Branża e-commerce sięga po innowacje, by poprawić interakcję z klientem. Najnowsze technologie mają zwiększyć...

Sztuczna inteligencja, programy personalizujące i technologie ułatwiające kontakt z klientem. W branży e-commerce coraz częściej inwestuje się w narzędzia, które automatyzują nawiązanie kontaktu z klientem i umożliwiają nawiązanie z nim...

Rynek e-commerce 2019

Biznes w Internecie przeżywa rozkwit – coraz więcej Polaków docenia robienie zakupów bez wychodzenia z domu. Korzystanie z oferty e-sklepów jest proste i wygodne,...

Dropshipping – polski pośrednik i chiński dostawca a podatek VAT

Według danych polskiej Ambasady w Pekinie obroty towarowe Polski z Chinami osiągnęły w 2017 r. wartość 29 331 mln USD, zaś wartość chińskiego importu...

Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w...

Według badań Kantar TNS1 aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Innowacyjne maszyny w formie „Lodówkomatów” mogą być już niedługo dostępne...

Innowacyjność, etyka i zaufanie – aż 80% klientów jest lojalna wobec firm o dobrej...

Firma Salesforce trzeci rok z rzędu przeprowadziła międzynarodowe badanie klientów, ujmując jego wyniki w raporcie „State of the Connected Customer". Z tegorocznych analiz rynku wynika,...

Wymiana wadliwego pojazdu na nowy obowiązuje tylko w określonych przypadkach

Różne przepisy mają zastosowanie do transakcji przeprowadzanych na rynku motoryzacyjnym. Odpowiedzialność sprzedającego jest wskazana przede wszystkim w kodeksie cywilnym. Jeśli kupcem jest konsument, to...

Raport koszyka cenowego czerwiec 2019 r. – gdzie najtaniej?

Krystalizuje się powtarzalna kolejność na podium najdroższych sieci supermarketów. Po raz kolejny są to Frisco.pl, Makro i Selgros. Średnia wartość wszystkich koszyków zakupowych...

Polak na zakupach spożywczych – na co zwraca uwagę, gdzie kupuje?

Handel rozwija się bardzo dynamicznie, a wraz z nim zmienia się też sposób, w jaki robimy zakupy. Zapytaliśmy o to Polaków. Chcemy poznać ich...

Pierwsza połowa 2019 r. na polskim rynku nieruchomości handlowych

W pierwszej połowie 2019 r. nowoczesne zasoby powierzchni handlowej powiększyły się o ponad 230 000 m kw. Otwarcie Galerii Młociny o powierzchni 78...

Wzrost podaży i popytu na asortyment BIO. Sklepy szerzej promują towary przyjazne zdrowiu i...

W porównaniu do ub. roku liczba modułów produktów BIO w regularnie pojawiających się gazetkach wzrosła aż o ponad 220%. Jednocześnie sieci handlowe wyraźnie ograniczyły...

Trei Real Estate inwestuje na Dolnym Śląsku

Trei Real Estate GmbH (Trei) powiększył portfel gruntów o działkę w Bolesławcu (woj. dolnośląskie). Deweloper kupił teren o powierzchni prawie 70 000 mkw., na...

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki...

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo...

Na rynku przepełnionym innowacjami jest miejsce dla technologicznych „wegan”. Pojawiają się urządzenia z intencjonalnie...

Wraz z popularyzacją technologii mobilnych coraz częściej mówi się o zagrożeniach związanych z uzależnieniem od smartfonów i mediów społecznościowych. W odpowiedzi na te nowe zagrożenia cywilizacyjne firmy technologiczne...

Amazon wchodzi na rynek usług kurierskich i chce uruchomić „sieć paczkomatów”

Ostatnio co chwilę słychać o nowościach ze świata logistyki, których głównym bohaterem jest Amazon. Jako największy gracz rynku e-commerce, mając już ugruntowaną pozycję na...

Wg ekspertów tzw. energetyki dla dzieci i młodzieży powinny być zakazane w całym handlu

Chociaż rośnie liczba promocji napojów energetycznych i handel nimi, Ministerstwo Zdrowia nie pracuje nad wprowadzeniem nowych zakazów sprzedaży tych specyfików dzieciom i młodzieży. Inne...

Kontrole celno-skarbowe na festynach i imprezach plenerowych

Latem wzrasta liczba kontroli celno-skarbowych na festynach. Tak dzieje się już od lat. Nie ukrywają tego poszczególne izby administracji skarbowej. Jednocześnie przekonują, że nie...

Sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec I półrocza 2019

W I półroczu deweloperzy oddali do użytku 215 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, a rynek odnotował sześć debiutów międzynarodowych marek. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację...

Nastroje w europejskim w handlu detalicznym

Według prognoz analityków GfK w bieżącym roku, w 27 krajach Unii Europejskiej w handlu detalicznym wystąpi nominalny wzrost obrotów o 2,0%. Największe wzrosty prognozowane...

Funkcjonalność, estetyka, a może ekologia – czym kierują się Polacy aranżując łazienkę?

Po co komu ta łazienka? – spytała babcia Wolańska w kultowej scenie filmu „Galimatias, czyli kogel-mogel II”. No jak to? Żeby ludzie myśleli, że...

Papier toaletowy coraz droższy. W tym roku ceny pójdą jeszcze mocno w górę

W bieżącym roku minimalne ceny promocyjne papieru toaletowego spadły średnio o 6%. 4-paki najbardziej potaniały w hipermarketach, 6-paki – tylko w drogeriach i aptekach,...

Rynek pod presją licznych wyzwań i w obliczu strukturalnych zmian

Od 2016 r. tempo wzrostu sektora nowoczesnego handlu w Polsce wyraźnie spada. W I połowie 2019 roku rynek przyrósł o ok. 225 000 m...

Nowe spojrzenie na vending – ważne kwestie dla konsumentów i dostawców

Rozwój rynku automatów w Polsce nie jest tak dynamiczny, jak jeszcze w początkowym okresie pojawiania się automatów vendingowych. Mimo to nadal obszar ten ciągle...

Największa tegoroczna transakcja na rynku nieruchomości handlowych za ok. 298 mln euro

Atrium European Real Estate Limited, wiodący właściciel, zarządca i deweloper centrów handlowych w Europie Środkowej sfinalizował transakcję sprzedaży Atrium Felicity w Lublinie i Atrium...

Raport Bain & Co.: Pięć modeli handlu detalicznego, które przetrwają rewolucję

Dynamiczne zmiany zachodzące w handlu na skutek ewoluujących zwyczajów zakupowych konsumentów i nowych rozwiązań technologicznych są poważnym wyzwaniem dla sieci detalicznych. W swoim najnowszym...

Konsumenci niezbyt chętnie zabierają ze sklepów paragony

Prawie połowa badanych zabiera paragony podczas finalizowania zakupów. Najbardziej aktywni pod tym względem są klienci dyskontów – 80%, a nieco mniej – kupujący w...

Dyskonty głównym miejscem zakupu żywności dla niemowląt i dzieci

Liliana Różycka-Szajna, ekspert rynku FMCG w GfK sprawdziła w jaki sposób w Polsce kształtuje się rynek produktów żywnościowych dla dzieci takich jak: mleko modyfikowane,...

Ponad połowa Polaków zrobi zakupy na letnich wyprzedażach

W całej Polsce wystartowały właśnie letnie wyprzedaże, a razem z nimi „szturm” na centra handlowe. Polacy coraz chętnej korzystają z sezonowych obniżek, a zachęcają...

W branży e-commerce coraz większe zaległości

Polski rynek e-commerce konsekwentnie wzrasta osiągając dynamikę 13 proc. r/r, a wartość rynku szacowana jest na około 40 mld zł. Systematycznie zwiększa się odsetek...

Sztuczna inteligencja idzie na zakupy

E-commerce jest bardzo dynamicznym sektorem, nie tylko ze względu na ciągłe wzrosty jego popularności. Właściciele i menedżerowie e-sklepów muszą nieustannie śledzić trendy rynkowe i...

Jak polscy konsumenci kupują w sieci – wyniki badania EY

57% Polaków dokonuje zakupów online, a 66% szuka w sieci informacji o produktach i ich cenach wynika z badania przeprowadzonego przez EY. Odsetek kupujących...

Młodzi konsumenci częściej odwiedzają Biedronkę niż Lidla. Ale niektóre przyzwyczajania mają identyczne

Z obserwacji firmy Proxi.cloud, przeprowadzonych na próbie ponad 200 tys. konsumentów, wynika, że młody użytkownik smartfona pojawia się w Lidlu średnio 2,5 razy na...

Pięć głównych strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych

Oto pięć głównych strategii zarządzania danymi według Murata Kalafata, dyrektora zarządzającego Criteo w regionie Europa Wschodnia, dzięki którym Twoje kampanie marketingowe będą pasmem sukcesów. Zaledwie...

Ulice handlowe potrzebują magnesów, które przyciągną nowe pokolenie klientów

W Polsce już od kilku dobrych lat przewiduje się tryumfalny powrót do łask ulic handlowych. Tymczasem, kiedy lokalizacja high street wygrywa już z galerią...

Dzieła sztuki coraz częściej kupujemy w internecie. Na internetowych aukcjach łatwo jednak o nieprzemyślany...

Artyści coraz częściej korzystają z opcji internetowych aukcji. Pozwalają im one dotrzeć do kolekcjonerów na całym świecie. Największe portale umożliwiają prowadzenie aukcji na żywo w kilkudziesięciu...

Czy ograniczenie handlu w niedziele zmieniło życie mieszkańców wsi i małych miast –...

Wprowadzenie ograniczenia handlu w niedziele spowodowało, że wielu Polaków musiało zmienić swoje przyzwyczajenia. Dotyczy to nie tylko zwyczajów zakupowych, ale również sposobu spędzania wolnego...

Niemiecki dyskont i brytyjski on-line. Jak globalne trendy adaptują się do lokalnych rynków handlowych

Rosnąca rola inteligentnych rozwiązań oraz wyraźny akcent na doświadczenia klienta to globalne trendy, które wyróżniają się na rynku handlu detalicznego. Jednak poszczególne rynki lokalne...

Sieci zmieniają strategię. Zwiększają ilość stron w gazetkach i ograniczają powierzchnię

Wyniki z I kwartału 2018 i 2019 roku pokazują, że ogólna liczba gazetek promocyjnych zwiększyła się o 5%. Do wzrostu przyczyniły się głównie hipermarkety,...

Czym kieruje się kupujący wybierając swoje ulubione marki? Czego szuka i co się dla...

Czym kieruje się kupujący wybierając swoje ulubione marki? Czego szuka i co się dla niego liczy, kiedy staje przed sklepową półką? Jak wynika z...

Podstawowe zakupy Polaków trochę podrożały -kwartalne podsumowanie

W maju przeprowadzono trzecie badanie cen produktów na co dzień goszczących w koszykach zakupowych przeciętnego Polaka. Uśrednione wartości koszyków cenowych w 50 sklepach...

Market Finder już w Polsce – narzędzie Google, które pomoże małym i średnim firmom...

Według najnowszych danych GUS, eksport w okresie od stycznia do listopada 2018 r. wyniósł ponad 204 mld euro, osiągając wzrost rdr na poziomie 7,1...
Exit mobile version