Tagi Marcin Lenkiewicz

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Marcin Lenkiewicz

Co drugi kasjer opowiada się za zniesieniem zakazu handlu w niedziele

Z najnowszego badania wiemy, co kasjerzy sklepów wielkopowierzchniowych myślą na temat całkowitego zniesienia ograniczenia handlu w niedziele. Za taką zmianą opowiada się prawie co druga badana osoba. Jednak nieznacznie więcej, bo połowa ankietowanych, jest...

Tegoroczne święta mają być lepsze od zeszłorocznych. Ubyło konsumentów chcących oszczędzać na zakupach

Blisko połowa aktywnych konsumentów chce ograniczyć tegoroczne wydatki wielkanocne w sklepach względem zeszłorocznych. Jednak w tym roku takich osób jest zdecydowanie mniej niż tych, które w ub.r. chciały mocniej zaciskać pasa. Obecnie 31% nie...

Wielkanocne zakupy Polaków 2024: cena, jakość, tradycja

Według najnowszego raportu Grupy BLIX, w tym roku 81,2% konsumentów odpowiedzialnych za domowe zakupy nabędzie art. spożywcze na święta w promocjach. W stosunku do ub.r. nastąpił spadek o 0,3 p.p. Tym razem 5,5% ankietowanych...

Sklepy przyciśnięte wysoką inflacją wydały w 2023 r. więcej gazetek z rabatami niż rok...

Z analizy blisko 14,5 tys. gazetek promocyjnych wynika, że w ub.r. sieci handlowe wydały ich o 4,1% więcej niż w 2022 roku. Jednak trzy z ośmiu badanych formatów zaliczyły spadki. Wśród nich największy rdr....

Sieci handlowe coraz bardziej oszczędzają na rabatach

W I półroczu br. największe na rynku formaty handlowe rdr. ograniczyły liczbę gazetek – o blisko 7%, ich stron – o ponad 4%, a także powierzchnię – o niecałe 7%. Do tego ubyło przeszło...

Polacy nie zamierzają rezygnować z jedzenia mięsa, choć są otwarci na roślinne zamienniki

Preferencje zakupowe rodaków nie pozostawiają wątpliwości. Dla 84% Polaków mięso odgrywa mniej lub bardziej kluczową rolę w diecie, a jeszcze więcej osób, bo 90%, spożywa je przynajmniej od czasu do czasu. Niektórzy eksperci komentujący...

BADANIE: Polacy najczęściej kupują mięso w dyskontach lub w małych sklepach na osiedlu

Jak wynika z najnowszego raportu branżowego, 3 na 4 osoby kupują mięso w dyskontach. Natomiast blisko co trzeci respondent wybiera małe niezależne sklepy, np. osiedlowe. Nieznacznie mniej wskazań mają placówki wielkopowierzchniowe, w tym hipermarkety....

Blisko 40 proc. Polaków spożywa mięso 2-3 razy w tygodniu. 33 proc. jada je...

Mięso wciąż stanowi ważną pozycję w menu Polaków. Prawie czterech na dziesięciu badanych sięga po nie zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu. Co trzecia osoba robi to nawet 4-6 razy w tym czasie. Na co...

Na święta Polacy przeważnie wydadzą na osobę od 100 do 200 zł na zakupy...

Jak wynika z najnowszego badania postaw konsumenckich, aż 8 na 10 Polaków zamierza ograniczyć świąteczne wydatki na tegoroczne zakupy produktów spożywczych. Z kolei 28% respondentów deklaruje przeznaczyć na to kwotę od 101 do 200...

Inflacja sprzyja kradzieżom w sklepach. Policyjne statystyki pokazują rdr. dwucyfrowy wzrost

Policja notuje coraz więcej kradzieży w sklepach. Wzrost przestępstw rdr. jest na poziomie 28 proc. Plaga kradzieży w sklepach. Eksperci komentują: Przez rosnącą drożyznę problem będzie narastał W I połowie br. liczba przestępstw kradzieży...

Badanie Kantar: Konsumenci wciąż są przeważnie rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na...

Piąta już edycja badania „FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar” wykazała, że największą grupę aktywnych konsumentów wciąż stanowią osoby rozważne i pragmatyczne. Zależy im na jak najtańszym nabywaniu markowych produktów. Takie podejście...

Polacy przed świętami: Zakupy zrobią niemal na ostatnią chwilę. Główne oblężenie czeka dyskonty

Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, prawie co trzeci Polak zamierza zrobić przedświąteczne zakupy spożywcze dopiero tydzień przed Wielkanocą. Do tego wiadomo, że przeszło 9 na 10 rodaków planuje nabyć produkty w sklepach...

Ponad połowa badanych nie chce, żeby sklepy weryfikowały paszporty covidowe klientów

Sklepy nie powinny bezwzględnie wymagać od swoich klientów okazywania Unijnego Certyfikatu COVID bądź zaświadczenia o szczepieniu, wyniku testu lub informacji o przejściu choroby w celu utrzymania lub regulowania limitów osób w nich przebywających. Tak...

Grudniowe zakupy w promocjach były o wiele droższe niż rok temu. Ceny wzrosły średnio...

Analiza blisko 34 tys. cen promocyjnych w polskich sklepach wykazała, że artykuły kupowane w grudniu 2021 r. były o prawie 22% droższe niż rok wcześniej. Aż 11 z 12 monitorowanych kategorii zdrożało, a tylko...

Prawie co drugi Polak zamierza ograniczyć wydatki na przedświąteczne zakupy spożywcze

W dobie pandemii i rosnącej inflacji kwestia ograniczania wydatków na produkty spożywcze przed Bożym Narodzeniem wyraźnie dzieli Polaków. 45% konsumentów, odpowiadających za codzienne zakupy w swoich domach, zamierza oszczędzać. Natomiast niewiele mniej, bo 40%...

Polacy zrobią świąteczne zakupy niemal na ostatnią chwilę. Głównie będzie liczyć się cena

Najnowsze badanie pokazuje, że ośmiu na dziesięciu Polaków, mimo wzrostu zakażeń, zamierza przed Bożym Narodzeniem zrobić zakupy spożywcze w sklepach stacjonarnych. Co trzecia osoba zrealizuje je na tydzień przed świętami. I to będzie częstszą...

Pandemia zmusiła Polaków do większej ostrożności i rozwagi. Na znaczeniu zyskuje cena

Według badania pracowni Kantar, wśród konsumentów wciąż przeważa rozważne i pragmatyczne podejście do zakupów, polegające na jak najtańszym nabywaniu markowych produktów. Rośnie natomiast udział shopperów z przymusu, ograniczających wydatki do minimum. I przybywa cenoholików,...

Trendy konsumenckie w branży kosmetycznej

Pandemia i jej wpływ na zakupy kosmetyczne Zmiany w życiu codziennym, które wymusiła na nas wszystkich pandemia, dotyczyły w ogromnym stopniu zakupów. W związku z licznymi i zmieniającymi się dynamicznie ograniczeniami dotyczącymi sposobów zaopatrywania się w...

BADANIE: W Polsce mamy już 7 typów konsumentów. Pandemia uwypukliła 3 nowe kategorie

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna piąta to zakupowi entuzjaści, podatni na opinie influencerów. Kolejne dwie...

BADANIE: Boom na środki do dezynfekcji trwa. Blisko 70% konsumentów deklaruje ich zakup

Jak pokazuje najnowsze badanie, blisko 70% konsumentów kupuje obecnie środki do dezynfekcji. Niespełna 30% shopperów nie praktykuje tego zwyczaju, a tylko 6% sięga po te produkty czasami. Osoby, które stawiają na taką ochronę, głównie...

Polacy na wielkanocne zakupy spożywcze wydadzą średnio 300-400 zł

W tym roku konsumenci przeważnie wydadzą na wielkanocne zakupy spożywcze 300-400 zł. W zeszłym roku była to wartość 200-300 zł. Do tego widać, że przybyło 5% osób, które chcą kupować głównie w promocjach. Z...

Ponad 90% Polaków chce zrobić tegoroczne zakupy wielkanocne w sklepach stacjonarnych

Ponad 60% konsumentów planuje zrobić świąteczne zakupy na dwa tygodnie lub tydzień przed Wielkanocą. Z kolei 12% rodaków już teraz nabywa tego typu produkty. W zeszłym roku Polacy wykazywali dużo większy pośpiech. Z tegorocznego...

Polacy na świąteczne zakupy spożywcze przeznaczą średnio 200-400 zł. Głównie ruszą do dyskontów po...

Ponad połowa Polaków zrobi zakupy spożywcze na święta tylko w sklepach stacjonarnych. Niemal 3 osoby na 10 badanych połączą wizyty w placówkach z transakcjami w Internecie. Przeszło 50% rodaków zamierza kupić potrzebne produkty w...

W tym roku prezenty świąteczne kupimy głównie online. Średnio wydamy na nie od 200...

Z najnowszego badania postaw konsumenckich, wykonanego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX, wynika, że przeszło 70% Polaków planuje kupić w tym roku gwiazdkowe prezenty przez Internet. Głównie będą to kosmetyki, zabawki, słodycze, ubrania i...

Jabłek w promocjach jest coraz mniej. A ceny w sklepach rosną

Od stycznia do października br. banany miały o 4% niższą średnią cenę niż w analogicznym okresie ub.r. Do tego zaliczyły wzrost liczby promocji o blisko 9%. Natomiast jabłka zdrożały o ponad 46%, ale akcji...

W IV kwartale br. Polacy planują więcej zakupów w promocjach. Niektórzy retailerzy tego nie...

Prawie 60% Polaków deklaruje, że w IV kwartale br. będzie intensywniej szukać promocji niż wcześniej. Ponadto blisko połowa konsumentów jest teraz bardziej skora do tworzenia list zakupowych przed wyjściem do sklepu. Dla niespełna 60%...

BADANIE: Emeryci największymi zwolennikami zakazu handlu w niedziele. Młodzi wręcz przeciwnie

Z najnowszego badania postaw konsumenckich wynika, że za całkowitym powrotem handlu w niedziele jest ponad 53% Polaków. Z kolei blisko 34% jest przeciwnego zdania. Dla reszty nie ma to znaczenia lub ciężko jest im...

Pandemia zachwiała domowymi budżetami. Polacy w tym roku częściej będą szukać wyprawki szkolnej w...

Z raportu UCE RESEARCH i Grupy BLIX wynika, że przeszło 60% badanych kupi artykuły szkolne w promocjach. To prawie o połowę więcej niż w poprzednim roku. Ponad 77% ankietowanych twierdzi, że zrobi tego typu...

ANALIZA: Wojna na ceny warzyw. Sieci handlowe mocno uderzają w place targowe i lokalne...

O niespełna 2% wzrosła średnia cena najczęściej promowanych warzyw w sklepach. Analitycy porównali dane z ostatnich trzech miesięcy z analogicznym okresem ubiegłego roku. O przeszło 35% więcej trzeba było zapłacić za fasolę szparagową. Natomiast...

Ceny warzyw rosną dużo wolniej niż rok temu. W sklepach jest drożej tylko o...

O niespełna 2% wzrosła średnia cena najczęściej promowanych warzyw w sklepach. Analitycy porównali dane z ostatnich trzech miesięcy z analogicznym okresem ubiegłego roku. O przeszło 35% więcej trzeba było zapłacić za fasolę szparagową. Natomiast...

Skutki pandemii: Polacy mniej wydadzą na tegoroczne wyprawki szkolne, głównie przez ostrożność

Niemal czterech na dziesięciu rodziców uważa, że pandemia i jej skutki w żaden sposób nie wpływają na ich wydatki związane z wyprawkami szkolnymi. Prawie co trzeci ankietowany przeznaczy na takie zakupy mniej pieniędzy niż...

Wzrost podaży i popytu na asortyment BIO. Sklepy szerzej promują towary przyjazne zdrowiu i...

W porównaniu do ub. roku liczba modułów produktów BIO w regularnie pojawiających się gazetkach wzrosła aż o ponad 220%. Jednocześnie sieci handlowe wyraźnie ograniczyły wydawanie publikacji prezentujących wyłącznie tego typu artykuły – i tutaj...

Papier toaletowy coraz droższy. W tym roku ceny pójdą jeszcze mocno w górę

W bieżącym roku minimalne ceny promocyjne papieru toaletowego spadły średnio o 6%. 4-paki najbardziej potaniały w hipermarketach, 6-paki – tylko w drogeriach i aptekach, a 8-paki – wyłącznie w dyskontach. Maksymalne koszty zakupu w...

Konsumenci niezbyt chętnie zabierają ze sklepów paragony

Prawie połowa badanych zabiera paragony podczas finalizowania zakupów. Najbardziej aktywni pod tym względem są klienci dyskontów – 80%, a nieco mniej – kupujący w hipermarketach – 65%. Dalej w rankingu są konsumenci zaopatrujący się...

Młodzi konsumenci częściej odwiedzają Biedronkę niż Lidla. Ale niektóre przyzwyczajania mają identyczne

Z obserwacji firmy Proxi.cloud, przeprowadzonych na próbie ponad 200 tys. konsumentów, wynika, że młody użytkownik smartfona pojawia się w Lidlu średnio 2,5 razy na kwartał, a w Biedronce – 3,5. Ponad połowa badanych klientów...

Style zakupowe i postawy konsumenckie Polaków

Badanie FMCG Brands We Shop by Blix and Kantar 2019 wykazało, że głównymi czytelnikami e-gazetek promocyjnych są osoby rozważne i pragmatyczne – prawie 40%. Na drugim miejscu uplasowali się tzw. cenoholicy, a na trzecim...

Sklepy coraz więcej promują i sprzedają napoje energetyczne

W tym roku sieci handlowe zwiększyły promocję napojów energetycznych o ponad 40%. Największy przyrost odnotowano w sklepach typu convenience – o blisko 80%. Nieco mniejszy wzrost zauważono w hipermarketach – ponad 77%. W dyskontach...

Kasjerzy chcą podwyżek

Aż 90% kasjerów oczekuje od swojego pracodawcy podniesienia wynagrodzenia. Prawie połowa z nich mówi o wzroście w wysokości 10%, a niecałe 40% wskazuje na 15% podwyżkę. Tylko 2% badanych zdecydowanie nie myśli o wyższych...

Wielkanocne promocje 2018 vs 2019

Badacze porównali ze sobą ceny 20 popularnych produktów, promowanych w gazetkach sieci handlowych przed Wielkanocą 2019 r.. I stwierdzili, że 11 z nich zdrożało, a 9 potaniało. Najmocniej podrożała kiełbasa biała – o blisko...

Według sprzedawców od czasu ostatniej afery z mięsem nic się nie zmieniło w zachowaniu...

Prawie połowa sprzedawców twierdzi, że od czasu ostatniej afery z mięsem nic się nie zmieniło w zachowaniu klientów. Ponad 30% nie zauważa, by częściej pytano ich o jakość towaru. Jeśli już konsumenci się dopytują,...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Wyższa, ostateczna cena w wezwaniu na akcje spółki Brand 24

Semrush, za pośrednictwem Prowly.com, do której należy 57,58% akcji Brand 24, podwyższa cenę w wezwaniu na wszystkie pozostałe akcje Brand 24 do 47,0 zł z...

GORĄCY TEMAT

Europa wydaje się pozostawać w tyle za Stanami Zjednoczonymi na wielu...

W ciągu 25 lat od wprowadzenia euro przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi a strefą euro zwiększyła się niemal trzykrotnie. Przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi...

Sezon wakacyjny 2024 będzie droższy niż zwykle. Linie lotnicze: ceny cały...

Podróże stały się jedyną rzeczą, na którą konsumenci nie przestają wydawać – w tym roku liczba pasażerów linii lotniczych na całym świecie osiągnie najwyższy...
Exit mobile version