BPO) i informatycznych. Branża zapewnia ponad 150 tys. miejsc pracy, z czego ponad 50 tys. przypada na sektor IT. Przewagą naszego kraju jest wykwalifikowana kadra oraz relatywnie niskie koszty. Aby utrzymać konkurencyjność, powinniśmy jednak...
Sektor usług dla biznesu najszybciej rośnie w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu i w Katowicach. Odpowiednią kadrę, jak i bogate zaplecze biurowe zapewnia inwestorom z sektora nowoczesnych usług dla biznesu dziewięć największych aglomeracji w naszym kraju. Firmy z tego segmentu najchętniej...
Outsourcing pracowników staje się coraz popularniejszy. Wiąże się on jednak z szeregiem obowiązków. Przy nieuczciwym outsourcingu tracą nie tylko pracownicy, za których nie są opłacane składki, lecz przede wszystkim firmy zlecające, od których ZUS będzie dochodził zaległych składek wraz z odsetkami. W...
Polscy prezesi i dyrektorzy zarządzający, choć wciąż pozostają pesymistyczni wobec sytuacji swoich firm w krótkim okresie, wykazują więcej optymizmu w dłuższym horyzoncie czasowym. Prawie połowa z nich pozytywnie ocenia perspektywy wzrostu w ciągu najbliższych trzech lat. Nadal, wśród działań...
Zeszły rok był rekordowy na rynku wierzytelności, ale w obecnym paść powinien kolejny rekord. W ocenie zarządzającej wierzytelnościami firmy Casus Finanse, zajmującej się portfelami zarówno z obszaru B2B, jak i B2C, w tym roku na sprzedaż mogą trafić niespłacone należności, których wartość...
Polski rynek call contact center rozwija się dynamicznie już od ponad 20 lat. Rok 2015 to umocnienie Polski na pozycji lidera outsourcingu usług nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także globalnie. Rosną w siłę wiodące firmy call contact center....
Jeśli wysoki popyt na powierzchnię biurową w głównych ośrodkach outsourcingu w Polsce utrzyma się, może w nich wystąpić deficyt podaży    Outsourcing wyrasta na jeden z najsilniejszych filarów polskiej gospodarki. Inwestorzy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu i centra usług...
Obecnie żadna firma nie może funkcjonować bez komputerów i sieci informatycznej. Czuwanie nad jej prawidłową pracą oraz rozwiązywanie problemów jeszcze do niedawna wymuszało na przedsiębiorstwach konieczność zatrudnienia kadry wykwalifikowanych informatyków. Dziś nie jest to już jednak konieczne. Możemy bowiem...
Pierwszy i drugi dzień świąt to co do zasady dni wolne od pracy. Mogą w nie pracować osoby wykonujące zajęcia, które spełniają codzienne potrzeby ludności, a od niedawna również pracownicy centrów usług wspólnych. Pracodawca za pracę w święta musi jednak zapewnić...
Wartość rynku usług ochrony szacuje się obecnie na ok. 8,5 mld zł, a do 2019 roku powinna wzrosnąć do 10 mld zł. Na zmiany na rynku duży wpływ będzie mieć wzrost cen wynikający m.in. wprowadzenia obowiązku odprowadzania składek ZUS...
W największych miastach w Polsce, poza Warszawą, głównym najemcą powierzchni biurowej od kilku już lat są firmy świadczące nowoczesne usługi dla biznesu. Szczególnie intensywnie centra outsourcingowe rozwijają się we Wrocławiu i Krakowie, w których w 2014 roku inwestorzy z...
Londyn, Genewa czy Luksemburg już od dawna inwestują w rozwój szerokiej działalności gospodarczej na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Instytucje finansowe, centra usług wspólnych, firmy zajmujące się outsourcingiem procesów biznesowych, to ta grupa przedsiębiorców, którzy od lat doceniają atrakcyjność...
Exit mobile version