Tagi Andrzej Faliński

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Andrzej Faliński

Co drugi kasjer opowiada się za zniesieniem zakazu handlu w niedziele

Z najnowszego badania wiemy, co kasjerzy sklepów wielkopowierzchniowych myślą na temat całkowitego zniesienia ograniczenia handlu w niedziele. Za taką zmianą opowiada się prawie co druga badana osoba. Jednak nieznacznie więcej, bo połowa ankietowanych, jest...

Ponad 63 proc. Polaków weźmie udział w Black Friday

W tym roku ponad 63% Polaków zamierza coś kupić w ramach Black Friday. Natomiast łącznie blisko 37% rodaków jest niezdecydowanych lub niechętnych. Co ciekawe, mężczyźni częściej niż kobiety planują tego typu aktywność. Konsumenci przeważnie...

Polacy odpuścili fast foody i pizzerie. Branża w wakacje zaliczyła dwucyfrowe spadki

Inflacja mocno weszła do restauracji z szybkim jedzeniem i wypłoszyła część klientów. Polacy w wakacje zdecydowanie ograniczyli wyjścia do pizzerii i fast foodów. Potwierdzają to wyniki badania, które zostało przeprowadzone na próbie blisko 458...

Sieci handlowe coraz bardziej oszczędzają na rabatach

W I półroczu br. największe na rynku formaty handlowe rdr. ograniczyły liczbę gazetek – o blisko 7%, ich stron – o ponad 4%, a także powierzchnię – o niecałe 7%. Do tego ubyło przeszło...

W sklepach jest coraz mniej promocji. Spadki rdr. są dwucyfrowe

W I półroczu br. w gazetkach największych na rynku formatów było o kilkanaście procent mniej promocji niż rok wcześniej. Tak wykazała analiza ponad miliona akcji promocyjnych. Okazji do oszczędzania ubyło wszędzie, ale najbardziej w...

Rośnie częstotliwość, z jaką Polacy chodzą do sklepów. Spędzają w nich też więcej czasu

Polacy robią zakupy średnio o ponad 10% częściej niż przed rokiem, w związku z czym ruch w sklepach urósł o przeszło 9% rdr. dla całego rynku. Zauważalny jest też wzrost przeciętnej częstotliwości wizyt przypadających...

Ruch w sklepach przed świętami spadł rdr. o 5 proc. Zmalała też o ponad...

Przed tegoroczną Wielkanocą o 5% zmalał ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych w porównaniu do zeszłorocznego okresu przedświątecznego. Patrząc na wyniki poszczególnych formatów, widać, że najmniej straciły dyskonty – tylko 1,2% wizyt rdr. Hipermarkety odnotowały...

KANTAR: w Polsce przybywa konsumentów z przymusu i cenoholików

Konsumenci wciąż są rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na ceny Pochodzenie i jakość coraz mniej istotne. Liczy się głównie cena i szybkość zakupu Wyniki badania pracowni KANTAR Polska pokazują, jak w ostatnim...

KANTAR: Ponad 80 proc. badanych uważa, że gazetki z promocjami powinny zaczynać się od...

Jak wynika z badania pracowni KANTAR, obecnie prawie każdy konsument robi przynajmniej część zakupów w sklepach, których oferty widział w gazetkach. Ponad 90% shopperów, przeglądając tego typu publikacje, najbardziej zwraca uwagę na czytelność pokazywanych...

Inflacja wymusza na Polakach poszukiwanie okazji. Gazetki z promocjami coraz bardziej popularne

Obecnie aż 84,1% konsumentów przegląda gazetki z promocjami minimum raz w tygodniu. Do tego widać, że 59% shopperów sięga po papierowe materiały, dostępne w sklepach. 42,2% respondentów pobiera elektroniczne wersje na smartfon lub tablet,...

SONDAŻ: Polacy nie wierzą w scenariusz, w którym ceny żywności zaczęłyby spadać

Obecnie 36,6% dorosłych Polaków nie wierzy w to, że ceny żywności w sklepach w ogóle zaczną spadać. Z kolei 26,7% konsumentów jest przekonanych, że w tym roku to nie nastąpi. I to są dwa...

W 2023 r. ceny w sklepach nie będą spadać. Jedynie dynamika wzrostu może być...

Według ekspertów, listopadowe i nawet grudniowe podwyżki cen w sklepach nie były jeszcze szczytem drożyzny. W najbliższych miesiącach codzienne zakupy wciąż będą coraz bardziej kosztowne. Obecnie nie ma szans na wyhamowanie dynamiki wzrostu cen....

Zakupy świąteczne będą wyjątkowo drogie. W listopadzie wzrost cen rdr. był na poziomie blisko...

Według danych pozyskanych z blisko 41 tys. sklepów detalicznych, w listopadzie br. codzienne zakupy były droższe średnio o 25,8% niż rok temu, czyli nieco mniej niż miesiąc wcześniej, gdy zanotowano 26,1% rdr. Po raz...

Ponad 60 proc. Polaków planuje zaoszczędzić na zakupie świątecznych prezentów dla swoich dzieci. Niecałe...

Z najnowszego badania opinii publicznej wynika, że na 5 rodziców 3 planuje w tym roku oszczędzać na prezentach świątecznych dla swoich dzieci. Dotyczy to głównie ankietowanych w wieku 23-35 lat, z miesięcznymi dochodami poniżej...

Ceny w sklepach znowu mocno wystrzeliły w górę. W październiku skoczyły rdr. o 26,1...

Jak wynika z analizy ofert cenowych prawie 41 tys. sklepów, w październiku codzienne zakupy były droższe średnio o przeszło 26% rok do roku. Podwyżki widoczne są we wszystkich dwunastu badanych kategoriach, w każdej –...

Ceny w sklepach wciąż rosną jak na drożdżach. W lipcu średni wzrost rdr. wyniósł...

  Analiza ponad 31 tys. cen detalicznych wykazała, że w lipcu br. zakupy w sklepach były droższe średnio o 18,6% niż rok wcześniej. Zdrożały wszystkie monitorowane kategorie, a najmocniej art. tłuszczowe – o 50,4%. Wśród...

SONDAŻ: Blisko 90 proc. Polaków słyszało o brakach cukru w sklepach. Prawie 87 proc....

O brakach cukru w sklepach słyszało ostatnio 89,9% Polaków. Ale tylko 36,2% z nich fizycznie zetknęło się z tym problemem w placówkach. Większość wiedziała o sprawie z Internetu. Mocny przekaz płynął też z telewizji,...

Czerwiec przyniósł kolejny szok cenowy. Niektóre towary w sklepach rdr. zdrożały nawet o blisko...

Analiza cen pochodzących z ofert blisko 40 tys. placówek handlowych wykazała, że w czerwcu podwyżki w sklepach wyniosły średnio 18% rdr. Fakt, że najmocniej zdrożały art. tłuszczowe i to o 37,2%, nie był zaskoczeniem....

Polacy chcą płacić za ekologiczne ubrania dla dzieci tylko do 10 proc. więcej niż...

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, czy kupowane dla dzieci ubrania są ekologiczne. Obecnie już blisko połowa konsumentów to sprawdza. A prawie 60% z nich szuka potwierdzenia, że wybrana odzież została wykonana z...

Auchan i Decathlon nie odczuły spadku ruchu przez bojkot konsumencki. Tylko sieć Leroy Merlin...

Leroy Merlin ze spadkiem ruchu w sklepach. W Auchan i Decathlonie wręcz przeciwnie. Polacy wciąż odwiedzają sklepy, które nie wycofały się z Rosji. Spadek ruchu jest praktycznie niezauważalny. Obserwacja zachowań blisko 500 tys. konsumentów w...

Polacy osłabieni psychicznie. Eksperci: Konsumenci mogą ulegać panice i napędzać drożyznę w sklepach

Według najnowszego badania, w czasie pandemii pogorszyło się zdrowie psychiczne prawie 40% Polaków. Blisko połowa z nich uważa, że najbardziej wpłynął na to wzrost cen w sklepach. I tyle samo osób deklaruje, że głównym...

Ponad połowa badanych nie chce, żeby sklepy weryfikowały paszporty covidowe klientów

Sklepy nie powinny bezwzględnie wymagać od swoich klientów okazywania Unijnego Certyfikatu COVID bądź zaświadczenia o szczepieniu, wyniku testu lub informacji o przejściu choroby w celu utrzymania lub regulowania limitów osób w nich przebywających. Tak...

Art. tłuszczowe na szczycie drożyzny w 2021 r. Wzrosty cen były nawet 4-krotnie większe...

Według najnowszego raportu, artykuły tłuszczowe, tzw. inne produkty, mięso, nabiał i używki to kategorie, które najbardziej zdrożały w ub.r. względem 2020 roku – odpowiednio o prawie 24%, 12%, blisko 6%, niecałe 5% i 4,5%....

Grudniowe zakupy w promocjach były o wiele droższe niż rok temu. Ceny wzrosły średnio...

Analiza blisko 34 tys. cen promocyjnych w polskich sklepach wykazała, że artykuły kupowane w grudniu 2021 r. były o prawie 22% droższe niż rok wcześniej. Aż 11 z 12 monitorowanych kategorii zdrożało, a tylko...

Black Friday: Sklepom z elektroniką ciężko wrócić do ruchu sprzed pandemii. Straty są na...

Placówki największych w Polsce sieci z RTV i AGD odnotowały w Black Friday o 43% mniejszy ruch niż w 2019 roku, czyli przed pandemią. I odwiedziło je o blisko 45% mniej klientów. Te wyniki...

Dane KGP: Policja walczy z plagą podróbek. Oprócz ubrań coraz więcej jest leków i...

Komenda Główna Policji podaje, że w I kwartale br. stwierdzono prawie 7 tys. przestępstw naruszających prawa własności przemysłowej i intelektualnej. W całym 2019 roku było ich 10 tysięcy, a w ub.r. – blisko 17...

BADANIE: Ponad połowa społeczeństwa robi zakupy bez rękawiczek ochronnych

Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że ponad połowa Polaków nie używa rękawiczek ochronnych na stacjach paliw, w wielkopowierzchniowych placówkach handlowych, sklepach, a także na targowiskach. Najczęściej tak postępują osoby w wieku 18-35 lat,...

BADANIE: Boom na środki do dezynfekcji trwa. Blisko 70% konsumentów deklaruje ich zakup

Jak pokazuje najnowsze badanie, blisko 70% konsumentów kupuje obecnie środki do dezynfekcji. Niespełna 30% shopperów nie praktykuje tego zwyczaju, a tylko 6% sięga po te produkty czasami. Osoby, które stawiają na taką ochronę, głównie...

Polacy na wielkanocne zakupy spożywcze wydadzą średnio 300-400 zł

W tym roku konsumenci przeważnie wydadzą na wielkanocne zakupy spożywcze 300-400 zł. W zeszłym roku była to wartość 200-300 zł. Do tego widać, że przybyło 5% osób, które chcą kupować głównie w promocjach. Z...

Ponad 90% Polaków chce zrobić tegoroczne zakupy wielkanocne w sklepach stacjonarnych

Ponad 60% konsumentów planuje zrobić świąteczne zakupy na dwa tygodnie lub tydzień przed Wielkanocą. Z kolei 12% rodaków już teraz nabywa tego typu produkty. W zeszłym roku Polacy wykazywali dużo większy pośpiech. Z tegorocznego...

ANALIZA: W pandemii sieci handlowe mocno oszczędzają na gazetkach. Tylko dyskonty są na plusie

Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5% mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich stron o ok. 20% i o tyle...

W sklepach jest coraz mniej promocji. Eksperci podsumowują: Z roku na rok jest gorzej....

W ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 r. Na największym minusie są sklepy dziecięce – 87%. Duże spadki są w sieciach RTV-ADG – 45%, sklepach z art. z...

Polacy po pandemii ograniczą zakupy w e-sklepach. Ponad 55% chce wrócić do tradycyjnego handlu

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy. Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu. W czasie pandemii blisko 60% Polaków częściej korzysta z internetowych sklepów. W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi....

W sklepach będzie mniej promocji? Eksperci: Tych już ubywa, a przez drugi lockdown może...

W I półroczu br. w sklepach ogólnie było o 15% mniej promocji niż rok temu. Największy spadek, bliski 80%, zaliczyły placówki z art. dziecięcymi. Na dużym minusie były też sieci ze sprzętem RTV-ADG –...

Polacy ostrożnie podchodzą do Black Friday. Ponad 40% nie skorzysta lub jeszcze nie wie,...

Badanie aktualnych nastrojów konsumenckich, wykonane przez UCE RESEARCH i SYNO Poland dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże, wykazało, że dwóch na dziesięciu Polaków nie zamierza niczego kupować w ramach tegorocznego Black Friday. Natomiast kolejnych dwóch...

W IV kwartale br. Polacy planują więcej zakupów w promocjach. Niektórzy retailerzy tego nie...

Prawie 60% Polaków deklaruje, że w IV kwartale br. będzie intensywniej szukać promocji niż wcześniej. Ponadto blisko połowa konsumentów jest teraz bardziej skora do tworzenia list zakupowych przed wyjściem do sklepu. Dla niespełna 60%...

ANALIZA: Hipermarkety zdecydowanym liderem cen warzyw. Najdrożej jest dyskontach

Analiza cen: Warzywa są najtańsze hipermarketach. Na niektórych produktach różnice sięgają nawet 80%. Najdroższe warzywa Polacy kupują w woj. w pomorskim, opolskim i podkarpackim. Najtańsze warzywa Polacy kupują w woj. mazowieckim, lubelskim i dolnośląskim Z...

Badanie postaw konsumenckich: Polacy najbardziej oszczędzają, kupując chemię gospodarczą i mięso

Prawie połowa konsumentów uważa, że największe korzyści odnosi, kupując w promocji m.in. chemię gospodarczą i mięso. W TOP 5 kategorii znalazły się też wędliny, napoje bezalkoholowe, słodycze i owoce. Tak wykazało badanie wykonane przez...

Badanie: Polacy wierzą, że na zakupach w promocji realnie oszczędzają 30-40%

Blisko 40% konsumentów ma poczucie, że na zakupach w promocji oszczędza średnio 30-40% w porównaniu do regularnej wartości nabywanych produktów. Ponad 20% deklaruje, że jest to przedział 20-30%. Natomiast 15% ankietowanych dostrzega oszczędności w...

BADANIE: Emeryci największymi zwolennikami zakazu handlu w niedziele. Młodzi wręcz przeciwnie

Z najnowszego badania postaw konsumenckich wynika, że za całkowitym powrotem handlu w niedziele jest ponad 53% Polaków. Z kolei blisko 34% jest przeciwnego zdania. Dla reszty nie ma to znaczenia lub ciężko jest im...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Turystyka na długi weekend. Bardziej city-breaki niż dłuższe wyjazdy. Obłożenie hoteli...

Nadmorska turystyka na długi weekend: więcej krótkich wyjazdów, obłożenie jak w majówkę. Turystów nie brakuje, ale głównie są to osoby planujące krótki nadmorski city-break lub...

GORĄCY TEMAT

Europa wydaje się pozostawać w tyle za Stanami Zjednoczonymi na wielu...

W ciągu 25 lat od wprowadzenia euro przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi a strefą euro zwiększyła się niemal trzykrotnie. Przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi...

Rynek dóbr luksusowych w Polsce wyprzedził inflację. Na koniec 2023 roku...

Pomimo spadku wysokości dochodów najbogatszych Polaków rośnie wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce. W ubiegłym roku wzrosła ona o 12,2% r/r, osiągając 42,4 mld...
Exit mobile version