PTWP zadebiutowało na głównym rynku GPW

Akcje spółki Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości SA (PTWP) zadebiutowały dziś na Rynku Głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Podczas uroczystości debiutu kurs akcji PTWP SA, w pierwszych minutach, wzrósł do poziomu 65,50 zł za akcję, co oznacza wzrost o 9 proc. wobec ceny odniesienia. Wojciech Kuśpik, prezes zarządu PTWP, podczas prezentacji podkreślił dobrą sytuację finansową spółki, przedstawił trzy segmenty działalności oraz oczekiwania względem obecności na rynku regulowanym. Przeniesienie notowań z NewConnect na rynek główny GPW odbyło się bez emisji nowych akcji.

Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP
Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP

– Debiut na rynku regulowanym jest niewątpliwie kolejnym krokiem milowym w rozwoju spółki PTWP SA oraz całej Grupy. Na NewConnect pojawiliśmy się 11 lat temu i przez ten czas, wraz z rozwojem naszej działalności, kurs akcji PTWP wzrósł kilkukrotnie. Biorąc pod uwagę czynniki biznesowe, jak też wysoką pozycję gotówkową oraz dobre wyniki finansowe, nadal uważam, że wartość PTWP SA będzie systematycznie rosła. Liczę, że obecność na głównym rynku zwiększy nasz potencjał w oczach inwestorów – mówi Wojciech Kuśpik, prezes zarządu PTWP.

Od 2013 r. akcje spółki PTWP były przedmiotem obrotu na rynku NewConnect. Przeniesienie notowań na Rynek Główny GPW nastąpiło bez emisji nowych akcji. Do obrotu zostało dopuszczonych 1 178 362 akcji serii A oraz 58 958 akcji serii B o wartości nominalnej 0,50 zł każda.

Grupa PTWP rozwija swoją działalność w segmencie wydawniczym, organizacji wydarzeń własnych oraz zarządzaniu obiektami – Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.  Portfolio wydawnicze Grupy tworzy 18 portali, które przyciągają średnio miesięcznie około 20 milionów unikalnych użytkowników, co plasuje PTWP w czołówce mediów biznesowych w Polsce. Grupa organizuje prestiżowe wydarzenia dla biznesu, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym, a także konferencje i targi, takie jak Kongres Wyzwań Zdrowotnych, Forum Rynku Zdrowia, Property Forum, PRECOP 29, Forum Rynku Spożywczego i Handlu czy Energy Days. Zarządzane przez Grupę obiekty: Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach stale notują wysoki poziom obłożenia wydarzeniami o różnych formatach.

W najbliższych latach Grupa PTWP stawia na rozwój segmentu online poprzez dalszą budowę wysokiej pozycji portali internetowych oraz monetyzację ruchu w serwisach. PTWP planuje również uruchomienie kolejnych specjalistycznych portali internetowych. W ubiegłych miesiącach do poszczególnych redakcji dołączyli doświadczenie dziennikarze i menadżerowie. Posiadając wysoką pozycję gotówkową (prawie 25 mln zł), Grupa PTWP w dalszym ciągu podtrzymuje swoje plany związane z akwizycją, zarówno w segmencie wydawniczym, jak też eventowym, prowadząc w tym zakresie kilkanaście procesów negocjacyjnych.

– Budując takie biznesy jak nasz, nie ma drogi na skróty. Wysoka pozycja naszych portali internetowych wynika z jakościowych treści, które przyciągają czytelników. Podobnie jest z wydarzeniami, które organizujemy. Europejski Kongres Gospodarczy jest marką samą w sobie. Inne nasze eventy również liderują w swojej tematyce. Z każdym rokiem stawiamy sobie kolejne wskaźniki, które chcemy osiągnąć, ale nie kosztem spadku jakości, bo właśnie ona nas wyróżnia na rynku zarówno mediowym, jak też eventowym – mówi Wojciech Kuśpik.