Intenson: ponad 30 mln zł przychodu w 2021 roku i 8 mln zł w I kwartale 2022 r.

Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson

Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, poinformował o wynikach finansowych za I kwartał 2022 r. Spadek przychodów z rynku ukraińskiego został zrównoważony przez m.in. dynamiczny wzrost sprzedaży online. W maju rusza emisja crowdinvestingowa.

Ponad 30 mln zł przychodów ze sprzedaży odnotowała spółka w ubiegłym roku. Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł duże zmiany, ponieważ Ukraina była dla Intensona znaczącym rynkiem eksportowym. Jednak dynamiczny rozwój kanału e-commerce oraz wzmocnienie działań na innych rynkach zagranicznych pozwoliły spółce pozostać na ścieżce wzrostu i po trzech miesiącach tego roku osiągnąć ponad 8 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz podwoić wskaźnik EBITDA w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Stawiamy na dywersyfikację kanałów sprzedaży, inwestujemy w rozwój i reagujemy na bieżące potrzeby konsumentów. Od kilku lat skutecznie zwiększamy przychody ze sprzedaży oraz zyski. Jako pionier branży superfoods w Polsce i eksporter do 30 krajów, stawaliśmy już przed różnymi wyzwaniami biznesowymi, ale budujemy na tym nasze doświadczenie – mówi Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson.

Crowdinvesting – pierwszy krok w kierunku upublicznienia spółki

Do tej pory Intenson nie korzystał z kapitału pozyskanego od akcjonariuszy, ale niebawem to się zmieni. W maju rozpocznie się emisja akcji w crowdfundingu udziałowym. Dodatkowy kapitał pozyskany w crowdinvestingu może wesprzeć spółkę w realizacji planów dalszego rozwoju.

Spółka dziś jest obecna m.in. w Niemczech, wskazywanych w raportach jako największy rynek superfoods w Europie i jeden z największych na świecie. Na pierwszym miejscu w raportach pojawia się rynek USA oraz kraje Ameryki Północnej. Intenson planuje pojawić się także na tym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych. Innym, dynamicznie rozwijającym się kanałem sprzedaży, jest sprzedaż online. W ubiegłym roku e-commerce w Intensonie odnotował aż 270% wzrostu, dlatego spółka zamierza inwestować w dalszy rozwój sklepu internetowego.

Giełdowe plany pioniera branży superfoods

Michał Lasocki, prezes spółki, poza emisją crowdinvestingową myśli już także o debiucie na polskiej giełdzie. Choć większość spółek po etapie crowdfundingu planuje wejście na NewConnect, Intenson nie wyklucza też debiutu od razu na rynku głównym.

Przychody spółki ze sprzedaży produktów rosną, przy czym cały czas mamy przed sobą opcję zwiększenia produkcji, ponieważ wykorzystujemy tylko częściowo możliwości naszego zakładu. Eksport daje nam ekspozycję na chłonne i rozwojowe rynki, a wciąż jeszcze nie wiemy, na ile zapotrzebowanie na nasze produkty może wzrosnąć po wejściu do USA. Cały czas widzimy potencjał na rozwój, stąd w przyszłości rozważamy wejście na giełdę, a przy naszej skali działalności bierzemy pod uwagę od razu duży parkiet. Ta decyzja jest oczywiście zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych – mówi Michał Lasocki.

Pionierzy na rynku superfoods

Superfoods Intensona pojawiły się w sprzedaży w 2011, wówczas była to jedna z pierwszych marek zdrowej żywności na polskim rynku. Swoje sukcesy spółka zawdzięcza m.in. zaangażowaniu w prace badawcze i prawdziwie innowacyjnemu podejściu. Rozwija własny dział R&D, który odpowiada za nowoczesne podejście do produkcji, innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. Zakład produkcyjny Intenson Europe jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce, który zyskał m.in. certyfikat IFS – Międzynarodowy Standard Jakości, certyfikat branżowy BIO, potwierdzający etyczne podejście do biznesu certyfikat SMETA oraz wdrożony standard AOECS – produktów bezglutenowych.

Doświadczony zespół, od wielu lat związany ze spółką, odpowiada za nowe, innowacyjne produkty, ale także ich szeroką dystrybucję, w Polsce i za granicą. Dziś zdrowa żywność polskiego producenta jest sprzedawana w największych sieciach sprzedażowych w kraju, takich jak Biedronka, Aldi, Rossmann czy Żabka, a także eksportowana do ponad 30 innych państw. Wśród rynków eksportowych są m.in. Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy i Arabia Saudyjska.