Gazetki reklamowe przekonują najskuteczniej

Gazetki promocyjne i katalogi dostarczane bezpośrednio do skrzynek to preferowane przez Polaków formy reklamy. Tak wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu i październiku br....

Sieć Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała przeciw wirusowi Sars-Cov-2

Sieć Hebe wprowadza do sprzedaży testy serologiczne wykrywające przeciwciała IgG oraz IgM, wytworzone przez organizm w odpowiedzi na infekcje, w tym Sars-Cov-2. Produkt marki...

PayPal: 9 na 10 osób urodzonych po 1981 roku robi zakupy w Internecie

90% Polaków z pokolenia Z i milenialsów kupuje przez internet, a 63% dokonuje zakupów online regularnie, kilkukrotnie w miesiącu. Prawie 60% kupujących online,...

Oświadczenie Zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych ws. częściowego zamknięcia galerii handlowych

Polska Rada Centrów Handlowych jest zaskoczona decyzją Rządu o częściowym zamknięciu galerii handlowych. W środę zostaliśmy zaproszeni na spotkanie z Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii,...

Do 2025 roku w Europie powstanie ok. 28 mln mkw. dodatkowej powierzchni logistycznej. Potrzebuje...

Warszawa – 20 lipca 2021 rok – Sprzedaż e-commerce w Europie w latach 2020-2025 wzrośnie o 298 mld dolarów. To wygeneruje zapotrzebowanie na dodatkowe...

Black Friday i Cyber Monday w pandemii – porady analityków

Bez tłoku w centrum handlowym i bez kolejki przed otwarciem sklepu, za to przed monitorem komputera lub ze smartfonem w dłoni, przeglądając witryny internetowych...

Bain&Co.: Konsumenci są gotowi płacić więcej za produkty przyjazne środowisku

Konsumenci gotowi są płacić średnio o 12 proc. więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain &...

Bain&Co: Rekordowy spadek na rynku towarów luksusowych z powodu pandemii

Globalny rynek osobistych dóbr luksusowych takich jak odzież, akcesoria czy kosmetyki odnotował w 2020 roku najgłębszy spadek w historii, po tym jak z powodu...

Stripe: Największe europejskie witryny popełniają podstawowe błędy na stronie płatności

94 proc. europejskich witryn e-commerce popełnia podstawowe błędy na stronie płatności. Choć polskie sklepy internetowe często umożliwiają realizację transakcji jako gość, to co...

Black Friday 2022 – jak znaleźć tegoroczne okazje?

Black Friday to świetna okazja, aby kupić przeróżne produkty w atrakcyjnych cenach. Można powiedzieć, że to wydarzenie rozpoczyna świąteczny sezon zakupowy, dlatego sprzyja też...

Uruchomienie polskiej domeny przez Amazona pobudzi rynek e-handlu. Nie spowoduje jednak rewolucji

Witryna Amazon.pl stanie się faktem. 27 stycznia amerykański gigant oficjalnie ogłosił zamiar otwarcia polskiej strony. Powinno to pozytywnie odcisnąć się na rozwoju polskiego rynku...

Przedsiębiorcy w lockdownowym klinczu. Eksperci: Wiosenna odwilż gospodarcza lub kolejna fala bankructw

W marcu 2021 obchodzimy pierwszy rok z pandemią koronawirusa w Polsce. Kraje Europy bardzo różnie radzą sobie z tym, jak przebiega u nich koronawirus....

Spożywczaki ostatnim bastionem tradycyjnego handlu? Według analityków Nielsena – nie do zdobycia

Jak wynika z raportu Nielsena, mimo najszczerszych chęci zwolenników e-zakupów, handel tradycyjny nie zniknie, a na pewno nie w branży spożywczej. Mimo że już...

Ceny owoców i warzyw lecą w dół

Analiza blisko 6 tys. cen z I kwartału 2020 i 2021 r. wykazała, że warzywa w sklepach potaniały średnio o prawie 5%. Spośród 10...

Istotna zmiana dla najemców lokali w galeriach handlowych w czasie zakazu prowadzenia działalności

Od 23 lipca 2021 r. obowiązuję art. 15 ze1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz...

Cena nie jest już najważniejsza dla konsumentów. Zaufanie i szeroki wybór decydują o wyborze...

Kryteria cenowe nadal są ważne przy dokonywaniu zakupów, ale konsumenci wyżej stawiają zaufanie do marki i szeroką ofertę. Co prawda porównują ceny w internecie,...

Pandemia zachwiała domowymi budżetami. Polacy w tym roku częściej będą szukać wyprawki szkolnej w...

Z raportu UCE RESEARCH i Grupy BLIX wynika, że przeszło 60% badanych kupi artykuły szkolne w promocjach. To prawie o połowę więcej niż w...

System depozytowy pomoże producentom napojów i uchroni Polskę przed wysokimi opłatami do budżetu UE

Polska stoi przed implementacją prawa unijnego, które nakłada nowe obowiązki w zakresie ochrony środowiska – dla kraju, jak i dla polskich firm. Polscy producenci...

Polacy chcą zaostrzenia kar za kradzieże sklepowe. Branża obawia się, że zjawisko wciąż będzie...

Ponad 44% Polaków uważa, że rząd powinien jeszcze bardziej zaostrzyć kary wobec osób kradnących w sklepach. Przeciwnego zdania jest przeszło 21% respondentów. Natomiast co...

Co czwarta firma MŚP rozpoczęła sprzedaż internetową w czasie pandemii, co piąta chce osiągać...

67% firm MŚP sprzedaje swoje produkty w kanałach tradycyjnych i to z tych kanałów ma zdecydowaną większość́ przychodów. Wyniki raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na...

Handel detaliczny: inflacja i rosnące koszty to wciąż główne problemy, ale firmy patrzą w...

Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...

QUIOSQUE działa w obronie franczyzobiorców

Od 1 lutego 2021 centra handlowe działają ponownie w najwyższym reżimie sanitarnym. Nie oznacza to jednak końca problemów dla przedsiębiorców, którzy skupiają się teraz...

Jak zachować konkurencyjność na rynku online?

E-commerce odpowiada już za 20 proc. przychodów globalnego handlu. Według różnych szacunków na świecie działa obecnie od 12 do 24 milionów sklepów internetowych. W...

Dino kontra Biedronka. Polska sieć goni międzynarodowego giganta

Jak wynika z danych zebranych w blisko 300 gminach, Biedronka i Dino często konkurują ze sobą na lokalnych rynkach. Średnio ponad 58% mieszkańców tych...

9 na 10 nowych obiektów handlowych to parki

Rozwój rynku handlowego w Polsce koncentruje się przede wszystkim w małych miastach. Od początku 2023 roku przybyło łącznie 39 obiektów, zajmujących 270 tys. mkw....

Amazon uruchamia Amazon.pl

Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby...

Zalety i Wady Monitoringu Cen Allegro: Kluczowe Rozważania

Monitorowanie cen na platformie Allegro - to wyrażenie, które w ostatnich latach stało się kluczowym elementem strategii handlowych wielu przedsiębiorców. Dla jednych to narzędzie,...

Blisko 70% Polaków twierdzi, że sklepy internetowe za długo przetrzymują pieniądze za zwrócone towary

Opinie na temat tempa rejestrowania zwrotów towarów w e-sklepach są podzielone. Ponad 51% Polaków ocenia je dobrze, a przeszło 45% – negatywnie. Więcej niż...

Niepojące prognozy ekspertów: Ceny w sklepach rdr. mogą być wyższe nawet o 40 proc.

Eksperci komentujący najnowsze dane pochodzące ze sklepów uważają, że szczyt inflacji wciąż jest przed nami. Nie są jednak zgodni co do tego, czy nadejdzie...

Ukraińcy zarabiają w Polsce trzy razy więcej niż w ojczyźnie

Polska, mimo pandemii, pozostaje atrakcyjnym kierunkiem emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu, głównie z Ukrainy. Czynnikiem decydującym są względy ekonomiczne, bo o ile ceny...

To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych

Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji...

40% Polaków wyda mniej niż zwykle na prezenty świąteczne

Nadchodzące Boże Narodzenie będzie pierwszym, które upłynie pod znakiem globalnej pandemii i związanych z nią obostrzeń. W jakim stopniu koronawirus wpływa na preferencje zakupowe...

Zmniejsza się liczba klientów bez maseczek. Pracownicy sklepów zdecydowanie odważniej reagują

Z najnowszego audytu sieci handlowych wynika, że pojemnik na płyn lub automat do dezynfekcji rąk w sklepie to już norma. W większości placówek zbiorniki...

Obok Niemców, Irlandczyków i Brytyjczyków Polacy najchętniej w Europie poszukują cenowych okazji

Przyspieszenie procesu szczepień sprawiło, że w ciągu miesiąca nad Wisłą wyraźnie zmniejszyły się obawy związane z pandemią, a indeks niepokoju spadł aż o 18...

7 powodów, dla których warto przywrócić pełną działalność galerii handlowych przed Świętami

Ewentualne przedłużenie zamknięcia centrów handlowych po 29 listopada znacząco utrudni Polakom przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. W tym roku będą one szczególne ze względu...

Badanie EY: Polacy w porównaniu do Europejczyków więcej planują wydać na świeżą żywność, a...

Badanie EY – Future Consumer Index – wskazuje, że Polacy, ze względu na różne oczekiwania inflacyjne, w porównaniu do Europejczyków, przewidują większy wzrost wydatków...

Ministerstwo Finansów ogłasza koniec obniżonej stawki VAT na żywność

Ministerstwo Finansów poinformowało, że obniżona stawka VAT 0% na podstawowe produkty spożywcze nie zostanie przedłużona po 31 marca 2024 roku. Decyzja ta została podjęta...

Branża rolno-spożywcza zbiera plony wojny i inflacji

Inflacja i wojna za wschodnią granicą stawiają wiele pytań przed branżą rolno-spożywczą. Ostatni kryzys wywołany pandemią zaowocował wzrostem zadłużenia, które jednak sektor zdołał spłacić...

Zakupy na Wielkanoc 2021 zrobimy online – 8 na 10 osób użyje do tego...

Według najnowszego badania Easter Holiday Survey Europe przeprowadzonego przez AdColony aż 60 proc. osób uznaje obecnie bezpieczeństwo za kluczowy powód, dla którego robi zakupy...

Eksperci: Możliwe chwilowe przerwy w dostawach do sklepów. Najbardziej zagrożone są produkty świeże

Centra dystrybucji towarów zabezpieczają się przed lawinowym wzrostem zachorowań wśród swoich pracowników. Wiedzą, że nawet jedno zakażenie może poważnie zdezorganizować pracę. Szybkie znalezienie zastępców...
Exit mobile version