Tagi Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: prezes Stowarzyszenia Polska Wódka

Szara strefa na rynku alkoholi to 2 mld złotych straty budżetu rocznie

Uregulowanie kwestii prawnych, podatkowych i akcyzowych dotyczących szeroko rozumianych alkoholi w Polsce jest bardzo pożądane. Uzyskany efekt – na co najmniej kilka lat – stabilizacji polityki w tym zakresie przyczyniłby się do produkcji i eksportu...

Szumowski: Eksport to przyszłość polskiej branży alkoholowej

Brak stabilizacji prawa dla produktów alkoholowych, a dokładnie spirytusowych, jest największą barierą rynku wewnętrznego w Polsce. Powstają dysproporcje między kategoriami. Preferowane są słabsze alkohole, które mają też niższy podatek akcyzowy. Jeśli chodzi o rynek zewnętrzny, to...

Andrzej Szumowski: Polska wódka to ciągle nasz najbardziej rozpoznawalny produkt eksportowy

Czy szkocka whiskey produkowana w destylarni wykupionej przez obcokrajowców jest nadal szkocka? Tak samo, jak w przypadku polskiej wódki – to nie tylko nazwa. To tradycja, surowce i umiejętności tych, którzy ją wytwarzają. Niezależnie...

Andrzej Szumowski: Polska jest i będzie ogrodem i farmą Europy

Takiego rozwoju polskiego handlu i produkcji 28 lat temu nikt by nie przewidział. Polska jest i będzie ogrodem i farmą Europy, jednym z prawdziwych liderów w Unii Europejskiej. – Będziemy produkować coraz więcej, lepiej i...

Eksport to szansa na podniesienie sprzedaży po zeszłorocznej podwyżce akcyzy

Polska wódka jest jedyną globalną marka dostępną na wszystkich rynkach, choć jeszcze w niewystarczającym stopniu – uważa prezes Stowarzyszenia Polska Wódka. Dzięki coraz większemu uznaniu dla polskiej marki w świecie oraz szeroko zakrojonym działaniom promocyjnym eksport wódki powinien...

Producenci wódki wciąż odczuwają skutki podwyżki akcyzy

Polska branża spirytusowa wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej podwyżki akcyzy na wódkę. Sprzedaż tego alkoholu spadła w porównaniu z okresem sprzed wzrostu podatku o ponad 20 proc., a kurczący się rynek skłonił producentów do rozpoczęcia wojny cenowej. Ten...

Butelka wódki w przyszłym roku podrożeje co najmniej o 2 złote

Producenci napojów spirytusowych prognozują w przyszłym roku wzrost ceny wódki o co najmniej 2 złote na butelce. To skutek podniesienia akcyzy na alkohole mocne, która od stycznia 2014 roku wzrośnie o 15 proc. Zdaniem gorzelników doprowadzi to...

Wyborowa chce wejść na kolejne rynki. Na celowniku są RPA i Nigeria

Wyborowa, rodzima marka alkoholowa obecna na blisko stu rynkach świata, planuje ekspansję na nowe rynki oraz zwiększanie eksportu na dotychczasowych. Największe perspektywy dla siebie widzi w krajach rozwijających się, również w Afryce, zwłaszcza w RPA i Nigerii. Choć Wyborowa jest już obecna w prawie...

Producenci wódki szykują się do zimowego wzrostu sprzedaży

Producenci wódki liczą na wzrost sprzedaży w okresie zimowym nawet o kilkadziesiąt procent. Szykują także specjalne edycje oraz liczą, że wzrost akcyzy od początku nowego roku nie wpłynie znacząco na spadek sprzedaży. Z uwagi na uroczyste okazje w okresie świąteczno-noworocznym Polacy...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Wynagrodzenia kluczowym czynnikiem na polskim rynku pracy – oczekiwania rosną szybciej...

Dostosowanie się rynku pracy do dynamicznego rozwoju biznesu to nie lada wyzwanie dla pracodawców i pracowników. Szczególnie gdy ich oczekiwania co do miejsca pracy...

GORĄCY TEMAT

Europa wydaje się pozostawać w tyle za Stanami Zjednoczonymi na wielu...

W ciągu 25 lat od wprowadzenia euro przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi a strefą euro zwiększyła się niemal trzykrotnie. Przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi...

Rynek dóbr luksusowych w Polsce wyprzedził inflację. Na koniec 2023 roku...

Pomimo spadku wysokości dochodów najbogatszych Polaków rośnie wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce. W ubiegłym roku wzrosła ona o 12,2% r/r, osiągając 42,4 mld...
Exit mobile version