Tagi Biedronka

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Biedronka


Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki – największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2720 sklepów w ponad tysiącu miejscowości.


 

Parki handlowe zajmują jedną piątą całej przestrzeni zakupowej. To trzykrotnie więcej niż w 2010...

Pomimo rozwoju e-commerce, zakupy stacjonarne nie odeszły do lamusa. Zwłaszcza codzienne sprawunki wolimy kupować w tradycyjnym sklepie – wynika z badania CBRE. Rynek handlowy w Polsce rozwija się w stałym tempie i w I...

Nowe spółki wejdą na GlobalConnect: Adidas, Bayer i RWE

27 czerwca 2023 r. na rynku akcji zagranicznych GPW – GlobalConnect – zadebiutują akcje spółek Adidas, Bayer i RWE Akcje tych spółek wejdą do obrotu na GlobalConnect na wniosek, który złożył do GPW...

Na GlobalConnect wejdą kolejne spółki: Zalando, Porsche i SAP

15 czerwca 2023 r. na rynku akcji zagranicznych GPW – GlobalConnect – zadebiutują akcje Zalando, Porsche oraz SAP Akcje tych spółek wejdą do obrotu na GlobalConnect na wniosek, który złożył do GPW Wprowadzający...

Czym jest strategia marketingowa i dlaczego jest kluczowa?

Strategię marketingową można śmiało nazwać drogowskazem dla firmy. To rodzaj długofalowego planu marki i wyznaczenie kierunku, w którym dane przedsiębiorstwo chce podążać oraz określenie, jakie cele strategiczne pragnie osiągnąć. Dodatkowo, podczas tworzenia strategii marketingowej...

Seniorzy będą więcej kupować online i mobile

Jak korzystają z Internetu, co kupują w sieci oraz z jakich aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 60 plus dowiemy się z najnowszego raportu badawczego „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu,...

FoodWell (dawniej Bakalland) rozszerza dystrybucję roślinnych zamienników mięsa

FoodWell pod marką Purella Superfoods rozszerza dystrybucję swoich pierwszych produktów z kategorii roślinnych zamienników mięsa. W portfolio firmy pojawiły się do tej pory w 100% roślinne kurczaki oraz pierwsze na rynku zamienniki łososia...

Akcje Jeronimo Martins i Inditex wejdą na GlobalConnect

18 kwietnia 2023 r. na rynku akcji zagranicznych GPW – GlobalConnect – zadebiutują akcje Jeronimo Martins, właściciela marki sieci Biedronka oraz Inditex, właściciela znanych marek odzieżowych: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho ...

Rynek spożywczy 2023 – czy czeka nas koniec osiedlowych sklepów?

Według najnowszego raportu zaprezentowanego przez PRM – przygotowanego na zlecenie Eurocash – rynek spożywczy w Polsce urośnie do 440 mld zł w 2023 roku (wzrost o 9,3% względem ubiegłego roku), a w roku 2025...

Dyrektywa Omnibus – UOKiK sprawdza oznaczenia promocji, ruszą kontrole Inspekcji Handlowej

Do 40 przedsiębiorców z branży e-commerce, w tym największych platform sprzedażowych, drogerii, sieci sklepów z ubraniami czy sprzętem elektronicznym, UOKiK wysłał pisma dotyczące możliwych nieprawidłowości we wdrażaniu nowych przepisów. Chodzi o obowiązujące od początku stycznia regulacje, które zobowiązują do...

Bain&Co.: Większość Polaków ograniczyła już wydatki konsumpcyjne; rośnie popularność tańszych sieci handlowych

Galopująca inflacja powoduje, że ponad połowa Polaków ograniczyła już wydatki konsumpcyjne i deklaruje jeszcze mocniejsze zaciskanie pasa w najbliższych 12 miesiącach, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Szukając oszczędności w budżetach...

Badanie ruchu w dyskontach: Biedronka utrzymuje pozycję lidera. Netto z dwucyfrowym wzrostem

Zmienia się układ sił na rynku dyskontów. Netto z największym wzrostem liczby unikalnych klientów. Biedronka we wrześniu wygenerowała ponad 60 proc. wszystkich koszyków zakupowych wśród dyskontów. Z badania, przeprowadzonego wśród ponad 470 tys. konsumentów,...

Bain&Co: Sklepy dyskontowe zyskują klientów dzięki inflacji

Z powodu galopującej inflacji coraz więcej osób decyduje się na zakupy artykułów spożywczych w sklepach dyskontowych oraz poszukuje ofert promocyjnych, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Inne formaty handlowe mogą utrzymać...

Zmienia się układ sił na rynku dyskontów. Netto i Aldi z największym wzrostem liczby...

Spada lojalność konsumentów, ale za to rośnie liczba wizyt. Dyskonty wracają do stanu sprzed pandemii Netto i Aldi zyskują kosztem Biedronki i Lidla. Wzrosty są mocno dwucyfrowe Przeciętny klient Biedronki o ponad 20...

Analiza ruchu w dyskontach: Netto i Aldi zyskują kosztem Biedronki i Lidla. Wzrosty są...

Według monitoringu zachowań ponad 443 tys. konsumentów, w lipcu w porównaniu do czerwca br. spadł ruch we wszystkich dyskontach. Jednak rok do roku zwiększył się o 13,2%. Sieci Netto i Aldi poszły w górę...

Handel w niedzielę powinien być przywrócony. Przedsiębiorcy zmuszani są do omijania prawa

- Ustawa o zakazie handlu w niedzielę ma luki i trudno się dziwić sektorowi handlu detalicznego, że te luki próbuje wykorzystywać. Jako Północna Izba Gospodarcza jesteśmy zdania, że nie należy obchodzić prawa. Sklepy nie...

Wyniki finansowe Biedronki za I półrocze 2022 roku

Ostatni wzrost inflacji spowodowany wojną na Ukrainie, problemy z łańcuchami dostaw, rosnące ceny i osłabienie tempa ożywienia gospodarczego w wyniku COVID-19 sprawiły, że konsumenci zaczęli zwracać większą uwagę na stosunek jakości produktu do ceny....

Polacy podążają bardziej za promocją niż za szyldem sklepu

Polacy częściej niż rok temu robią zakupy w dyskontach. Ale są wobec nich coraz mniej lojalni. Biedronka znowu liderem. Netto w mocnej ofensywie.  Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, która przenalizowała zachowania ponad 1,2...

Intenson: ponad 30 mln zł przychodu w 2021 roku i 8 mln zł w...

Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, poinformował o wynikach finansowych za I kwartał 2022 r. Spadek przychodów z rynku ukraińskiego...

Dark stores – postpandemicznym trendem

W Polsce pandemia COVID-19 w zdecydowany sposób przyspieszyła rozwój sieci q-commerce, tym samym zwiększając liczbę tak zwanych dark stores w największych polskich miastach. Łącznie jest ich w Polsce kilkadziesiąt, jednak większość z nich funkcjonuje...

Grupa Fortis podsumowuje 2021 rok i planuje kolejne inwestycje

Miniony rok był dla Grupy Fortis intensywnym czasem rozwoju oraz planowania kolejnych projektów, w tym między innymi budowy parków handlowych w Strzelcach Opolskich i w Lubrzy o łącznej powierzchni wynajmowalnej około 13 000 mkw. Grupa...

Pracownicy handlu narzekają na wszystko, ale… nie na pieniądze

Stowarzyszenie STOP Nieuczciwym Pracodawcom od ponad 5 lat działa na rzecz pracowników w całej Polsce. Każdego dnia odnotowujemy od kilku do nawet kilkudziesięciu wiadomości w rozmaitych tematach – od spraw opóźnień w wynagrodzeniach przez...

Scallier podsumowyje 2021 rok. W 2022 zapowiada budowę kolejnych obiektów handlowych

Scallier w 2021 roku skomercjalizował między innymi park w Pszczynie (6 725 mkw. GLA), którego otwarcie zaplanowane jest na wiosnę bieżącego roku, park w Pleszewie (3 500 mkw. GLA), który został otwarty w grudniu...

Wojny gigantów i inwazja nowych projektów – jakie były e-commerce-owe wydarzenia 2021 roku?

Zakupy mobilne, omnichannel, personalizacja, social selling, ekologiczny re-commerce, cyfryzacja seniorów, marketplace’y, wzrosty w handlu B2B, a nad tym widmo pandemii… To wszystko trendy, które wpływają na handel internetowy, ale większość z nich widoczna jest...

Bain & Company przewiduje konsolidację na ryku q-commerce

Rosnąca konkurencja pomiędzy firmami oferującymi usługę e-zakupów spożywczych z natychmiastową dostawą oraz niewielka skala działania poszczególnych podmiotów oznacza, że sektorowi q-commerce trudno będzie osiągnąć trwałą rentowność. Z tego względu, branżę może czekać konsolidacja, zwłaszcza...

Dark stores – walka o handel z ekspresowymi dostawami

Swoje sieci dark store’ów, pozwalające na dostarczanie produktów spożywczych w kilkanaście minut od zamówienia rozwija już na naszym rynku kilka firm, a kolejne platformy zakupowe zapowiadają wejście do Polski. W segmencie quick commerce robi...

GfK: Dyskonty liderem w wyścigu o polskiego konsumenta

Pandemia wciąż wywiera silny wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków oraz ich oczekiwania wobec producentów i detalistów. Dynamicznie rosnąca inflacja dodatkowo wpływa na to co, jak i gdzie kupujemy. Wartość przeciętnego koszyka zakupowego wciąż rośnie, a...

Rynek nieruchomości oswoił się z nową rzeczywistością i odzyskuje tempo

Firma doradcza Savills wstępnie podsumowała 2021 rok i prognozuje trendy na kolejne miesiące. Z analiz Savills wyłania się obraz rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, który odzyskuje tempo, ale uległ znaczącym przemianom. Wśród trendów na...

Sieci ekonomiczne kuszą klientów w regionie CEE

Jak wynika z nowego raportu firmy Colliers pt. „ExCEEding Borders | CEE-16 Retail – Alive and Kicking”, rynek Europy Środkowo-Wschodniej wciąż leży w polu zainteresowania marek ekonomicznych, gdyż konsumenci z tego regionu poszukują „jakości...

Intenson Europe zapowiada emisję crowdinvestingową. W planach rozwój eksportu i wejście na rynek USA

Intenson Europe, producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa...

Excellence publikuje wyniki finansowe za Q3 2021. Prospekt emisyjny złożony w KNF

Excellence – polski producent soków, syropów, napojów oraz produktów biobójczych, notowany na NewConnect – po trzech kwartałach 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 45 mln zł, czyli o 29% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu w...

Wyniki finansowe Biedronki za 9 miesięcy 2021 roku

Biedronka należąca do Jeronimo Martins kontynuuje aktywny rozwój w Polsce, osiągając wyższe tempo wzrostu niż cały rynek. Firma korzysta z większego ruchu konsumenckiego po ścisłym lockdownie, większych możliwościach interakcji z klientami, rosnącej kategorii dyskontów,...

Dino kontra Biedronka. Polska sieć goni międzynarodowego giganta

Jak wynika z danych zebranych w blisko 300 gminach, Biedronka i Dino często konkurują ze sobą na lokalnych rynkach. Średnio ponad 58% mieszkańców tych obszarów robi zakupy w portugalskiej sieci, a niecałe 33% –...

70% skarg na pracodawców latem dotyczyło tematu szczepień

Dla stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom miniony sezon letni był najbardziej pracowitym czasem w historii. Co ciekawe – zaledwie procent spraw z którymi borykała się organizacja dotyczyło standardowych tematów wakacyjnych. – 70% spraw, którymi zajmowaliśmy...

GfK: Turyści pozostają ważnym ogniwem w handlu spożywczym

Już 10% sieciowych i zrzeszonych sklepów spożywczych w Polsce mieści się w pobliżu atrakcji turystycznych i obiektów noclegowych. Procentowo najwięcej jest ich w Małopolsce (23% wszystkich punktów handlowych), z kolei najmniej – w województwie...

Polacy chcą bardziej ekologicznych marek i sieci handlowych

Nawet 62% ankietowanych Polaków deklaruje, że wiedza o prowadzonych przez firmę działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju ma wpływ na podejmowaną przez nich decyzję zakupową. Jednocześnie aż co trzeci badany nie jest w stanie wskazać...

Fala skarg na konieczność pracy w niedzielę. Główny problem: za mało ludzi do pracy

Od najbliższej niedzieli czynne będzie 35 obiektów Kaufland w całej Polsce. Otwiera się także Lidl oraz Carrefour. Oficjalnie można stwierdzić, że handel w niedzielę na ten moment stał się fikcją. Wraz z otwieranymi sklepami...

Współpraca z siecią handlową Lidl powiększy liczbę Punktów Obsługi Paczek DHL Parcel o ponad...

Dzięki współpracy z siecią handlową Lidl - DHL powiększy liczbę Punktów Obsługi Paczek DHL Parcel o ponad 700 lokalizacji. Łącznie za pośrednictwem POP-ów paczki będzie można nadawać i odbierać w ponad 12 tysiącach miejsc...

PMR: Dyskonty będą rosły powyżej 7% rocznie

W latach 2021-2026 dyskonty będą najszybciej rozwijającym się kanałem na rynku spożywczym w Polsce, wynika z najnowszych prognoz PMR zawartych w raporcie „Handel detaliczny artykułami spożywczym w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju...

Minimalny koszyk zakupowy w lipcu droższy o 5,99% w skali roku

Rekordowy poziom inflacji zaczyna być widoczny w sieciach handlowych. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy® autorstwa ASM Sales Force Agency w lipcu 2021 r. wartość koszyka minimalnego, czyli zestawu analizowanych produktów...

Herbapol-Lublin to firma z ogromnym potencjałem – wywiad z Evangelosem Evangelou

Na przestrzeni kilku lat można zaobserwować ogromne zmiany w sektorze FMCG – coraz większa ilość nowości na rynku oraz nowych firm w sektorze. Jakie są Pana przemyślenia względem zmian na polskim rynku? Dostrzegam dwie...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Promocja na paliwo to tylko chwilowa ulga. Po majówce będzie drogo

Wysokie ceny paliw w ostatnim czasie to efekt napiętej sytuacji na Bliskim Wschodzie, która potencjalnie obniża dostępną podaż ropy na rynku. Oczywiście w tym...

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...
Exit mobile version