Francuzi nie są zadowoleni z jakości edukacji

Według ankiety przeprowadzonej przez CSA Francuzi są krytycznie nastawieni wobec poziomu edukacji szkolnej, a 57% z nich uważa, że nauczyciele są „słabo wyszkoleni”.

W przeddzień nowego roku szkolnego, Francuzi wyrażają swoją opinię na temat edukacji, jaką otrzymują ich dzieci w szkole. Wynik nie jest dobry, ponieważ 58% uważa, że jakość edukacji we Francji nie jest zadowalająca, w porównaniu do 42%, którzy uważają, że jest odwrotnie, zgodnie z ankietą CSA dla RTL.

Konkretnie, na pytanie „Czy uważasz, że jakość edukacji we Francji jest …”, 45% respondentów odpowiedziało ,że jest „niezadowalająca”, a 13% ” ,że „w ogóle nie satysfakcjonująca”. Przeciwnie do 39% osób ,którzy uważają ją za „dość zadowalającą”, a 3% za „bardzo zadowalającą”. Według instytutu opinii publicznej „większość głosów krytycznych jest wyrażana przez osoby starsze: prawie dwie trzecie osób powyżej 65 roku życia twierdzi, że poziom wykształcenia we Francji jest niezadowalający, w porównaniu do 55% osób w wieku poniżej 35 lat”.

Szkolenie nauczycieli jest uważane za kiepskie

Zapytany także o nauczycieli, 57% respondentów uważa, że są „słabo wyszkoleni” do wykonywania swoich zadań, przeciwko 43%, którzy uważają, że są „dobrzy”. 47% uważa, że są „słabo wyszkoleni”, a 10% „bardzo słabo wyszkoleni”. 41% twierdzi, że nauczyciele są „dość dobrze wyszkoleni”, a 2% „bardzo dobrze wyszkoleni”. Yves-Marie Cann, zastępca dyrektora działu opinii w CSA, poszedł dalej w kwestii RTL, wyjaśniając że „z punktu widzenia Francuzów, nauczyciele nie są dobrze wyszkoleni do radzenia sobie z takimi zdarzeniami, jak konflikty studenckie, a nawet konflikty między uczniami i nauczycielami na tematy takie jak religia „.

W sprawie środków wprowadzonych przez rząd od ponad roku, ponad trzy czwarte (76%) Francuzów uważa, że utworzenie 60 000 dodatkowych etatów w 2017 r. w edukacji narodowej jest „dobrą rzeczą”, a 39% „bardzo dobrą rzeczą”. Wręcz przeciwnie, jedna czwarta respondentów uważa, że jest to „zła rzecz” (24%). Wreszcie, więcej niż jeden na dwóch respondentów uważa, że przejście do 4,5 dnia w szkole zamiast 4 w przedszkolu i szkole podstawowej jest „dobrą rzeczą”, 47% „złą rzeczą”.

* Badanie przeprowadzone przez Internet w dniach 27-29 sierpnia z próbą 1 005 osób mieszkających we Francji w wieku 18 lat i powyżej (metoda kwotowa).