Przychodzi start-upowiec do inwestora, czyli skuteczny pitch deck

Zgodnie z wynikami raportu "Polskie startupy 2017" opracowanego przez fundację Startup Poland, niemal 40 proc. młodych przedsiębiorców korzysta z finansowania zewnętrznego. Oznacza to długą kolejkę do potencjalnych inwestorów, którzy wyszukują najciekawsze pomysły na biznes...

W 2021 roku wartość rynku ochrony w Polsce wyniesie ponad 11 mld zł

W 2017 roku wartość rynku ochrony osób i mienia w Polsce wyniesie około 10,12 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 13 proc. rok do roku. W ciągu kolejnych lat będzie on rósł około...

Współpraca pomiędzy korporacjami i start-upami może wspomóc efektywność firm

Duże firmy są obecnie mniej produktywne niż dziesięć lat temu, a dysproporcja pomiędzy efektywnymi a mniej wydajnymi przedsiębiorstwami pogłębia się – wynika z raportu „Duże i małe przedsiębiorstwa: Jak osiągnąć więcej w biznesie”, sporządzonego...

Eksport polskich produktów rolno-spożywczych wart 24,1 mld euro

W 2016 roku wpływy z polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych wyniosły rekordowe 24,1 mld euro. Udział eksportu rolno-spożywczego w polskim handlu zagranicznym ogółem wyniósł ponad 13%, a nadwyżka generowana przez ten sektor ma duży wpływ...

W 2021 roku wartość rynku kosmetyków w Polsce ma wynieść 20 mld zł

Ostatnie lata to intensywny czas rozwoju branży kosmetycznej w Polsce. Wielkie koncerny międzynarodowe konkurują z licznymi małymi polskimi manufakturami. Ile jest wart rynek kosmetyków w Polsce? Z wyliczeń firmy doradczej Deloitte wynika, że jego...

Przywództwo włączające. Nowy model przywództwa wnosi nową jakość do biznesu

Różnorodność jest atrybutem współczesnego świata. Żyjemy w coraz bardziej złożonej, błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości, w której trudno przewidzieć nawet bliską przyszłość. Ta różnorodność, przejawiająca się w zderzeniu różnych kultur i talentów, może stać się...

Od zgłoszenia projektu do rozpoczęcia współpracy – etapy pozyskania inwestora

Fundusze venture capital przeznaczają na wybrany projekt od kilkuset tysięcy do nawet kilku milionów złotych. Wspierają spółki nie tylko kapitałem, ale także swoim doświadczeniem i wiedzą, szczególnie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami oraz prawnych....

Biznes w niewielkim stopniu wykorzystuje sztuczną inteligencję – badanie SAS

Sto europejskich organizacji, które wzięły udział w badaniu SAS przyznało, że musi stawić czoła wyzwaniom wynikającym zarówno z braku odpowiednich umiejętności jak i rozterek etycznych. Popularność sztucznej inteligencji (AI) rośnie w ogromnym tempie. Jednak...

Milenialsi w MŚP: połowa milenialsów założyła firmę z pasji, a co czwarty z niechęci...

Milenialsi chętnie otwierają swoją działalność, a motywacji do tego dostarczają im przede wszystkim takie czynniki jak zwiększenie dochodów (45 proc.), niezależność (39 proc.) oraz niechęć do pracy na etacie (35 proc.). Blisko połowa „igreków”...

Partnerstwo w rozwoju, czyli mentoring w biznesie

Wielu młodych ludzi chciałoby wkroczyć w świat biznesu z zasobem wiedzy, doświadczenia i pewności siebie. Trudno jest jednak od razu być świadomym, jaką ścieżkę kariery wybrać, kiedy nie wie się zbyt wiele o mechanizmach...

Narzędzia to za mało – jak dzięki lean leadership zadbać o trwałość zmian w...

Wiele firm traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu. Jak więc wdrożyć w organizacji...

W III kwartale 2017 roku najwyższa liczba niewypłacalności od 5 lat

Od początku roku w oficjalnych źródłach (Monitorach Sądowych i Gospodarczych) było 673 przypadków niewypłacalności przedsiębiorstw wobec 589 w ciągu trzech kwartałów 2016 r, co oznacza 14 procentowy wzrost. Niewypłacalności obejmują niezdolność do regulowania zobowiązań wobec...

Startuje nowy program wsparcia dla młodych, innowacyjnych spółek. Warszawa ma szansę stać się centrum...

Dwie globalne firmy, EY oraz Microsoft, we współpracy z polską firmą technologiczną Senfino stworzyły w Warszawie szyty na miarę program akceleracyjny Startberry dla start-upów, które mogą wesprzeć duży biznes w cyfrowej transformacji. W inicjatywie, która wystartowała oficjalnie w tym tygodniu,...

Skandynawskie firmy jednymi z najbardziej pożądanych pracodawców. Zatrudniają w Polsce ponad 170 tys. osób

W dwóch tysiącach firm ze skandynawskim kapitałem pracuje w Polsce ponad 170 tys. osób. Nordyckie firmy zatrudniają na podstawie umów o pracę, oferują programy emerytalne, opiekę medyczną czy programy rozwoju pracowniczego, a także dbają o środowisko i lokalne...

Więcej niż pieniądze, czyli co daje equity crowdfunding?

Pieniądze, promocja marki, lojalna społeczność marki a może coś innego? Co tak naprawdę skłania firmy do skorzystania z equity crowdfundingu i czy gra jest warta świeczki? Na te pytania odpowiadają spółki, które jako jedne...

Międzynarodowe badanie Salesforce nad współczesną rolą IT w biznesie

Z międzynarodowego badania Salesforce wynika, że działy IT przechodzą w firmach ogromną transformację. Stają się strategicznym partnerem dla managerów, wspierając wdrożenia innowacji do zarządzania doświadczeniami klientów. Tegoroczna edycja raportu Salesforce poświęcona roli IT w przedsiębiorstwach...

Polscy przedsiębiorcy najbardziej obawiają się rosnącej konkurencji

Wzrost konkurencji, zmiany regulacji prawnych oraz spowolnienie gospodarcze to największe bolączki polskich przedsiębiorców. Po raz pierwszy od 8 lat wśród kluczowych problemów wskazywanych przez polskich przedsiębiorców pojawia się też problem kadrowy. Z kolei kluczowe...

Polskie MŚP w najlepszych nastrojach od trzech lat

Tak dobrych nastrojów w sektorze mikro, małych i średnich przedsiębiorstw nie było od trzech lat. Ponad 67 proc. właścicieli pozytywnie ocenia kondycję finansową swojej firmy, a 35 proc. przewiduje, że w ciągu najbliższych 12...

Do końca 2018 roku rynek przesyłek kurierskich w Polsce będzie wart 6,4 mld zł....

Handel internetowy jest głównym motorem napędzającym branżę kurierską. Do rozwoju przyczyniają się także rosnący handel międzynarodowy i dobra sytuacja gospodarcza w Polsce. Eksperci prognozują, że do końca przyszłego roku rynek przesyłek kurierskich urośnie o 12 proc. i będzie wart...

Prawa przedsiębiorców w Polsce przestrzegane na umiarkowanym poziomie. Potrzebne uproszczenie prawa i podatków

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców poddał ocenie przestrzeganie praw przedsiębiorców w Polsce. Jak wynika z raportu, pomimo nieznacznego postępu w stosunku do ubiegłego roku, stan przestrzegania praw przedsiębiorców w Polsce oceniono na 30 punktów -...

Wzrasta liczba upadłości w branży finansowej i branży ubezpieczeniowej

574 przedsiębiorstwa zbankrutowały w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy (od października 2016 do września 2017). To zdecydowanie więcej, niż spodziewano się jeszcze w połowie roku. Na nieszczęście trend zmniejszania się liczby upadłości został...

Deloitte Digital: Sztuczna inteligencja wchodzi do biznesu i zmienia zasady sprzedaży

Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Jak wynika z badania Salesforce „The AI Revolution 2017” aż 37 proc....

Skandynawscy inwestorzy i pracodawcy w Polsce

Polsko-skandynawska współpraca gospodarcza. Inwestycje, wymiana handlowa i skandynawscy inwestorzy w Polsce. Skandynawia jednym z największych bezpośrednich inwestorów w Polsce Napływ zagranicznych inwestycji bezpośrednich (Foreign Direct Investment - FDI) jest jednym z najważniejszych impulsów pobudzających gospodarkę -...

Pięć rzeczy, które poprawią relacje między menedżerami a pracownikami

Gdy poproszono grupę osób, by na swoim czole napisali literę „E”, część z nich zrobiła to z własnej perspektywy, tak, że ci którzy stali naprzeciwko nich widzieli ją jakby w lustrzanym odbiciu. Okazało się,...

Od przyszłego roku duże firmy muszą sporządzać raporty społeczne. W Polsce ten obowiązek obejmie...

W przyszłym roku zacznie w Polsce obowiązywać znowelizowana ustawa o rachunkowości, która nałoży na duże przedsiębiorstwa obowiązek raportowania społecznego. W Polsce obejmie on około 300 dużych firm, które będą zobowiązane upubliczniać swoje działania w obszarach takich, jak...

Eksportowe TOP50 – 50 branż, które w przyszłości „pociągną” polski eksport

W trzeciej edycji zestawienia „Eksportowe TOP50”, wskazującego na najbardziej obiecujące kategorie polskiego eksportu, 1. miejsce utrzymały meble. Tuż za nimi, na 2. pozycji znalazły się produkty zbożowe i cukiernicze, zaś na 3. – sektor...

Organizacja zorientowana na rozwój i doskonalenie, czyli Lean Management w praktyce

Fundamentem koncepcji Lean Management jest stwierdzenie że” Klient jest najważniejszy”, dotyczy ono zarówno Klienta zewnętrznego jak i wewnętrznego. Koncepcja ta realizowana jest poprzez doskonalenie procesów i rozwój pracowników, tak aby na czas dostarczać Klientowi...

Dynamiczny wzrost polskiego eksportu

Wyniki polskiego eksportu są lepsze niż prognozowano. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, od stycznia do sierpnia 2017 roku wartość zagranicznej sprzedaży wyniosła w Polsce aż 131,4 mld euro. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, jest...

Potencjał eksportowy producentów urządzeń medycznych

Istotny wzrost wolumenu eksportu w latach 2015-16; 4,6 - 4,7 mld zł w porównaniu do 2,1 mld zł w latach 2011 - 2012. Oczekiwana jest stabilna sytuacja finansowa branży, a utrzymaniu dobrych wyników sprzyjają m.in.:...

Nowa międzynarodowa inicjatywa na rzecz chmury obliczeniowej – Open Cloud Foundation

Grupa firm i instytucji reprezentujących rynek Cloud ogłosiła start inicjatywy Open Cloud Foundation (OCF). Jej celem jest określenie ogólnych ram standardów mających zagwarantować swobodę biznesowych wyborów oraz zapobiec przymusowi wiązania się z jednym dostawcą. Branża...

Łańcuchy dostaw przechodzą cyfrową rewolucję

Łańcuch dostaw w relacjach B2C w ostatnich latach przeszedł prawdziwą rewolucję napędzaną nowinkami technologicznymi. Jak dowodzą autorzy raportu „The 2017 MHI Annual Industry Report Next-Generation Supply Chains: Digital, On-Demand and Always-On”, przygotowanego przez firmę...

Skandynawski przepis na sukces

Dania, Norwegia, Szwecja i Finlandia ponownie znalazły się w czołówce państw odznaczających się najwyższym poziomem spójności społecznej, jak wynika z badania opublikowanego w 2016 r. przez Fundację Bertelsmanna. Spójne społeczeństwo charakteryzuje się elastycznymi relacjami społecznymi,...

„Made in China” po polsku, czyli dlaczego warto postawić na promocję marki własnej

Na pytanie o skojarzenia z produktem pochodzącym z Chin w odpowiedzi większość z nas z pewnością wyrecytowałaby hasła takie jak „niska jakość”, „tandeta” czy „tania chińszczyzna”. Towary rodem z Państwa Środka obciążone są stereotypami,...

Ponad 40 proc. Polaków myśli o założeniu własnej firmy. Prawie milion jest zaangażowanych w...

Ponad 70 proc. Polaków pozytywnie wypowiada się na temat przedsiębiorczości, a 41 proc. myśli o założeniu własnej firmy. Coraz częściej aktywizujemy się na własną rękę, m.in. poprzez zaangażowanie w sprzedaż bezpośrednią. Z firmami sprzedaży bezpośredniej współpracuje...

W Polsce działa ponad 2,7 tys. start-upów. 62 proc. z nich utrzymuje się z...

77 proc. polskich start-upów chce pozyskiwać środki z zewnętrznego źródła. Istnieje wiele narzędzi finansowego wspierania innowacji i to już na etapie powstania projektu w laboratorium naukowym. Środki na rozwinięcie firmy można pozyskać z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, z funduszy...

Grywalizacja wkracza do firm. Mechanizmy zaczerpnięte z gier pomagają motywować i angażować pracowników

Gamifikacja, znana też jako grywalizacja, to wykorzystywanie mechanizmów z gier do budowania motywacji i aktywizowania ludzi, którzy codzienne czynności zaczynają traktować jako zabawę i wyzwanie. Takie podejście cieszy się coraz większą popularnością w edukacji i biznesie jako przydatne...

Na zagranicznych rynkach konkurujemy ceną. Brakuje strategii i marki parasolowej

Polska żywność ma szansę odnieść sukces za granicą, ale niezbędna jest odpowiednia strategia. Podstawą ekspansji zagranicznej jest patriotyzm zakupowy na rodzimym rynku. To główne wnioski z debaty „Made in Poland – jak wykreować modę...

Umocnienie nadwyżki handlowej

Deficyt na rachunku obrotów bieżących (CA) wyniósł w sierpniu -100 mln EUR (konsensus: -712 mln EUR, PKO: -100 mln EUR, a saldo CA w ujęciu 12-miesięcznym wzrosło do -0,2%PKB z -0,4% PKB po lipcu przy wzroście...

Czynniki budujące cenę na rynku poligraficznym

Wartość sprzedaży na rynku poligraficznym wzrosła o około 30% w latach 2010–2016. Jednak prowadzona na tym rynku wojna cenowa sprawia, że wysokość cen usług poligraficznych systematycznie spada, obniżając realne zyski. Opracowany na zlecenie firmy...

Polskie firmy coraz częściej inwestują w budowanie świadomości marki. Najsilniejsze brandy notują lepsze wyniki...

Budowanie świadomości marki w biznesie staje się coraz ważniejsze. Firmy są tego bardziej świadome, dlatego przeznaczają na ten cel coraz większe budżety. To inwestycja, która się zwraca. Badanie „Meaningful Brands” firmy Havas Media Group wskazuje,...
Exit mobile version