Luksus się sprzedaje – ponad trzy czwarte producentów dóbr luksusowych zwiększyło swoją sprzedaż

Branża dóbr luksusowych nie ma powodu do narzekań. Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym najpóźniej...

Trzy top trendy na rynku handlowym

Gastronomia zawłaszcza przestrzenie zewnętrzne obiektów, do wewnątrz wchodzą coworkingi, a klienci chcą mieć dostęp do szerszej oferty nie tylko przez internet – to trzy...

Odbiór przesyłek kurierskich. Optymalizacja i wyzwania ostatniej mili

Instalacje do odbioru przesyłek kurierskich to dynamicznie kształtujący się trend nie tylko na rynku polskim, ale również z perspektywy globalnej. Sam sektor cechuje bardzo...

Deloitte: Handel 4.0 zwiększa lojalność klientów

Prawie połowa konsumentów deklaruje, że urządzenia elektroniczne ułatwiają im zakupy w sklepach stacjonarnych. Uważają tak głównie klienci w wieku 18-45 lat, a jak przewidują...

Preferencje Klienta w sklepie internetowym a wysyłka towaru

Sposób dostawy, który oferujesz w swoim e-sklepie, ma znaczenie – w końcu może zadecydować o powodzeniu bądź zaniechaniu transakcji przez klienta. Dlaczego dostawy są...

Mastercard: Biometria stanie się nowym standardem potwierdzania tożsamości w płatnościach

Już niemal połowa polskich e-konsumentów (47%) chciałaby biometrycznie uwierzytelniać płatności kartą Odcisk palca już teraz jest uważany za bezpieczniejszą formę potwierdzania płatności niż...

Sklepy bezobsługowe i inteligentne technologie przechytrzą zakaz handlu w niedziele

Rozwiązania technologiczne z obszaru IoT będą stopniowo pojawiały się w środowisku zakupowym, podnosząc jakość obsługi klientów. I tak np. inteligentne półki będą informowały pracowników...

Nowy rozdział rynku sztuki w Polsce

Blisko 3 miliony złotych – tyle łącznie warte są prace wystawione na aukcji online Od geometrii do iluzji. Tym samym już dziś wiemy, że...

Rynek alkoholi mocnych: prym marek premium, rosnąca popularność „wódek” smakowych i kraftowa nisza

Podobnie jak w przypadku każdej innej branży, kierunek, w jakim zmierza rynek alkoholi mocnych jest wyznaczany przede wszystkim przez upodobania konsumentów. To właśnie oni...

Na co zwracają uwagę najemcy magazynów obsługujących e-commerce w Polsce

Szybka realizacja dostaw oraz zapotrzebowanie na zasoby ludzkie to według ankietowanych kluczowe czynniki mające wpływ na decyzję o wyborze lokalizacji magazynu przez najemców obsługujących...

Sklep internetowy – najczęściej wykorzystywane platformy e-commerce w Polsce

PrestaShop jest najpopularniejszym silnikiem e-commerce w Polsce – wykorzystuje go 52 proc. właścicieli sklepów i programistów e-commerce. 39 proc. wskazań zanotował z kolei WooCommerce....

Dywersyfikacja sektora nieruchomości handlowych w Polsce to szansa na przyciągnięcie nowych graczy

Postępujące zróżnicowanie i polaryzacja rynku handlowego tworzy atrakcyjne warunki dla ekspansji światowych marek, czego przykładem jest decyzja Urban Outfitters o wejściu do Polski. W miarę...

Analityka pozwala spełnić marzenie o pustych magazynach

Jaki widok cieszy specjalistę odpowiadającego za planowanie produkcji na koniec okresu rozliczeniowego? Puste magazyny, które niebawem zapełnią się nowymi produktami. Oznacza to, że towar...

Aplikacja mobilna dla sklepu online – 5 powodów dlaczego warto

Aplikacje mobilne są ważnym ogniwem między marką, a detalistami i konsumentami z uwagi na to, że są kompatybilne z danym systemem operacyjnym i bardziej...

Dlaczego outsourcing 3.0 to “must have” dla rozwoju sieci handlowych?

Outsourcing należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się trendów biznesowych w skali całego świata. Również w Polsce, coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z tego...

Polacy pokochali piwa smakowe. Wzrosty są na poziomie nawet 200%

W porównaniu do I kwartału ub. roku wzrosła promocja piw w sieciach handlowych o 19%. W tej kategorii zdecydowanie najbardziej poszły w górę bezalkoholowe...

TSUE daje zielone światło podatkowi handlowemu. Czekają nas podwyżki cen w supermarketach

Podatek handlowy, zawieszony ze względu na decyzję Komisji Europejskiej, może wejść w życie na początku przyszłego roku. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, do którego Polska wniosła...

Technologiczna przyszłość pracowników handlu

Czasochłonna inwentaryzacja, żmudne przyjęcia towarów, kłopotliwe zwroty produktów to tylko jedne z wielu obowiązków, na które w przyszłości nie będą tracić czasu pracownicy zatrudnieni...

Rosnące cła wyhamują wzrost gospodarczy. Czy odbije się to na bijącej rekordy polskiej wymianie...

Napięta sytuacja na linii USA-Chiny budzi wiele wątpliwości co do przyszłości globalnej wymiany handlowej. W obecnej sytuacji OECD przewiduje spadek poziomu wzrostu gospodarczego do...

Od porozumienia hurtowników do największej polskiej sieci franczyzowej. Obchody 25-lecia PSH Lewiatan

Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest obecnie trzecią siecią detaliczną FMCG w Polsce pod względem osiąganych obrotów oraz największą polską siecią franczyzową. Celem, który od...

Dobra koniunktura w budowlance ciągnie w górę inne branże. Sprzedaż elektrotechniki notuje dynamiczne wzrosty

Dobra koniunktura w branży budowlanej trwa, potwierdzają to kwietniowe dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące produkcji budowlano-montażowej. Przekłada się ona również na powiązane branże, m.in. sprzedaż...

Nastała moda na jedzenie. Co to oznacza dla branży handlowej?

Tradycyjnie rozumiana sprzedaż detaliczna odchodzi do historii. Na rynku amerykańskim wyraźnie widać tendencję do kurczenia się ilości obiektów handlowych – wg wyliczeń Credit Suisse...

Marki własne w dużej mierze decydują o sukcesie sklepów dyskontowych

Porównując udziały wydatków nabywców na zakupy produktów  sprzedawanych pod markami własnymi zauważalne są duże dysproporcje pomiędzy poszczególnymi sieciami handlowymi. Biorąc pod uwagę dwie podstawowe...

Sklepy coraz więcej promują i sprzedają napoje energetyczne

W tym roku sieci handlowe zwiększyły promocję napojów energetycznych o ponad 40%. Największy przyrost odnotowano w sklepach typu convenience – o blisko 80%. Nieco...

Ziemniaki w sklepach muszą być znakowane symbolem flagi kraju pochodzenia. Weszły w życie nowe...

Według rozporządzenia ministra rolnictwa przy sklepowych stoiskach z ziemniakami konsumenci powinni zobaczyć informację i flagę kraju, z którego pochodzą warzywa. Na razie dotyczy to tylko ziemniaków luzem,...

Przyszłość handlu należy do…

Rozwój nowych trendów przebiega zgodnie z funkcją wykładniczą. Na początku zmiany są niewielkie, dzieją się powoli i są niezauważane przez większość tych, których dotyczą....

Polacy umieją godzić kościół i zakupy w niedzielę – raport

Co zakupy oznaczają dla ludzi, którzy deklarują, że są wierzący i praktykujący? Jakie postawy wobec zakazu handlu prezentują? Takie i inne pytania postawiły sobie...

Co, gdzie, a przede wszystkim za ile? Raport koszyka cenowego przeciętnego Polaka

Najwyższe ceny artykułów spożywczych czekają na Polaków w internecie. Wybierając sklepy offline można zaoszczędzić nawet do 16 proc. na tych samych produktach. Robiąc...

Aż 63% kupujących w Internecie korzysta z usług InPost

Według badań Kantar Polska1 kupujący w Internecie deklarują, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost. Wskazanie 63% badanych to najwyższy wynik wśród wszystkich firm...

Tradycyjni sprzedawcy w starciu z e-commerce. Kto wygra walkę na innowacje?

Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak tradycyjni sprzedawcy walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie, rzadziej...

Sprzedaż auta z ukrytą wadą może wpędzić sprzedawcę w kłopoty. Niewiedza sporo kosztuje

Dochodzeniu roszczeń przez kupujących sprzyjają przepisy i kolejne wyroki w polskich sądach. Sędziowie coraz częściej orzekają, że odpowiedzialność sprzedającego jest niezależna od jego winy...

Dlaczego 5 proc. rabat nie kusi tak jak 20 proc. obniżka?

Z chęci zysku sprzedawcy i twórcy reklam często uciekają się do wyrafinowanych metod manipulacji. W związku z przypadającym 15 marca Światowym Dniem Konsumenta eksperci z Uniwersytetu SWPS mówią,...

Polacy mają już dość pizzy i pierogów z mikrofalówki. Czas na sushi

Porównując wyniki z I kwartału ub. i tego roku, widać, że sieci handlowe zwiększyły zakres promocji sushi w gazetkach o 181%. W sklepach convenience,...

Świetna kondycja polskiego rynku gastronomicznego

Według raportu GfK „Rynek gastronomiczny w Polsce 2018” odsetek Polaków odwiedzających punkty gastronomiczne wzrósł w roku 2018 w porównaniu z rokiem poprzednim o ponad...

Wódka jest najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe

Wódka jest zdecydowanie najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe. W pierwszym kwartale br. pojawiła się 13 606 razy w gazetkach, czyli o 222...

Sprzedawcy Amazona mają problem z rozliczaniem podatku VAT

Amazon to spółka akcyjna, która prowadzi największy na świecie sklep internetowy będący platformą sprzedażową dla kupujących i sprzedawców z całego świata. Nic dziwnego, że...

Jak Polacy radzą sobie z niedzielami bez handlu? – raport z badania opinii...

Niedziela bez handlu to temat ważny i aktualny dla Polaków, co pokazuje rekordowa liczba wyszukiwań w internecie. W sobotę, przed ostatnią pracującą niedzielą kwietnia,...

5 najważniejszych wydarzeń na rynku centrów handlowych w I kw. 2019 r.

Na koniec I kw. 2019 roku w Polsce działało 510 centrów handlowych o łącznej powierzchni prawie 12 mln mkw. W budowie znajduje się obecnie...

Handel papierosami może zostać wstrzymany

System rejestrujący podmioty sprzedające wyroby tytoniowe nie działa, tymczasem sprzedawcy i producenci muszą dokonać w nim rejestracji najpóźniej do 20 maja br. Handel wyrobami...

Geolokalizacja nie daje pewności, że po jej zastosowaniu zyski galerii się zwiększą. Wpływa na...

Wykorzystanie geofencingu w centrach handlowych w praktyce umożliwia wysyłanie ofert tylko tym klientom, którzy faktycznie są zainteresowani określonymi produktami. Jednak eksperci ostrzegają, że samo...
Exit mobile version