Tagi FMCG

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: FMCG

Pracownicy kolejnych branż obawiają się o swoje miejsca pracy. Niskie wskaźniki bezrobocia nie do...

– Trudno na razie prognozować, jak wielu pracowników jest zagrożonych utratą pracy, ale trudno też sobie wyobrazić, by po wielu tygodniach przestoju gospodarki stopa bezrobocia nie wzrosła – podkreśla Lucyna Pleśniar, prezes zarządu People. Z...

W przypadku długotrwałej pandemii ceny będą rosły, a promocje zanikały

Sieci handlowe mogą teraz dynamicznie zmieniać promocje w gazetkach i na półkach. Niektórzy eksperci przewidują, że retailerzy będą mocniej promować produkty świeże i o krótkim terminie ważności. Jednak ogólnie będzie coraz mniej obniżek. Jednym...

Potencjał rozwoju internetowego handlu żywnością jest ogromny. Konieczne zmiany w systemie dostaw

Zakupy robione w sposób zautomatyzowany przez lodówki to wciąż science fiction. W najbliższych latach będzie się rozwijał model subskrypcyjny. Koszyki zakupów będą tworzone przez analizy Big Data i same sklepy. Wystarczy usprawnić sposoby dostaw lub zatrudnić wyspecjalizowanych shopperów....

Producenci żywności zmieniają sposób produkcji i dostawy surowców na bardziej przyjazne środowisku. Coraz więcej...

70 proc. badanych Brytyjczyków i Amerykanów wskazuje, że indywidualne postawy konsumenckie mają największe znaczenie dla przyszłości środowiska naturalnego – wynika z badania Global Web Index. W codziennych decyzjach zakupowych widać już ten wpływ. Co trzeci konsument unika...

Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą...

Rosnący udział zakupów mobilnych, płatności zbliżeniowych i elektronicznych oraz wzrost popularności e-zakupów spożywczych to zdaniem dyrektor zarządzającej Mobile Institute Katarzyny Czuchaj-Łagód główne trendy, które w nadchodzących latach będą kształtować handel. Jednak – jak wskazuje Deloitte – w tej...

Sylwia Dunn z ID Logistics o największych wyzwaniach rynku dedykowanej logistyki kontraktowej

Co dziś jest największym wyzwaniem dla operatorów logistycznych specjalizujących się w dedykowanej logistyce kontraktowej? Komentarz Sylwii Dunn, business development director, ID Logistics Polska. Rynek pracy Operator logistyczny specjalizujący się w dedykowanych rozwiązaniach logistycznych, przede wszystkim musi...

Lubelska spółka Infinite Sp. z o.o. z nowym właścicielem.

Firma Infinite rozpoczęła swoją działalność w 2002 roku, świadcząc usługi w zakresie elektronicznej wymiany danych dla sektora B2B. Obecnie Spółka jest liderem rozwiązań Paperless w kraju oraz na wielu rynkach zagranicznych m.in. na Węgrzech,...

Raport koszyka cenowego czerwiec 2019 r. – gdzie najtaniej?

Krystalizuje się powtarzalna kolejność na podium najdroższych sieci supermarketów. Po raz kolejny są to Frisco.pl, Makro i Selgros. Średnia wartość wszystkich koszyków zakupowych w czerwcu wyniosła dokładnie tyle samo co, przed miesiącem i...

Menadżerów w Polsce łączy skuteczność i determinacja. Kobiety wykazują większą elastyczność i otwartość na...

Menadżerowie w Polsce są odważni i ambitni, łączy ich skuteczność i determinacja. Nie wyróżniają się specjalnie na tle liderów w innych krajach, nawet jeżeli pracują w międzynarodowych organizacjach – wynika z raportu „Przedsiębiorcze przywództwo” SHL Polska. Prezes firmy Aneta Fita podkreśla,...

Jan Barbasiewicz partnerem w Colliers International

Colliers International, wiodąca firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych, poinformowała o awansie Jana Barbasiewicza na stanowisko partnera. Nominacja wzmocni Dział Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, gdzie do tej pory Jan pełnił rolę dyrektora. Jan specjalizuje się...

Sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec I półrocza 2019

W I półroczu deweloperzy oddali do użytku 215 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, a rynek odnotował sześć debiutów międzynarodowych marek. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec I półrocza...

Sposoby nagradzania w B2B – oczekiwania kontra rzeczywistość

Mechanizmy nagradzania w programach lojalnościowych B2B to jedna z kluczowych kwestii, którą należy rozstrzygnąć przed uruchomieniem projektu. Jak pokazują wyniki badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” firmy w Polsce bazują na...

Kogo szukali pracodawcy w I półroczu 2019? Raport Rynek Pracy Specjalistów

W I półroczu 2019 firmy zamieściły na Pracuj.pl 295 257 ofert ogłoszeń – o 1,4% więcej, niż przed rokiem. To historyczny rekord w tym okresie. W raporcie oprócz danych o specjalizacjach, branżach i województwach...

Rynek analizy danych rośnie o 30 proc. rocznie. Pozwala prognozować indeksy giełdowe czy trendy...

Dokładne oszacowanie liczby mieszkających w Polsce Ukraińców na bazie danych z ich telefonów, możliwość sprawdzenia, jak Polacy spędzili pierwszą niedzielę z zakazem handlu, tworzenie profili behawioralnych konsumentów i sprawdzanie, jacy klienci odwiedzają konkurencję – to tylko część możliwości,...

Dyskonty głównym miejscem zakupu żywności dla niemowląt i dzieci

Liliana Różycka-Szajna, ekspert rynku FMCG w GfK sprawdziła w jaki sposób w Polsce kształtuje się rynek produktów żywnościowych dla dzieci takich jak: mleko modyfikowane, kaszka, zupki, obiadki i deserki. Co najchętniej kupują Polacy dla swojego...

Młodzi konsumenci częściej odwiedzają Biedronkę niż Lidla. Ale niektóre przyzwyczajania mają identyczne

Z obserwacji firmy Proxi.cloud, przeprowadzonych na próbie ponad 200 tys. konsumentów, wynika, że młody użytkownik smartfona pojawia się w Lidlu średnio 2,5 razy na kwartał, a w Biedronce – 3,5. Ponad połowa badanych klientów...

Podstawowe zakupy Polaków trochę podrożały -kwartalne podsumowanie

W maju przeprowadzono trzecie badanie cen produktów na co dzień goszczących w koszykach zakupowych przeciętnego Polaka. Uśrednione wartości koszyków cenowych w 50 sklepach kanału tradycyjnego i 1 online pokazują, że maj był droższy...

Style zakupowe i postawy konsumenckie Polaków

Badanie FMCG Brands We Shop by Blix and Kantar 2019 wykazało, że głównymi czytelnikami e-gazetek promocyjnych są osoby rozważne i pragmatyczne – prawie 40%. Na drugim miejscu uplasowali się tzw. cenoholicy, a na trzecim...

Coraz trudniej o kandydatów do pracy tymczasowej. Na sytuacji najbardziej skorzystają Ukraińcy

W 2018 roku znacząco spadła liczba osób skierowanych do pracy tymczasowej. Według raportu Polskiego Forum HR, było ich aż o 121 tysięcy mniej niż 12 miesięcy wcześniej. Z kolei dane MRPiPS wskazują spadek na...

Analityka pozwala spełnić marzenie o pustych magazynach

Jaki widok cieszy specjalistę odpowiadającego za planowanie produkcji na koniec okresu rozliczeniowego? Puste magazyny, które niebawem zapełnią się nowymi produktami. Oznacza to, że towar został sprzedany, a prognozy dotyczące zapotrzebowania były trafne. Osiągnięcie tego...

Marki własne w dużej mierze decydują o sukcesie sklepów dyskontowych

Porównując udziały wydatków nabywców na zakupy produktów  sprzedawanych pod markami własnymi zauważalne są duże dysproporcje pomiędzy poszczególnymi sieciami handlowymi. Biorąc pod uwagę dwie podstawowe kategorie towarów, czyli produkty spożywcze i chemiczno-kosmetyczne, największy udział wydatków...

Co, gdzie, a przede wszystkim za ile? Raport koszyka cenowego przeciętnego Polaka

Najwyższe ceny artykułów spożywczych czekają na Polaków w internecie. Wybierając sklepy offline można zaoszczędzić nawet do 16 proc. na tych samych produktach. Robiąc zakupy w hipermarketach z najniższymi cenami produktów można wydać nawet...

Rynek pracy: poszukiwani specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa

Zgodnie z danymi KPMG, 68 proc. ankietowanych przedsiębiorstw w Polsce odczuło skutki związane z cyberprzestępczością, a 25 proc. z nich zanotowało wzrost liczby ataków hakerskich. Robert Bedrij, manager Information Technology w firmie rekrutacyjnej Michael Page,...

Łapiąc wielkanocnego króliczka

Na tegoroczne święta Wielkiej Nocy Polacy planują przeznaczyć aż o 43 zł więcej niż w roku poprzednim, czyli średnio 563 zł. Jednocześnie pojawiają się sezonowe rekrutacja pomagające uzupełnić domowy budżet. Zapotrzebowanie na...

Powstaje największy magazyn do obsługi logistycznej Warszawy

ROHLIG SUUS Logistics rozpoczyna budowę największego na rynku operatorów logistycznych obiektu magazynowo-przeładunkowego do obsługi logistycznej stolicy i regionu Mazowsza. Nowy obiekt stanie w Sokołowie na terenie Panattoni Park Warsaw South Janki i zajmie ponad...

Zakupy okazją do spotkań. Trendy w branży retail

Detaliści nieustannie mierzą się z wymaganiami, stawianymi przez współczesnych konsumentów – to ich upodobania i preferencje kształtują trendy w branży retail. Właściciele sklepów, chcąc zachować konkurencyjność, muszą w dzisiejszych czasach uwzględniać w planach biznesowych...

Rynek Pracy Specjalistów Q1 2019. Rekrutacja na rynku wciąż mocna

W I kwartale 2019 firmy zamieściły na Pracuj.pl 152 576 ofert zatrudnienia - o 4% więcej, niż przed rokiem. Rekrutacja online cieszyła się niesłabnącym zainteresowaniem - mimo prognoz części ekspertów, dotyczących mniejszej aktywności pracodawców...

Orlen składa ofertę kupna 100 proc. akcji Ruch SA

PKN ORLEN SA złożył ofertę finansowania w związku z zamiarem przejęcia pakietu 100 proc. akcji Ruch SA. Decyzję poprzedziło badanie due dilligence spółki. Inwestor zakłada restrukturyzację i wykorzystanie synergii pomiędzy dotychczasowym modelem biznesowym Ruchu,...

Retail u progu cyfrowej transformacji – komentarze ekspertów po Modern Retail Forum

28 marca w ramach międzynarodowej wystawy Retail & Development Business Expo w Kijowie odbyło się Modern Retail Forum 2019. Tematem tegorocznej edycji były technologiczne transformacje, postępujące w sektorze handlu detalicznego. Zgromadzeni na konferencji eksperci...

Rada Nadzorcza PZU Życie SA powołała Zarząd spółki na nową kadencję

Rada Nadzorcza PZU Życie SA powołała Zarząd spółki, w tym jego prezesa, Romana Pałaca, na  nową kadencję, która potrwa do 31 grudnia 2022 roku.  W nowej kadencji w Zarządzie pracować będą wraz Romanem Pałacem: Małgorzata Sadurska, Tomasz Kulik, Maciej...

Nowe nawyki Polaków czyli e-grocery nad Wisłą

W ciągu ostatniego roku, naznaczonego niehandlowymi niedzielami, supermarkety online zanotowały wzrost nawet o 30 proc., podczas gdy sklepy stacjonarne tylko nieznacznie zwiększyły swoją sprzedaż. We wcześniejszych latach średnie tempo wzrostu segmentu e-grocery...

Sieci handlowe nie radzą sobie wewnętrzną komunikacją

Jednym z najważniejszych wyzwań związanych z zarządzaniem efektywnością pracy ludzi w sieciach handlowych jest uporządkowanie systemu komunikacji. Obecnie centrale wysyłają sklepom informacje różnymi kanałami, tworząc chaos. Pracownicy szukają wiadomości dotyczących jednego tematu w SMS-ach, e-mailach i...

Na zakazie handlu najwięcej zyskały stacje paliw

Zdecydowanym wygranym zakazu handlu są stacje paliw, wynika z raportu Nielsena*. W 2018 roku sprzedaż produktów FMCG na stacjach benzynowych wzrosła aż o 23,8%, prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku sklepów średnioformatowych. Tymczasem małe...

TOP3 trendy, które kształtują przyszłość rynku biurowego

Lepsza jakość powierzchni biurowej, wyższy prestiż obiektów, praca zdalna naśladująca tę w biurze, talent ważniejszy niż odległość – to trendy, które w ciągu najbliższych 20 lat zdominują miejsca pracy. Jak wskazują eksperci CBRE w...

Ranking najaktywniejszych marek w telewizji w 2018 r.

W 2018 roku najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile i to właśnie...

Po rekordowym roku sieci handlowe z niepokojem patrzą w przyszłość

W ostatnim roku obrotowym przychody 250 największych detalistów na świecie wzrosły o blisko 6 proc. Niezagrożoną pozycję lidera zachował Walmart, a jego wzrost w przychodach ze sprzedaży detalicznej wyniósł 3 proc. W Polsce bezkonkurencyjny...

Likwidacja marek własnych wprowadzi do handlu spory chaos. Kto straci najwięcej?

Audyt sklepów dyskontowych wykazał spore różnice w cenach regularnych 10 popularnych produktów marek narodowych i własnych. Gdyby nagle zniknęły z rynku te drugie, to np. żel pod prysznic zdrożałby aż o 165%, czekolada –...

Branża retailowa powinna lepiej wykorzystywać dane geolokalizacyjne

Od jakiegoś czasu dane lokalizacyjne pozwalają na testowanie efektywności akcji promocyjnych. Informują o tym, czy należy zwiększyć liczbę gazetek bądź optymalizować działania reklamowe. Mogą też służyć do badania czynnika współodwiedzalności sklepów stacjonarnych. Mając tę...

Michał Bartkowiak wiceprezesem INEA

Michał Bartkowiak, dotychczasowy Członek Zarządu ds. Operacyjnych INEA, obejmuje funkcję wiceprezesa spółki. W zarządzie zasiadają nadal Prezes – Janusz Kosiński oraz Eugeniusz Grzybek i Piotr Sujecki. Od 1 marca INEA wprowadza zmiany w strukturze swojego...

TOP10 największych reklamodawców telewizyjnych w 2018 r.

W 2018 roku branża farmaceutyczna po raz kolejny wygenerowała ponad połowę udziałów w zestawieniu TOP10 największych reklamodawców telewizyjnych. Aflofarm i Polpharma, mimo spadków w liczbie GRP, utrzymują czołowe pozycje, a na podium z 4....

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Ceny nieruchomości w Polsce dalej w górę – raport Banku Pekao

To jeszcze nie koniec wzrostów cen – taką tezą ekonomiści Banku Pekao S.A. rozpoczynają swój najnowszy raport specjalny dotyczący krajowego rynku nieruchomości. W pierwszej...

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...

Branża wynajmu długoterminowego aut w Polsce rośnie o 8,3% r/r

Co czwarty nowy samochód osobowy nabywany przez firmy w pierwszym kwartale 2024 znajdował się w wynajmie długoterminowym. Rynek motoryzacyjny w Polsce kontynuuje odbudowę po okresie...
Exit mobile version