Polscy internauci robią zakupy w sieci już nie tylko na ekranach komputerów. Korzystają z laptopów, tabletów, smartfonów i e-booków. Zaczynają na ekranie telefonu, a kończą na domowym PC. Choć rośnie znaczenie zakupów mobilnych, użyteczność stron www nadal kuleje. Jak wynika...
Mentalnie wracamy powoli do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii – wynika z badania EY Polska. Chętniej wrócilibyśmy do zakupów stacjonarnych przez co topnieje liczba deklarowanych entuzjastów zakupami online. Zaobserwować można jednak oznaki zmiany strukturalnej – deklarowanym preferowanym miejscem zakupów stają...
Pandemia sprawiła, że podczas zakupów przykładamy większą wagę do własnego bezpieczeństwa i zachowywania dystansu. Choć w rekordowym tempie rośnie rynek e-commerce, Polacy wciąż kupują także w sklepach stacjonarnych, które w dobie koronawirusa zaczęły zbroić się w nowe technologie. Sieci handlowe wprowadzają rozwiązania, które pomagają...
Według firmy doradczej Savills, pandemia Covid-19 przyspieszy rozwój branży e-commerce w Europie średnio o rok, co z kolei przełoży się na wzrost popytu na najbardziej atrakcyjne nieruchomości logistyczne. Przed wybuchem pandemii Covid-19 przewidywano, że średni udział branży e-commerce w całkowitej...
Wynikające z rozwoju technologicznego zmiany zachowań zakupowych w coraz większym stopniu dotyczą branży FMCG. W 2018 roku znaczenie dla asortymentu sklepów ogólnospożywczych i wielobranżowych będzie miała także rosnąca świadomość żywieniowa i lokalny patriotyzm konsumentów. Początkowo przez Internet kupowano przede wszystkim książki,...
Nowe badanie Oracle pokazuje, że wszechobecna inflacja skłoni europejskich konsumentów do wczesnego kupowania i polowania na dobre okazje, a 68% osób twierdzi, że skorzysta z możliwości płatności ratalnej podczas zakupów. Nowe badanie Oracle Retail wykazało, że ceny będą miały zasadnicze...
Jak wypadną tegoroczne świąteczne zakupy? Przed sezonem w branży retail przeważał ostrożny optymizm. Największym problemem – wahania popytu. Grudzień to w handlu prawdziwe żniwa, ale nie w tym roku. Jak wynika z badania Capgemini, nastroje w branży są, mówiąc delikatnie,...
Black Friday rozpoczyna szczyt sezonu przedświątecznych zakupów. Tego dnia znacząco wzrasta ruch w sklepach internetowych w Polsce, jednak wskaźnik konwersji pozostaje na stałym poziomie. Może to oznaczać, że klienci nie znajdują w polskich e-sklepach atrakcyjnych ofert wyprzedażowych. O czym...
Niemal co drugi Polak kupi prezenty pod choinkę przez Internet. Żywność wybieramy w sklepach stacjonarnych, zaś podróże i elektronikę online. Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, prawie połowa Polaków zrobi zakupy świąteczne...
Rynki szybko rozwijające się, wśród nich Polska, odnotowują bezprecedensowy wzrost wydatków konsumenckich w internecie – wynika z najnowszego raportu PayU o e-handlu na świecie. Uroda i kosmetyki, treści cyfrowe, moda i akcesoria oraz edukacja – to kategorie zakupowe, w...
Dziś już coraz rzadziej się mówi, że sklepy tradycyjne są zagrożone przez e-commerce. Coraz popularniejsza jest za to idea, tzw. connected stores, łączących zalety sklepu tradycyjnego z możliwościami jakie daje handel w kanałach cyfrowych. Raport „Retail 360 / Connected...
Jak stracić klienta i zrazić do siebie ludzi? To proste – fatalną jakością obsługi. Jak wynika z badania GlobalWebIndex, aż 3 na 5 osób podczas zakupów w sieci, najbardziej obawia się kiepskiej jakości serwisu. Niepewność budzi także słaba reputacja...
Z życia wzięte. Bo najważniejsze są fundamenty. Pokażę Ci, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę przy wyborze hostingodawcy, aby uniknąć błędów, o których zapewne wcześniej nie myślałeś. Na konkretach, z życia wziętych, bez marketingowej ściemy. Dlaczego? Naszym zdaniem nie ma...
Początek maja to termin, na który co roku czekają wszyscy Polacy. Zazwyczaj tego typu okresy pobudzają aktywność kupujących, dzięki licznym wyprzedażom i poszukiwaniu prezentów. Majówka charakteryzuje się jednak nieco inną dynamiką – konsumenci wolą wtedy wyjechać na wakacje i...
Kwotę wolną od podatku w wysokości 17 mln złotych miesięcznie oraz skalę progresywną obejmującą 2 stawki i progi podatkowe zawiera przygotowany przez Ministra Finansów projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. Jest on efektem trwających od początku lutego br....
Około 13 milionów Polek już za kilka dni będzie obchodzić swoje święto. Dzień Matki w większości krajów na świecie wypada w drugą niedzielę maja, ale w Polsce obchodzimy go 26 dnia tego miesiąca. Według badania AdColony przygotowanego dla Mobiem...
W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania. Jak relacjonują, wprowadzenie tej koncepcji w życie mogłoby zaszkodzić nie tylko samej...
Opinie na temat tempa rejestrowania zwrotów towarów w e-sklepach są podzielone. Ponad 51% Polaków ocenia je dobrze, a przeszło 45% – negatywnie. Więcej niż połowa uważa, że powinno to trwać od 1 do 3 dni roboczych. Prawie 42% podaje...
Zakupy przez internet to codzienność coraz większej grupy osób. Według raportu PwC "Total retail 2017”, ponad połowa Polaków kupuje online przynajmniej raz w miesiącu. Tradycyjne wizyty w sklepie zastępujemy wirtualnymi ze względu na wygodę oraz szeroką dostępność bogatej oferty...
W USA wielu konsumentów przesunęło swoje wydatki świąteczne na listopad. Pomimo rekordowych wydatków świątecznych, sprzedaż detaliczna w samym grudniu spadła o 1,9 proc. m/m. Dane o grudniowej sprzedaży detalicznej w Polsce poznamy w poniedziałek – prognozy mówią o wzroście...
Topniejące prognozy dla światowej gospodarki i handlu są wciąż łaskawe dla sektora e-commerce i obsługujących go film logistycznych. Spowolnienie w obu branżach jest jednak nieuniknione, choć zbliżający się szczyt zakupowy złagodzi nieco nadchodzące spadki. Kolejne kwartały będą za to...
Na zakup prezentów świątecznych przeznaczymy w tym roku najczęściej od 200 do 400 zł. Nieco ponad 50 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w galeriach handlowych, niemal tyle samo w sklepach on-line – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na...
Popularność zakupów online stale rośnie, a w niektórych kategoriach produktów udział internetowych konsumentów jest już większy niż stacjonarnych. Tak jest na przykład w przypadku prezentów świątecznych które, jak wynika z badania Wonga Polska,  zamawia w Internecie blisko trzy czwarte (73...
Nasilający się konsumpcjonizm można zaobserwować najlepiej w okresie przedświątecznym – chociażby w Black Friday, czyli Czarny Piątek, kiedy obroty sklepów potrafią wzrosnąć nawet o kilkaset procent. W opozycji do nadmiernego kupowania i gromadzenia dóbr stoi Fair Trade, czyli ruch sprawiedliwego handlu. Cieszy się...
Trend m-commerce przyspiesza. Już niemal co drugi polski internauta (45%) kupuje mobilnie przynajmniej raz w tygodniu. Tę formę płatności doceniamy szczególnie w okresie przedświątecznym, najchętniej kupując prezenty w domowym zaciszu. Dla polskich e-konsumentów największymi zaletami zakupów z wykorzystaniem...
Rok 2018 to zmiany, o których mówił cały świat. Czy 2019 rok będzie równie intensywny? Rok 2018 upłynął pod znakiem zmian, które mimo technologicznego charakteru, dotknęły wiele branż. Z tych globalnych trzeba wspomnieć choćby o zamieszaniu z RODO. Wśród lokalnych -...
Listopadowe wyprzedaże pod hasłem Black Friday i Cyber Monday tuż tuż! Mimo, że akcje te organizowane są nad Wisłą zaledwie od kilku lat, to zapisały się na stałe w świadomości Polaków. Równocześnie postępująca cyfryzacja nawyków zakupowych sprawiła, że coraz...
Do końca 2023 roku użytkownikami smartfonów w krajach rozwiniętych będzie ponad 90 proc. dorosłych osób. Roczna sprzedaż telefonów w 2023 wyniesie 1,85 miliarda sztuk. Ale rosnąć będzie nie tylko ich ilość, ale też jakość. Jak przewiduje 17. edycja raportu...
Jakie są obecnie główne trendy w handlu elektronicznym – w perspektywie globalnej i w Polsce? Cyfrowy handel znajduje się w trendzie wzrostowym. W 2016 roku penetracja e-Commerce w Polsce wyniosła 56%, co przybliżyło nas do krajów Europy Zachodniej, gdzie handel...
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie - w 2014 r. wart był ponad 27 mld PLN, a specjaliści szacują, że pod koniec roku kwota ta osiągnie 33 mld zł. Czy polskie firmy wykorzystują ten potencjał do tego,...
W 2020 r. w Europie przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wśród których coraz liczniejszą grupę stanowią przedstawiciele pokolenia Silver. Badania pokazują, że w trakcie pandemii zainteresowanie zakupami w sieci w tej grupie wzrosło o 12%. Dla sprzedawców internetowych to...
W ostatnich latach zainteresowanie obszarem e-commerce stale wzrasta – potwierdzają to prognozy ekspertów PwC, które szacują, że wartość rynku e-commerce w Polsce w 2026 r. wyniesie 162 mld zł. Już dziś 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online –...
Blisko 3 miliony złotych – tyle łącznie warte są prace wystawione na aukcji online Od geometrii do iluzji. Tym samym już dziś wiemy, że będzie to rekordowa aukcja online w Polsce. Do tej pory licytacje internetowe traktowane były jako...
Hasła Black Friday i Cyber Monday brzmią w reklamach już od początku listopada. Tradycyjne i internetowe sklepy kuszą klientów obniżkami cen nawet o 70 procent. W wielu zakątkach świata właśnie zaczyna się długi wyprzedażowy weekend. Dla amatorów zakupów to gratka,...
Chiny są regionem, w którym znajduje się większość fabryk wytwarzających procesory, karty pamięci, panele ekranów – ale też składających elementy w gotowe urządzenia. Dlatego koronawirus był tak niebezpieczny dla branży IT, która i bez niego miała swoje problemy –...
Z raportu GfK poświęconego identyfikacji zwyczajów związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia wynika, iż 27 proc. Polaków planuje zakupy świąteczne z kategorii FMCG przynajmniej miesiąc przed Świętami lub nawet wcześniej. Odsetek ten wzrasta do blisko 40 proc. w przypadku...
GUS opublikował dane dotyczące dynamiki sprzedaży detalicznej w maju 2021 roku. Poniżej zamieszczamy komentarz Magdaleny Szlezyngier, Menedżer ds. Klientów Strategicznych z DNB Bank Polska. Maj przywrócił optymizm wśród konsumentów. Miejmy nadzieję, że to trend, który z nami pozostanie również...
Pisze się je zazwyczaj w porze kolacji, mają od 2 do nawet 20 tysięcy znaków, a sklepy internetowe zyskują dzięki nim zaufanie klientów. Mowa o opiniach konsumenckich. Opineo.pl postanowiło sprawdzić, dlaczego internauci wystawiają recenzje i co zazwyczaj się w...
Tworząc kampanię marketingową skierowaną do osób kupujących odzież online warto wiedzieć, do kogo tak właściwie mówimy. Wyniki najnowszego badania Grupy Domodi opracowanego we współpracy z WP.PL dostarczają ciekawych insightów dotyczących tej grupy docelowej. Tym razem swoją uwagę skierowaliśmy na...
Polski rynek e-commerce, który jest już wart 40 mld złotych, wchodzi obecnie w fazę dojrzałości. Równolegle ze zmianą zachowań konsumentów zmienia się filozofia prowadzenia biznesu. Organizacje coraz intensywniej prowadzą działalność w sieci, co wymaga od nich uwzględnienia w swoich...
Exit mobile version