Pokolenie millenialsów, urodzone w latach 80. i 90., stanowi dziś najliczniejszą grupę na rynku pracy. Część jego przedstawicieli powoli zbliża się do 40., awansując i zajmując coraz bardziej eksponowane stanowiska. Z wymagających pracowników sami stają się menadżerami...
Sprzedaży bezpośrednia w Polsce rośnie w siłę. Jej obroty przekraczają 3 mld zł i z każdym rokiem rosną o kilka procent. Z branżą współpracuje już ok. 1 mln osób, przy czym dla 20 proc. jest to podstawowe źródło dochodów....
Bankowość w Polsce rozwija się w kierunku coraz większej integracji z aplikacjami mobilnymi – przekonuje Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce. Już ponad połowa klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej robi to za pomocą smartfona lub tabletu. Finansowe...
Rynek lotniczy – zarówno w Polsce, jak i całej Europie – rośnie bardzo szybko. IATA szacuje, że w 2037 europejska branża obsłuży już 1,9 mld pasażerów. Do tego czasu liczba podróżnych obsługiwanych przez polskie porty lotnicze wzrośnie już...
Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma...
Aż 68 proc. polskich firm planuje rekrutować nowych pracowników w ciągu najbliższych sześciu miesięcy - wynika z raportu „Rynek pracy oczami pracodawców” przygotowanego przez Trenkwalder Polska. Najbardziej poszukiwani są pracownicy fizyczni. Tak duża liczba...
Firma Salesforce trzeci rok z rzędu przeprowadziła międzynarodowe badanie klientów, ujmując jego wyniki w raporcie „State of the Connected Customer". Z tegorocznych analiz rynku wynika, że klienci oczekują od firm większej personalizacji w kontakcie, innowacyjnych...
Aby zdobyć i utrzymać fanów operatorzy stadionów muszą nie tylko zaspokajać ich podstawowe potrzeby i oczekiwania, ale także oferować unikalne doświadczenia, dla których kibice zrezygnują z oglądania meczów przed telewizorem. Z raportu firmy doradczej...
Czym kieruje się kupujący wybierając swoje ulubione marki? Czego szuka i co się dla niego liczy, kiedy staje przed sklepową półką? Jak wynika z najnowszych badań już nie tylko sam produkt decyduje o powodzeniu...
Inspiracja do zawierania nieoczekiwanych znajomości i aktywnego życia, przestrzeń do wzmacniania więzi oraz miejsce gwarantujące poczucie przynależności do wielopokoleniowej społeczności. To tylko niektóre z określeń, opisujących charakter nowej marki nieruchomościowej w portfolio Golub GetHouse...
Co wspólnego ma krzemienny nóż i silnik spalinowy ze smartfonem i sztuczną inteligencją? Wszystko to są innowacje. Każda z tych technologii w odpowiednim momencie naszej historii zmieniła (lub zmieni) sposób w jaki żyjemy i...
W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać konkurencyjność lub zapewnić wzrost, niezbędne są inwestycje w rozwiązania oraz technologie wspomagające działania rynkowe: sprzedaż,...
Skrajnie różne pokolenia na rynku pracy, niska stopa bezrobocia i duża konkurencja wśród firm, walczących o przyciągnięcie najlepszych kandydatów i zatrzymanie najbardziej efektywnych pracowników, same w sobie stanowią ogromne wyzwanie dla kierujących zespołami menadżerów...
Czas obalić mit o latte i tostach z avocado, 68% milenialsów korzystających z Revolut w Polsce oszczędza regularnie
Milenialsi korzystający z Revolut w Polsce odkładają zarówno na wakacje 56%, jak i na "czarną...
Jak wynika z badania „Confidence Index”, przeprowadzonego w I kwartale 2019 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page, już ponad połowa Polaków (52 proc.) chciałaby od czasu do czasu pracować poza biurem. Jeszcze więcej, bo ponad 65...
Ekologia, orędownictwo, autentyczność – tak w kilku słowach można opisać elementy nowego modelu biznesowego nowoczesnych firm. W jaki sposób przedsiębiorstwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów?
Jak wynika z raportu przygotowanego przez Cohn&Wolfe aż 91%...
Wśród prawie 16,5 mln pracujących znajdują się przedstawiciele trzech różnych pokoleń – X, Y i Z.
Każde pokolenie ma inne potrzeby zdrowotne, naprzeciw którym powinni wyjść pracodawcy.
Wybierając grupowe ubezpieczenie zdrowotne, przedsiębiorcy powinni...
Mobilność, stały dostęp do nowych technologii, współdzielenie, skłonność do częstych zmian – tak żyje pokolenie Z, czyli tzw. Post-millenialsi. Oczekują oni szybkich rozwiązań odpowiadających na ich bieżące potrzeby. Nie przywiązują się do miejsc ani...
Czy w dzisiejszych czasach marki wciąż powinny być absolutnie klientocentryczne, czy może jednak wyznacznikiem dojrzałości rynkowej jest umiejętność postawienia granicy użytkownikom? I wreszcie - czy nadmierna pobłażliwość w trosce o odbiorców może zaszkodzić biznesowi?...
Na polskim rynku pracy aktywnych zawodowo pozostaje 34% osób między 50 a 64 rokiem życia. Pod względem zatrudniania starszych pracowników, Polska plasuje się na jednym z ostatnich miejsc wśród badanych krajów europejskich.* Liczba ta...
W ubiegły piątek na giełdzie NASDAQ zadebiutował Lyft – główny konkurent Ubera w Stanach Zjednoczonych. Wydarzeniu towarzyszyły duże emocje, w szczególności, że sam Uber również zapowiedział swój debiut giełdowy w nadchodzących tygodniach. To nie...
Wraz z wejściem na rynek pracy najmłodszego pokolenia praca zdalna stanie się obowiązującym zwyczajem. Według raportu Upwork „Future Workforce” już teraz blisko połowę (48 proc.) kadry menadżerskiej i specjalistycznej stanowią przedstawiciele Millenialsów i Generacji...
Generacja X, millenialsi i pokolenie Z – przedstawiciele odmiennych kulturowo grup wiekowych na etapie kształtowania się osobowości zdobywali różne doświadczenia, przygotowywali się do pracy i wchodzili na jej rynek w odmiennych gospodarczo czasach. Urodzeni...
Gra na tablecie, czy smartfonie zamiast standardowej listy pytań podczas rekrutacji początkowo może wydawać się czymś zabawnym, a nawet absurdalnym. Jednak, by zachęcić najzdolniejszych kandydatów młodego pokolenia do wzięcia udziału w naszej rekrutacji warto...
Galerie handlowe już dawno przestały być miejscami, w których Polacy tylko robią zakupy. Rodacy bywają w nich co najmniej kilka razy w miesiącu - kupują, ale też szukają rozrywki i nowoczesnych rozwiązań. Jakie wyzwania...
Według ostatniej analizy firmy Spicerworks - State of IT 2019, niemal jedna trzecia (29%) europejskich oraz północnoamerykańskich przedsiębiorstw zamierza zwiększyć w nadchodzącym roku skalę zatrudnienia specjalistów IT. Warto przy tym zaznaczyć, że na Starym...
Czy warto wstrzymywać się z zakupem mieszkania na wynajem w związku z galopującym wzrostem cen nieruchomości? Czy jednak warto rezygnować z zakupu, skoro stawki wynajmu także rosną, w niektórych miastach, np. Łódź, nawet o...
W Polsce w 2017 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 321 euro, czyli o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wyniosła 1 847 euro. Dla porównania...
Według badania przeprowadzonego na 18 tys. respondentów z międzynarodowych firm, już 70% zatrudnionych pracuje z domu co najmniej jeden dzień w tygodniu. W Polsce swoje obowiązki wykonuje w ten sposób 1/3 kadry, korzystając z...
Nowe technologie ułatwiają nabywanie nieruchomości na kredyt. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku banki udzieliły łącznie ponad 173 tys. kredytów mieszkaniowych. Millenialsi bardzo dokładnie wybierają oferty banków. Ponad 60 proc. robi to online, co...
Tylko 15 proc. Millenialsów postrzega zakup samochodu jako wewnętrzy imperatyw. Kupno auta nie tylko nie znajduje się na liście priorytetów cyfrowego pokolenia, ale osoby urodzone na przełomie lat 80. i 90. w ogóle nie...
Z raportu firmy Deloitte* wynika, że aż 88 proc. młodych ludzi uznaje za ważne lub bardzo ważne, aby ich praca dawała poczucie sensu.
Jednym z najistotniejszych problemów w polskich firmach jest brak zaangażowania...
Coraz więcej firm odczuwa problemy z rekrutowaniem pracowników i presję płacową. Niemal co piąta nie podejmuje nowych inwestycji z powodu deficytów kadrowych. Problemem jest też rotacja, bo młodzi pracownicy zmieniają zatrudnienie średnio co 2-3 lata. W tym kontekście...
Tegoroczne badanie Salesforce poświęcone zaufaniu klientów do przedsiębiorstw dobitnie pokazuje paradoks dzisiejszego świata. Klienci oczekują od firm personalizowanego kontaktu, rozumienia i wyprzedzania ich potrzeb, ale jednocześnie obawiają się, że przetwarzane przez firmy dane osobowe...
Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów w UE. I jednym z najbardziej zestresowanych. Jak wynika z danych Eurostatu, w pracy spędzamy średnio ponad 41 godzin tygodniowo. Coraz częściej przenosimy też zawodowe obowiązki do...
Rosnące możliwości pracy zdalnej to odpowiedź na zmieniające się potrzeby pracowników. Takie elastyczne formy świadczenia obowiązków zawodowych już w momencie rekrutacji oferuje ponad 60 proc. firm na całym świecie – wynika z badania IWG. 70 proc....
W wielu firmach omnichannel staje się oczywistością – rynkowy sukces wymaga elastyczności i łączenia działań w tradycyjnych i nowoczesnych kanałach. Teoretycznie młodzi pracownicy (tzw. millenialsi lub pokolenie Y) powinni być gotowi na wyzwania współczesności,...
Pokolenie milenialsów coraz bardziej obawia się o swoją przyszłość. Rozwój robotyki, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zmienia charakter i sposób pracy. Dlatego młodzi coraz chętniej myślą o nieetatowych formach zatrudnienia.
- 43 proc. milenialsów deklaruje,...
Czy ludzie obawiają się, że zastąpią ich roboty? Zdecydowanie nie! Tak wynika z raportu Skills Revolutions 2.0 firmy Manpower. Aż 92% z 20 tysięcy przebadanych przez firmę pracodawców uważa, że maszyny nie zastąpią ludzi. A...
Aż 51 proc. światowej populacji ma dostęp do internetu, a kupujący w sieci wydali w 2017 roku 2,3 biliona dolarów. Dane te ilustrują nie tylko ogromny potencjał i dynamikę rynku, ale też rosnącą konkurencję. Zrozumienie potrzeb e-konsumentów,...
Wojna w Ukrainie przynosi paradoksalne połączenie koszmaru i zwykłych elementów normalnego życia. Jest ona też pełna „cudów” jak na kraj tak długo dotknięty wojną,...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...