GfK: polscy konsumenci w coraz gorszych nastrojach

Rekordowa inflacja, widmo kryzysu energetycznego i wojna w Ukrainie – to główne czynniki, które wpływają na dalsze spadki nastrojów konsumenckich w Polce. We wrześniu...

ZPPHiU: Modernizacja galerii handlowej jest obowiązkiem właściciela, a nie najemcy

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie...

Paczkomaty zdominowały e-commerce’owy rynek dostaw

Liderem dostaw zakupów online w Polsce są Paczkomaty® InPost, z których najczęściej korzysta 77% wszystkich kupujących w internecie – wynika z raportu Gemiusa E-commerce w...

Polski rynek zamawiania jedzenia online wśród najbardziej perspektywicznych w Europie

Serwis Pyszne.pl zanotował w pierwszym półroczu 2017 wzrost przychodu o 133% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ilość zamówień wzrosła dwukrotnie. Od stycznia...

Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności. Co czwarty internauta robiłby je częściej, gdyby...

Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej...

E-commerce: Wysokie ceny podczas „noworocznych wyprzedaży”?

„Noworoczne wyprzedaże” co roku zachęcają konsumentów do zakupów. Jak wynika z trzeciej edycji „Świątecznego barometru cenowego”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, to czy faktycznie...

M. Witucki: e-usługi, internet rzeczy oraz zarządzanie danymi najważniejsze dla rozwoju rynku telekomunikacyjnego

Rozwój e-usług administracyjnych i medycznych – to najbliższa przyszłość rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W ciągu 25 lat można spodziewać się również większej integracji między urządzeniami domowymi...

E-commerce w Polsce: kryzys na horyzoncie? Zaległości firm handlujących online rosną

Wszelkie raporty i badania dotyczące rynku e-commerce pokazują, że od lat rośnie zarówno liczba kupujących, jak i sprzedających przez internet. Choć mogłoby się wydawać,...

Co 3 Polak chce korzystać z płatności odroczonych

Płatności odroczone zyskują na popularności. Niemal 60% Polaków zna już tego typu formę rozliczeń, a 30% chciałoby z niej korzystać. Zarówno w sklepach online,...

Nadchodzi koniec fikcyjnych obniżek cen

Sztuczne podwyższanie cen, aby je następnie obniżyć, zwalczać ma Dyrektywa Omnibus, która wprowadza wiele zmian korzystnych dla konsumentów nakładając jednocześnie nowe obowiązki na producentów....

Efektu świąt nie było. Grudniowe nastroje w handlu dalekie od optymizmu

W grudniu po raz kolejny odnotowano niski poziom nastroju w handlu tradycyjnym. Jak wynika z badań M/platform, wskaźnik NHT w ubiegłym miesiącu wyniósł 36,1...

Jak pomóc branży gastronomicznej po pandemii? FPP proponuje posiłki pracownicze

Po spustoszeniu, jakie ciągle sieje koronawirus w naszej gospodarce, będziemy musieli zrobić wszystko, by ułatwić najbardziej poszkodowanym branżom dojście do siebie. Jedną z nich...

Tylko ¼ Polaków ufa reklamom w Internecie, a o ofertach dowiadują się z mediów...

Wraz z rozwojem e-commerce, zmienia się też nastawienie kupujących online do reklam. Jak wynika z raportu E-zakupy w Polsce 2020, ExpertSender, siedem na dziesięć...

Rośnie zadłużenie firm handlowych

Handel mierzy się z brakami produktów na półkach, wyższymi stawkami za transport oraz inflacją, której konsekwencją są rosnące koszty utrzymania sklepów. Częściowo przekłada się...

Bain&Co.: Popyt na diamentową biżuterię najwyższy od dekady

W minionym roku sprzedaż wyrobów jubilerskich z diamentami wzrosła na świecie o 29 proc., co jest najlepszym rezultatem od dekady, wynika z najnowszego raportu...

3 lipca to ostateczny termin pożegnania się z jednorazowymi opakowaniami z tworzyw sztucznych. W...

Tworzywa sztuczne stanowią aż 80-85% odpadów w środowisku morskim krajów należących do Unii, z czego 50% to produkty plastikowe, wśród których przodują butelki, kapsle...

Sklepy internetowe zachęcają do zakupów niskimi cenami, ale w marketach jest więcej promocji

Zakupy w sieci są coraz mniej atrakcyjne cenowo. Analitycy sprzedaży radzą, by przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnego towaru w internecie najpierw sprawdzić jego ceny w tradycyjnych,...

Pół roku zamkniętej gastronomii. Skala bankructw restauracji i kawiarni może się ujawnić dopiero po...

Pół roku zamkniętej gastronomii. Skala bankructw i upadków jeszcze trudna do oceny. „Nie wszystkie lokale wrócą wiosną”. 24 kwietnia 2021 roku minie sześć miesięcy od...

Analiza ruchu w dyskontach: Netto i Aldi zyskują kosztem Biedronki i Lidla. Wzrosty są...

Według monitoringu zachowań ponad 443 tys. konsumentów, w lipcu w porównaniu do czerwca br. spadł ruch we wszystkich dyskontach. Jednak rok do roku zwiększył...

Kupujący przez internet mają więcej praw niż klienci tradycyjnych sklepów

Przed świętami wielu Polaków – chcąc zaoszczędzić czas i pieniądze – decyduje się na zakupy prezentów przez internet. UOKiK przypomina, że konsumenci kupujący w sieci są lepiej...

Amazon uruchamia Amazon.pl

Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby...

Inflacja zmieniła nawyki konsumentów. Polacy częściej chodzą do sklepów i dłużej robią zakupy

Obserwacja zachowań ponad 360 tys. konsumentów wykazała, że w I kwartale br. o 15% rdr. wzrosła częstotliwość odwiedzania dyskontów, hipermarketów i supermarketów. W relacji...

Poczta Polska i home.pl: e-biznes się opłaca!

Poczta Polska, narodowy operator pocztowy oraz home.pl, lider rynku usług hostingowych w Polsce opracowali wspólną platformę, która pomoże polskim przedsiębiorcom zaistnieć w sieci oraz...

Sieć Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała przeciw wirusowi Sars-Cov-2

Sieć Hebe wprowadza do sprzedaży testy serologiczne wykrywające przeciwciała IgG oraz IgM, wytworzone przez organizm w odpowiedzi na infekcje, w tym Sars-Cov-2. Produkt marki...

Małe obiekty nakręcają nową podaż – III kwartał 2022 na polskim rynku handlowym

Po oddaniu do użytku 72,7 tys. mkw. GLA zasoby powierzchni handlowej w Polsce zwiększyły się do 12,57 mln mkw. GLA w ramach 592 centrów...

Raport: Polacy kupują odzież głównie w markowych sklepach

Dziewięciu na dziesięciu dorosłych mieszkańców Polski dokonało w 2015 r. zakupu odzieży (91%), wynika z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu "Handel...

Olga Semeniuk: W pierwszej kolejności będą odmrażane sklepy detaliczne i centra handlowe. Jesteśmy gotowi...

Jeżeli rząd zdecyduje się na poluzowanie części obostrzeń od 1 lutego, to w pierwszej kolejności pracę będą mogły wznowić sklepy detaliczne i centra handlowe. Decyzja o luzowaniu...

Rynek mody w Polsce. Odzież, obuwie i dodatki – preferencje i wydatki Polaków

Polski rynek odzieżowo-tekstylny należy do jednego z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość produkcji sprzedanej sektora w 2016 r. wynosiła blisko 30 mld zł. Polacy...

To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych

Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji...

Lepsze nastroje konsumenckie – koniunktura w czerwcu 2023 r.

Według najnowszych danych GUS w czerwcu odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do ubiegłego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej...

GfK: w 2022 r. nastroje polskich konsumentów blisko negatywnego rekordu

GfK: to był trudny rok dla polskich konsumentów. Grudzień nie przyniósł przełamania. Święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. W 2023...

Kryzys zmienia nastawienie – udział private labels w koszyku zakupowym Polaków

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział...

Intermarché pracuje nad nowym konceptem sklepu. Sieć nie chce wchodzić w segment delikatesowy

  Handlowcy przyznają, że trwająca już od dziewięciu miesięcy deflacja coraz bardziej wpływa na osiągane przez nich wyniki. Sieć Intermarché wybiera strategię ucieczki do przodu i testuje...

29% sprzedaży polskich firm pochodzi z platform społecznościowych

Media społecznościowe to nie tylko narzędzie do podglądania życia innych ludzi. Przynajmniej już nie. Teraz staje się również istotnym narzędziem handlu online, ponieważ w...

Przedsiębiorcy chcą powrotu handlu w niedzielę. W rok zniknęło 5 tysięcy małych sklepów

Czy handel w niedzielę powróci w 2024 roku? Należy się tego spodziewać, biorąc pod uwagę deklarację partii politycznych, które prawdopodobnie utworzą nowy Rząd. Takie...

Pod koniec roku nowe prawo konsumenckie. Największe zmiany dotyczyć będą sprzedaży bezpośredniej i internetowej

Za cztery miesiące wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące ochrony konsumenta. Duże zmiany czekają m.in. branżę sprzedaży bezpośredniej i internetowej. Według nowych przepisów sprzedawcy będą musieli zadbać o to, żeby...

Luty przyniósł kolejny szok cenowy. Niektóre towary w sklepach rok do roku zdrożały nawet...

Monitoring blisko 30 tys. cen detalicznych wykazał, że w lutym br. w sklepach było drożej średnio o 10% w porównaniu z analogicznym okresem 2021...

Zakupy świąteczne 2020: Żywność i produkty do domu kupimy w sklepach stacjonarnych, a smartfony,...

W tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1 318 zł, czyli o 29 proc. mniej niż wydaliśmy rok temu....

Ponad dwie trzecie konsumentów w Polsce czuje się bezpiecznie w sklepach stacjonarnych

Na tle Europy polskich konsumentów charakteryzuje duże zaufanie do lokalnych producentów i firm, które odpowiedzialnie zareagowały na kryzys wywołany pandemią. Z najnowszego raportu Global...

Święta Wielkanocne o 24 proc. droższe niż rok temu

Święta w tym roku będą przeciętnie o 24 proc. droższe niż rok temu. Szczególnie po kieszeni dostaną miłośnicy ciast, bo mocno podrożały cukier, jajka...
Exit mobile version