Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, poinformował o wynikach finansowych za I kwartał 2022 r. Spadek przychodów z rynku ukraińskiego został zrównoważony przez m.in. dynamiczny wzrost sprzedaży online. W maju rusza emisja crowdinvestingowa.
Ponad 30 mln zł przychodów ze sprzedaży odnotowała spółka w ubiegłym roku. Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł duże zmiany, ponieważ Ukraina była dla Intensona znaczącym rynkiem eksportowym. Jednak dynamiczny rozwój kanału e-commerce oraz wzmocnienie działań na innych rynkach zagranicznych pozwoliły spółce pozostać na ścieżce wzrostu i po trzech miesiącach tego roku osiągnąć ponad 8 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz podwoić wskaźnik EBITDA w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
– Stawiamy na dywersyfikację kanałów sprzedaży, inwestujemy w rozwój i reagujemy na bieżące potrzeby konsumentów. Od kilku lat skutecznie zwiększamy przychody ze sprzedaży oraz zyski. Jako pionier branży superfoods w Polsce i eksporter do 30 krajów, stawaliśmy już przed różnymi wyzwaniami biznesowymi, ale budujemy na tym nasze doświadczenie – mówi Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson.
Spis treści:
Crowdinvesting – pierwszy krok w kierunku upublicznienia spółki
Do tej pory Intenson nie korzystał z kapitału pozyskanego od akcjonariuszy, ale niebawem to się zmieni. W maju rozpocznie się emisja akcji w crowdfundingu udziałowym. Dodatkowy kapitał pozyskany w crowdinvestingu może wesprzeć spółkę w realizacji planów dalszego rozwoju.
Spółka dziś jest obecna m.in. w Niemczech, wskazywanych w raportach jako największy rynek superfoods w Europie i jeden z największych na świecie. Na pierwszym miejscu w raportach pojawia się rynek USA oraz kraje Ameryki Północnej. Intenson planuje pojawić się także na tym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych. Innym, dynamicznie rozwijającym się kanałem sprzedaży, jest sprzedaż online. W ubiegłym roku e-commerce w Intensonie odnotował aż 270% wzrostu, dlatego spółka zamierza inwestować w dalszy rozwój sklepu internetowego.
Giełdowe plany pioniera branży superfoods
Michał Lasocki, prezes spółki, poza emisją crowdinvestingową myśli już także o debiucie na polskiej giełdzie. Choć większość spółek po etapie crowdfundingu planuje wejście na NewConnect, Intenson nie wyklucza też debiutu od razu na rynku głównym.
– Przychody spółki ze sprzedaży produktów rosną, przy czym cały czas mamy przed sobą opcję zwiększenia produkcji, ponieważ wykorzystujemy tylko częściowo możliwości naszego zakładu. Eksport daje nam ekspozycję na chłonne i rozwojowe rynki, a wciąż jeszcze nie wiemy, na ile zapotrzebowanie na nasze produkty może wzrosnąć po wejściu do USA. Cały czas widzimy potencjał na rozwój, stąd w przyszłości rozważamy wejście na giełdę, a przy naszej skali działalności bierzemy pod uwagę od razu duży parkiet. Ta decyzja jest oczywiście zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych – mówi Michał Lasocki.
Pionierzy na rynku superfoods
Superfoods Intensona pojawiły się w sprzedaży w 2011, wówczas była to jedna z pierwszych marek zdrowej żywności na polskim rynku. Swoje sukcesy spółka zawdzięcza m.in. zaangażowaniu w prace badawcze i prawdziwie innowacyjnemu podejściu. Rozwija własny dział R&D, który odpowiada za nowoczesne podejście do produkcji, innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. Zakład produkcyjny Intenson Europe jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce, który zyskał m.in. certyfikat IFS – Międzynarodowy Standard Jakości, certyfikat branżowy BIO, potwierdzający etyczne podejście do biznesu certyfikat SMETA oraz wdrożony standard AOECS – produktów bezglutenowych.
Doświadczony zespół, od wielu lat związany ze spółką, odpowiada za nowe, innowacyjne produkty, ale także ich szeroką dystrybucję, w Polsce i za granicą. Dziś zdrowa żywność polskiego producenta jest sprzedawana w największych sieciach sprzedażowych w kraju, takich jak Biedronka, Aldi, Rossmann czy Żabka, a także eksportowana do ponad 30 innych państw. Wśród rynków eksportowych są m.in. Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy i Arabia Saudyjska.